Koeajoin perjantain ratoksi kesän kuumat uutuus autot Skoda Scala 1.5 Tsi Dsg Style, koeajo auton hinta 29,900€
ja
Toyota Corolla 1.8 hybrid style hatchback, koeajo auton hinta 33,990€
Kommentteja Skodasta:
Erittäin hyvä kyytinen ja äänitasoltaan hiljainen auto. Tuulisella kelillä edes tuulen suhina ei kuulunut ja rengasmelu 17 tuuman renkaista huolimatta uskomattoman alhainen. Sisustan ja korin viimeistely hakee vertaistaan.
Multimedia järjestelmä on kaksikon selkeästi nykyaikaisin ja näyttö sopivalla korkeudella. Lisäksi helppokäyttöinen.
Tilat ovat ensiluokkaisen suuret Scalassa, tässä kohtaan on suunnittelu onnistunut. Takapenkillä pystyy normaali mittainen mies jopa oikomaan jalkoja.
Dsg - vaihteisto vaihtaa esimerkillisen hyvin ja suorituskyky on kovaa tasoa.
Pihistely testin tulos 3,6 litraa/100km taajamaa painotteisessa ajossa.
Tästä on hintaluokassaan vaikea autoa parantaa!
Kommentteja Toyotasta:
Uudessa Corolla hybridissä parasta antia on edellisestä mallista kehittynyt ohjaus tuntuma ja ihan kohtuullisen tuntuiset istuimet. Multimedia näyttö liian korkealla ja hieman vanhanaikainen. Ruuhka ajossa sähköajo saa kiitosta. Melutaso sähköajossa on kaupunki nopeudessa matala, vauhdin noustessa rengasmelu ja jopa moottorin ääni nousevat taustalle.
Tilankäyttö Toyotassa on Skodaan verrattuna on suorastaan naurettava. Takapenkki on ahdas sekä tavaratila pieni. Autot ovat suunnilleen samalla akselivälillä.
Corollan pihistely testin kulutus oli 3,7 litraa/100km taajamaa painotteisessa ajossa.
Yhteenveto:
Uusi Scala voittaa parivertailun ensiluokkaisen matkustus mukavuuden ja hyvän hinta-laatu suhteen ansiosta. Kulutus myös kohtuullinen koeajo lenkillä.
Corolla jää auttamatta toiseksi laiskan moottorin ja melun vuoksi.
Tämä yllätti:
Hybridin kulutus oli jopa desin suurempi, vaikka taloudellisuus näyttö antoi ajotyylistä Corollassa hyvät pisteet.
Skodassa hinta/ominaisuudet ja suorituskyky erittäin hyvin kohdallaan.
Koeajettu uutuudet Scala ja Corolla
80
1628
Vastaukset
- Anonyymi
Kävin koeajolla samoilla malleilla ja todellinen kulutus oli toyotan eduksi melkein 0.5l sadalle kilometrille. Toyota oli myös ajo-ominaisuuksiltaan ja hiljaisuudeltaan omaa luokkaansa. skodan dsg vaihteisto oli todella töksähtelevä, 80vuotias mummuni vaihtaa huomaamattomammin vaihdetta kun tuo vaihteisto. Vahva epäily on että edellisellä koeajajalla on skoda pihassa ja skoda lasit päässä sen verran vetää ilman perusteita itäauton puolelle.
- Anonyymi
Pihassa on saksalainen laatuauto. Ei skodaa eikä myöskään toyotaa. Itse epäilen että keksit koko jutun etkä ole ajanut tai edes nähnyt kumpaakaan autoa.
Olisiko parempi että jatkat sitä Derbin rassaamista ja jättäisit autojen vertailut siitä ymmärtäville. - Anonyymi
Höpöhöpö, kas kummaa kun "satuit koeajamaan juuri nuo samat auto", hehee mikä epätoivoinen valhe. Pena, olet jo aikas onneton missiosi kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pihassa on saksalainen laatuauto. Ei skodaa eikä myöskään toyotaa. Itse epäilen että keksit koko jutun etkä ole ajanut tai edes nähnyt kumpaakaan autoa.
Olisiko parempi että jatkat sitä Derbin rassaamista ja jättäisit autojen vertailut siitä ymmärtäville.Saksalainen laatuauto..no mersu..siellä ei tehdä muita laatuautoja,ainakaa mitä itse olen omistanut 27 vuoden aikana mitä ajokortti ollut
- Anonyymi
Vartavastihan Scala ja Corolla piti koeajaa kun on iänikuinen kiistakumpi kumpi parempi puolueettomasti ei kummankasn auton omistajana..Scalahan sen vertailun selvästi voitti uskokaa tai älkää.. Kyllä TM ja Tuulilasi tulee vielä aikanaan samaan lopputulokseen vahvistamaan eipä ole epäilystäkään...
