automaattivaihteisena?
saakohan enää uutena ostettua autoa muuta kuin
36
105
Vastaukset
- Anonyymi
Mutta minkä ihmeen takia ostaisit manuaalivaihteisen? Toki takavetoiseen urheilu-autoon kuuluu manuaalivaihteet, mutta normi käyttikseen fiksuin automaatti, joka antaa myös tervetullutta muun liikenteen seuraamisaikaa huomattavasti enemmän kuin manuaali.
Näillä "kymmenillä" kuitenkin reaktioajat ja kyky seurata nopeasti vaihtuvia tilanteita hidastuneet...eli automaatti pikemminkin suositeltava. - Anonyymi
Mnaah.
Vastasin kysymykseen sanan "Saa" ja se poistettiin jostain syystä sääntöjen vastaisena.
Mutta kyllä saa manuaalinakin edelleen autoja ostaa. Aikanaan automaatit oli kalliita luksusvehkeitä, nykyisin bulkkikamaa.
Ite tottunut manuaaliin, Jotenkin mun mielestä silloin mies ajaa autoa, ei auto miestä. Ja kun kuitenkin tutkii ajoittain myytäviä vaihtoautoja, manuaalit todellakin alkaa olemaan harvinaisia, jopa pikkuautoissa automaatit.
Asiassa noin käytännössä lähinna se ero, automaatissa yks pedaali vähemmän. Jossain lumikasassa, tai liejussa kiinniolemisessa kai suurin ero, manuaalilla saapi ärhäkämmin käytettyä kaasua ja vaihtaa suuntaa, noin normiajossa, sesama.
Menee vähän tähän Orvwelilaisen yhteiskunnan suuntaan liikaa, kun auto päättää ajamisesta enenpi, kuin kuski. automaattisia kaistanvaihtajia, automaattisia taskuunperuuttajia, automaattiohjauksia. Hö automaattilodju kuin pikkusormi saatanalle tässä suhteessa :D
Siis vastau aloitukseen: Saa.
=DW=- Anonyymi
Heheh, kyllä se edelleenkin kuski päättää, mitä tehdään, jos kyse automaattilaatikolla olevasta autosta. Jenkkiautoissa tuli tutuksi aikoinaan, enemmän henk.kohtaisesti arvostan automaatilla ajamisen helppoutta!
Ja onhan noissa ne "pakkovaihteet" sellaisiin tilanteisiin kuin kuvailit.
Jos manuaalivaihteiseen vielä joskus päätyisin ei kyseessä olisikaan se "normi käyttis"
Täältä kokeneena automaattivaihteisella ajavalla peukku "maatille"!
Minulla on ollut yksi auto-maatti-vaihteinen auto.
Opel Senator.
Toista automaattia ei tule, jos pärjään elämässäni ilman Amputaatioita.
Olenhan kertonutkin että talvisin otan aina ajon-vakaus-järjestelmän pois päältä.
Sora-teillä toisinaan kesäisinkin.
Minä ajan autoani.
Ei auto minua.
H.- Anonyymi
et kai sekoittanut luistonestoa ESP:hen.
njjj - Anonyymi
No jaa, se kuuluisa "Korjaamon onni" eli Renault kun kyseessä tuskin uskaltaisin siinä tapauksessa autolle enää enemmän päätäntävaltaa antaa!
Anonyymi kirjoitti:
No jaa, se kuuluisa "Korjaamon onni" eli Renault kun kyseessä tuskin uskaltaisin siinä tapauksessa autolle enää enemmän päätäntävaltaa antaa!
"Anonyymi"
Kuten olen jo kirjoittanutkin.
Rellu on huollettu säännöllisesti.
Osto-hinta 4900€
Remontit toistaiseksi 4400€
Uuden-veroinen siis edelleen on.
Ei yhtään mitään pelättävää.
H.Anonyymi kirjoitti:
et kai sekoittanut luistonestoa ESP:hen.
njjj"ajon-vakaus-järjestelmän"
Tuohon termiin liittyy nykyään paljon kaiken-laista.
