Nainen srk ssa ja yhteiskunnassa

Anonyymi

Naiset korvasivat miehet siviiliasioissa sodan aikana. Naiset toimivat nyt tasaveroisina kaikissa ammateissa jopa tuomareina jne. Naisia on 2miljoonaa palkkaduuneissa mm johtajina ja asiantuntijoina kuten miehetkin. Hoitavat vastuullisesti. Uskovien ihailumaassa Israelissa naiset on armeijassa.

Naiset tunnustetaan noissa ammateissa hyviksi ammatinharjoittajiksi. Miksi sitten ei sovi seurakuntaan? Miksi Paavali kuvaa naiset niin soveltumattomiksi ja naisten tulee vain olla hiljaista apujoukkoa Jos naiset kuitenkin hoitavat siviilihommat asiallisesti v 2019 ja naisia opiskelee yliopistoissa paljon jopa enempi.

Onko paavalilainen ajattelutapa vain patriarkaalista vanhaa systeemia jossa nainen oli miehen omaisuutta.

48

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi ihmeessä on jotenkin tärkeää toimia seurakunnassa?Olen nainen ja teen hengellistä työtä arkipäivän elämässä.Onhan noita naisia estraadilla hellareissa.Yhdessä kokouksessa olin,jossa nainen johti ja oli päällikkö.Naiset karkeloivat ja heiluttivat lippuja,miehet istuivat hiljaa.

• Anonyymi

En minäkään välitä olla äänessä srk.ssa.

• Jumalalla on oma salattu järjestelmänsä. Kyllä nainen pystyy mutta jos Jumala sanoo, että seurakunnan paimentaminen ja opettaminen on miehen virka niin se on sitten niin. Uskon että nainen saa pitää puheita joissa todistamisen ja evankelioimisen ohella on opetuksellistakin puolta kun paikalla on vanhemmistoa ja opetuksesta vastuussa olevia veljiä. Hän tavallaan puhuu seurakunnan arvovallan alla ja tarkkailussa. Sellaista ei tubettajasaarnaajilla ole vaan he puhuvat ilman seurakuntajhtoa.Meidänkin srk:ssa iäkäs evankelistana toiminut sisar pitää puheita ja on puhujavastuussa esim. tiistai-illan rukouskokouksessa. On jämäkkä täti, ollut uskossa yli 60 vuotta. Kyllä hän Raamatun tuntee ja on kokenut elämässä kaikenlaista. Veljet pyytävät puhumaan ja kuuntelevat penkissä. Ei hän itseään minään opettajana pidä.

• Anonyymi

Minä olen miettinyt tuota todistamista. Onko se hyvä asia? Eikö voisi pidättäytyä vain raamatun lukemisessa ja tekstin avaamisessa?

• Anonyymi

Siis uskosta tulisi tehdä vain teoreettinen Raamatun lukuhetki ja siitä sitten joku teologi luennoisi mitä on oppinut ylipistojen arkistoissa. Onko se väärin jos jakaa toisten kanssa, mitä Jumala on puhunut, johdattanut, kohdannut, vastannut rukouksiin, ym.Mikä elävässä uskossa pelottaa. Ja kyllähän Jumala elää ja toimii arjessa. Salopuu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis uskosta tulisi tehdä vain teoreettinen Raamatun lukuhetki ja siitä sitten joku teologi luennoisi mitä on oppinut ylipistojen arkistoissa. Onko se väärin jos jakaa toisten kanssa, mitä Jumala on puhunut, johdattanut, kohdannut, vastannut rukouksiin, ym.Mikä elävässä uskossa pelottaa. Ja kyllähän Jumala elää ja toimii arjessa. Salopuu

Ei teoteettinen, vaan Henki avaa saarnamiehelle tekstiä sillä viisaudella, joka on taivaasta annettu. Jumalan sana on elävää sanaa, joka on kuin elämän leipää, josta sielu virkoaa ja jota se janoaa.

Mietin vain aivan itsekseni tuota todistamista, että onko mahdollista, että se voi viedä jonkinlaiseen "ilmestys-hakuisuuteen" ? Niin, että Jumalansana käy halvaksi noiden todistusten rinnalla?
        En sano, että noin on, vaan nyt pohdin vain ja kyselen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei teoteettinen, vaan Henki avaa saarnamiehelle tekstiä sillä viisaudella, joka on taivaasta annettu. Jumalan sana on elävää sanaa, joka on kuin elämän leipää, josta sielu virkoaa ja jota se janoaa.

Mietin vain aivan itsekseni tuota todistamista, että onko mahdollista, että se voi viedä jonkinlaiseen "ilmestys-hakuisuuteen" ? Niin, että Jumalansana käy halvaksi noiden todistusten rinnalla?

Niin jatkan vielä. Voisiko todistusten paikka olla muualla kuin seurakunnan edessä?
        Vaikka ihmisten keskinäisessä kanssakäymisessä puhuttaisiin nuo omakohtaiset kokemukset muttei seurakunnan edessä?

Niin samastietä tässä Hei!

