On niin lämmintä jo yöllä, että tuuletin pyörii koko yön.
Haen hoitokoiran puolikuudelta aamulla lenkille.
Odottaa terassilla ja on intoa täynnä lähtemään.
Raitilla kävelemme ja kaikki puskat ja tupsut pitää tarkistaa ja merkkailla.
Nokkosiin ei kirsuansa laita.
Kirkolla koira tietää, että nyt on vettä tarjolla.
Pysähdytään vesipisteen luo ja päästän kannun vettä täyteen.
Koira lipoo raikasta vettä mielihyvin.
Jatketaan matkaa joen rantaan.
Koira tutkii rantaa, onko tullut paatteja ja tai muuta uutta.
Mennään laiturille ihailemaan huikean kaunista jokinäkymää.
Sanon koiralle, että meillä ei ole hätiä mitiä, kun ollaan uimataitoisia, jos pudottaisiin jostain syystä veteen.
Koira mulkaisee minua ja tuntuu jostain syystä vähän epäilevältä.
Siellä on myös matonpesupaikka.
Ahkerimmat ovat jo pesseet mattojaan.
Nuoret pesevät viidellä eurolla pienen maton ja kympillä suuremman.
Hyvä palvelu.
Jatketaan pellon reunaa ja koira pysähtyy katsomaan hevosta laitumella.
Nyt on koiraa isompi eläin lähettyvillä.
Sitten alkaa koiran askel pidetä ja nopeutua.
Syy on selvä.
Päivän kohokohta on käsillä.
Torille on tullut tuttu makkaramyyjä.
Koira painelee hetkeäkään epäröimättä kojun luo.
Makkaramyyjä tuntee meidät.
Taittaa nakkeja pitkästä lenkistä.
Koiran ilo on ylimmillään.
Mennään torin taakse nakkikesteihin.
Nakit menevät vauhdilla kurkusta alas.
Yhden laitoin puseron taskuun.
Ei auttanut.
Koiralle sekin oli annettava.
Lähdetään eteenpäin ja koira lyö jarrujalat ja katselee taakseen.
Vielä olisi pitänyt saada makkaraa.
Kotiin mennään ja sanon isännälle, että aamupala on sitten hotkaistu alta aikayksikön.
Lauantaiaamun huumaa
59
<50
Vastaukset
Täällä on jo Orava-aloitus.
Tuleeko tästäkin yhden ihmisen tsätti?
Synkkä yksin-puhelu.
-
Asenteeni koti-eläimiin on:
"Ruokaa tai Rukkaset"
H.- Anonyymi
Sielusi kaipaa vielä oppia ihmisraunio. ;)
Ihmisen arvo näkyy siinä, miten hän kohtelee heikompiaa.
Lukaiseppa joskus kirja " Kun norsut itkevät" ajatuksella, josko se avartaisi konesinäösi. hunk
Täällä Länsi-Suomessa oravat asustelevat luonnonhelmassa.
Kukaan ei ala keinoemoksi.
Koirat taas asuvat ihmisten ystävinä, kavereina, perheenjäseninä.
Minulle, hoitajalle, koira antaa rauhaisan mielen, ilon ja riemun sen
hurmaavasta luonteesta ja olemuksesta.
Ei synkkä yksin-puhelu minua haittaa.
Olen siihen tottunut.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
hunk
Täällä Länsi-Suomessa oravat asustelevat luonnonhelmassa.
Kukaan ei ala keinoemoksi.
Koirat taas asuvat ihmisten ystävinä, kavereina, perheenjäseninä.
Minulle, hoitajalle, koira antaa rauhaisan mielen, ilon ja riemun sen
hurmaavasta luonteesta ja olemuksesta.
Ei synkkä yksin-puhelu minua haittaa.
