Kohta pohjoinenkutsuu 26 päivä

Onnellinen MUMMU1958

IIK oon hukannut salasanani ja postiinikaan en pääse johon viesti menee eli MUMMU1958....Mutta pitäpä tuosta.Kummiskin lähden tyttärentyttäreni kanssa lappiin kierteleen joka on 5v käydään norjanpuolella myös koska rakastan niitä ihania vuoria ja teitä jotka ovat tosi haastavia ajaa näin talvisäällä:-) pikkuinen ei odota kuin rinteitä joita saa laskea ja tietty niitä kummallisia örkkejä joilla on sarvet päässä.....hetken hiljaisuus ja tulee postikortinkanssa luokseni tarkoitan näitä mistä laitoit kortin...hymyilen ja sanon oisko tuo pässi pikkuinen hassu mummu ei tietenkään nehän on poloja HYMYILEN ja sanon ai niin mummulla emmendaali oikeassa olet poroja ovat..Tulee varmasti ikimuistoinen reissu..Mökit vain ältsin kalliita 250e vuorokausi jossa voi peseytyä 150e jossa taas ei pesumahdollisuutta kuin pää rakennuksessa..ja lasta en sellaiseen vie kesällä tietty toisin mutta talvella ei..Odotan varmaan enemmän reissua kuin lapsukainen joskus tuntuu siltä..Olen todellakin pohjosiin ja norjaan hukannut sydämeni luontoon..EIPÄ MUUTA KUIN JATKOJA KAIKILLE..Niin ja jos joku vois neuvoa miten pääsisin galleriapostiini NYY tai saatika sivulleni..Laittakaa viestiä...NIIAA KAUNIISTI ETUKÄTEEN......MUMMU 1958

33

1850

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pirre*

yksi lappiin hurahtanut, hei, minnekkäspäin olet menossa laskeskelemaan?

Huikkaa teveiseni niille tummansinivihreille vuorille (olen kateudesta samanvärinen nyyy :))!

• hurahtanut

Kuusamoon 3 päivää ja sit siitä ylös kilpisjärveä kohti en pidä pienokaisen takia kiirettä .Ajetaan ensin ristiin rastiin ja sit käymään norjanpuolella tyttö ei oikein tajua vielä miksi haluan käydä norjanpuolella mutta kun katselee ja ihmettelee.. Käy kuin minulle:-) mummu1958

• Pirre*
        hurahtanut kirjoitti:

Kuusamoon 3 päivää ja sit siitä ylös kilpisjärveä kohti en pidä pienokaisen takia kiirettä .Ajetaan ensin ristiin rastiin ja sit käymään norjanpuolella tyttö ei oikein tajua vielä miksi haluan käydä norjanpuolella mutta kun katselee ja ihmettelee.. Käy kuin minulle:-) mummu1958

kyyttiisi jos lomani sopisi sinun matka ajankohtaasi :)) Hyvää matkaa teille ja terviisiä!

• japanitar
        hurahtanut kirjoitti:

on Muoniosta ylöspäin, jos menette sitä kautta:) Sodankylän korkeudella vielä "tasaista" ....Hyvää lomaa teille. kaunista on meillä täällä pohjoisessa "elävillä":))))

• Pirre*
        japanitar kirjoitti:

on Muoniosta ylöspäin, jos menette sitä kautta:) Sodankylän korkeudella vielä "tasaista" ....Hyvää lomaa teille. kaunista on meillä täällä pohjoisessa "elävillä":))))

Japanitar, kuinka pohjoisen "elävä":)) sinä olet ja asutko synnyin maisemissasi vai oletko ns. etelän variksia?

• japanitar
        Pirre* kirjoitti:

Japanitar, kuinka pohjoisen "elävä":)) sinä olet ja asutko synnyin maisemissasi vai oletko ns. etelän variksia?

Kyllä olen syntyjäänkin täältä, ja täällä myös asun. Tämä paikka on jo kyllä ihan oikeasti sitä "kunnon" Lappia:) Kylmää vain pakkaa vielä olemaan.. tunturit ei lähde paikoiltaan silloinkaan, mutta eipä haluta lähteä ulos:) Jospa sitten pääsiäisenä menisi pilkillekin. Tervetuloa..mäkeen vien, jos tulet..

