Millä tasolla arvelette että yhteiskuntamme olisi tällä hetkellä jos sen kehitys olisi ollut kreationistisen tieteen varassa?
Yhteiskunnan kehitys kreationismin alla
8
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ne "kreationistit", jotka ovat oikeasti tehneet tiedettä, ovat arvostaneet havainnot kirkon oppien edelle. Kopernikus, Galilei ja Kepler uskoivat Jumalan luoneen maailman, mutta eivät kirkon opetusta siitä, että Aurinko kiertää maata.
Suuri fyysikko ja matemaatikko Newton, oli "kreationistinen" tutkija, mutta täysin tinkimätön tieteen suhteen ja uskovanakin areiolainen kerettiläinen.
Darwinia voidaan pitää ainakin alun perin kreationistina. Mutta kun todisteet osoittivat kiistatta evoluution tapahtuneen, hän piti kiinni todisteista.
Vastaus kysymykseen kreationistisen tieteen mahdollisesta kehityspotentiaalista ratkeaa yhteen seikkaan. Pitääkö tutkija tieteellisen metodin tuottamaa tulosta oikeana, vai pitääkö hänen punnita tulokset sen mukaan, sopivatko ne Raamatun kirjaimelliseen ilmoitukseen.
Jälkimäisessä tapauksessa useiden tieteenalojen tutkimus olisi pysähtynyt ja kaikkien luonnontieteen alojen tutkimus olisi selvästi vaikeutunut.
Jos taas kreationisti osaa pitää tutkimuksen ja uskonnon tiekasti erillään, hän kykenee tieteelliseen työhön. Sellaisia kreationisteja ei vaan taida nykyään juurikaan olla.Suuri fyysikko laskeskeli myös omasta mielestään suurella varmuudella maailmanlopun päivämäärää ja kultaakin pyrki valmistamaan.
- Anonyymi
kekek-kekek kirjoitti:
Suuri fyysikko laskeskeli myös omasta mielestään suurella varmuudella maailmanlopun päivämäärää ja kultaakin pyrki valmistamaan.
Keplerkin laati astrologisia ennusteita, mutta Keplerin neliölaki on silti voimassa.
Einstein oli viimeinen yksittäinen ihminen, joka on luonut kattavan fysiikan perusteorian. Hän erehtyi kuitenkin kvanttifysiikan suhteen rankasti.
Hoyle selvitti tähtien nukleosynteesin ja paljon muuta, mutta hänen pysyvän tilan teoriansa oli ahteerista.
Tieteessä ihmiset muistetaan yleensä onnistumisistaan. Ei taida montakaan tutkijaa löytyä, joka ei olisi joskus ollut väärässä. Newtonin ja Keplerin aikana enemmän, nykyään ehkä vähän vähemmän väärässä.
- Anonyymi
Hyvällä tasolla koska kreationistinen tiede on oikeaa todellisuuteen pohjautuvaa tiedettä, kun taas evoluutioteoria on valehtelevaa pseudotiedettä.
- Anonyymi
Kerrohan, missä tiedejulkaisuissa käsitellään kreationistista tiedettä.
No minä kerron. Ei missään. Sellaista tiedettä ei ole. Jo termi kreationistinen tiede on oksymoroni. Tieteen tekeminen kreationistisista lähtökohdista on mahdotonta.
Olisimmekohan jossakin Afganistanin ja Pakistanin hyvässä seurassa?
- Anonyymi
Itse asiassa Pakistanissakin tehdään ihan kelvollista tutkimusta. Pakistanilainen Abdus Salam on saanut fysiikan Nobelin. Suomeen ei ole vielä tullut ainuttakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa Pakistanissakin tehdään ihan kelvollista tutkimusta. Pakistanilainen Abdus Salam on saanut fysiikan Nobelin. Suomeen ei ole vielä tullut ainuttakaan.
Toisaalta Pakistanin väkiluku on noin 35 kertaa Suomea suurempi. Suomi on niin pieni ja syrjäinen, että kreationistisen "tieteen" armoille jääneinä olisimme vasta siirtymässä 1900-luvulle (jos olisimme itsenäisyyttäkään vielä saaneet).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564740Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202245- 1031414
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos221314- 861289
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1261084Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel671026Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi252935- 65906