Olen siihen tottunut.Varmasti olette ihana parivaljakko, annatte aikaa tosillenne ja saatte molemmat paljon iloa. Teet myös upean palveluksen koiran omistajalle, joka syystä tai toisesta ei voi niin paljoa ulkoiluttaa. Juuri sitoutuminen ilman rahan ja muiden etujen tavoittelua on hienoa ihmisyyttä,
En arvosta luontokappaleitten hetken herkuilla lellimisiä oman huvituksen takia. Kun on niin kiva kuvata niistä ruokatarjoiluista videoitakin ja niitä levitellä kuin olisi hienonkin luontoteon tehnyt. Sitten syytää vihaa sellaisten silmille, jotka ei tuollaista touhua hyväksy. Anonyymi kirjoitti:
Varmasti olette ihana parivaljakko, annatte aikaa tosillenne ja saatte molemmat paljon iloa. Teet myös upean palveluksen koiran omistajalle, joka syystä tai toisesta ei voi niin paljoa ulkoiluttaa. Juuri sitoutuminen ilman rahan ja muiden etujen tavoittelua on hienoa ihmisyyttä,
En arvosta luontokappaleitten hetken herkuilla lellimisiä oman huvituksen takia. Kun on niin kiva kuvata niistä ruokatarjoiluista videoitakin ja niitä levitellä kuin olisi hienonkin luontoteon tehnyt. Sitten syytää vihaa sellaisten silmille, jotka ei tuollaista touhua hyväksy.Koiran omistaja todellakin potee polvivaivoja.
Ja onhan hänellä omiakin menoja.
Kyllä silloin apu on tarpeen.
Koira saa minut liikkeelle.
Se on hyvä juttu, kun on komea personal trainer vauhdittamassa.
Kylässä on melko paljon metsästäjiä ja myös metsästyskoiria.
Peuroja on liikaa ja ne aiheuttavat onnettomuuksia tiellä.
Niitä on karsittava.
Samoin ilveskanta on täällä lisääntynyt.
Ne tulevat pihapiiriin ja pienet koululaiset pelkäävät syyspimeällä kouluun menoa.
Jälleen tarvitaan metsästäjiä ja koiria.
- Anonyymi
Iloiset terveiset täältä Kuopiosta sinulle ja hoidokillesi. Minun herkkua on maksamakkara . Rakastan uimista ja kissojen ajamista puihin. Eniten rakastan omaa isäntääni ja sen pieniä lapsenlapsia.
🐶❤️🐾🐾🐾Kuopio tanssii ja soi.
Vai miten se meni🎼🎵
Herkkuruoka on koiralla lihamakaroonilaatikko ja toiseksi kaikensorttiset kalat.
Näin kertoo isäntä.
🐶🎵
Meilläkin oli ikkuna auki koko yön. Onkos mutoin hoitokoiralla joku punkkisuoja?
siili
Isäntä oli laittanut jonkun liuoksen koiraan.
Oli löytänyt punkkisyynissä yhden punkin.
Tassusta.
Melko ovelassa paikassa.
Ei mennä paikkaan missä on pitkää ruohoa.
Sanon koiralle, että siellä on nokkosia, ne pistää.
Koira on hyvin tottelevainen, eikä mene.
Kyllä niitä punkkeja on syytä varoa.2lesken kirjoitti:
siili
Isäntä oli laittanut jonkun liuoksen koiraan.
Oli löytänyt punkkisyynissä yhden punkin.
Tassusta.
Melko ovelassa paikassa.
Ei mennä paikkaan missä on pitkää ruohoa.
Sanon koiralle, että siellä on nokkosia, ne pistää.
Koira on hyvin tottelevainen, eikä mene.
Kyllä niitä punkkeja on syytä varoa.Meidän koura ei oke niin fiksu et osaisi varoa. Rakadtaa nuyskutella korkeassakin hei ikossa. Yhtään ounkkia hänestä en ole vielä löytänyt. Enkä mielelläni laita mitään myrkkylioksia nahkaansa. Jokailtainen punkkisyyni riittää ha turkin harjaus.
- Anonyymi
siilivain kirjoitti:
Meidän koura ei oke niin fiksu et osaisi varoa. Rakadtaa nuyskutella korkeassakin hei ikossa. Yhtään ounkkia hänestä en ole vielä löytänyt. Enkä mielelläni laita mitään myrkkylioksia nahkaansa. Jokailtainen punkkisyyni riittää ha turkin harjaus.
Monenko kaljan jälkeen saat aikaan tuollaista tekstiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siili on myös usein pusikossa rähmällään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen huomannut!!!
Anonyymi kirjoitti:
Kuules mää oon niin hyvä et ihan selvin päin saan😂.