- Anonyymi
Pahoittelu painovirheestä Scala ja Corolla iänikuinen kiista kumppani kumpi parempi näin oikein.
- Anonyymi
itse olen käynyt myös molemmat koeajamassa ja toyota vie ylivoimaisen voiton. ei myöskään pidä unohtaa käyttöikää joka corollalla on 30 vuotta ja skodalla muutaman vuoden, toyota säilyttää arvonsa todella hyvin kun taas skoda menettää arvostaan 22% joka vuosi ollen 5 vuoden iässä arvoton.
- Anonyymi
Ja huomenna telttakokoukseen. Varustus: Toyota lippis ja tuulipuku. Beiget loaferit kruunaavat lahkon kunniajäsenen.
- Anonyymi
Tuommosta skeidaa ei usko etes itekään kunhan kirjoittelet kun muutakaan ei voi..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja huomenna telttakokoukseen. Varustus: Toyota lippis ja tuulipuku. Beiget loaferit kruunaavat lahkon kunniajäsenen.
Tuon pakollisen vaatetuksen lisäksi pitää olla eläkeläiskortti.
- Anonyymi
Tässä tarkoitettiin varmaan että corollan ominaisuudet on kuin muissa autoissa 30 vuotta sitten. Sen arvo myös romahtaa 22% liikkeestä ulos ajettaessa.
Scala on niin kysytty auto että tehdas ei kerkeä tehdä niitä niin paljon kun menisi kaupaksi.
- Anonyymi
Mutta Skodahan on venäläisvalmisteinen itäauto? Luin tältä palstalta myös, että se vikaantuu kovin helposti. Näillä perusteilla en suosittele kenellekään.
Sen sijaan tuossa edelläkin kerrottiin miten hyvä Toyota on. Miksi emme siis valitsisi Corollaa?- Anonyymi
Näin se terojen vitsi kiertää ei mitään tolkkua ..no eipä tuossa paljon muuta voikaan ..tulos on mikä on..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin se terojen vitsi kiertää ei mitään tolkkua ..no eipä tuossa paljon muuta voikaan ..tulos on mikä on..
Mutta jos toista koko ajan haukutaan ja toista kehutaan, eikö siitä löydy faktat valintaan? Ei kai Skodaa niin haukuttaisi, jos se olisi edes jonkinmoinen kulkuväline? Sehän on valittu vuosittain laatutilaston viimeiseksi ja meluisampaa autoa ei Tekniikan Maailma tule koskaan mittaamaan kuin Octavia.
Toyotaa sen sijaa kehutaan kautta linjan, mallista riippumatta. Vain hullu ei usko faktoja. Ellei ole maksettu kehuja. Rahasta kai jotkut tekee mitä vaan. - Anonyymi
Miksi valita corolla kun se on melkein joka osuudella huonompi ja hinnoittelustakin on järki täysin paennut?
- Anonyymi
Scala vaan järkyttävän ruma
- Anonyymi
Mitäs tykkäät Corollan keulasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs tykkäät Corollan keulasta?
Se farkku ihan ok,mut ei sekään mun auto.
- Anonyymi
Hyvä, että aloittajakin jo myöntää Corollan ylivoiman.
Scala on toki kuuma uutuus: ei ilmastointia ja moottori keittää.- Anonyymi
Olitpa kateuksissasi nokkela kun tuollaisen valheen keksit.
- Anonyymi
Toyota hönöille paha paikka kun taas tuli jumbosija tuossakin parivertailussa! Hyvä että välillä näkee asiallisia testauksia eikä vain pelkkää paskaa täällä palstalla.
Tässä ei auta hönöjen vääntämiset ja kääntämiset, jumbo tuli tojolle ei auttanut mikään.- Anonyymi
Skoda ei ole asiallinen auto ensinkään. Corolla on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skoda ei ole asiallinen auto ensinkään. Corolla on.
Corolla on täynnä halvasti tehtyjä muovi osia ja hurjan meluinen. Ruostuvatkin vielä ennätys vauhtia suojaamattomina. Se siitä asiallisuudesta.
- Anonyymi
Scala kuitenkin merkin budjettimalli ja harva nyt tuolla 1.5 litraisella ottaa huippuvarusteilla kun jo samassa hintaluokassa octavia luontevin valinta.
- Anonyymi
Scala on jo parempi auto kun Octavia uudempaa suunnittelua kaikin osin parempi jo kun Octavia jota alkaa jo ikä painamaan, jäädään odottelemaan uutta Octaviaa..
