Heippa,
Täysin uutena viherpeukalona sain keväällä idean istuttaa muutaman sitruunan siemenen. Siemenet ovat jostain kaupan sitruunasta kaivettuja, odotuksia ei juurikaan ollut ja ihmetykseni on ollut melkoinen kun ikkunalaudallani olikin kuukautta myöhemmin jo 9 kappaletta ~10cm taimia. Tästähän se viherpeukaloinnostus sitten lähti, ja nyt huonekasveja löytyy reilut 20 :D
Joka tapauksessa nyt on alkanut vähän huolettaa sitruunan taimien kohtalo, mitään kun en näiden hoidosta oikeastaan tiedä vaan ainoat kokemukset ovat "valmiina" ostetuista huonekasveista. Istutin lähes kaikki taimet vastikään omiin ruukkuihinsa (alkuperäisessä ruukussa on vielä 3 taimea kaukana toisistaan ja loput omissa ruukuissaan), ja vaikuttavat oikein hyvinvoivilta.
Mutta mitä näille pitäisi nyt tehdä, että selviäisivät mahdollisimman todennäköisesti talven yli enkä vahingossakaan onnistuisi niitä tappamaan? Kastellaanko näitä edelleen päivittäin kuten idätysvaiheessa, vai kohdellaanko 10cm taimea jo samalla tavalla kuin vanhempaa kasvia ja kastellaan harvemmin? Suihkutellut olen lehtiä päivittäin ja kastellut mullan pari kertaa viikossa. Lannoitetaanko näitä taimivaiheessa vai missä vaiheessa se kannattaa (kesäisin) aloittaa? Onko mitään vinkkejä syksyn/talven varalle, kannattaisiko ostaa esim kasvivalo vai miten näin kerrostalossa asuvana ratkaisisin talvehtimisen?
Näihin pienokaisiin on jo syntynyt pieni rakkaussuhde, niin haluaisin hoitaa mahdollisimman hyvin.
Sitruunapuun taimet, lannoitus?
Anonyymi
0
297
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911284Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 70850
- 48844
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50655
- 52647