Anonyymi kirjoitti:
Oot ollu vissiin itse niin huuruissa et näet meikäläisen vierelläs pusikossa 😉
- Anonyymi
Piti tuleman ukkonen.
No, jyrisee, muutama pisara vettä. Kuumaa on, kuitenkin siedettävää, ovi jne auki yön, saa kylmempää sisään. Ulos ei pahemmin asiaa, siellä tukahduttavaa, sisällä vielä ok. Monesti miettinyt ilmalämpöpumppua, siitä ois paljon hyötyä lämmityksessä ja näinä muutamina hellepäivinä jäähdytyksessä. Suomessa kun kaikissa asunnoissa on lämmitysjärjestelmä, harvemmassa ilmastointi. Melkein kaikissa nykyautoissa on ilmastointi vakiona, kumma juttu, ei asunnoissa.
Tosta koirasta. Mulla ei siis ole mitään koiria vastaan, net vaan elukoita. Mutta koiran omistajat/haltijat aika usein epämiellyttäviä. Siis just toikkaroivat rakkiensa kanssa kaikkialla, edesauttavat kirppujen ja punkkien leviämistä, ties mitä vesikauhuakin. Mä en pelkää koiria, jotkut ihmiset pelkää. Lisäks vituttaa, aina kun koiranulkoiluttajan kans pysähtyy jutteleen, sen koira alkaa nuuskiin mun munia.
Erityisesti tympii net kuolaavat isot koirat, sotkevat vaatteetkin.
Elukka ei kuulu ravintolaan, kuten ei kakaratkaan. Hitot kiinnostaa syödä saastaisia nakkeja, joita joku kaheli läminyt koiran saatuttamilla käsillään.
Ei koirissa sen kummenpaa, pitäis vaan kattoa, kenellä niitä on, että osaavat myös pitää niistä huolta, eikä aiheuttaa muille vaaraa, tai ongelmia.
=DW= - Anonyymi
Missä "huuma"?
Oliko tuo sepitelty koiran aamulenkitys alusta loppuun huumaava kokemus, vai oliko siinä joku erityisen huumaava vaihe ja jos oli niin mikä?
Bessie- Anonyymi
Kunhan kysyin, en vittuillut.
Tietenkään toisen huuma ei ole minulta pois. Kiinnostikin tietää, että mikä tuossa mielestäni ylipitkässä/pitkitetyssä koiran lenkityksessä sai huuman aikaan. Sattuu itsellänikin olemaan taas kerran koira hoidossa. Niin mukavaa kuin se minusta onkin ja vaikka avoimin mielin ja aistein aina myös koiraa ulkoiluttaessani kuljen, niin huumaavaan olotilaan en muistaakseni ole koskaan päässyt näissä kuvioissa.
Että jos jotain vinkkejä saisin siitä miten olla vieläkin enemmän läsnä ja aistit auki?
Bessie Bess
Ennen muinoin minulla olivat lauantait pubi- disco- klubi-meininkiä.
Tanssia, kavaljeerejä ja drinksuja.
Välillä jotain älyttömiä kihlauksia.
Hirveätä kohellusta ja huumaa.
Jotain piti koko ajan säätää ja etsiä.
Nyt on kaikki toisin.
Lauantai on vapaapäivä palvelukodeista.
En käy viikonloppuisin omaisiani katsomassa.
Nyt on fantastista, kun aamulla ei ole krapulaa, kaikki on muistissa.
Aamiainen maistuu ja on mielenrauha.
Siihen iso, hurmaava koira seuraksi ja luontoon.
Se luonnossa oleminen ja siellä koiran kanssa monen asian tarkkailu on huumaa.
Se on juovuttavampaa kuin viina.
Ehkä aloitus oli jollekin täysin tavanomainen, mutta itselleni se merkitsee paljon.
Olen kasvanut ihmisenä ja ehkä ihmiseksi.- Anonyymi
Minä olen huumaantunut luonnosta. Se aukesi taas rajun ukkospuuskan ja sateen jäljiltä.
On ollut koiriakin joskus. Enää en ottaisi. Rajoittavat levotonta sieluani.
Kaikki koirat joita tapaan, haluavat tuppautua seuraani ja rapsuteltaviksi.