- Anonyymi
Nää skodahihhulit jo pahempia kuin tojomiehet.
Palvotaan nyt tuollaisia kamalan näköisiä skeidoja joka autona keskinkertainen.
- Anonyymi
skodallahan on keksitty monta uraa uurtavaa keksintöä kuten esimerkiksi 50 000km kestävä vaihdelaatikko ja 100 000km kestävä öljyä paljon syövä moottori. Myös nitisevä halpamuovinen sisusta, lämmintä ilmaa puhaltamaton puhallin ja luokaton alusta tulee samasta paikasta.
- Anonyymi
Oletpa tosi kekseliäs , otapa sinne tojon turkin tehtaalle yhteyttä jos ottaisivat noin kekseliään töihin voisit osaltas niitten itä kippojen laatuakin hieman kohentaa..
- Anonyymi
Nämähän ovat juurikin uuden corollan ominaisuuksia. Siinä on ovissa kopisevaa halpaa muovia ja kyyti on huono. Nitiseviä osia myös riittää. Moottorikin luokattoman huono tehoiltaan varsinkin.
- Anonyymi
Siitä jo tietää kyseessä olevan valehtelijan kun kehuu dsg vaihteistoa.
- Anonyymi
Valitettabasti et ole uusia DSG vaihteitoja käynyt ajamassakaan, kuullee heti että summassa puhut käväseppä heti huomenna kokeileen niin tiedät sitten jotakin..mitä puhut..
- Anonyymi
Juuri näin. Markkinoiden lyhin takuu ei korvaa mitään ja autot paalataan, kun täysi remontti ei kannata.
- Anonyymi
Kyllähän se naapurin äijää harmittaa kun ostan uuden Toyota Corollan.
Ihan sääliksi käy naapuria kun se joutuu Sokotalla ajamaan. - Anonyymi
Niin, kyllähän se Toyota on hyvä auto.
Skodaa ei monet edes halua koeajaa. Se on se huono imago noilla itäautoilla.
Varppurin kanssa menisi ehkä linjakkain.- Anonyymi
Näin, ei Skodaa kukaan koeaja. Tilaavat uuden näkemättä, kädettömät Skodistit. Automiehet ei Skodaan koske.
Itse ajan Mersulla, mutta Toyota on ihan hyvä auto köyhemmille.
Skodat ostetaan aina rahoituksella, itse teen vain käteiskauppaa. On mistä ottaa. - Anonyymi
Kyllä kuulostatkin älykkäältä ja täysikäiseltä rahamieheltä, ei vaaan, kuulostat keskenkasvuiselta pudokkaalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin, ei Skodaa kukaan koeaja. Tilaavat uuden näkemättä, kädettömät Skodistit. Automiehet ei Skodaan koske.
Itse ajan Mersulla, mutta Toyota on ihan hyvä auto köyhemmille.
Skodat ostetaan aina rahoituksella, itse teen vain käteiskauppaa. On mistä ottaa.Jos olet noin hyvissä rahavaroissa miksi roikut täällä köyhien osastolla Mersu puoli on rahamiehiä varten mutta epäilen puheitasi ..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kuulostatkin älykkäältä ja täysikäiseltä rahamieheltä, ei vaaan, kuulostat keskenkasvuiselta pudokkaalta.
Ei, olen fiktiivinen Länsiautomies.
Olet vain kateellinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olet noin hyvissä rahavaroissa miksi roikut täällä köyhien osastolla Mersu puoli on rahamiehiä varten mutta epäilen puheitasi ..
Tonnin Mersu ei maksa kuin tonnin.
- Anonyymi
Kaveri on jobbari, kertoi että monesti skodan ostajat hakee tonnin autotkin osareilla, kertoi että on 15vuoden aikana nähnyt tämän ilmiön. Kiemurtelevat kun käärmeet penkissä santanderin luottopäätöstä odotellessa, työkokeilussa ollessa saattaa olla sekin tonni tiukassa.
- Anonyymi
Terot täällä kateuksissaan kiemurtelevat kuin käärmeet konsanaan. On se vain skoda hyvä auto ja uudet dsg - laatikot pelaavat kuin unelma. Sen todistavat kiistattomasti lukuisat testivoitot ja koeajojen arviot.
- Anonyymi
Niin..onhanse auto siinä missä muutkin.
Ei skodaa vastaan ole mitään mutta tylsä se on sisältä ja päältä.
Sama kun volkkari..ei herätä kiinnostusta.