• Anonyymi

Jumalan sana kehottaa kertomaan ja julistamaan Jumalan ihmeteoista. En kyllä ole noin kokenut että Jumalan toiminnasta kertominen vähentäisi Sanan auktoriteettia ja arvoa. Päinvastoin. Jumala elää kanssamme ja todistaa että Sana on totta. Jos rakastavaiset kertovat toisilleen rakkaudesta kirjallisesti, mutta mitään konkreettista heidän välillä ei tapahdu käytännön tasolla niin mitä se rakkaus on. Ja ihmisen vaellus maan päällä on heikkoa ja taistelua että, kyllä sielumme tarvitsee virvoitusta jopa Jumalan todellista ilmestymistä ,Olen ollut uskossa 48 vuotta, uskomattomassa suvussa, ateistien keskuudessa ja elämän koetuksissa. Onhan se Jumalan vaikutus ja teko, että ylipäätänsä pysyy uskossa. Kuitenkin jos en olisi koskaan saanut rukousvastauksia, kokenut tai kuullut Jumalan ihmeistä, niin olisinko pysynyt vain uskossa luottamalla siihen että Raamattu sanoo niin. Ei minulla sentään niin suurta ja vahvaa uskoa ole. Hyvä jos sellaistakin uskoa on. Sanoohan Sana että autuaat ne jotka uskovat vaikka eivät näe., Ja jos joutuu vaarallisiin haastaviin tehtäviin, esim. aikoinaan Raamattujen salakuljetuksiin NL:oon niin kyllä siinä tarvitsin Jumalan selvää apua ja imeitä. Salopuu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan sana kehottaa kertomaan ja julistamaan Jumalan ihmeteoista. En kyllä ole noin kokenut että Jumalan toiminnasta kertominen vähentäisi Sanan auktoriteettia ja arvoa. Päinvastoin. Jumala elää kanssamme ja todistaa että Sana on totta. Jos rakastavaiset kertovat toisilleen rakkaudesta kirjallisesti, mutta mitään konkreettista heidän välillä ei tapahdu käytännön tasolla niin mitä se rakkaus on. Ja ihmisen vaellus maan päällä on heikkoa ja taistelua että, kyllä sielumme tarvitsee virvoitusta jopa Jumalan todellista ilmestymistä ,Olen ollut uskossa 48 vuotta, uskomattomassa suvussa, ateistien keskuudessa ja elämän koetuksissa. Onhan se Jumalan vaikutus ja teko, että ylipäätänsä pysyy uskossa. Kuitenkin jos en olisi koskaan saanut rukousvastauksia, kokenut tai kuullut Jumalan ihmeistä, niin olisinko pysynyt vain uskossa luottamalla siihen että Raamattu sanoo niin. Ei minulla sentään niin suurta ja vahvaa uskoa ole. Hyvä jos sellaistakin uskoa on. Sanoohan Sana että autuaat ne jotka uskovat vaikka eivät näe., Ja jos joutuu vaarallisiin haastaviin tehtäviin, esim. aikoinaan Raamattujen salakuljetuksiin NL:oon niin kyllä siinä tarvitsin Jumalan selvää apua ja imeitä. Salopuu

Ahaa ok. Voisitko kertoa, että voin raamatusta lukea, että missä kohtaa raamatussa kehoitetaan kertomaan Jumalan ihmeteoista? Voitko valaista ja aukaista tuota raamatunvalissa, että ymmärrän, jos vain jaksat, kellokin on jo paljon ja pitkällä yötä mennään.

Niinpä, suurin ihme on, kun ihminen saa synnit anteeksi ja Jeesus tulee sydämmeen asumaan. Tuo on ihmeistä suurin, evankeliumi, ilosanoma Jeesuksesta, jota on kehoitettu levittämään jotta maailman ihmiset saisivat syntyä Jumalan lapsiksi ylhäältä.

Varmasti meillä on kuuleva Jumala niinkuin raamatussa on kirjoitettu ja saamme rukousvastauksia.Rukousvastauksista kertominen ja keskusteleminen niin ajattelin vain, että eihän sitä unohtaa tarvitse tai lakkauttaa, vaikkei se toteutuisikaan seurakunnan edessä, vaan uskovat voivat jakaa niitä muiden ihmisten kanssa keskustellessa. En tiedä, kunhan mietin.

Niin mietin tässä vain, kun Jeesus sanoi, että te epäuskoiset, ettei teille anneta kuin Joonaan merkki. Jotenkin mietin tätä maailman menoa ja kun näkee ja kuulee seurakunnissa tapahtuvista ilmilöistä niin väistämättä tulee ajatelleeksi, että missä on Jeesus ja missä on sitä eläväksi tekevää ravintoa, Jumalan sanaa, koska kaikki muu katoaa, mutta Sana pysyy iänkaikkisesta iänkaikkiseen.

• Anonyymi

Kirjoitit tuosta rukousvastauksista. Olen tänä yönä tässä juuri miettinyt asiaa. Olen paljon uskon elämän aikana, turvannut muihin uskoviin ihmisiin ja hieman kuin laittaen uskon epävarmuuden kautta, heidät "välimiehiksi", Jumalan ja itseni välille.

Mietin sitten tuota rukousvastaus asiaa ja sisimmässäni koin, että haluan uskoa, Jumalan vastaavan suoraan minulle niin näkyvästi elämän pulmatilanteisiin, että rohkenen aina luottaa siihen, että saan avun. Että tiedätkös, on olisi sellainen Jumala, kuuleva Jumala, joka kuuntelee minun huoleni ja vastaa tuoden eteen asioita, joihin tarvitsen apua.

Minä kaipaan sellaista kohtaamista Jumalan kanssa, jossa koen, että oli mikä hyvänsä asia, niin tiedän voivani luottaa asioiden järjestyvän, että Hän on apuna ja läsnä, se ei tarkoita, etteikö itse yrittäisi etsiä asioihin ratkaisuja, mutta ilman Hänen johdatustaan, ne eivät ole ratkaisuja, vain Hänen avullaan ratkaisut ovat oikeita ja tuottavat hyvää elämään.