• Pirre*
        japanitar kirjoitti:

Kyllä olen syntyjäänkin täältä, ja täällä myös asun. Tämä paikka on jo kyllä ihan oikeasti sitä "kunnon" Lappia:) Kylmää vain pakkaa vielä olemaan.. tunturit ei lähde paikoiltaan silloinkaan, mutta eipä haluta lähteä ulos:) Jospa sitten pääsiäisenä menisi pilkillekin. Tervetuloa..mäkeen vien, jos tulet..

mutta nyt en pääse, luultavasti talvilomallani mihinkään etemmäksi, vaikka mieli tekisi nii niin mahottomasti tulla sinnepäin!!

Sinäkö tykkäät kökötellä pilkillä, minä olen liian levoton verinen siihen hommaan. Hiihtää huuhkasen jäitä pitkin senkin edestä ja voin ihan lämpöisenä kevätpäivänä istua auringon takia pilkilläkin, pidän noin niinku malliksi onkea vedessä :)), ja joskus nykäseekin. Oletko länsi- vai itä Lapissa kotonasi, saanko udella vielä?

• japanitar
        hurahtanut kirjoitti:

hurahtanut ja pahasti:))) Autolla on tietysti pienten lasten kanssa parasta käydä, mutta pyöräilyä ja patikointia kesällä ei voita mikään:) Ennen juhannusta ei vielä itikoita, eikä enää sitten syksyllä..ruskakin mahtava elämys:)Ja, mitä korkeammalla sen näkee sen vaikuttavampi se on:)))Norjan tunturihuiput sanoinkuvaamattoman kauniit!

• GeMinix
        japanitar kirjoitti:

hurahtanut ja pahasti:))) Autolla on tietysti pienten lasten kanssa parasta käydä, mutta pyöräilyä ja patikointia kesällä ei voita mikään:) Ennen juhannusta ei vielä itikoita, eikä enää sitten syksyllä..ruskakin mahtava elämys:)Ja, mitä korkeammalla sen näkee sen vaikuttavampi se on:)))Norjan tunturihuiput sanoinkuvaamattoman kauniit!

olen hurahtanut:))) pyöräily ja patikointi odottaa:)))) lapin luonto on vertaansa vailla, varsinkin hyvän ystävän seurassa :))
        *nuuhkii jo tunturin raikkaita tuulia*
        Pian siellä, hyvin pian. Joutsenten tuloonkaan ei mene enää kauan:)))

• japanitar
        Pirre* kirjoitti:

mutta nyt en pääse, luultavasti talvilomallani mihinkään etemmäksi, vaikka mieli tekisi nii niin mahottomasti tulla sinnepäin!!

Sinäkö tykkäät kökötellä pilkillä, minä olen liian levoton verinen siihen hommaan. Hiihtää huuhkasen jäitä pitkin senkin edestä ja voin ihan lämpöisenä kevätpäivänä istua auringon takia pilkilläkin, pidän noin niinku malliksi onkea vedessä :)), ja joskus nykäseekin. Oletko länsi- vai itä Lapissa kotonasi, saanko udella vielä?

pilkkivehkeet valmiiksi, kun sanot, koska tulet:))Hyvää kevättalven jatkoa sinulle Pirre*..

• Pojongg
        japanitar kirjoitti:

Käsivarren kohdalla on upeimmat tiet.

• japanitar
        Pojongg kirjoitti:

Käsivarren kohdalla on upeimmat tiet.

maisemat:))Postikorttisellaiset:))

• MUMMU!1958

Kyllä minäkin pilkillä kävisin mutta eihän lapsenkanssa kestä kuin 20 min eikös kohta kuulu mummu mun on kylmä,mummu mun ei oo kivaa täälä,siksi jätän pilkki vehkeet pois ja elän pienokaisen ehdoilla paitsi siinä en elä hänen ehdoillaan että toisin koko lapin tänne eli ne kaikki mitä sie on tyrkyl osta sitä osta tätä:-) Videokameran otan kyllä nyt mukaan enkä näppäile enään kuvi digikameralla..Petyin viimekerran kuvista tosi paljon..Ei sitä mitä näit omin silmin..Mutta jos nyt saisi vangittua jotakin mitä voisi näyttää missä on ollut ja millaista ,jospa nuorisoonkin kipinä iskisi..Tosin epäilen sillä jos hyttynen inisee kesällä niin sitä jo nuijitaan vähintään paistinpannulla(he,he,he) ET tällästä nyky nuoriso etelässä...ENKÖ saa mitään vinkkiä miten pääsisin postiini johon se hemmetin posti koko ajan menee eli sala sana uusi..Vaihdoin onneton purjupäissäni ja tietty en ylös moista ole laittanut....SANONTA VANHA PÄTEE TÄÄ SIITÄS SAIT KUN ET MUNINUTKAAN (he,he,hee )

• japanitar

elikkä syöpäläiset ovat tottumiskysymys:) Kun niihin on tottunut, pääsee helpommalla. Jos lähtisi Lappiin nuoren kanssa, joka ei ole tottunut luontoon eikä itikoihin, tulee vaikeuksia. Jos uhraa pienelle aikaa, kasvaa se toivottavasti korkoa joskus. Ja lapsikin tottuu asioihin, kun nähdään vaivaa sen eteen.

