Palstan feministeille (ei muille)

jorojukka-kukka

Toiset teistä ovat olleet täällä jo erittäin pitkäänkin, joten kysyn teiltä ja kaikilta lyhyemmän aikaa kirjoittaneilt, että oletteko koskaan vakavasti harkinneet luopua tästä palstasta?
Olenko minä yksin joka esim. tänä aamuna lukiessani näitä vit.... viestejä olen niin tympääntynyt, että mietin tosissani, ettei kannata pientäkään järjellistä viestiä tänne heittää, koska feministin kirjoittamana se kuitenkin haukutaan maan rakoon.
Enkä nyt tarkoita vastakkaisia MIELIPITEITÄ, vaan palstan yleisilmettä, joka on leimaava, naljaileva, kirjoituksia tahallisesti vääristelevä. Mikä saa teidät, hyvät feministit, jatkamaan päivä toisensa jälkeen? Mikä saa kauniisti selittämään ja JOPA AJOITTAIN PYYTELEMÄÄN ANTEEKSI?
Kertokaa ken osaa.

Ja onko kukaan koskaan kokeillut sitä menetelmää, että jättää avaamatta viestejä, joissa olettaa olevan pelkkää vitt...? Toimiiko menetelmä? (Itse olen ajatellut pitäytyä vain muutamien kirjoittajien viestien lukemisessa jatkossa, jos pystyn. :D Tämä tarkoittaa sitä, että entistä enemmän rajoitan kommunikoimistani tänne ja mietin, onko sekään oikea tyyli. Onko mikään oikea tyyli?)

35

1322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuttu

En minä tieten saisi vastata, mutta,,,
      Minä jätän avaamatta sellaiset aloitukset, joista paistaa läpi naljailu. Ja provoilu.
      Ihan hyvin on toiminut.

Ymmärrän kyllä turhautumisesi, koska minun mielestäni sinä olet pyrkinyt selittämään feminismiä maalaisjärjellä ymmärrettävästi, ja vastaukset ovat aina jotain muuta, kuin sitä, mitä tarkoitit sanomallasi.
      Siis, väärin ymmärretty. Ja monesti tuntuu, että tahallaan.
      mutta siihen, miksi se on jonkin kohdalla mennyt henkilökohtaiseksi, en osaa sanoa.
      Koen sen ikävänä.
      Silloinkin, kun se tapahtuu jollekin toisellekin, kun itselle.

• Catch ya later agitator

onhan sitä toisaalla semmoinen meininki, että siellä ratkaistaan eräs poliittinen kysymys. Pitää täälläkin muistuttaa nyt, että asiat ratkaistaan muualla kuin täällä. Huippupoliitikot eivät kirjoittele näissä, ja pienemmät tekijät eivät edes usko että näillä voi vaikuttaa asioihin.

Tämä on vaan yksi harrastus, johon voi jäädä koukkuun. Mutta mitään muuta merkitystä, kun katsoo esim. juuri tuota palstan tasoa, sillä ei taida olla.

Feminismi ja naistutkimus ovat kyllä äärimmäisen mielenkiintoisia asioista. Se on herkullista :) Harmi kuitenkin, ellei synny asiantuntevaa ja hyvien tapojen mukaista väittelyä. Mutta se on tosiasia jonka kanssa on elettävä.

• Tukholmatar

sinä sen päätät, mitä meiltä muilta kyselet. Ei kai tämä ole mikään pakkopaikka, eikä kukaan sinua tänne väkisin pyydä tulemaan. Ihan on omissa käsissäsi kuinka teet.

• Tukholmatar

vaan sanoa ettei tämä osasto oikein ole minunkaan mieleen.Jollain lailla täällä eletään vielä keskiajalla. Monikaan feministiksi itseään kutsuva ei ymmärrä sitä ettei ole mitään järkeä alkaa tasavrvoa vaatimaan miehiä alistamalla ja heitä halveksuen, vaan miesten rinnalla käsi kädessä.
        Täällä on paljon mustavalkoista ajattelua ja kuuluu keskiajalle, ei meidän moderniin elämään.Eipä silti, on miehiäkin jotka lankeaa samaan ansaan ja ei voi hyväksyä naisia rinnalleen.

