Ei kai kukaan epäile, että Israelilla olisi mitään syytä valehdella?
Israelilla on asiasta tietoa, jonka tietää vain räjäyttäjä ja Israel.
Israel kertoi, että Iran on syyllinen tankkereiden räjähdyksiin
12
53
Vastaukset
- Anonyymi
Milloin räjäyttivät, missä kerrotaan?
- Anonyymi
Lavastetaanko syytä Usan hyökkäykselle? Manilanlaukaukset,?
- Anonyymi
Manila of Filippiinien pääkaupunki. Milloin siellä on laukaistu vai onko tuo jokin sanaleikki?
Jos tarkoitit Mainilaa, niin en voi kieltääkään.
Yleensä Israel on tietänyt, mitä Lähi-Idässä tapahtuu.
- Anonyymi
USAA tarvitaan taas turvaamaan merenkulkua.
- Anonyymi
Jos haluaa saada huomiota teoilla, on järkevää ottaa niistä kunnia.
Tuntuu omituiselta, jos Iran päättäisi ikään kuin huomaamatta tuhota laivoja ja sitten kiistää koko asia. Täysin päätöntä on tuhota japanilainen alus, jos Japani haluaa auttaa suhteiden parantamisessa.
Loogista on seurata rahaa:
Kuka hyötyy siitä, että öljyn hinta nousee?
USA ei ainakaan hyödy koska sen talous on riippuvainen halvasta öljystä. Venäjä hyötyy koska sen kaikki tulot ovat öljystä.
Entä politiikka?
Iran voi hyötyä tankkereiden tuhoamisesta, jos se lisää sen valtaa. Toisaalta silloin sen pitäisi ottaa siitä kunnia.
Kaikki USA vastaiset iloitsevat öljyn hinnan noususta, mutta tankkereiden tuhoaminen ei kohdistu suoraan USAan vaan enimmäkseen muihin maihin, kuten nyt Norjaan tai Japaniin.
Israel pitää Irania uhkana, mutta vaikka sen sotavoimat ovat tehokkaat, niin Iranin tuhoamiseen ne eivät riitä. USA:lla taas ei ole riittävästi syytä lähteä sotaan Irania vastaan ainakaan vielä...
USA kertoi filminpätkän todistavan, että laivan kimpussa oli Iranilaisia. Minä en nähnyt passin kansia...
Mainila, niinpä. - Anonyymi
Nyt USA antaa ymmärtää, että Iran olisi syyllinen koska ampui (?) ohjuksella USA:n lennokkia. Samassa yhteydessä kuitenkin sanotaan, että lennokki oli kuvaamassa aluetta, jossa norjalainen tankkeri oli Iranin aluevesillä.
Siis USA loukkasi Iranin ilmatilaa?
Eikä Iran sitten saisi puolustaa omaa ilmatilaansa, miten USA reagoisi, jos Iran lenntättäisi omia leijojaan sen ilmatilassa? - Anonyymi
USA:lta on rahat lopussa. Velkaa niin paljon, etteivät itse osaa edes lukea summia. USA ryövää koko maailmaa. Se on saatava alas keinolla millä hyvänsä.
- Anonyymi
Iranilaiset ovat kehittäneet ilmassa lentäviä torpedoja, näin ainakin jenkit väittävät.
- Anonyymi
Ennen torpedot osuivat aina vesilinjan alapuolelle mutta nyt yläpuolelle, vai olenko väärässä?
- Anonyymi
Torpedo voi olla veden pinnassa. Vahingot ovat suuremmat vesirajan päällä koska ilma ei pane yhtä paljon hanttiin kuin vesi.
- Anonyymi
Jos Aatu olis sodan voittanut niin jutkut olis Zanzibarissa ja Lähi-Idässä rauha !
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1203287- 122116
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371905Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4061826Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211671Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681487- 1221353
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101241- 141216
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4421116