Tämä ei ollut nyt itse ketjun aiheeseen, tuli mieleeni kun kirjoitit, että olet saanut rukousvastauksia, jotka ovat vahvistaneet uskoasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ahaa ok. Voisitko kertoa, että voin raamatusta lukea, että missä kohtaa raamatussa kehoitetaan kertomaan Jumalan ihmeteoista? Voitko valaista ja aukaista tuota raamatunvalissa, että ymmärrän, jos vain jaksat, kellokin on jo paljon ja pitkällä yötä mennään.

Niinpä, suurin ihme on, kun ihminen saa synnit anteeksi ja Jeesus tulee sydämmeen asumaan. Tuo on ihmeistä suurin, evankeliumi, ilosanoma Jeesuksesta, jota on kehoitettu levittämään jotta maailman ihmiset saisivat syntyä Jumalan lapsiksi ylhäältä.

Varmasti meillä on kuuleva Jumala niinkuin raamatussa on kirjoitettu ja saamme rukousvastauksia.Rukousvastauksista kertominen ja keskusteleminen niin ajattelin vain, että eihän sitä unohtaa tarvitse tai lakkauttaa, vaikkei se toteutuisikaan seurakunnan edessä, vaan uskovat voivat jakaa niitä muiden ihmisten kanssa keskustellessa. En tiedä, kunhan mietin.

Niin mietin tässä vain, kun Jeesus sanoi, että te epäuskoiset, ettei teille anneta kuin Joonaan merkki. Jotenkin mietin tätä maailman menoa ja kun näkee ja kuulee seurakunnissa tapahtuvista ilmilöistä niin väistämättä tulee ajatelleeksi, että missä on Jeesus ja missä on sitä eläväksi tekevää ravintoa, Jumalan sanaa, koska kaikki muu katoaa, mutta Sana pysyy iänkaikkisesta iänkaikkiseen.

Meitä on nyt tässä ilmeisesti jo useampi kirjoittamassa. Ei tiedä enää kuka kukin on kun kaikki olemme Anonyymejä. Siis enemmän kuin 2 kirjoittajaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajattelisin, ettei sen muiden uskovien todistusten kuuleminen rukousvastauksista, tuo sisimpään varmuutta, että Jumala vastaisi kuulevasti ja näkyvästi myös sille uskovalle, joka kuuntelee muiden uskovien todistuksia. Se ei tuota uskon varmuutta ja uskon vahvuutta. Se pitää kokea henkilökohtaisella tasolla, että on sellainen Isä, joka antaa elämään sellaisen merkityksen, että siitä uskosta käsin, olisi luottavaista ja helppoa elää.

Sehän on Jumalan ja ihmisen välinen asia, että tulee sellainen uskonvarmuus ja suhde Jumalaan, jossa tapahtuu asioita. Ei kukaan toinen ihminen voi sitä luottamusta synnyttää eikä antaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meitä on nyt tässä ilmeisesti jo useampi kirjoittamassa. Ei tiedä enää kuka kukin on kun kaikki olemme Anonyymejä. Siis enemmän kuin 2 kirjoittajaa.

L_S tuli mukaan. Sori, en saanut unta ja tulin debaattiin mukaan.

• Anonyymi

Salopuulle vielä. En minä Jumalan johdatuksia ole epäillytkään ja Hänen töitään ja ihmeitään. Ajattelin vain, että jotenkin minusta on alkanut tuntumaan, ettei ne kuulu opetus ja saarnaviran piiriin seurakunnan edessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

L_S tuli mukaan. Sori, en saanut unta ja tulin debaattiin mukaan.

Hei ja tervetuloa ! Taas törmällääin. Mutta annanpa Salopuun vastata kysymyksiisi jotka esitit hänelle. Tämä vain tähän väliin.

Samaatietä

• Anonyymi

En minä oikeastaan sen koommin niitä hänelle esittänyt tai kellekään sillä tavoin, se mitä joku vastaisi, ei toisi mitään vastausta minkä vain Jumala antaa. Sanoin niitä ajatuksia tänne joita olin ajatellut tuossa kun koetin saada unta... ja kun Jumalalle jutustelin siinä... ja niin...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitit tuosta rukousvastauksista. Olen tänä yönä tässä juuri miettinyt asiaa. Olen paljon uskon elämän aikana, turvannut muihin uskoviin ihmisiin ja hieman kuin laittaen uskon epävarmuuden kautta, heidät "välimiehiksi", Jumalan ja itseni välille.

Mietin sitten tuota rukousvastaus asiaa ja sisimmässäni koin, että haluan uskoa, Jumalan vastaavan suoraan minulle niin näkyvästi elämän pulmatilanteisiin, että rohkenen aina luottaa siihen, että saan avun. Että tiedätkös, on olisi sellainen Jumala, kuuleva Jumala, joka kuuntelee minun huoleni ja vastaa tuoden eteen asioita, joihin tarvitsen apua.

Minä kaipaan sellaista kohtaamista Jumalan kanssa, jossa koen, että oli mikä hyvänsä asia, niin tiedän voivani luottaa asioiden järjestyvän, että Hän on apuna ja läsnä, se ei tarkoita, etteikö itse yrittäisi etsiä asioihin ratkaisuja, mutta ilman Hänen johdatustaan, ne eivät ole ratkaisuja, vain Hänen avullaan ratkaisut ovat oikeita ja tuottavat hyvää elämään.