• "oletteko koskaan vakavasti harkinneet luopua tästä palstasta?"

Mielessä on käynyt... Ihmeellistä kuinka suurin osa provoista ja muka-huumorista on niin tunkkaisen naisvihaista ja katkeraa. Täällä naisena kirjoittelu on vähän sama kuin vapaaehtoisesti suostuisi sijaiskärsijäksi. Joillakin ei ole kotona sitä muijaa jota hakata ja alistaa ja täällä pitää sitten hahmotella sitä mieselämisen käsitettään.

"Mikä saa teidät, hyvät feministit, jatkamaan päivä toisensa jälkeen?"

Monet hyvät naiskirjoittajat (ja jopa muutama mies), joiden jutut pitää aina saada lukea.

"Mikä saa kauniisti selittämään ja JOPA AJOITTAIN PYYTELEMÄÄN ANTEEKSI?"

Kai se on säälin tunne (sic!). Paitsi että minä en ole viime aikoina enää pitkämielisesti viitsinyt sorvata kauniita selityksiä, koska oikeastaan on aivan sama ymmärtääkö joku kompleksinen naisvihaaja minua vai ei. Todennäköisesti ei tule ikinä ymmärtämään, ja sen on hänen menetyksensä, ei minun.

"Ja onko kukaan koskaan kokeillut sitä menetelmää, että jättää avaamatta viestejä, joissa olettaa olevan pelkkää vitt...? Toimiiko menetelmä?"

Toimii se silloin, kun asiattomat viestit ovat vain pieni osa kaikista. Kaikkia ei mitenkään otsikon perusteella osaa jättää avaamatta. Kirjoittaja on jo parempi kriteeri, mutta tässäkin on ongelmana se, että suurin paska tulee rekisteröimättömiltä, jotka toisaalta voivat lainata rekkaamattomien asiakirjoittajienkin nimiä.

Ajattelin itse, että pidän tästä lähtien aina lomaa muutaman päivän tai viikon, kun meno villiintyy - niin kuin se viime viikolla villiintyi. Vähän siinä karkasi mopo käsistä itseltäkin, mutta ei ensimmäisenä.

• marttyyriyden määrää.

Minua oksettaa teidän rutinanne, hyvät naiset. Alkaisitte oikeasti verrata todellista epätasa-arvoa ja todellista vihaa sukupuolta kohtaan siihen että teillä menee latte väärään kurkkuun kun tämä palsta vastaa kuten te sinne huudatte.

Jos täällä todella olisi oikeita objektiivisia keskusteluita, ei palstaa saisi tähän tilaan millään provoilulla tai spämmillä.

Haluatte siis syyn siihen miksi teillä ei ole täällä kivaa? Katsokaa peiliin. Kukaan todellinen sovinisti tai miksi ikinä mielikuvitusvihollisianne kutsuttekaan ei jaksaisi kirjoitella tosissaan provoja, joihin vastataan loputtomalla armadalla Herttoja, Sihvejä ja Jörkkökukkasukkia. Te olette kuin joku tiivis tyttölauma vittumaisella asenteella poikakoulussa.

Ilmaisfoorumeja piisaa netissä pilvin pimein. Menkää ihmeessä sellaiselle, jossa voitte vahvistella toistenne naissoturin itsetuntoa päivästä pitkään. Thriidit vain täyteen linkkejä Suomen naisten ah niin kamalasta asemasta.

Todelliset feministit pudistavat päätään kuunnellessaan teitä.

• todellakin...
        marttyyriyden määrää. kirjoitti:

Minua oksettaa teidän rutinanne, hyvät naiset. Alkaisitte oikeasti verrata todellista epätasa-arvoa ja todellista vihaa sukupuolta kohtaan siihen että teillä menee latte väärään kurkkuun kun tämä palsta vastaa kuten te sinne huudatte.

Jos täällä todella olisi oikeita objektiivisia keskusteluita, ei palstaa saisi tähän tilaan millään provoilulla tai spämmillä.

