Taloyhtiön pyörävarastossa on katon rajassa polkupyörien säilytykseen laitettu koukkuja joihin etu (tai taka) vanteen voi pujottaa ja roikottaa fillaria siinä. Kyseessä tietysti mainio tilansäästökeino pitempiaikaiseen säilytykseen mutta onko miten haitallista pyörän etuvanteelle mikäli säilyttää roikottamalla sitä tuollaisessa koukussa? Vääntääkö pitkäaikaisessa (puoli vuotta/vuosi) säilytyksessä vanteen soikeaksi tai löystyykö pinnat?
Vanteesta roikottaminen
11
1802
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole kokemusta, mutta jättäisin pyörän riiputuksen tekemättä.
- Anonyymi
Ei tunnu kivalta, mutta toisaalta paino tulee varsin monen pinnan varaan, ja niissä on vetolujuutta varmasti reilusti pyörän painon verran, moninkertaisella varmuuskertoimella. En siis olisi huolissani.
- Anonyymi
Paras tapa säilyttää fillari pitkään on riiputtaa sitä jostain. Satulasta, etuvanteesta tai jostain. Säilyy renkaat hyvänä :)
- Anonyymi
juu hiilarirunkoinen ja hiilikuitukiekko pyörä roikkuu etukiekosta kattokoukusta ...ei ole ongelmaa .kyllä pitäisi kestää :) tiedä sitten niitä marketti romuja jotka painaa likempänä kahtakymmentä kiloa
- Anonyymi
hiilaria masuu jhiilarikuskille! itse ajan terästä muut tulee sieltä.
Kyllä pyörä tuollaisen säilytyksen hyvinkin kestää. Ongelmana yhteisvarastoissa on pikemminkin se ettei toisten omaisuuden pidetä väliä, eli onko kolhiintumisriski.
- Anonyymi
Itse pidän hiilikuitupyöräni suojapeitteen alla nurkassa. Onneksi pyöräkellari on vielä suhteellisen väljä.. Alkuun kyllä hirvitti että uskaltaako kolmentonnin pyörää säilyttää pyöräkellarissa mutta ainakin toistaiseksi meillä on pyörät säilynyt hyvin rosmojen ulottumattomissa. On toki vielä monta lukkoakin käytössä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse pidän hiilikuitupyöräni suojapeitteen alla nurkassa. Onneksi pyöräkellari on vielä suhteellisen väljä.. Alkuun kyllä hirvitti että uskaltaako kolmentonnin pyörää säilyttää pyöräkellarissa mutta ainakin toistaiseksi meillä on pyörät säilynyt hyvin rosmojen ulottumattomissa. On toki vielä monta lukkoakin käytössä.
Laita "Yosemite" -tarra hiilaripyörän runkoon. Sen luulisi karkottavan laatutietoisimmat roistot.
- Anonyymi
Vuosikausia olen pyörää noin roikottanut. Eivät ole renkaat vääristyneet eikä runko venynyt.
- Anonyymi
Ainut ongelma mahdollisesti naarmut vanteessa.
- Anonyymi
Niissä koukuissa on kumipinnotus. Ei naarmuta vannetta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164