Mikä minussa on vikana?
Parikin kertaa sattunut niin, että omistaja ihmetellyt ja todennut, ei koira ole koskaan aiemmin käyttäytynyt noin, tuntemattomalle ihmiselle.
Minulla on tapani kohdata eläimet.
Bointsit leskelle hoitokoirasta. - Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Bess
Ennen muinoin minulla olivat lauantait pubi- disco- klubi-meininkiä.
Tanssia, kavaljeerejä ja drinksuja.
Välillä jotain älyttömiä kihlauksia.
Hirveätä kohellusta ja huumaa.
Jotain piti koko ajan säätää ja etsiä.
Nyt on kaikki toisin.
Lauantai on vapaapäivä palvelukodeista.
En käy viikonloppuisin omaisiani katsomassa.
Nyt on fantastista, kun aamulla ei ole krapulaa, kaikki on muistissa.
Aamiainen maistuu ja on mielenrauha.
Siihen iso, hurmaava koira seuraksi ja luontoon.
Se luonnossa oleminen ja siellä koiran kanssa monen asian tarkkailu on huumaa.
Se on juovuttavampaa kuin viina.
Ehkä aloitus oli jollekin täysin tavanomainen, mutta itselleni se merkitsee paljon.
Olen kasvanut ihmisenä ja ehkä ihmiseksi.Mikä tekee koirasta "hurmaavan"? Koirahan se loppujen lopulta on, toki yksilö, mutta kuitenkin 'vain' koira.
"Se luonnossa oleminen ja siellä koiran kanssa monen asian tarkkailu on huumaa."
Tuotakaan en ymmärrä. Koira on kiva seuralainen ja kuljen mielelläni sen kanssa pitkin kävelyteitä ja kuntopolkuja ja esim. keskuspuiston 'isompia' polkuja jne., mutta en minä sitä halua mukaani "luontoon" ottaa, en yleensäkään, enkä varsinkaan keväällä ja alkukesästä.
Mieluummin menen yksin kuin koiran kanssa, vielä mieluummin ihmisten kanssa ja kaikkein mieluiten yhden, kanssani samanhenkisen tai ainakin minua ymmärtävän ihmisen kanssa.
Bessie Anonyymi kirjoitti:
Mikä tekee koirasta "hurmaavan"? Koirahan se loppujen lopulta on, toki yksilö, mutta kuitenkin 'vain' koira.
"Se luonnossa oleminen ja siellä koiran kanssa monen asian tarkkailu on huumaa."
Tuotakaan en ymmärrä. Koira on kiva seuralainen ja kuljen mielelläni sen kanssa pitkin kävelyteitä ja kuntopolkuja ja esim. keskuspuiston 'isompia' polkuja jne., mutta en minä sitä halua mukaani "luontoon" ottaa, en yleensäkään, enkä varsinkaan keväällä ja alkukesästä.
Mieluummin menen yksin kuin koiran kanssa, vielä mieluummin ihmisten kanssa ja kaikkein mieluiten yhden, kanssani samanhenkisen tai ainakin minua ymmärtävän ihmisen kanssa.
BessieKaupungissa vähän erilaista pelkkine puistoineen.
Kyllä meillä on aivan luonnossa mukavia rauhallisia ulkoiluttamispolkuja.
Eikä se koira siellä minkään poikasia häiritse, kun sitä taluttelee hihnassa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä tekee koirasta "hurmaavan"? Koirahan se loppujen lopulta on, toki yksilö, mutta kuitenkin 'vain' koira.
BessieMun koirani on vanha hurmuri herra. Minun mielestä hän on ollut hurmuri koko ikänsä , mutta nyt ovat ulkopuoliset vieraat ja tutut ruvenneet kiinnittänään siihen huomiota. Hän on useimmiten iloisella ja uteliaalla päällä ja huomioi kanssaihmisensä. Minun mielestäni, minä olen nähnyt usein pilkkeen hänen silmäkulmassaan. Kiitän Luojaa siitä, että olen saanut hänet perheenjäsenekseni.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Kaupungissa vähän erilaista pelkkine puistoineen.
Kyllä meillä on aivan luonnossa mukavia rauhallisia ulkoiluttamispolkuja.