Tämä ei ollut nyt itse ketjun aiheeseen, tuli mieleeni kun kirjoitit, että olet saanut rukousvastauksia, jotka ovat vahvistaneet uskoasi.

Tosiaan kun tehtävä on haastava ja siihen ryhtyessä ottaa suuren riskin. Olin aikoinaan Venäjällä töissä, asuntovelka painoi ja saattoi joutua vaikka vankilaan ja toisessa vaakakupissa painoi venäläisen kysymys, voisitko toimittaa minulle Raamatun. Uskomaton puoliso sanoi että mitä sitten jos menetät työpaikkasi raamattujesi takia. Tarvitsin Jumalan suoran vastauksen. Ei Jumala loukkaannu jos me turvadumme häneen niin pienissä kuin suurissa asioissa. Ja eihän se pakko ole rukoilla Jumalan ihmeitä. Ihan hyvä jos pysyy Herran omana. Jeesuksen aikaan oli niitä jotka pyysivät lisää meille uskoa. Ja Jeesus teki silloinkin ihmeitä. Miksi ei tekisi edelleenkin. En oikein ymmärrä tätä anonyymikeskustelua. Sekaisin homma menee. Salopuu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajattelisin, ettei sen muiden uskovien todistusten kuuleminen rukousvastauksista, tuo sisimpään varmuutta, että Jumala vastaisi kuulevasti ja näkyvästi myös sille uskovalle, joka kuuntelee muiden uskovien todistuksia. Se ei tuota uskon varmuutta ja uskon vahvuutta. Se pitää kokea henkilökohtaisella tasolla, että on sellainen Isä, joka antaa elämään sellaisen merkityksen, että siitä uskosta käsin, olisi luottavaista ja helppoa elää.

Sehän on Jumalan ja ihmisen välinen asia, että tulee sellainen uskonvarmuus ja suhde Jumalaan, jossa tapahtuu asioita. Ei kukaan toinen ihminen voi sitä luottamusta synnyttää eikä antaa.

Niin olen aikalailla samoilla linjoilla kanssasi, ettei muoden todistuksien varaan voi omaa uskon varmuuttaan rakentaa.

Toisaalta raamattu on täynnä todistuksia Jumalan töistä. Ovatko ne riittäviä tuomaan uskon varmuuden?

Uskoon tullessaan Jumala saa aikaan mielenmuutoksen, tuota monikin nykyajan todistaminen sivuaa eli henk.koht uskoon tuloa.

• Anonyymi

Minusta tämä anonyymi juttu on aika mielenkiintoinen.
        Ei ketään täältä palstalta tarvitse muutenkaan tuntea muuten kuin anonyymisti palstalta, niin miksi pitäisi tietää, tokiinsa se että vastasin teille hämmensi teitä ja pilasin keskustelunne ;)

Minulle tärkeää on sellainen suhde Jumalaan Isänä, että tiedän... tiedän, että Hän ei jätä minua pulaan ja ymmärtää huoleni ja myös vastaa huoliini, ettei minun tarvitse kokea, ettei olisi mitään keinoa selviytyä ja kun voin luottaa Jumalaan, tiedän, että on jo valmistettu ja olemassa, Jumalan vastaus asiaan. Se ei riitä vain että uskoo, uskon elämän kannalta, vaan uskon tulee olla sellainen, jossa on kommunikaatioyhteys sellainen, että ei saa kiveä kun pyytää leipää, eikä käärmettä jne... vaan se turva ja huolenpito, on tärkeä ja mielenrauhan vuoksi ensiarvoista, ilman sitä, olisi ahdingossa ja sen kokemus, että on turvassa, tulee yksin Jumalalta.

• Anonyymi

Elävä usko, elävänä osana elämää, elävä Jumala. Kuuleva Jumala.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ketään täältä palstalta tarvitse muutenkaan tuntea muuten kuin anonyymisti palstalta, niin miksi pitäisi tietää, tokiinsa se että vastasin teille hämmensi teitä ja pilasin keskustelunne ;)

Minulle tärkeää on sellainen suhde Jumalaan Isänä, että tiedän... tiedän, että Hän ei jätä minua pulaan ja ymmärtää huoleni ja myös vastaa huoliini, ettei minun tarvitse kokea, ettei olisi mitään keinoa selviytyä ja kun voin luottaa Jumalaan, tiedän, että on jo valmistettu ja olemassa, Jumalan vastaus asiaan. Se ei riitä vain että uskoo, uskon elämän kannalta, vaan uskon tulee olla sellainen, jossa on kommunikaatioyhteys sellainen, että ei saa kiveä kun pyytää leipää, eikä käärmettä jne... vaan se turva ja huolenpito, on tärkeä ja mielenrauhan vuoksi ensiarvoista, ilman sitä, olisi ahdingossa ja sen kokemus, että on turvassa, tulee yksin Jumalalta.

Höpsis, etkä ole mitään pulannut. Mietin vain, että menen vähän sekaisin kuka kysyy keneltäkin ja kelle vastaan mitäkin kun sitä kuvittelee päässään keskustelevansa vähän niinkuin täällä in real lifessäkin tietylle ihmiselle eli vastaa sille joka kysyy, eikä sille, joka ei kysynyt :D

• Anonyymi

Vaikka aikoinaan oli näkyvissä enemmälti se kuka kirjoitti, pystyi siis rekisteröimättömänäkin laittaa puumerkkinsä... niin, minä menin aikatavalla sekaisin tällä palstalla jossain vaiheessa ja se oli aika pelottavaa, en tiennyt mikä puhui ja missä. Tavallaan kaikki "äänet" palstalla kertoi asiaa ja saatoin uskoa jopa valheita, mutta se nimimerkki ei ratkaise, miten näkee asian ja millä tavalla kohtaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitatko, ettei voi uskoaan perustaa oman uskonsa varaan?
        Jeesus sanoi : Älä pelkää, usko ainoastaan.

