Eräs nuori on aikeissa mennä mormonikirkon kasteelle eikä suostu enää keskustelemaan asiasta kenenkään ulkopuolisen kanssa. Olen huolissani tästä nuoresta, mutta mitä voisin tarjota tilalle ? Uskaltaisinko uskoa, että esim seuroissa voisi olla niin ennakkolluulottomia ja avoimia ihmisiä, että sinne voisi viedä. Pelkään, että tietoa mormoneista olisi liian vähän...Please, vastatkaa. Uskonpuutteessa pelkään pelin olevan menetetyn tämän nuoren kohdalla, vaikka sainkin tänäaamuna lohdutusta tytön puolesta rukoilevalta kristityltä. Hän sanoi, ettei luovuteta, taistellaan loppuun asti. Kirjoittaisitteko mielipiteitänne.
mikä neuvoksi
2
302
Vastaukset
- jorkkamainio
En osaa muuta neuvoa antaa, kuin rukoilla Jumalaa. Hän voi auttaa ja syntisen pelastaa.
Ei juuri nyt paljon tehtävissä, uskoisin.
Jos kaverisi on siinä vaiheessa, että hän on menossa kasteelle, silloin ollaan jo aika pitkällä. Jos esität kovin jyrkkiä mielipiteitä, ehkä vain karkotat hänet. Suosittelisin, että sillä aikaa kun et ehkä voi vaikuttaa niin paljon, yrittäisit itse hakea tietoa mormonismista, jotta sinulla olisi aseita, kun jossain vaiheessa myöhemmin tarvitset niitä.
Ehkä kannattaa vain kulkea kaverin mukana - ei tietenkään hänen mielipiteitään hyväksyen, mutta ystävänä kuitenkin. Muista, että tuonkin harhan, missä ystäväsi nyt elää, saa anteeksi. Mormonismista on kyllä sekä kirjoina että netissä paljon asiaa.
Käy vaikka tämän sivuston Mormonismi-palstalla. Siellä on aina välillä linkkejä mormonikriittisille sivuille. Aika tehokas keino on mm. etsiä opin ristiriitaisuuksia, joita ei todella ole vaikea löytää. Aloita esimerkiksi siitä mormonien väitteestä, että Jeesus olisi käynyt Amerikassa saarnaamassa intiaaneille (en nyt muista tarkkaan juttua, mutta tuohon suuntaan se oli).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164