Eikä se koira siellä minkään poikasia häiritse, kun sitä taluttelee hihnassa.Onhan niitä täälläkin, taisin edellisessä kommentissani mainitakin: "Koira on kiva seuralainen ja kuljen mielelläni sen kanssa pitkin kävelyteitä ja kuntopolkuja ja esim. keskuspuiston 'isompia' polkuja jne., mutta en minä sitä halua mukaani "luontoon" ottaa, en yleensäkään, enkä varsinkaan keväällä ja alkukesästä."
Luontoretkilleni en ota koiraa mukaan koska se paitsi häiritsisi ja pelottelisi (kytkettynäkin) metsän (tai rannan) asukkaita myös rajoittaisi monellakin tavalla liikkumisiani ja mitään lisäarvoahan se ei toisi, päinvastoin.
Viime yönä kävelimme koiran kanssa vähän siellä ja täällä, monessa risteyksessä annoin koiralle periksi ja menimme sen valitsemaa tietä. Koira selvästikin nautti ja epäilemättä sai yöllisestä retkestämme paljon enemmän irti kuin minä, mutta ihan mukava retki se minustakin oli.
Aamulla ja päivällä koiraa ei ulkona liikkuminen kiinnostanut ollenkaan, tarpeensa kun sai tehtyä niin heti rupesi vänkäämään takaisin kotiin silloinkin kun olin valinnut varjoisamman reitin.
Bessie Anonyymi kirjoitti:
BessieMikäkö koirasta tekee valioyksilön.
Mieheni kuoleman jälkeen elämältäni putosi pohja.
Elin usvassa kuin robotti, kuukausikaupalla.
Yksi kevätilta ovikelloni soi ja oven takana oli mies ja koira.
Mies oli hiljakkoin muuttanut naapuritaloon yksin.
Oli käynyt hakemassa puolenvuoden ikäisen koiranpennun tarhasta.
Pyysi lenkille, kun oli kuullut minun olevan yksinäinen leski.
Tässä tarinan alku.
On kulunut viisivuotta.
Mies on ystävä ja koirasta tulikin minulle tosi tärkeä, nimenomaan mielen hallintaan.
Ja tietysti viidenkilsan lenkit ovat tärkeitä.
En ole aikaisemmin omistanut yhtään kotieläintä.
Luontokin on jäänyt jotensakin syrjään.
Aina kivikylässä asunut.
Nyt raitistuttuani näen värit, tunnen tuoksut, olen utelias.
Ja mikä kummallisinta.
Mieheni kuoli ja koira syntyi samoihin aikoihin.
Olisiko tuo syynä juuri tämän koiran outoon läheisyyteen.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun koirani on vanha hurmuri herra. Minun mielestä hän on ollut hurmuri koko ikänsä , mutta nyt ovat ulkopuoliset vieraat ja tutut ruvenneet kiinnittänään siihen huomiota. Hän on useimmiten iloisella ja uteliaalla päällä ja huomioi kanssaihmisensä. Minun mielestäni, minä olen nähnyt usein pilkkeen hänen silmäkulmassaan. Kiitän Luojaa siitä, että olen saanut hänet perheenjäsenekseni.
Tämä minun hoitokoirani on hyvin kasvatettu nuorehko narttu, oikein mukava, eloisa ja aika fiksukin, mutta tuskinpa kukaan sitä "hurmurina" pitää. Itseltänikään ei sanan käyttö luonnistuisi.
Vieraat näkevät vain hauskan näköisen ja hyvin käyttäytyvän koiran (heiluvine häntineen), eivät he sitä varmaan pidä sen hurmaavampana kuin muitakaan tapaamiaan ystävällisiä koiria. Ulkonäköön ehkä enemmän kiinnittävät huomiota, varsinkin lapset kiinnostuvat ja ihastelevat ja tuntuvat pitävän kovasti varsinkin silloin kun sen turkki on vähän ylipitkä.
Bessie - Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Mikäkö koirasta tekee valioyksilön.
Mieheni kuoleman jälkeen elämältäni putosi pohja.
Elin usvassa kuin robotti, kuukausikaupalla.
Yksi kevätilta ovikelloni soi ja oven takana oli mies ja koira.