• Anonyymi

Oman uskonsa varaan? Ei riitä uskottelu, voi uskotella, että jokainen näkemänsä merkki on osana sitä minkä "tarinan" keksii itselle sopivaksi kuin eläen muuta elämää kuin reaalielämää.

Tai voi saada vastauksia, joista tietää, että tämä on turvallinen tie, tässä on mukana Jumalan vastaus, asiat ovat ratkenneet juuri sillä tavoin kuin elämäntilanne tarvitsi, jossa koki tarvitsevansa Jumalan ratkaisuvaltaa, tienviittaa ja kun tiesi, ettei ilman sitä, asiat ratkeaisi, niin se olisi ainoa ratkaisu, Jumalan olisi annettava tienviitta siihen ja annettava löytää keino.

Se on täysin eri asia, kuin uskotella kaikkinaisten merkkien olevan osa uskoaan, ei ihmisen pitää kokea, "Minä tarvitsen sinua elämääni, sinun tulee olla läsnäoleva ja elävä Jumala. " Isä on hyvin kuvaileva sana Jumalasta, koska se kertoo huolenpidosta, se kertoo välittämisestä, se kertoo rakkaudesta. Mitä rakkautta se olisi, jos Jumala ei koskaan olisi läsnä oman lapsensa elämässä ja neuvoisi, antaisi neuvoja ja johdattaisi asioissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitatko, ettei voi uskoaan perustaa oman uskonsa varaan?
        Jeesus sanoi : Älä pelkää, usko ainoastaan.

Haluan kirjoittaa lisää tuosta raamatun kohdasta.
        En muista sitä sanatarkasti ja anteeksi jos esitän sen töksähtävästi.
        Miehellä nimeltä Jairus oli tytär kuolemaisillaan. Tytön ympärille oli kokoontunut joukko ihmisiä rukoilemaan ja pyytämään apua.
        Jairus juoksi hakemaan Jeesusta ja sanoi tälle, laita kätesi tyttäreni pään pääle niin hän paranee. Jairus uskoi täysin, että Jeesus parantaa tytön.

Jairus ja Jeesus saapuivat tytön luokse, mutta hän oli ehtinyt tällä välin kuolla. Ihmiset tytön ympärillä moittivat Jairusta kun hän vaivasi Jeesusta, koska tyttö oli jo kuollut, kuka nyt enää kuolleen voisi herättää.
        Mutta silloin Jeesus sanoi Jairukselle että Älä pelkää, usko ainoastaan. Ja niin Jeesus herätti tytön kuolleista.

Eli Jairus laittoi toivonsa Jeesukseen ja uskoi Häneen täysin.

Joku voi sanoa, ettei sinusta ole tai ettet kykene ja itse ihminen itselleen on ankara ja sielunvihollinen yrittää saattaa uskovan epätoivoon ja alennus tilaan, mutta Jeesus sanoo : Älä pelkää, usko ainoastaan.

• Anonyymi

Mielenkiintoista...kertomuksessa, jonkun toisen ihmisen luottamus ja luja usko Jeesukseen, herätti kuolleen, kuollut ei enää voinut uskoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielenkiintoista...kertomuksessa, jonkun toisen ihmisen luottamus ja luja usko Jeesukseen, herätti kuolleen, kuollut ei enää voinut uskoa.

Huumorillako laitoit? Riittää että uskoo Jeesukseen ja evankeliumiin, niinkuin Jairus tai mikä sen äijän nimi nyt oli, turvasi Kristus kallioon jolloin hänen uskonsa oli vahva, eikä tarvita ihmekokemuksia, johon tuo rukoileva kansa turvasi joka vieläpä moitti Jariusta sanomalla että älä vaivaa Jeesusta enää kun tyttö on jo kuollut. mutta Jeesus lohdutti että älä pelkää usko ainoastaa tarkoittaen että uskoa Hänen olevan kaikkivaltias ja elävän Jumalan poika, jolle mikään ei ole mahdotonta. Häneen meidän tulee turvata, ei muuhun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä varten se saarna -MIES- pitää saarnata?
        Eikös se raamattu opeta, että kukin vuorollaan? Ts. uskovuuden pappeus on kunkin vuorollaan olevaa todistusvuoroa. Se vanhin voi olla mies - mutta raamattuhan sen opetuksen lähde ON. Ja Pyhä Henki kirkastaa Jeesusta ja opetuslapseus kertoo, mitä Jeesus on tehnyt ja voi lukea raamattua. Se kirja selittää Hengessä itseään, ei siellä tarvita hapatteitta levittää, mitä tänään tehdään, tekien itse kirjoitukset noin tyhjäksi.