Itse automiehenä tykkään kun erilaisia autoja ja näyttävämmän näköisiä pyörii tuolla tylsien ja harmaiden autojen seassa.
Ja vois siinä värivalinnassa myös harkita muutaki kun sitä harmaata..tai valkosta. - Anonyymi
Ei se toyotakaan juuri herätä kiinnostusta. Pirun rumia ja halvasti tehtyjä turkkilaisten roistojen toimesta. Kuka ensinkään ostaisi tiedostaen auton mikä ruostuu ennätys ajassa ja katto saattaa irrota itsekseen? Tähän pystyy vain toyota.
- Anonyymi
Nooh, mistä se irtoaakaan vaihteisto ja kiilahihnat syöpyy...ruoste raiskaa.
- Anonyymi
Vaihteisto ei voi irrota mistään autosta, mutta Toyota on kovin ruostumaan ja paljon on ongelmia Toyotalla jakohihnojen kanssa ollut tuolla Oulun seudulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaihteisto ei voi irrota mistään autosta, mutta Toyota on kovin ruostumaan ja paljon on ongelmia Toyotalla jakohihnojen kanssa ollut tuolla Oulun seudulla.
Skoodasta putoaa jotta mätkähtää. Ei vaihteistot ole mitenkään kiinni kasvaneita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se toyotakaan juuri herätä kiinnostusta. Pirun rumia ja halvasti tehtyjä turkkilaisten roistojen toimesta. Kuka ensinkään ostaisi tiedostaen auton mikä ruostuu ennätys ajassa ja katto saattaa irrota itsekseen? Tähän pystyy vain toyota.
Sehän on mistä ulkonäössä tykkää.samaa muovia se on saksalaisissaki
- Anonyymi
Minäkin koeajoin Corollan. Alan ihmisenä jotain noista autoista tiedänkin.
Hyvää: alhainen kulutus ja päästöt, suorituskyky, vaivattomuus, mukavuus, hiljaisuus.- Anonyymi
Toyota ylivoimaa. Scala sakkaa ja romahtaa, kun totuus selviää ennakkotilattujen autojen luovutuksen jälkeen: samaa p@skaa, kuten ennenkin.
- Anonyymi
Scala ei sakkaa vaan myy kuin häkä. Eivät ehdi kaikkia versioita ottaa edes tuotantoon niin hirvittävän kysynnän vuoksi.
Uusi Scala on paljon Corollaa hiljaisempi auto. Itse olen molemmilla ajanut niin tiedän mistä puhun.- Anonyymi
Kuha puhut ja kehut maksusta. Scalan koeajot on vitsi, kun autot on hajalla jo tuontisatamassa. Vai onko Scala se Skodan polkuauto? 😂
- Anonyymi
Olisit käyttänyt aikaasi mieluummin oikeinkirjoituksen opiskeluun; olisi hyödyllisempää kuin kotteroiden (virtuaaliset) koeajot.
- Anonyymi
Skaala rommaa!
- Anonyymi
Onko tarkempaa tietoa? ROM, EPROM, EEPROM...
- Anonyymi
Jälleen uusi floppi, nyt ei oikein onnistu.
- Anonyymi
Ämpärimuovisen kabiinin ja romuraudan aika on ohi. Skoda-huijaus päättyi.
Scalan tuotanto keskeytettiin.- Anonyymi
Tuo vaatisi kyllä hieman tarkempaa vakuuttelua, esim. lehtiartikkelia asiasta tms....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo vaatisi kyllä hieman tarkempaa vakuuttelua, esim. lehtiartikkelia asiasta tms....
Tästä on ollut kaikissa lehdissä, varsinkin syksyn kuolleissa lehdissä.
Kyseessä on fakta, joka on yleisesti kaikkien tiedossa. Kaikki on jo vakuutettu, Skoda sakkasi ja romahti.
Toyota jyrää!
- Anonyymi
Scala haastoi corollan ja otti siitä komean voiton tässäkin testissä. Näin tulee käymään myös kaikissa muissakin testeissä. Skoda on menestyksen merkki siinä missä tojosta on tullut halvasti tehty eläkeläis vaarien kiikkerä koppero.
- Anonyymi
Että näin katkeraa tekstiä keskellä yötä kun ei saa unta. Kumpi nyt enemmän ahistaa, toyotan suosio vai se "eläkeläisvaari" joka ostaa kymmenien vuosien myönteisillä kokemuksilla maailman suosituimman ja luotettavimman auton, eikä suostu koekaniiniksi taisteluun kahden vuoden takuulla ostamaan autoa jonka valmistajakonserni on tullut tunnetuksi huijauksesta.