Haluatte siis syyn siihen miksi teillä ei ole täällä kivaa? Katsokaa peiliin. Kukaan todellinen sovinisti tai miksi ikinä mielikuvitusvihollisianne kutsuttekaan ei jaksaisi kirjoitella tosissaan provoja, joihin vastataan loputtomalla armadalla Herttoja, Sihvejä ja Jörkkökukkasukkia. Te olette kuin joku tiivis tyttölauma vittumaisella asenteella poikakoulussa.

Ilmaisfoorumeja piisaa netissä pilvin pimein. Menkää ihmeessä sellaiselle, jossa voitte vahvistella toistenne naissoturin itsetuntoa päivästä pitkään. Thriidit vain täyteen linkkejä Suomen naisten ah niin kamalasta asemasta.

Todelliset feministit pudistavat päätään kuunnellessaan teitä.

"Ilmaisfoorumeja piisaa netissä pilvin pimein. Menkää ihmeessä sellaiselle"

Näyttävät menneen. Täällä häröilevät vain keskustelukyvyttömät sovinistit. Ne eivät pysty mihinkään älylliseen, vain sokeaan vihaan. Tympeitä.

• kysyn - -
        todellakin... kirjoitti:

Näyttävät menneen. Täällä häröilevät vain keskustelukyvyttömät sovinistit. Ne eivät pysty mihinkään älylliseen, vain sokeaan vihaan. Tympeitä.

Koska olet mainitsemasi keskustelukyvytön sovinisti (joita täällä mukaasi vain on) kuvtteletko itse pystyväsi muuhun kuin sokeaan vihaan näiden älyttömien kirjoitustesi lisäksi?
        Minusta sinä sovit oikein hyvin porukkaan.

• jorojukkakukkii
        todellakin... kirjoitti:

ei perkele

• Ramon

Ei tätä palstaa kannata ottaa liian vakavasti tai henkilökohtaisesti. Itse olen välillä muutaman kuukauden ilman palstaa enkä edes muista sen olemassaoloa, kunnes joku päivä tulee taas eksyttyä tännekin. Jos siis kyllästyttää niin pakkoko täällä on notkua.

"Ja onko kukaan koskaan kokeillut sitä menetelmää, että jättää avaamatta viestejä, joissa olettaa olevan pelkkää vitt...? Toimiiko menetelmä?"

Menetelmä toimii ja on järkevän keskustelun elinehto. Ei nyt kannata etukäteen sensuroida ketään, mutta jos avaa aloituksen tyyliin "kymmenen älykkäintä koulutettua apinaa, joista yksikään ei ole naaras" voi olla varma, ettei siitä synny kovinkaan henkevää keskustelua. Miksi siis vaivautua kirjoittamaan vastausta tai lukemaan ketjua pidemmälle? Toinen varma merkki on jos joku tunnettu taistelupari jankkaa keskenään jostain aiheesta. Jos tällaiseen kahden kirjoittajan ketjuun ei halua kommentoida kahden viestin jälkeen ei varmaan halua kymmenennenkään jälkeen --> miksi siis lukea jokaista kommenttia ketjussa. Myöskään selviin provoihin ei kannata vastata, muutaman rivin viesteihin ei usein kannata vastata jne. Nettilukutaito on tärkeä osa kansalaisen taitopalettia (mahtava termi) ja varsinkin tällaisessä keskustelussa on tärkeää osata erotella jyvät akanoista.

• jorojukka-kukka

Tuosta sain ajattelemisen aihetta. Hyvin kirjoitit.

• eräs lukija

että käytte kirjoittamassa kommenttejanne myös politiikan, yhteiskunnan ja maailmanmenon palstoille. En tiedä, onko siellä paljonkin naisia, mutta toivoisin että on. Itse luen niitä ahkerasti ja otan kantaa yhteiskunnallisiin asioihin.

Laajentakaa naisnäkökulmaa sinnekin.

• tee niin?

Ne ovat aiheita, jotka vaativat objektiivista näkäkulmaa ja kykyä perustella väitteitään. Miksi luopua ihanasta itsesuggestiolla aikaan saadusta katkeruudesta antautumalla kunnolliseen keskusteluun?