H.hunksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Osto-hinta 4900€
H.Ranskalaiset ostetaan kioskilta. Ei muualta. :D
- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Osto-hinta 4900€
H.hunks, velipojallas on auto, ei sulla.
- Anonyymi
Ei ollut vaikeuksia ostaa eurooppalaista, tehdasuutta manuaaliloota värkkiä 2017 elokuussa.
Tuskin ne kaikki ovat tällä välin kadonneet.
Olen pariin otteeseen ajanut automaattia ja kyllä sillä on omat etunsa mutta ajan mieluummin manuaalia.- Anonyymi
Yli 40 vuotta ajoin autolla, jossa vaihdelaatikkoa piti koko ajan hämmentää ja kytkintä alvariinsa polkea. Sitten rohkaistuin ostamaan automaattivaihteisen auton, ja siitä lähtien olen harmitellut, miksi minä tyhmä aikaisemmin en sitä tehnyt.
Hah, tuttu kirjotti lapulle muistiin, mikä asento automaatissa on mikin. Jos vähänkään englantia osaa, ei kai se niin vaikeeta voi olla.
On sillä tomaatilla kiva ajaa, niin kauan kun se ei oo oma.
Askiremppa hiukka maksaa. Ja ennemmin tai myöhemmin se on edessä.- Anonyymi
Höpö höpö. Muutenkin asia suunnilleen sama kuin ilmastoinnin tulo autoon..En tänäpäivänä ostaisi sellaista autoa jossa ei ilmastointia!
Sama asia automaattilaatikossa, ei vaan paluuta menneen ajan manuaali kapistukseen. - Anonyymi
Niin, semmosta se laiffi on! Mutta miksi suremaan etukäteen sellaisia asioita joita ei edes välttämättä tapahdu?
- Anonyymi
Noin 30 vuoden aikana ollut kolme automaattivaihteista autoa, jokaisen mittarissa ajojen loputtua kilometrejä noin 400000. Yksikään ei ollut hankittaessa aivan uusi, mutta enimmän osan kilometreistä ajoin minä.
Niin ja sen kerron, että ainoatakaan "aski"remppaa ei näihin autoihin tehty ja romutukseen menivät moottorit ja laatikot toimivina.
- Anonyymi
Kohta alkaaa samaan ale-hintaan autoja joissa on keppivaihde.
Autoliikkeen pakko myydä alennuksella muuten ei mene kaupaksi.
Kaikki tahtovat nyt automaattivaihteisen auton.- Anonyymi
Uusista autoista 2018 myytiin 2/3 osaa automaatti-vaihteella.
- Anonyymi
Kyllä automaatti on helppokäyttöinen ja mukava tapa ajaa autoa. Vasen jalka saa levätä rauhassa. Odotan innolla sitä päivää kun myyntiin tulee robottiautot myyntiin. Menet takapenkille pötköttämään ja sanot robotille että nyt mennään mökille ja eikun menoksi.
- Anonyymi
Tuohon kun yhdistetään vakionopeuden säädin, on "laiskanpojan" menopeli kyseessä. Pidemmillä matkoilla mukavaa lepuutella kumpaakin koipea kun vakkari huolehtii nopeudesta ja automaatti vaihtamisista!
Rattiin jonkunverran joutuu vielä koskemaan, eli ei täysin autonominen liikkuminen vielä kyseessä.
- Anonyymi
Ei ole tänä kesänä ilmastointia juuri tarvinnut, ja autonajo hakusessa kun automaattia tarttee.
NO, nythän pitääkin lähteä Ruotsiin ostamaan autoa, kun siellä saa keppivaihteen halvalla ja sieltä saa dieselin halvalla ja jos ne vielä yhdistäisi, avot, jopas olisi halpaa.
Pahus kun toi ranskalaiseni on luvannut kuskata minua lopun elämääni, niin en kehtoo vehtoo.
Kun on keppivaihde niin ei pääse herpaantumaan ajatukset muille leveleille.
Niin ja mulla on vakionopeuden säädin ja sitä kun käyttelee saa se vasenjalka hulputella joutaviaan.Minä taas oon ajatellut laittaa tuon saksalaisen eläkepäiville, että auton uusiminen on mielessä. En ole aloittaja..