• hommaa tuollainen! 250 e/vrk!!!
      Minulle riitti yksi talvi Sodankylän varuskunnassa. Kesällä tosin tulee kuljettua. Yövyn milloin auton penkillä, milloin leirintäalueella. Enkä patikoi enkä vaella - mitä sellainen on arkikielellä? Patikointi tuo mieleen kävelyn ja vaellus epämääräisen kuljeskelun.
      Ei ole omalla työllään eläkkeensä ansainneella edes niihin "kesähintoihin" 150 e/vrk varaa, kun ruokaankin rahan pitää riittää. Ja bensaan.

• japanitar

ei ole iskenyt lapinhulluus:) Kallistahan tuo kaikki on kuten sanoit, mutta, mikäpä ei maksaisi. Ihminen on kuitenkin valmis maksamaankin tuosta kaikesta..ja, moniko Lappiin on muuttanut pysyvästi etelästäkin..vieläpä jättänyt virkansa..kai se lapinhulluus on iskenyt..Itse panen kuitenkin rahani Suomeen, ja panostan henkiseen hyvinvointiin näin..joku muu saa sen muualta. Kun asuu Lapissa, ja on osa sitä sen merkitys on toinen..Mielipiteitäkin on monia, ja tämä on vain minun eikä välttämättä sopisi edes toiselle..Lappi on kuitenkin Lappi.

• Pirre*

yö maksa kovin montaa euroa per vrk:))

• japanitar
        Pirre* kirjoitti:

yö maksa kovin montaa euroa per vrk:))

hyvä, kun tuli puheeksi majoituksen järjestän sitten, joten älä huolehdi:)) Jos sopii..

• onnellinen mummu1958
        japanitar kirjoitti:

hyvä, kun tuli puheeksi majoituksen järjestän sitten, joten älä huolehdi:)) Jos sopii..

Kerroppa mullekkin paljonko otat 5-7 vuorokaudesta 2 aikuista 1 kpl 5 v lapsi pesumahdollisuus lämmin poksi ja kaikki tämä mökissä ettei tarvi mennä pesulle päärakennukseen:-) tarjoukset minulle 450-650e hei haloo yksi viikko mitä ei oltaisi kuin noin 4-5 vuorokautta ja menisimme norjaan kaukanako asustelet kuusamosta?? japanitar...meinaan noi hinnat on mun kuukausi vuokra eipä paljon naurata :-) olen ottanut jo yhteen monen lapin loma mökkien vuokraajien kanssa!! SUHTEELLISUUDENTAJU pitäisi löytyä tää hinnoittelu menee överiksi..Koska asiaan ei edes kuulu ruokailu...HALOO

• japanitar
        onnellinen mummu1958 kirjoitti:

Kerroppa mullekkin paljonko otat 5-7 vuorokaudesta 2 aikuista 1 kpl 5 v lapsi pesumahdollisuus lämmin poksi ja kaikki tämä mökissä ettei tarvi mennä pesulle päärakennukseen:-) tarjoukset minulle 450-650e hei haloo yksi viikko mitä ei oltaisi kuin noin 4-5 vuorokautta ja menisimme norjaan kaukanako asustelet kuusamosta?? japanitar...meinaan noi hinnat on mun kuukausi vuokra eipä paljon naurata :-) olen ottanut jo yhteen monen lapin loma mökkien vuokraajien kanssa!! SUHTEELLISUUDENTAJU pitäisi löytyä tää hinnoittelu menee överiksi..Koska asiaan ei edes kuulu ruokailu...HALOO

majatalon pitäjä..mutta jokaisen pitää hankkia kuitenkin elantonsa. Asun kaukana Kuusamosta, mutta turhaan katsot minua:) En mahda hinnoille mitään...ja teltassa aion itse yöpyä omilla eväillä... Menee sitä rahaa muuallakin, ja periaatteesta panisin sen itse Suomeen...vaikka se nyt sitten maksaisikin..Matkailullahan ne elävät muuallakin kuin täällä.. Hyvää lomaa teille joka tapauksessa, ja toivottavasti siitä tulee onnistunut loma:)