Siksihän meillä on niin pahasti vinksallaan tämä uskovaisuus, kun ne saarna miehet ovat 2000 vuotta hapattaneet Siionin. Sille pitäisi tehdä loppu ja antaa Hengen kirkastaa SAnan kautta evankeliumin.
        Ei Paavia - ei Marttia, eikä Baabelia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä varten se saarna -MIES- pitää saarnata?
        Eikös se raamattu opeta, että kukin vuorollaan? Ts. uskovuuden pappeus on kunkin vuorollaan olevaa todistusvuoroa. Se vanhin voi olla mies - mutta raamattuhan sen opetuksen lähde ON. Ja Pyhä Henki kirkastaa Jeesusta ja opetuslapseus kertoo, mitä Jeesus on tehnyt ja voi lukea raamattua. Se kirja selittää Hengessä itseään, ei siellä tarvita hapatteitta levittää, mitä tänään tehdään, tekien itse kirjoitukset noin tyhjäksi.

Siksihän meillä on niin pahasti vinksallaan tämä uskovaisuus, kun ne saarna miehet ovat 2000 vuotta hapattaneet Siionin. Sille pitäisi tehdä loppu ja antaa Hengen kirkastaa SAnan kautta evankeliumin.
        Ei Paavia - ei Marttia, eikä Baabelia.

No saarna-ihminen sitten :D No raamatunaikoinakin oli seurakuntia, joissa opetettiin. Niin, minustakin on arvelluttavaa tuo raamatun opettaminen ilman Henkeä. Jumalahan se aukaisee sanan saarnamiehelle, opettajalle.

• Anonyymi

Nuorena muistin hyvin suoraan sananpaikkoja, nyt ei niitä tule selaamatta mieleen, mutta ainakin ps 105 viisi kehottaa kertomaan Herran ihmetöistä. Tuossa viitataan VT:n aikaan, mutta Herra on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Ja evankelista todistaa ja puhuu yleensä uskomattomalle kuulijakunnalle. Niitäkin tilaisuuksia on että kuulijoiden joukossa on uudestisyntymättömiä. Hyvänä esimerkkinä on seurakunnan ruokajakelu. Ja tottakai arjessa. Kyllä uskomaton kysyy usein suoraan että, miten se Jumala on sinua auttanut ja ilmaissut olemassaolonsa. Salopuu

• Anonyymi

Ehkä ajatukseni syntyi siittä, että tiedän useita, jotka ovat pettyneet laittaessaan toivonsa ihmeisiin ja rukousvastauksiin ja jopa luopuneet uskostaan kun kokevat, etteivät saaneet vastauksia.. Niin ajattelen, että jos uskosta osattomalle tarjotaan ensimmäisenä todistuksia omista ihmeistä niin mille hän rakentaa uskonsa. Ihmeisiin vai Kristus kalliolle ?

• Anonyymi

"Psalmienkirja 105 " muistakaa aina Hänen ihmetyönsä"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Psalmienkirja 105 " muistakaa aina Hänen ihmetyönsä"

Ihmetyöt ovat yleensä ihmisen värittämiä ja tarkoitusperä on uskottaa, että MINÄ olen asian ydin.
        Jeesus itse juutalaisia ojensi, että he etsivät ihmeitä ja lupasi vain Joonaan merkin opiksi.
        Mutta, tuo Joonaan oppi pakkaa unohtunaan. Sihdataan vain merkkiä, ajetaan bussilasteittain ihmeitten perässä ja huudetaan ihmeille halleluujaata.
        En fanita tämänpäivän ihmesekoilua.

Tietäen, että Herra tekee ihmeitä, mutta painopiste on Jumalan SAnassa, joka tyhjäksi tekee perkeleen teot.
        ts. Jumalan tahto pannaan sydämeen, sekä Henki kirkastaa Jeesusta, sekä mieli muuttuu seuraamaan Jeesusta, eli aivan arkea ja pyhää eläen.
        Siinä sitä ihmettä kerrakseen, että ihminen eläisi - Kristusta seuraten. Niitä merkkejä ei oikein tahdo näkyä.
        Kun oikein katsoisi "ihmettä", niin tuossa naapurin vanhuksen luona talvella pöllyäisi lumi pihasta, kun uskovaisuus eläisi totta. Nurmikko leikkaantuisi muulla kuin robottileikkurilla ja sokea saisi jonkun ystävän käymään kotonaan jne. Se olisi ihmeitä ja merkkejä, jotka seuraisi uskoa.
        Mutta, ei. Porukka pärrää jonkun pappimiehen perässä viikosta ja vuodesta toiseen ja kyttää sitä ihmettä.

Olisiko sanan painotuksessa vikaa?

Miten se viimeinen mittapaikka totesi tupaankutsutuille.
        He ilmeisesti olivat kolahommissa ja leikkaamassa nurmea, käymässä kauppa-apuna jne.
        Ja aivan huomaamatta, siinä sivussa. Se hoksattiin siellä taivaissa ja mitä siitä todettiin? Muistatteko?
        Eli täällä tässä ja nyt.. Jeesus löytyy sieltä autetavan kotoa.
        Ehkä sokeana, sydänsairaana vanhuksena, tai nuorempanakin jne. jne. jne.
        Eli Hän on läsnä tässä aivan vieressä.

Tarvitaan näkökykyä ja hoksaamiskoulua.

sekä sydäntä, tehdä niin.

Opetetaanko teillä kirkoissa tätä? Vai sanooko siellä ne miehet, että tulkaa katsomaan minua, heitä sauvan edessänne lattialle ja se kiemurtelee jne.
        ihmeitä ilman määrää - tulkaa katsomaan. jne.
        Sitäkö se on. ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmetyöt ovat yleensä ihmisen värittämiä ja tarkoitusperä on uskottaa, että MINÄ olen asian ydin.
        Jeesus itse juutalaisia ojensi, että he etsivät ihmeitä ja lupasi vain Joonaan merkin opiksi.
        Mutta, tuo Joonaan oppi pakkaa unohtunaan. Sihdataan vain merkkiä, ajetaan bussilasteittain ihmeitten perässä ja huudetaan ihmeille halleluujaata.
        En fanita tämänpäivän ihmesekoilua.

