Syöpään kuollut veljeni

Anonyymi

Reilu viikko sitten syöpään kuoli niin rakas veljeni. Ens perjantaina on hautajaiset. Kyyneleet polttaa silmissä mutta itkua ei tule, tunteet niin lukossa. Pitää pystyssä ja tukena äitiä. Järkytyksenä tuli niin nopee kuolema. Ikävä niin hirveen kova. Mutta taivaassa vissiin tarvittiin Jaria. Syyllisyyden tunne on hirvee kun me jäätiin tänne ja elämä jatkuu.

6

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Otan osaa. Voimia sinne!

• Anonyymi

Lämpimät halaukset ja voimia sinulle ja äidillesi !
      Muistan sinua ja äitiäsi illalla kun pääni tyynyyn laitan ja "höpisen" iltarukoukseni.

En ole kovin uskonnollinen, mutta ensimmäisen sydämeni irti repivän läheiseni menetyksen myötä otin tavakseni "höpistä iltarukouksen", mahdollisimman rauhoittavaa jutustelua itseni kanssa jonnekin kuviteltua "korkeinta kohti".
      Toivon joka ilta lopuksi kaikkea hyvää läheisilleni ja ihan kaikille maailman ihmisille ja
      sanon rauhallisesti "aamen" ja päätän sen jälkeen yrittää rauhoittua ja nukkua
      koska yö on nukkumista varten, että jaksaa seuraavana päivänä.

Tänään suljen sinut ja äitisi ja rakkaan veljesi rukoukseeni.
      Toivotan lohtua ja siunausta teille.

Toivottavasti joku tukee sinua, että jaksat tukea äitiäsi.
      Rauhoittava lääke tai unipilleri voisi olla paikallaan, että jaksat.

Syyllisyydentunne ja moni muu tunne ovat ensimmäisiä, jotka valtaavat mielen.
      Ne tulevat jokaiselle, sille ei mahda mitään.
      Ajatuksiaan ei pysty pitämään koossa eikä sitä vaaditakaan.

Suuren surun kokevaa on vaikea lohduttaa, koska sanat tuntuvat niin latteilta.
      Me olemme voimattomia surun edessä. Meidän pienten ihmisressukoitten on tyydyttävä ennalta-arvaamattomiinkin tapahtumiin, joista jotkut murtavat sydämemme, mutta aika lievittää murhettamme ja auttaa hyväksymään sen mille emme mitään voi.
      Kaikki on jossakin "korkeamman kädessä".
      Itkeminen tekee hyvää. Aina ei kykene siihenkään.
      Sen aika tulee.

Ajattelen sinua ja äitiäsi sydämellä ja lämmöllä. Yrittäkää saada nukutuksi
      ja päästä päivä kerrallaan eteenpäin.

• Anonyymi

Vuosi veljeni kuolemasta ja vasta nyt pystyy käsittelemään asiaa, suru on muuttumassa muistelemiseksi niistä yhteisistä lapsuuden ja nuoruuden tapahtumista.... iloista ja suruista. Sitä joutuu vaan hyväksymään että meillä kaikilla on oma aikamme, kenellä lyhyempi, kenellä pitempi. Voimia sinulle, on aika surra, aika hvyäksyä tapahtumat, aika antaa muistojen lämmittää mieltä surunkin keskellä.....se lopullisuuden hyväksyminen.....se on niin vaikeaa.

• Anonyymi

Vai että sillä viisee. Jotenkin avutonta läppää.

• Anonyymi

No ei todellakaan ole. Todella kauniita ja lohduttavia kirjoituksia kumpikin ajatus. Et ole ilmeisesti itse joutunut kenenkään läheisen vakavaa sairautta ja väistämätöntä kuolemaa kokemaan. Miten itse lohduttaisit paremmin ja voimasnnuttavimmin. Annapa tulla.

• Anonyymi

Voimasnnuttavimmin, selkeää artikulointia, vai jatkatko läpän heittämistä. On parempi kuin edelliset kirjoituksesi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1284
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      715
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60