• ettei kallista
        japanitar kirjoitti:

majatalon pitäjä..mutta jokaisen pitää hankkia kuitenkin elantonsa. Asun kaukana Kuusamosta, mutta turhaan katsot minua:) En mahda hinnoille mitään...ja teltassa aion itse yöpyä omilla eväillä... Menee sitä rahaa muuallakin, ja periaatteesta panisin sen itse Suomeen...vaikka se nyt sitten maksaisikin..Matkailullahan ne elävät muuallakin kuin täällä.. Hyvää lomaa teille joka tapauksessa, ja toivottavasti siitä tulee onnistunut loma:)

Mietin tota sinun vastautasi...Mutta varmaan mietin sitä vielä matkallakin...Juu telttaanhan me menemmekin minua ei moinen hätkäytä mutta miten 5v tyttärentytär?? tietty pälviähän sie lapissa jo on mihin saa teltan pystyyn eikö vain ?? EN tarkoittanut alkuunkaan tuota mitä tarkoitit..Ihmettelen vain miten kesällä saa saman mökin 150 viikko josta nyt joutuu maksaan 450-650e viikko olemme tulleet päätökseen että nukumme autossa koska sinne mahtuu etsimme vain paikan missä on tolppa koska on sisälämmitin joka puhaltaa lämpöä koko ajan siis pääsemme10-20e päiväviikossa tekee noin140e ja itse kun teen ruuan niin tulee halpa reissu ei tarvi maksaa viikosta kuukauden vuokraa..En minä sinua ole katsonut enkä syyttänyt lappi tavallaan tai lapista pois eikö vain :-) olen tottunut pohjoisten kulkija ainoastaan olen ajatellut tyttäreni tytärtä en ketään muuta JATKOJA IHANAA PÄÄSEE NORJAAN JEE JA POHJOISENLAPPIIN :-)

• ettei kallista kirjoitti:

Mietin tota sinun vastautasi...Mutta varmaan mietin sitä vielä matkallakin...Juu telttaanhan me menemmekin minua ei moinen hätkäytä mutta miten 5v tyttärentytär?? tietty pälviähän sie lapissa jo on mihin saa teltan pystyyn eikö vain ?? EN tarkoittanut alkuunkaan tuota mitä tarkoitit..Ihmettelen vain miten kesällä saa saman mökin 150 viikko josta nyt joutuu maksaan 450-650e viikko olemme tulleet päätökseen että nukumme autossa koska sinne mahtuu etsimme vain paikan missä on tolppa koska on sisälämmitin joka puhaltaa lämpöä koko ajan siis pääsemme10-20e päiväviikossa tekee noin140e ja itse kun teen ruuan niin tulee halpa reissu ei tarvi maksaa viikosta kuukauden vuokraa..En minä sinua ole katsonut enkä syyttänyt lappi tavallaan tai lapista pois eikö vain :-) olen tottunut pohjoisten kulkija ainoastaan olen ajatellut tyttäreni tytärtä en ketään muuta JATKOJA IHANAA PÄÄSEE NORJAAN JEE JA POHJOISENLAPPIIN :-)

Onhan se iso raha viikosta,mutta varmasti mökin
        tuotto talvikuukausina yrittäjälle koko vuosi huomioon otettuna,on kuitenkin melko huonoa bisnestä.
        Tällaiset ympärivuotiseen käyttöön rakennetut asunnot ovat rakennuskustannuksiltaan ja yläpitokuluilla laskettuna monta kertaa kalliimpia,kuin mökit,joita vain kesäisin voi käyttää,vaikka ne olisi varustettu omilla pesumahdollisuuksilla.
        Talvimatkailu sesonki lapissa on (vielä)valitettavan lyhyt ja mökki yrittäjien on "pakko"
        saada maksimi tuotto niiltä kuukausilta,kun matkailijoista on "ylitarjontaa".
        Mökin pääomakulut,kiinteistöverot,lämmitys,yms,eivät lakkaa rasittamasta omistajaa silloinkaan,kun mökki "odottaa"vuokraajia.
        Ps.Vieläpä useasti mämä talvella vuokrattavat mökit ovat etelän ihmisten omistamia tai jonkun lomaosakeyhtiön osakkaan vuokraamia asumuksia.Silloin usen vuokraajan tarkoitus on saada kerättyä euroja vähentääkkseen mökkinsä ylläpidon kalleutta.

