Uusin vanhan peräkärryn sähköjohdot.Mielestäni kytkin kaikki oikein.Katsoin siis kytkentäohjeet auton pistorasiakytkennästä.Koska jarruvalolle on vain yksi lähtö auton naaraassa,vedin sieltä molemmille puolille kaapelin.Kun kytkin perävaunun pistokkeen.....kaikki valot kyllä toimivat....paitsi jarruvalot.Ja autossakin paloivat itsekseen heti kun olin kytkenyt peräkärryn töpsölin kiinni.Mikä on siis vialla...mikä on oikea tapa kytkeä johdotus peräkärryyn?
Olisin kiitollinen avusta!
kytkentäongelma
7
9777
Vastaukset
- asent
perävaunuvalmistajien esim. farmi sivuilta pitäs löytyä, tulee vähän vaikeaselkoinen jos kirjoitan tähän.
- ei toimi
Mikä jarruvalokytkennässä on pielessä?Muut valot siis toimivat ok.Vedin peräkärryn jarruvalopiikistä johdon sekä vasemalle että oikealle puolelle....ja nyt kun töpsölin kytkee niin jarruvalot palavat koko ajan ilman että edes polkaisee auton jarrua.Palavat siis sekä kärryssä että autossa.Miten kytkentä pitää oikein tehdä?
ei toimi kirjoitti:
Mikä jarruvalokytkennässä on pielessä?Muut valot siis toimivat ok.Vedin peräkärryn jarruvalopiikistä johdon sekä vasemalle että oikealle puolelle....ja nyt kun töpsölin kytkee niin jarruvalot palavat koko ajan ilman että edes polkaisee auton jarrua.Palavat siis sekä kärryssä että autossa.Miten kytkentä pitää oikein tehdä?
tulee mieleen maadoitusvika. Saako peräkärryn valolaitteet maata ihan piuhaa pitkin?
- ei toimi
sitroen kirjoitti:
tulee mieleen maadoitusvika. Saako peräkärryn valolaitteet maata ihan piuhaa pitkin?
Vedin kaikki piuhat myös maajohdon...mielestäni oikein.Maan vedin vasemmalle puolelle lampun miinuskantaan ja jatkoin siitä vielä ns.varmuuden vuoksi oikealle puolelle lampun miinuskantaan.
- jarruvalo
ei toimi kirjoitti:
Vedin kaikki piuhat myös maajohdon...mielestäni oikein.Maan vedin vasemmalle puolelle lampun miinuskantaan ja jatkoin siitä vielä ns.varmuuden vuoksi oikealle puolelle lampun miinuskantaan.
Auton pistokkeessa on yksi piikki, jossa 12 v syöttö asuntovaunuja varten. Nyt tuntuu siltä, että sä syötät tätä virtaa (tai jonkun muun lampun) auton jarruvaloihin.
Miten sä olet hoitanut muiden lamppujen maadoituksen? - ei toimi
jarruvalo kirjoitti:
Auton pistokkeessa on yksi piikki, jossa 12 v syöttö asuntovaunuja varten. Nyt tuntuu siltä, että sä syötät tätä virtaa (tai jonkun muun lampun) auton jarruvaloihin.
Miten sä olet hoitanut muiden lamppujen maadoituksen?Niin...tuo maa menee käytännössä peräkärryn runkoon,sillä lampun miinuksesta menee metallilanka lampunkotelon kiinnityspulttiin.Ja äärivaloihin menee vain johto takaparkeista...miinus äärivaloon sitten rungosta.Se asuntovaunu12v on ilman johtoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565710Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141737
- 941566
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391369Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121325Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3521286