Edelleenkään en ole saanut vastausta kysymykseeni mistään. Elikkä mikä on se virallinen taho joka valvoo ja tarkistaa ulosottoviranomaisten toimintaa?
Valvontaa kiitos
5
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ei sellaista ole. Saavat varastaa vapaasti ihmisten omaisuuksia ja pimittää kulunsa tekaistujen kulujen nimiin.
- Anonyymi
Ulosottomiehet tekevät yhteistyötä eräiden velkojien kanssa kuten kuuluisien roskapankkien. Kavaltaminen on helppoa kun kukaan ei valvo. Tilaisuus tekee varkaan.
- Anonyymi
Viranomaisten laillisuusvalvonta kuuluu Aveille, oikeusasiamiehelle ja oikeuskanslerille.
- Anonyymi
Juu heille voi laittaa kantelun. Saavat vain antaa huomautuksen eivät puutu tai tarkista toimintaa, sori.
Anonyymi kirjoitti:
Juu heille voi laittaa kantelun. Saavat vain antaa huomautuksen eivät puutu tai tarkista toimintaa, sori.
Kanteluiden ratkaisuissa tulleille käsityksille, huomion kiinnittämisille ja huomatuksille naureskellaan virkanilkkien kahvihuoneissa ja harvoin ne johtavat mihinkään muuhun paitsi ehkä "moitteen" saaneen virkanilkin ylennykseen. Onhan se hyvä että valvontaviranomainen tuottaa iloa muuten niin ankeaan virastoelämään mutta tekee samalla itsestään valtakunnanpellen.
Oikeuskansleri ja oikeusasiamies voivat ajaa syytettä tai määrätä syytteen nostettavaksi laillisuusvalvontaansa kuuluvassa asiassa. Tuollaista tapahtuu todella harvoin, ei sittenkään vaikka virkanilkki jatkaisi sitä toimintaa josta on saanut moitteita, vain uusia moitteita tulee.
Tuo on johtanut siihen ettei virkavastuu oikeasti toimi ollenkaan kun sanktiota ei virkenilkeille tule. Virkamies on kansan palvelija mutta siitä onkin muodostunut kansalaisten kyykyttäjä todellisen virkavastuun puuttumisen vuoksi.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731#L10P110
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873207
- 622907
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322435- 802256
- 742169
- 952026
- 121616
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan191593Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?361416