Tämä kirjoitus lähinnä siksi,että kaikilla asioilla on enemmän kuin yksi puoli ja on syytä tarkastella hieman sitä realiteettia,mikä milloinkin vaikuttaa saman asian erilaiseen tulkintaan.
        Lisäksi täällä etelässä helposti kahvipöytä puheissa,niinkiun luonnollista onkin,tulee vain sitä kuluttajan näkökulmaa esille.Ja silloin saatetaan leimata palvelun tuottajaa eim.kiskurihintojen ottajaksi tai vastaavaksi.

Hyvää ja turvallista pohjoisen talvimatkailua kaikille Lapin lumoihin joutuneille.

ps.Ei lappilainen,eikä talvimökin omistaja.

• Toimitusapulainen
        emw34 kirjoitti:

tuotto talvikuukausina yrittäjälle koko vuosi huomioon otettuna,on kuitenkin melko huonoa bisnestä.
        Tällaiset ympärivuotiseen käyttöön rakennetut asunnot ovat rakennuskustannuksiltaan ja yläpitokuluilla laskettuna monta kertaa kalliimpia,kuin mökit,joita vain kesäisin voi käyttää,vaikka ne olisi varustettu omilla pesumahdollisuuksilla.
        Talvimatkailu sesonki lapissa on (vielä)valitettavan lyhyt ja mökki yrittäjien on "pakko"
        Mökin pääomakulut,kiinteistöverot,lämmitys,yms,eivät lakkaa rasittamasta omistajaa silloinkaan,kun mökki "odottaa"vuokraajia.
        Ps.Vieläpä useasti mämä talvella vuokrattavat mökit ovat etelän ihmisten omistamia tai jonkun lomaosakeyhtiön osakkaan vuokraamia asumuksia.Silloin usen vuokraajan tarkoitus on saada kerättyä euroja vähentääkkseen mökkinsä ylläpidon kalleutta.

Tämä kirjoitus lähinnä siksi,että kaikilla asioilla on enemmän kuin yksi puoli ja on syytä tarkastella hieman sitä realiteettia,mikä milloinkin vaikuttaa saman asian erilaiseen tulkintaan.
        Lisäksi täällä etelässä helposti kahvipöytä puheissa,niinkiun luonnollista onkin,tulee vain sitä kuluttajan näkökulmaa esille.Ja silloin saatetaan leimata palvelun tuottajaa eim.kiskurihintojen ottajaksi tai vastaavaksi.

Hyvää ja turvallista pohjoisen talvimatkailua kaikille Lapin lumoihin joutuneille.

Ei tollanen 250 egee vielä paha ole, kun pitäähän sitä saunaan ja pesulle päästä. Sitäpaitsi ei noita lapsia voi totuttaa mihinkään risupesään. Kunnon paikoista lapsetkin tykkää.

• Pirre*
        emw34 kirjoitti:

asiaa, olen myös mieltäsi kannssani(oliko selevästi sanottu)!

• Pirre*
        japanitar kirjoitti:

kumarrus (japanilainen), piettään mielessä ..

• Pirre* kirjoitti:

asiaa, olen myös mieltäsi kannssani(oliko selevästi sanottu)!

tunnin pohdiskelun jälkeen,vasaan,oli selevästi sanottu.
        Omistan vain niitä hitaita Hämäläisiä "moleskyylejä"

• ei siis kallista???
        emw34 kirjoitti:

tunnin pohdiskelun jälkeen,vasaan,oli selevästi sanottu.
        Omistan vain niitä hitaita Hämäläisiä "moleskyylejä"

miettii ja ihmettelee siis 450e on koko kuukauden vuokra ja jos ei enemmänkin...kaunis lappi juu ja kallis siis ei muuta kuin kesällä !!!!!talvella hinnat törkeitä!!!!MUMMU!JA KYSE 5-7PÄIVÄÄ JUU SANO EI KIITOS TOLKKU PITÄÄ OLLA :-)

• sivusta elämää seuraileva

olen sellainen elämänfilosoffi.seurailen asioita sivuta ja luen asioita rivien välistä.teen omia päätelmiäni asioista.mummu 1958.kohdallasi olen tuiiut siihen tulokseen.ettei kaikkiole ihan niin hyvin kun annat ymmärtäää.mutta se on sinun elämäsi.tunnen suurta sympatiaa sinua ja kaikkia elämästäsi .kertovia juttujasi kohtaan.olisi mielenkiintoista jutella joskus vaikka kajatuopin äärellä.olet erittäin kiinnostava ihminen.terveisin sivusta elämää seuraileva.

