Sapattina on hyvä kieltäytyä kahvinjuonnista koska Mooses ei juonut kahvia.
Eikä Jeesus asettanut ehtoolliselle jalkojen pesua ja eikä rahankeruuta.
Kristityt eivät usko että sunnuntai olisi tai tuleva pedonmerkki.
Adventismi sapatin viitekehyksessä ei ole apostolista kristinuskoa vaan amerikkalaista uususkonnollisuutta.
Sapatin rituaaleista
4
<50
Vastaukset
Miten voi perustella sen väitteen, että Mooses ei juonut kahvia?
1) Mooseksen aikana kukaan ei vielä valmistanut kahvia. Se keksittiin paljon myöhemmin. Vanhin tarina sijoittuu 800-luvulle, mutta se on luultavasti vain legenda. Todennäköisesti kahvijuoma keksittiin vasta suunnilleen 1500-luvulla..
2) Keksityt tarinahahmot eivät oikeasti tee mitään. Ja Raamatussa ei mainita Mooseksen juoneen kahvia. Tosin siellä ei mainita Mooseksen juoneen mitään muutakaan koskaan. Mooses kyllä järjesti toisinaan kansalleen vettä juotavaksi, mutta siitä ei ole mainintaa, että hän olisi itse juonut. Varhaisempi patriarkka Nooa sen sijaan joi ja jopa hiukan yli sen, mikä on hyödyllistä.- Anonyymi
Siinä Raamatun vedenpaisumussadussa se Nooa oli alkoholisoitunut pahasti sen vuoden aikana, jonka hän seillä arkissa oli. Arkin sisällä nimittäin oli huutava pula vedestä, vaikka sen paatin ympärillä sitä vettä olikin.
Sellainen eläinmäärä nimittäin kulutti valtavat määrät makeaa vettä vuorokaudessa.
Ei siis ihme, että Nooa oli ottanut monta tynnyriä valmistamaansa viiniä mukaan ja sitä hän sitten joi janoonsa.
Seilaamisen jälkeen ja rantauduttuaan Nooa jatkoi siis arkissa harrastamaansa ryyppäämistä. Nooa oli siis alkoholisti.- Anonyymi
Siellä taas yksi joka ei tiedä mistään mitään. Laita eläimet laivaan ja aalloille ja katso mitä tapahtuu. Ne nukkuvat käytännössä koko ajan, koska laivan keikkuva liike saa ne nukahtamaan.
- Anonyymi
Aloittajat jorinat eivät hetkauta. Menis jo hoitoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 672801
- 462554
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4312217- 792128
- 951956
- 321692
- 121526
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171477Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?261283Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil181165