Ikää tulee, niin kai se neliveto pitää laittaa, ettei tarvii lapioida lunta..
Ei ole automaatista kokemusta, miten toiminee huonoissa olosuhteissa.
Citymaasturi Volvoa oon ajatellut,- Anonyymi
k-kotton kirjoitti:
Minä taas oon ajatellut laittaa tuon saksalaisen eläkepäiville, että auton uusiminen on mielessä. En ole aloittaja..
Ikää tulee, niin kai se neliveto pitää laittaa, ettei tarvii lapioida lunta..
Ei ole automaatista kokemusta, miten toiminee huonoissa olosuhteissa.
Citymaasturi Volvoa oon ajatellut,Automaattivaihteisella Jeep Cherokee Limitedillä ajelin kymmenisen vuotta. Ei juuri tarvinnut kelien takia huolestua, menee eikä inise tuollainen vehje. Useimmiten nelivedon voi kytkeä pois, silloin vain takapyörät vetävät, huonoissa olosuhteissa taas voi laittaa tasauspyörästön lukon päälle, aina joku pyörä löytää pitoa ja taas mentiin.
Hinausjuttujakin on tullut tehtyä, automaattivaihteisto on oikeastaan tajuttoman hyvä, se osaa valita sopivan vaihteen tilanteessa kuin tilanteessa. vetokyky ainakin tällä neljän litran koneella olevalla autolla vastannee huonompaa maataloustraktoria, isohkot kuusenrungot tulivat lähimetsästä oksineen kaikkineen pois lähes pintakaasulla.
Citymaastureista en tiedä, eivät taida olla oikein maastureita ensinkään, onko niissä edes tuota tasauspyörästön lukitusmahdollisuutta yms? Anonyymi kirjoitti:
Automaattivaihteisella Jeep Cherokee Limitedillä ajelin kymmenisen vuotta. Ei juuri tarvinnut kelien takia huolestua, menee eikä inise tuollainen vehje. Useimmiten nelivedon voi kytkeä pois, silloin vain takapyörät vetävät, huonoissa olosuhteissa taas voi laittaa tasauspyörästön lukon päälle, aina joku pyörä löytää pitoa ja taas mentiin.
Hinausjuttujakin on tullut tehtyä, automaattivaihteisto on oikeastaan tajuttoman hyvä, se osaa valita sopivan vaihteen tilanteessa kuin tilanteessa. vetokyky ainakin tällä neljän litran koneella olevalla autolla vastannee huonompaa maataloustraktoria, isohkot kuusenrungot tulivat lähimetsästä oksineen kaikkineen pois lähes pintakaasulla.
Citymaastureista en tiedä, eivät taida olla oikein maastureita ensinkään, onko niissä edes tuota tasauspyörästön lukitusmahdollisuutta yms?Eihän katumaastureissa ole maastolaatikkoakaan, monet polttaneet kytkimiä, kun on luistatettu.
On niissä maavara korkeampi.
Ei taida neljän litran koneita olla , kun kahdesta litrasta saadaan jo parisataa hevosvoimaa.
Volvoja aika paljon on, vielä suositimpi on Qasgai Nissanilta.
Tänne kannata matalaa pirssiä laittaa, kun täällä on niin huonot tiet.
Volkkarilla kai on automaattilaatikossa ongelmia. Mersun laatikoilla on ajettu miljoonakilometriä..
Kuorma-autotkin taitaa olla jo automaattilaatikoilla, ei niissä vaihdekeppiä ole, että kyllä se automaatti nykyaikaa on.
Kyllä minä tässä ketjussa olevan automaatti- kiihkoilun ymmärrän. Onhan se, kun on etuvetonen auto, ja pitkä tunnoton vaihdekeppi, kyllä siitä mielellään eroon haluaa. Mersun manuaali on jämäkkä ja tarkka, takavetoisena hyvä kärrynveturi ja kilometrejä on takana, jos vaihtais
Yli 30 vuotta oon ajanut Mersulla, jos vaihtas merkkiäkin, joku on vaihtanut Mersuun takaisin, saa nähdä , miten käy.