Tietäen, että Herra tekee ihmeitä, mutta painopiste on Jumalan SAnassa, joka tyhjäksi tekee perkeleen teot.
        ts. Jumalan tahto pannaan sydämeen, sekä Henki kirkastaa Jeesusta, sekä mieli muuttuu seuraamaan Jeesusta, eli aivan arkea ja pyhää eläen.
        Siinä sitä ihmettä kerrakseen, että ihminen eläisi - Kristusta seuraten. Niitä merkkejä ei oikein tahdo näkyä.
        Kun oikein katsoisi "ihmettä", niin tuossa naapurin vanhuksen luona talvella pöllyäisi lumi pihasta, kun uskovaisuus eläisi totta. Nurmikko leikkaantuisi muulla kuin robottileikkurilla ja sokea saisi jonkun ystävän käymään kotonaan jne. Se olisi ihmeitä ja merkkejä, jotka seuraisi uskoa.
        Mutta, ei. Porukka pärrää jonkun pappimiehen perässä viikosta ja vuodesta toiseen ja kyttää sitä ihmettä.

Olisiko sanan painotuksessa vikaa?

Miten se viimeinen mittapaikka totesi tupaankutsutuille.
        He ilmeisesti olivat kolahommissa ja leikkaamassa nurmea, käymässä kauppa-apuna jne.
        Ja aivan huomaamatta, siinä sivussa. Se hoksattiin siellä taivaissa ja mitä siitä todettiin? Muistatteko?
        Eli täällä tässä ja nyt.. Jeesus löytyy sieltä autetavan kotoa.
        Ehkä sokeana, sydänsairaana vanhuksena, tai nuorempanakin jne. jne. jne.
        Eli Hän on läsnä tässä aivan vieressä.

Tarvitaan näkökykyä ja hoksaamiskoulua.

sekä sydäntä, tehdä niin.

Opetetaanko teillä kirkoissa tätä? Vai sanooko siellä ne miehet, että tulkaa katsomaan minua, heitä sauvan edessänne lattialle ja se kiemurtelee jne.
        ihmeitä ilman määrää - tulkaa katsomaan. jne.
        Sitäkö se on. ?

Vastaan takaisin. Niin Psalmissa on kirjoitettu, muistakaa aina Hänen ihmetyönsä ja mikä olikaan se suurin ihme? Syntien sovitus se oli, kun Jeesus sovitti ristillä meidän syntimme.

Ei psalmissa lue, kertokaa, levittäkää, julistakaa ihmeitä, mitä olette kokeneet ja nähneet, vaan että muistakaa.

Evankeliumia pitää levittää, sitä ihmettä,, että ihminen saa synnit anteeksi.

• Anonyymi

Esim. Sunnuntaina tuli radiointi Kokkolan babtistikirkosta ja pääpuheen piti naispuhuja. Hän pääsi asiaansa käsiksi nopeasti, pysyi asiassa, mitkään ylimääräiset heitot tai kevennykset eivät rikkoneet puheen rakennetta, se oli erittäin jäntevä kokonaisuus. Saarna, ei todistus.
      Olisipa harmi, jos tämäkin nainen saisi puhua vain tiistai-iltaisin pienelle joukolle! Täydet pisteet Kokkolaan.

• Anonyymi

Kyllä meillä noita tätejä on pöntön takana sunnuntainakin. Ja on hälyttävää jos seurakunnan rukouskokoukset ovat vähin kansoitettuja ja vähäteltyjä. On vain niin että pienten lasten vanhemmat, työssä käyvät ja kymmenien kilometrien päässä asuvat eivät voi iltatilaisuuksiin usein osallistua.

• Anonyymi

Ja jos uskova on Herran johdatuksessa ja hänellä on Jumalan laskema sanottava niin oli sitten mies tai nainen niin kyllä se mahdollisuus avautuu. Herra itse järjestää sen tilaisuuden. Ei edes tarvitse pyrkiä esille! Salopuu

• Anonyymi

Ehkä ei voi ihan olla niin ylihengellinen, että "Herra järjestää kaiken". Ihmiset järjestää aika paljon seurakunnissakin. Toisia nostetaan ja toiset sivuutetaan. On seurakuntia, missä musiikista on tehty jumala, niin pitkälle, ettei tilaisuuksissa seurakunta saa yhtä hengellistä laulua laulaa, kun esiintyjät esiintyy. Hyvö asia muuttuu vastakohdakseen. Lopulta tulee mieleen enää Herran sana komeista palvelusmenoista " vie pois minun edestäni virttesi pauhina, en tahdo kuulla sinun harppujesi soittoa! Mutta oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus kuin ehtymätön puro".