• Kyllä, välillä lopettaminen on hyvinkin lähellä. Palstalla on toisaalta niin hyviä kirjoittajia, että aina välillä tulee vilkaistua ja kirjoiteltuakin. Minä jätän kylmästi osan viesteistä lukematta, enkä availe ketjuja jotka vaikuttavat keskinäisiltä nokitteluilta. En juuri välitä siitä, mitä mieltä ihmiset yleensä kirjoitteluistani ovat. Kirjoittelun alkuvaiheessa lunta tuli tupaan niin reilusti.

Minä pyytelen aika herkästi anteeksi, huolellinen kotikasvatus on tehtävänsä tehnyt. En pysty hyväksymään huonoa käytöstä itseltäni, vaikka toisten käyttäytymistä en ole kovinkaan herkkä arvostelemaan. Jokainen vastaa itsestään. En tarkoituksella halua pahoittaa kenenkään mieltä. Ihmiset ovat kaiken lisäksi aika kivoja kärjekkäistä mielipiteistään huolimatta.

Hartaasti kuitenkin pyytäisin, ettet sinä lopettaisi. Kirjotuksiasi on mukava lukea ja tyylistäsi pitää lisäkseni moni muukin.

Minä kirjoittelen siksi, koska täällä on mukavia ihmisiä ja antifeministien mielipiteet vaikuttavat välillä varsin merkillisiltä. Kummastelen usein, kuinka maailmakuva voikaan olla erikoinen. Missä muualla tapaisi näin värikkäästi itseään ilmaisevia ihmisiä.

• Jack

"Palstalla on toisaalta niin hyviä kirjoittajia, että aina välillä tulee vilkaistua ja kirjoiteltuakin"

Tuo on totta, minä pidän varsinkin niistä, jotka ovat samaa mieltä kanssani :)

• jorojukka-kukka
        Jack kirjoitti:

"Palstalla on toisaalta niin hyviä kirjoittajia, että aina välillä tulee vilkaistua ja kirjoiteltuakin"

Tuo on totta, minä pidän varsinkin niistä, jotka ovat samaa mieltä kanssani :)

Niistäkin viis, mutta eniten minua raivostuttaa asiaton nokittelu. Että heitetään jotain yleispätevää pask... toisen niskaan tyyliin, että kyllä oli taas typeriä mielipiteitä tuolla tai tuolla.
        Kuka tuollaisia jaksaa lukea päivästä toiseen. Kysyn vaan.
        Täällä kuvittelisi ihmisten olevan aikuisia!

• P.e.p.e.

Kuules Kukka. Kirjoituksesi oli kuin minun kynästäni. Se että valikoisit mitä luet ja mihin vastaat, on ihan hyvä tyyli. Niin minäkin toimin. Ärhäkkä kirjoitustyylisi kuuluu sinun persoonaan ja se on ihan ok. Älä nyt vain jätä meitä :( Niin ja hyvää naisten päivää niin sinulle kuin myös muille palstan naisille :)

• Nari Säre

...ei ole kyllä minun mielestäni ärhäkkää - enemmänkin hampaatonta, sanoisin.

• jorojukka-kukka

Kerrankin pelkästään naisille ja naisten valioluokalle, feministeille. :I

• P.e.p.e.
        jorojukka-kukka kirjoitti:

Kerrankin pelkästään naisille ja naisten valioluokalle, feministeille. :I

... minä en ole feministi ja olen useampaan kertaan viitannut samoihin asioihin. Aikaisemmin niitä ei otettu ihan tosissaan, mutta ei se vielä mitään. Nyt minulle ilmoitetaan, että niitä ei haluta kuulla enää ollenkaan.

• Jack

"Ja onko kukaan koskaan kokeillut sitä menetelmää, että jättää avaamatta viestejä, joissa olettaa olevan pelkkää vitt...? "

MInä olen jättänyt avaamatta monta viestiäsi

• jorojukka-kukka

Minä taas oikeastaan välillä tykkään sinun viesteistäsi, sillä ne ovat usein voimakkaan agressiivisia, mutta aika harvoin naljailevia ja henkilöönkäyviä. Omista viesteistäni sen verran, että se, joka ei ymmärrä esim. niiden huumoria, ei kannata tuhlata aikaansa ja toisaalta harvoin kirjoittelen oikeaa asiaa, valaisevia kannanottoja. Ne tekevät täällä muut, joten minun ei edes tarvitse. Tämä on tyylini on sellaista jutustelua. Mutta harvoin hyökyilen kenenkään niskaan. Irvailen kyllä asioita ja siinä on ero, vaikkei sitäkän haluta huomata.