Mies oli hiljakkoin muuttanut naapuritaloon yksin.
Oli käynyt hakemassa puolenvuoden ikäisen koiranpennun tarhasta.
Pyysi lenkille, kun oli kuullut minun olevan yksinäinen leski.
Tässä tarinan alku.
On kulunut viisivuotta.
Mies on ystävä ja koirasta tulikin minulle tosi tärkeä, nimenomaan mielen hallintaan.
Ja tietysti viidenkilsan lenkit ovat tärkeitä.
En ole aikaisemmin omistanut yhtään kotieläintä.
Luontokin on jäänyt jotensakin syrjään.
Aina kivikylässä asunut.
Nyt raitistuttuani näen värit, tunnen tuoksut, olen utelias.
Ja mikä kummallisinta.
Mieheni kuoli ja koira syntyi samoihin aikoihin.
Olisiko tuo syynä juuri tämän koiran outoon läheisyyteen.Taitaa olla mielikuvituksesi tuotetta koko tarina ja "hurmurikoira"?
Bessie
- Anonyymi
Tuosta "Pikkumyy" hahmosta. Ovat erityisen tarkkoja mihin antavat kuvan käyttää. Niin, että onko aloittajalla lupa käyttää?
- Anonyymi
Haittaneeko tuo mitään?
Tupakkatehtaat voisivat ottaa profiilikseen Nuuska-Muikkusen. - Anonyymi
Mulla oli viiskytplus palstalla profiilissa kuva kirottu siili sarjakuvaelukasta.
Joku teki ilmoituksen ylläpitoon ja mulle laitettiin banni, miten pitkään olisivat pitäneetkään jos ei koko palstatouhu olis myllätty ties monennenko kerran. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haittaneeko tuo mitään?
Tupakkatehtaat voisivat ottaa profiilikseen Nuuska-Muikkusen.Ei minua haittaa, hauskaahan tuo on. Meinasin vaan ettei tulisi käjöitä, siksi varoittamin. Tekijäñoikeuslaki ja jokunen vuosi sitten oli juurikin noihin hahmoihin perustuvaa juttua, että ovat erityisen tarkkoja keille antavat oikeuden hahmojen käyttöön. Mörkö on ollut suosittu viime aikana.
- Anonyymi
käräjöitä
Mutta entäs, jos ottaa kuvan kakustaan ja laittaa profiilikuvaksi?
https://www.kakkupaperi.fi/fi/kakkukuvat/muumit/muumit-kakkukuva-pikku-myy-miettii-syötävä-kakkukuva-kakkuun.htmlTellukka kirjoitti:
Mutta entäs, jos ottaa kuvan kakustaan ja laittaa profiilikuvaksi?
https://www.kakkupaperi.fi/fi/kakkukuvat/muumit/muumit-kakkukuva-pikku-myy-miettii-syötävä-kakkukuva-kakkuun.htmlMeinaan niinkuin, ennen syöntiä ...
Anonyymi kirjoitti:
Mulla oli viiskytplus palstalla profiilissa kuva kirottu siili sarjakuvaelukasta.
Joku teki ilmoituksen ylläpitoon ja mulle laitettiin banni, miten pitkään olisivat pitäneetkään jos ei koko palstatouhu olis myllätty ties monennenko kerran.Kyllä kai sinä olet joutunut banniin jostain muusta syystä, jos tuo nyt yleensä totta on.
Niitä muumisarjan hahmoja näkyy facella yhdellä ja toisella profiilikuvina ja olleet vuosikausia, eivätkä ole vankilaan joutuneet, elleivät sitten sieltä käsin päivitä sivujaan.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Kyllä kai sinä olet joutunut banniin jostain muusta syystä, jos tuo nyt yleensä totta on.
Niitä muumisarjan hahmoja näkyy facella yhdellä ja toisella profiilikuvina ja olleet vuosikausia, eivätkä ole vankilaan joutuneet, elleivät sitten sieltä käsin päivitä sivujaan.Ei ole tapanani valehdella isoista eikä pienistä.
Joku tuntematon syy siihen banniin oli, tuli nyt mieleen kun tosta leskenin profiilikuvasta oli puhe. Liekkö vaan joku kanssasisar vaatinu banniin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole tapanani valehdella isoista eikä pienistä.