• Anonyymi

Siinä, se ongelma on aikanamme että Herra ei saa järjestää kaikkea, ei edes rippeitä. Ja ohjeena on, että ihminen järjestää. Moni on sitä mieltä että nainen pystyy ja omaaa lahjat opettaa ja johtaa siinä missä mieskin, mutta kun Jumalan Sana sanoo että ei käy. Olen samaa mieltä että on pystyviä siskoja mutta emme voi kävellä Jumalan neuvojen yli. Jumalalla on asiaan syynsä ja ei me kaikkea ymmärretä. Ja tarvitseekaanko ymmärtää. Suuremmissa seurakunnissa on tilaa avustaville palvelijoille jotka voivat olla evankelistoja, diakoneja, lapsityöntekijöitä. Selkainen oli Raamatun Foibe ja Stefanus. Voivat olla naisia tai miehiä. Salopuu

• Anonyymi

Raamattu ei sano ettei naispuolinen saisi kastaa, jakaa ehtoollista, toimia rahaston hoitajana, ym. Kuitenkin on selvä ohje ettei saa opettaa, paimentaa. En tiedä miksi on vaikea toimia niin kuin on kirjoitettu. Ei Sana sano että tämä on nyt väliaikainen itämainen kulttuurijuttu ja kun yhteiskunta muuttuu ajan myötä niin sitten on eri vapaudet. Ja kun ei kunnioiteta Sanaa niin väki ei kansoita kirkkoja. Ei sieltä saada Hengelle ruokaa ja ei se ruoki pitkään edes sielua. Salopuu

• Anonyymi

En etsi tarkkoja sanankohtia mutta luulen että selitys juontaa tähän että Jumala loi ensin miehen, naisen rinnalle ja nainen otti ensiaskeleen lankeemuksessa. Ja jos on kodissa mies perheenpäänä niin miksi asia olisi päinvastainen seurakunnassa. Ei tähän tarvitse mitään naisvihaa ja iisebelejä liittää. Ja onhan enkelimaailmassakin arvojärjestys. Minulle tämä riittää selitykseksi naispappeutta vastaan. Olen kuulut teologisempaa ja hengellisempääkin perustelua. Salopuu

• Anonyymi

Miehet johtavat ja opettavat lähes sataprosenttisesti, MUTTA. helluntaiseurakunta ei kasva. hetätyksiä ei ole, Iso Kirjasta keskustellasn, joudurasnko siitä jopa luopumaan , lähetystyöntekijöitä on vähemmän kuin ennen, uskovaisten lapset vierasntuvat seurakunnista. Tätä todellusuuta vasten peilatessa on miesten kyllä nyt ohjeistettava toisiaan ja jätettävä naisten paimentaminen. Voidaanko sanoa, että miehet eivät ole saaneet aikaan muuta kuin sen, että helluntailiike polkee paikallaan. Dynaamisuus puuttuu.

• Anonyymi

Jos Eeva otti omenan, mitä teki Pietari, vähintään yhtä raukkamaisen teon, Juudas oli ilmiantaja Sebedeukden pojat olivat koko kylän kuuluisat rettelöitsijät, joku sivalsi Getsemanessa korvan toiselta, Paavali kivitytti ihmisiä, Pietari oli piittaamaton raukkis, Johannes jopa ehkä suuntautunut, ehkä jopa Paavalikin, mikä muu se pistin olisi ollut? Salopuun teoria ontuu pahasti, jos jän luulee, että vain miesten erehdykset on annettu anteeksi, mutta Eevan erehdystä ei.

• Anonyymi

Mitä tarkoitat suuntautunut?Mikä oli Paavalin pistin,kukaan ei sitä oikein ole minulle osannut selittää.Joku kirjoitti ettei ollut komea mies.Jotakin katkeraa on hänessä.Hyvä oivallus noista raamatun miehistä.

• Anonyymi

Minä ymmärtäisin niin, että on nähty käytännön syistä paremmaksi, että mies opettaa. Tuo ei tarkoita, että mies tulisi ensimmäisenä ja nainen vasta toisena niinkuin mies olisi luomakunnan kruunu tai ettei nainen saisi puhua tai esittää mielipiteitään tai kantaansa, keskustella, jakaa evankeliumia.
      Että naisen pitäisi alistua kaikkeen minkä mies, opettaja ulos suustaan päästää.
      Mies on ihan yhtä ihminen siinä missä nainenkin erehdyksineen.
      Samassa purressa ovat miehet sekä naiset.
      Meidät naiset on vapautettu opettajan tehtävästä ja annettu muita tehtäviä.
      Yhdessähän me olemme tässä matkaa tekemässä, miehet ja naiset ja tarkoitus on päästä perille ja sen tähden on raamatussa noita työnjakoja jokaiselle niin , että tämä meidän yhteinen uskon projektimme kantaisi hedelmää maksimaalisella teholla niin että evankeliumi leviäisi ja purren asukkaat eli Jumalanlapset lisääntyisivät ja Jeesus luotsina johtaa meidät kaikki kotiin. Miehet ja naiset. Purressa on jokaiselle omat tehtävänsä, että pysymme kurssissa.

• Anonyymi

Höpö, höpö, höpö. Jos sinä naisena, et osaa saarnaa pitää, se ei ta
      rkoita, että ne naiset jotka osaavat, olisi vapautettu vastuusta. Jos Jumala on antanut kyvyn, talentin, lahjan, kutsunut, on velvollisuus käyttää se lahja. Ei kaikista naisista ole seisomaan seurakunnan edessä , mutta aika monesta on ollut ja tulee olemaan.

• Anonyymi

Niin no, kyse ei tässä tapauksessa ole osaamisesta, vaan raamatussa olevasta opetuksesta tai mitä itse ajattelet raamatun opettavan naisen saarnaamisesta tai opettamisesta seurakunnassa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      172
      4726
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      3296
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      40
      2213
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      26
      1984
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      47
      1906
    6. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      664
      1837
    7. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      116
      1806
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      137
      1737
    9. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      45
      1485
    10. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1421
    Aihe