• nainen,mummu1958

Miksi sinua kiinostaa minun elämän katselmus??Voit vastata nainen1958..Keskustellaan sitä kautta :-)

• minullakin on ihana lapsenlasi

minullakin on lapsenlapsi,mutta en voi mennä hänen kanssaan minnekään.olen liikunta rajoitteinen.mutta ei siihen pienenlapsen iloon niin pajon tarvita.ihan pieniä asioita,halauksia helästi syliin ottamisia.pienilahja joskus,mutta ennenkaikkea paljon rakkautta.sinulla on onnellinenosa,voit näyttää hänelle maailmaa,ja kaikkia sen kauniita asioita.ihmettelen kuinka jaksat ajaa niin pitkän matkan yksin pienen lapsen kanssa. sinulla on varmasti kokemusta auton kanssa liikkumisesta.toivon sinulle ja pikkuiselle ihanaa lomaa siellä lapissa.

• nainen1958

itse en saa kantaa edes maitolitraa kotiin.MUTTA VIELÄKIN olen sitämieltä että lapsenlapseni tarvitsee ,muutakin kuin lämpimiähalauksia rakkauden tarvetta.. OLETKO itse valmis MAKSAMAAN viikon lapissa olosta KUUKAUDEN VUOKRAN?? Ennemin vien lapsenlapseni 2viikkoa tuolla rahalla etelän lämpöön täydelläylöspidolla hinnat mökeistä 450-650e MIETIPPÄ VÄHÄN KAIKKEA HYVÄÄ saimme 2viikon matkan egyptiin 399 TÄYS YLÖS PITO lappi saa jäädä ...ROSVOTKOON MUILTA MUTTA EI MINULTA...

• uskallan väittää
        nainen1958 kirjoitti:

itse en saa kantaa edes maitolitraa kotiin.MUTTA VIELÄKIN olen sitämieltä että lapsenlapseni tarvitsee ,muutakin kuin lämpimiähalauksia rakkauden tarvetta.. OLETKO itse valmis MAKSAMAAN viikon lapissa olosta KUUKAUDEN VUOKRAN?? Ennemin vien lapsenlapseni 2viikkoa tuolla rahalla etelän lämpöön täydelläylöspidolla hinnat mökeistä 450-650e MIETIPPÄ VÄHÄN KAIKKEA HYVÄÄ saimme 2viikon matkan egyptiin 399 TÄYS YLÖS PITO lappi saa jäädä ...ROSVOTKOON MUILTA MUTTA EI MINULTA...

jos eipysty maito litraa kantamaan,mäyräkoirasta ei puhettakaan.miten jaksaa pitkät auto ja lentomatkat huolehtia pienestä ihmisestä, joka on ehkä vilkas ja menevä.niinkuin lapset yleensä.en tarkoita että en itsekkin kulkisi lapsen lasieni kanssa.olen näi tehnytkin, mutta vammani rajoittavat todella liikuntaani.en usko että halaus ja rakastaminenkaan lapselle pahaksi on, kun muutakaan ei ole antaa.yksi turhanpantti isoäiti. vamma mikä vamma on se käsissä tai jaloissa.

• ggnojoP
        uskallan väittää kirjoitti:

jos eipysty maito litraa kantamaan,mäyräkoirasta ei puhettakaan.miten jaksaa pitkät auto ja lentomatkat huolehtia pienestä ihmisestä, joka on ehkä vilkas ja menevä.niinkuin lapset yleensä.en tarkoita että en itsekkin kulkisi lapsen lasieni kanssa.olen näi tehnytkin, mutta vammani rajoittavat todella liikuntaani.en usko että halaus ja rakastaminenkaan lapselle pahaksi on, kun muutakaan ei ole antaa.yksi turhanpantti isoäiti. vamma mikä vamma on se käsissä tai jaloissa.

Lentomatka nautitaan ,muiden huolehtiessa.
        Turhanpantti ei ole yksikään isoäiti.
        Halaus on paljon, se muistetaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4830
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1434
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1342
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1336
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      130
      1141
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1065
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      255
      968
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      957
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    Aihe