Joku tuntematon syy siihen banniin oli, tuli nyt mieleen kun tosta leskenin profiilikuvasta oli puhe. Liekkö vaan joku kanssasisar vaatinu banniin.Eikö ylläpito perustele mitenkään bannattuaan? Minusta aika outoa. Kyllähän "Kiroileva siili" on rekisteröity tavaramerkki kuten myös nuo muumihahmot. "Aku Ankka" lienee käytetyin jopa äänestyskopeissa vai onko "Mikki Hiiri".
Tavallaan mainostahan nuo ovat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö ylläpito perustele mitenkään bannattuaan? Minusta aika outoa. Kyllähän "Kiroileva siili" on rekisteröity tavaramerkki kuten myös nuo muumihahmot. "Aku Ankka" lienee käytetyin jopa äänestyskopeissa vai onko "Mikki Hiiri".
Tavallaan mainostahan nuo ovat.Ylläpito ei perustellut, käskivät lukea sääntöjä. Rikkeitä en ollut tehnyt joten aattelin kuvan olleen syy banniin.
Anonyymi kirjoitti:
Ylläpito ei perustellut, käskivät lukea sääntöjä. Rikkeitä en ollut tehnyt joten aattelin kuvan olleen syy banniin.
Niitä banneja sateli muinoin varmaan aika herkästi.
Se oli silloin, kun oli vielä vilkkaampaa keskustelut. Nythän alkaa kommentit käymään palstoilla niin vähiin, ettei niillä oikein ole varaa bannata hyvin pienistä rikkeistä, ettei tyrehdy täysin.
Minäkin olin joskus 4-5 vuotta sitten bannissa päivän vai kaksi, en muista. Ei aavistustakaan miksi, enkä sen syyn perään edes kysellyt, kun ei se minua silleen häirinnyt. Siinä vain ilmoitettiin, että minut on estetty kommentoimasta. Nähtävästi se koski vain tätä omaa konettani. Tarpeetonta siinä mielessä.
- Anonyymi
Hyvän ihmisen tuntomerkki on se, että suhtautuu kunnioituksella eläimiin ja heikommassa asemassa oleviin ihmisiin. Hieno kehityskaari aloittajan elämässä, toivon kaikkea hyvää jatkossakin !
- Anonyymi
Nautin tästä ketjusta, kun ei ole se korven kiljun kittaaja houreitaan höpöttämässä ja kuran läträämistään mainostamassa.
- Anonyymi
Ei ole korpilainen täällä, ei. mutta valitettavasti sinä olet taas täälläkin aukomassa päätäsi ja jatkamassa tuota ikuista vittuiluasi.
- Anonyymi
Väität nauttivasi ja kaipaat kuitenkin, naljailet kun on ja naljailet kun ei ole. Parin muunkin rekatun perässä väijyt.
Aikaisin ollaan Porissa päin hereillä viikonloppuaamuinakin, kun jo kuuden kieppeillä joku ollut helluntaiaattona mattopyykillä ja torikauppias lajittelemassa nakkejaan.
- Anonyymi
Niin. Porista oli Yö ja Dingo. Ja on Porin Ässät. Velli Ketolakin sieltä.
Porissa ovat varhaisia. Kuin perunat.
Jos lesken asuisi hämeessä, hän saisi huuman ulos vasta illalla, niin hitaasti hämäläiset käynnistyy.
- Anonyymi
Napsahtipa aloitus kohdalle. Perhe lähti yöllä matkoille ja nakittivat minut kissan hoitajaksi. Kissalla on erikoinen elämän kaari. Rouva haki hylättyjen kissojen kodista, hoiti rakkaudella, sitten sairastui vakavasti ja kuoli. Pyysi nuoren perheen äitiä jatkamaan kissan hoitoa. Kissa raapi lapsia, karkaili ja käyttäytyi sortittomasti. Sai jo nuorelta rouvalta piikkituomion, mutta ihan kuin olisi ymmärtänyt, loikkasi yöllä rouvan rinnan päälle kehräämään, tämä ei sitten voinutkaan lupaustaan kuolleelle pettää. Kissa kotiutui ja muuttui ihanaksi. Nyt on perheen kuningatar, astelee ylväästi, hänellä on ihan oma vessa ja reviiri kodissa. Sellaista kissaa hoidan nyt viikon, tänä iltana aloitan. Viimeksi hoitaessani olin muutaman yön, ettei tuntisi itseään yksinäiseksi. Oikein mukava pesti.