- Anonyymi
Kesälomalla ei nukuta Skoda voitttaa Toyotan testi kuin testi näin se nykyään menee tai mennyt jo pitemmän aikaa..
- Anonyymi
Otetaas siihen vaikka opel ampera tai nissan leaf vertailuun, niin avot, johan meluava ja paljon kuluttava skeida häviää 10-0 . Kiihtyvyydessä, melutasossa, vähävikaisuudessa, mukavuudessa, jne —> skeida on paska ostos ja suorastaan hävettävän huono halpabrändi bulkkituote.
- Anonyymi
Harmi kun nuo halpissähkikset pitää latailla yhtenään ja pitkään ja hartaasti.
Ketjussa kylläkin vertaillaan Skoda Scalaa ja Toyota Corollaa, että pahaa oloa olisi syytä purkaa muualla. - Anonyymi
Miksi et vertaa mersuun bemariin, mitä näitä nyt on. Oikeita Länsiautoja, niillähän sinä ajelet....😂
- Anonyymi
Scala ja Octavia tulevat hallitsemaan luokkansa ykköstiloja tulevaisuudessa ylivoimaisella mahdilla. Toyotasta ei ole vastusta.
- Anonyymi
Skoda voittaa Toyotan aina oli testi mikä hyvänsä. Toyotan viimeaikainen kyseenalainen maine on vain kokoajan vahvistunut ja viimeisetkin ostajat kaikkoavat tojo myymälöistä.
- Anonyymi
Poliisit ohjaavat tojo liikkeistä poispäin suutuksissaan kaahaavia pettyneitä koeajaneita ihmisiä.
- Anonyymi
Työkalu liikkeeseen saavat laittaa liikenteen ohjauksen, kun tojo kauppiaat ostavat kuulosuojaimia kilpaa.
- Anonyymi
Toyota on kohta konkurssissa.
Koeajoit perjantain ratoksi? Siis puolen päivän koeajo per auto??? Kyllä kunnon koeajo kestää vuoden tai kaksi.
- Anonyymi
Eipä siinä puoltavuotta mene kun autosta tyypit otetaan kyllä sen heti huomaa jo ensi kilometreillä milloin liikutaan melukaapilla , milloin autolla..samoin suorituskyky..Kestotestit on sitten eri asia taas..
- Anonyymi
Fakta on, että Suomeen tulleet Corollat eivät ole Japanissa valmistettuja, vaan ne ovat olleet jo vuosia Turkissa syntyneitä. Harvinaisia poikkeuksia oli joissakin malleissa.
Oikeat Japanin Toyotat olivat laadultaan 1. luokkaa, joskin ruoste tuhosi niitäkin.
Kaksi automaatti Skodaa on minulla ollut 3-4 v ajossa, kumpaankaan ei ole lisätty öljyä, ja laatikot ovat toimineet ok. Itse ajan niistä isompaa. Kokemusta minulla on usean merkin automaateista.
Saksan tilastoissa Octavia taitaa olla VAG konsernin vähävikaisin auto.
Tsekit (Böömiläiset) tekivät auto- ja mp kalustoa jo paljon ennen I maailmansotaa, tykkejä ja panssareita II sodan aikaan. Heillä on pitkä kokemus ja teollisuuden traditio kulkuneuvoista ja metalleista.- Anonyymi
"tykkejä ja panssareita II sodan "
Niinpäniin, ratkaistaan kaikki ongelmat vain tappamalla ihmisiä ja tekemällä pahaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"tykkejä ja panssareita II sodan "
Niinpäniin, ratkaistaan kaikki ongelmat vain tappamalla ihmisiä ja tekemällä pahaa.Aivan. Neuvostoliitossa ja Venäjällä on aina osattu tehdä rauhan aseita.
- Anonyymi
Toinen näyttää 25 vuotta toista vanhemmalta. Skootan muotoilu on jäänyt N-liiton ajalle.
- Anonyymi
Skoda on nykyään EU :n länsiautoja terot vaan elää vielä neuvostoliiton aikaa eikä niiltä paluuta näytä olevan, päivästä toiseen jauhetasn älytömistä itäautoista...se niitten Tohjo on paljon enempi nykyään itäauto..turkkilainen kötöstys.
- Anonyymi
Rasittavaa lukea avauksen kirjoitelmaa, koska kirjoittaja ei hallitse yhdyssanoja tai välimerkkejä.
Onko tämä kirjoitustaidottomuus peruskoulun opetuksen tason syytä, vai onko tästä epäiltävä lisääntynyttä maahanmuuttoa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577290Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7333521Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3491847Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641785- 841415
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841381- 911280
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154