Iltalehden uuden artikkelin mukaan Helsingissä saatavilla yksi alle 600 € yksiö, ja sielläkin tulossa putkiremppa.
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/39c5fb55-b061-4a76-aed5-282b7ca4efe4
Mikä avuksi, kun ihmisiä tulee lisää ja lisää, mutta kimppakämpätkään eivät houkuta.
Vuokrayksiöissä asuvat: mitä pulitat asunnostasi?
6
<50
Vastaukset
Mulla Helsingissä erään asuntoliiton kautta saatu pieni vuokrakaksio 650 €/kk. Olisi yksityisillä markkinoilla varmaan parisen sataa kalliimpi. Ei vain ole kovin kätevässä paikassa, joten harkitsen muuttoa lähemmäs keskustaa – kustannukset kyllä tulee nousemaan reippaasti.
Kimppakämppä-asuminen koettu pari kertaa, luulen että jäi siihen. Joku yhteisöllinen talo kyllä kiinnostaisi, sellainen jossa olisi mahdollisuus sosialisoida mutta olisi oma asunto.- Anonyymi
Mikä on aloituksen pointti?
- Anonyymi
Tällä palstalla vuokraloiset taannoin kehuivat tehneensä velkaorjuuden sijaan fisun valinnan - kaksio, jonka vuokra on vain 350 €/kk. Lisäksi vuokranantaja oli Uskovainen Mummo, joka lupasi ikinä olla korottamatta vuokraa.
No, vuokraloisiahan ei pidä syyttää valehtelijoiksi, joten varmaan tuollaisen kämpän saaneet siinä yhä asuvat eikä näitä sen vuoksi markkinoille vapaudu ikinä ;-D
Tuon jälkeen se seuraava meriselitys oli "vuokra on vain vähän vastiketta kalliimpi". Niin, jossain vanhassa ja isossa rivarissa, missä remontit painaa päälle, vastike voi olla 700-800 €/kk.
Pienen yksiön tai remonttipommikaksion syrjäisellä sijainnilla tuolla summalla jo saa, mutta perheasuntojen kanssa saa summan tuplata. Tosin ongelma on siinä mielessä vähäinen, että yleisimmät avioeron ennusmerkit ovat köyhyys ja vuokralla tuhnuttaminen, joten tarve perheasunnolle yleensä poistuu ihan itsekseen. Ei tarvi kuin pari vuotta metaanisoffalla pötköttää ;-D Itse maksan yksiöstä Helsingissä hyvällä sijainnilla 550 €/kk. Sama asunto maksaisi 15 % omarahoitusosuudella noin 900 €/kk laskettuna 0,5 % korolla. En ole nyt heti sitä ostamassa.
P.S. Yksitynen vuoranantaja, ei ole mikään uskovainen mummo.Itse maksan yksiöstä Helsingissä hyvällä sijainnilla 550 €/kk. Sama asunto maksaisi 15 % omarahoitusosuudella noin 900 €/kk laskettuna 0,5 % korolla. En ole nyt heti sitä ostamassa.
P.S. Yksitynen vuokranantaja, ei ole mikään uskovainen mummo.- Anonyymi
Tunnettu kusettaja äänessä. Olisi kannattanut kirjoittaa tuo vale anonyyminä, niin joku olisi voinut uskoakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577260Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243446Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1601741Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3351723- 841385
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911260
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631237Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2571228- 811144