En ole tissutellut viiniä pariin vuoteen.
Torstaina istuin ulkona varjossa syöttämässä hyttysiä. Ajattelin että nyt voisi nauttia lasin valkoviiniä ulkona istuessa .
Laitoin hyttyssavuja ja muita karkoitteita, lisäksi voimakkaan tuulettimen jatkoroikan päähän.
Oli mukavaa ihan yksin, kissa kiehnäsi jaloissa.
Kuinka ollakaan, meni pullo viiniä ja alun toista, krapula siitä tuli, vieläkään en ole ennallani. Ensi Helluntaina korkeintaan uskallan ottaa uusiksi.
Kyllä aika kuluu rattoisasti naukkaillessa, mutta pitää ajatella terveyttään- Anonyymi
Kyllä on kiva kesäaamuna herätä, kun ei ole krapulaa ja kissanpaskalle maistuvaa suuta.
Mistä lie tuo kissanpaskan yhteys tullut, kun harva maistanut-kuvitelma.
Kyllä kissoja ja koiria hoidetaan kuin ihmisiä jopa paremmin.
Mennyt hammashoitoineen yms käsittämättömäksi . Liiketoimintaa noi kaikki pieneläinklinikat tutkimuksineen.
Eläinlääkärit etupäässä noissa nuoria hentoja naisia, vaan miten olis oikeita elukkalääkärin työt sontasessa läävässä porsituksessa tai lehmänkantturan kimpussa poikimistouhuissa vasikkata kääntelemässä.
Voisi tulla äitiä ikävä. Ennen maalla elukkalääkärit olivat ronskia miehiä että naisia. Niin koirat ja kissat olivat luontokappaleita , joita kohdeltiin asiallisesti eikä liikaa inhimillistetty.- Anonyymi
Niin ronskeja olivat, että isäpappakin kaappasi kissanpennun eläinlääkärin pöydältä kun lääkäri meni puhelimeen, ennen operaation aloitusta. " kyllä se jaksaa omansa kantaa" ja niin jaksoikin.
Onneksi toiminta on siitä kehittynyt. - Anonyymi
Olen saanut hirveän ripulin naapurin kotiviinistä, koko porukka sai. Tiputukseen jouduin ja lääkäri vannotti että vain oikeita kaupan viinejä stretiileissä avaamattomissa pulloissa saa juoda eikä niitäkään liian usein.
- Anonyymi
-- suomalaistkin tunnustaneet Kiinan yhdeksi maailman suurvaltioista ja aivan oikein. mukavia ja aikas viehättäviä ihmisiä ovat täälläkin asuvat kiinalaisetkin lapsineen ei mitään alituisia uskontosotia - eiliioin hamppu- ja huumevouhotuksia . roomalaiskatolisen kirkon paavilla niin suuri valta että halusi muuttaa isä meidän - rukouksen muotoa italiankielessä - älä saata meitä kiusaukseen vaan päästä meidät pahasta - muotoon jossa tunnustetaan että kaikkinainen maailmanpahuus aina ollut kskuudessamme - että ihan hyviä ei kaikki esi- isät ja äiditkään aina jaksaneet olla - kaiketi koskee myös sukulaisia - jos enemkikin huumeet ja viinakset elämän kuvioissa mukana rötöstelyineen ja erityisesti naisvihoineen.
- Anonyymi
-- mun naapureilla on aivan ihana saksanpaimenkoiratyttö -käy joskus muakin moikkaamassa. viime kesänä kun poimin vattuja pensaista - se kiltisti istui mun vieressä ja halusi maistiaisia - en aiemmin tiennyt että koiratkin tykkää makeista
marjoista - vatut ja karviaiset oli sen mielestä hyviä - viinimarjoista ei välittänyt. - Anonyymi
Mikä jakorasia nyt paiskasi painokoneensa palstalle, ettei ole bottitrollaattori?
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih557187Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7143343Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1441630Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2601481- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 891230
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124