- Anonyymi
Kertokaa minulle, minkä merkkinen/hintainen on se auto jolla aurinkolaseja silmille laittava pappa lähtee ajamaan kotiin.
"Kyllä minä kotiin pääsen"
"Lääkäri otti minulta kortin pois"- Anonyymi
Ei kuitenkaan lääkäreillä ole oikeuksia korttia pois ottaa, lausunnon ja mielipiteensä asiassa hän vain esittää.
- Anonyymi
No, eihän mitään ylimääräisiä keppejä enää kaivata, ei edes tämä metsä-kansakaan rakenna sellaisia kulkimia.
Joten näin ne nykypäivän autotkin kulkee.
https://youtu.be/SkxAFPKJMqw - Anonyymi
Jokainen vähänkään järkeä käyttävä ajelee automaatti vaihteisella autolla.
- Anonyymi
Nyt kiireesti ostoksille että varmasti saa manuaalivaihteisen auton, syöhän se vähemmän polttoainetta.
- Anonyymi
Olishan se hienoa olla uusi auto parkissa vaikkei sitä tarvitsisi, möin autoni parivuotta sitten, sen verran liikautin sitä silloin tällöin ettei ruostunut paikoilleen, sitten eräs halusi sen ostaa ja kauppa tuli.
Se on kuin tupakan himo entisellä tupakoitsijalla, se tulee mieleen niin autonkin hankinta mut se menee äkkiä ohi.- Anonyymi
Uusi, automaattivaihteinen katumaasturi kolmen vuoden välein.
Miksi:
Kierrämme JOKA VUOSI 3500km matkan suomenmaata, niin kauan että lähes joka kolkka on koluttu. Yövymme "vihreän kortin" hotelleissa. Ravasimme ulkomailla 20 v ajan, mutta vasta nyt ymmärrämme, mitä tarkoittaa puhtaus ja luonto jota kotimaasta löytyy.
Auton ovh 35000 hujakoilla, mutta väliraha vaihdossa on kohtuullinen, ensimmäinen kirpaisi oikein kunnolla, sen jälkeen helpotti.
Eläkkeet nettona yhteensä noin 3500€.
- Anonyymi
2/3 osaa uusista autoista myydään automaattivaihtella.
- Anonyymi
Oikeastaan aika hassuakin miten edelleen jotkut vannovat manuaalivaihteisen auton nimiin: Se muka kuluttaa vähemmän polttoainetta ja vai sellaisella ajaminen muka osoittaa autonajotaitoa jne., jne. Kuitenkin samat henkilöt yleensä käyttävät jopa tietokoneita arjessaan ja hyväksyvät ne mukisematta.
Automaattivaihteisten autojen automatiikka toimii tarkemmin ja täsmällisemmin kuin mihin kokeneinkaan käsivaihteisen auton ajaja kykenee, samalla siinä minimoituu polttoaineen kulutuskin. Totta on että automaattivaihteisessa järjestelmässä itsessään on hieman enemmän myös tehoa tarvitsevaa tekniikkaa, mutta manuaalivaihteisen auton polttoaineen säästö automaattiin nähden on nykyautoissa minimaalisen pieni, olematon suorastaan.
Manuaalivaihteisen auton ajaminen on loputonta turhaa vaihteen vatkaamista ja kytkimen painamista ja päästämistä, jalan siirtämistä polkimelta toiselle jne. Onhan näitä ollut tilanteita joissa ovat polkimetkin kuskilta sekaantuneet, aina linja-autoja myöten kuolonuhreja vaativine onnettomuuksineen kaikkineen. Vähemmän edestakaisin vatkattavia polkimia ja keppejä antaa paremmin sijaa muun liikenteen seurantaan ja tuo ripauksen turvallisuutta lisää. - Anonyymi
Paljon on ollut uusia autoja toinenkin automaatti ja kaikkimuutkin ex jalkoja ei tarvitse käyttää kun on valinnut nopeuden auto hoitaa välimatkan toiseen ex 100t, vasemmalla kädellä nopeus rajoitukset, parkkeeraus helppoa myös.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564710Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202235- 1031414
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos221304- 851264
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1261074Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel661018Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi252935- 65906