Lueskelin, että työmatkakorvaus lasketaan aina pääsääntöisesti julkisen liikenteen kustannusten mukaan. Työskentelen toisella paikkakunnalla ja kilometrejä minulla tulee päivässä noin 100 ja ajattelinkin hakea työmatkakorvausta niin, että minulla ei ole mahdollisuutta matkustaa julkisilla töihin. Tällöin korvaus tulisi autollani töihin ajetuista kilometreistä.
Kysymys kuuluu siis: tarvitseeko verottajalle todistaa omia työaikoja tai julkisen liikenteen aikatauluja tms, jotta voi hakea korvausta kilometrien hinnalla julkisien hinnan sijaan?
Kiitos etukäteen!
Työmatkakorvauksen hakeminen omalla autolla
Anonyymi
1
121
Vastaukset
- Anonyymi
Verohallinto kertoo sulle vastauksen. Se löytyy lomakkeelta 1A ja oletettavasti myös omaverostakin. Siellä lukee:
Älä liitä ilmoitukseen tositteita tai vapaamuotoisia selvityksiä, vaan säilytä ne itselläsi. Verohallinto pyytää tositteet tarvittaessa.
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/tulot-ja-vahennykset/matkakulut/asunnon_ja_tyopaikan_valiset_matka/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881341Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53712
- 33692
- 60689
- 47670