• mariamagda

Minä toivon että pysyt palstalla sillä poissaolosi olisi suuri puute.

Ymmärrän kyllä jos täällä ei halua olla. Itse tänne vasta hiljakkoin tullessani, en todellakaan osannut odottaa että täällä on näin paljon naisvihaa.

Jaa mikä saa kauniisti selittämään: Ei mikään.

• Nari Säre

...että mun mielestä useimmat Naiset ovat Ihania.

Feministit taas puolestaan tuntuvat hieman kärtyisiltä.

• cisma
        Nari Säre kirjoitti:

...että mun mielestä useimmat Naiset ovat Ihania.

Feministit taas puolestaan tuntuvat hieman kärtyisiltä.

..että suurin osa miehistä on todella ihania ja mukavia, tämä palsta tätä vaikutelmaa tosin vääristää.

Antifeministit ja sovinistit taitavat olla kumman kiukkuista ja kärtsyä porukkaa, miksiköhän?

• jorojukka-kukka
        cisma kirjoitti:

..että suurin osa miehistä on todella ihania ja mukavia, tämä palsta tätä vaikutelmaa tosin vääristää.

Antifeministit ja sovinistit taitavat olla kumman kiukkuista ja kärtsyä porukkaa, miksiköhän?

Mutta antit ja sovinistit ärsyttävät feministejä, jotta nämä sanoisivat takaisin, jotta edelliset pääsisivät sanomaan, että onpas feministit kiukkuista porukkaa.
        Ei meidän fiksujen naisten kannattaisi edes keskustella sellaisten "henkilöiden" kanssa, joissa ei ole potentiaalista "munaa."

• takinkääntö....
        jorojukka-kukka kirjoitti:

Mutta antit ja sovinistit ärsyttävät feministejä, jotta nämä sanoisivat takaisin, jotta edelliset pääsisivät sanomaan, että onpas feministit kiukkuista porukkaa.
        Ei meidän fiksujen naisten kannattaisi edes keskustella sellaisten "henkilöiden" kanssa, joissa ei ole potentiaalista "munaa."

uusiväitös....sotkeentuminen ja viimmeisenä miesten syyttely. Siinä nyky feminismi ja jöröily......hertha heittää vielä tyhmän kysymyksen ja päivä on paketissa.

• joiden viestin luen jo valmiksi sellaisella "lapsi kiukuttelee" mielellä ja pari "tosimiestä" joiden naisviha kannanottoja en edes avaa koska teksti on sitä samaa luokkaa kuin esim.eilisissä tervehdyksissä.Kyseisten moninaisten kirjoittajien takia jätän myös omaan arvoonsa ne kirjoitukset jotka toistuvasti väittävät tämän palstan feministien vinkuvan,vaativan,haukkuvan ja valehtelevan..Kyllä se ilmiö tällä palstalla on muiden heiniä ollut.
      Aion jattkossakin käydä..mitä nyt tekniikka joskus rajoittaa(mökillä ei ole konetta enkä omista läppäriä)täällä ja joskus jopa jotain kirjoittaakkin jos katson aiheelliseksi.
      Tukholmalaiselle katoliselle sanon:myös sinun käymisesi ja nikin käyttösi on vapaaehtoista.
      Anteeksi pyydän josd katson aiheelliseksi silläkuumaverisenä ihmisenä olen joitakin kertoja mennyt sen hyvän käytöksen rajan yli.Ajatuksiani ja mielipiteitäni en luule muuttavani tämän plstan takia mutta ajattelemisen aihetta se on antanut useinkin.
      Esim.ns uskovien ihmisten tekopyhyys.Sukuni on omasta mielestäään uskovaisia ja se alentuvaisuus muita kohtaan ja jatkuva ylpistely omalla erinomaisuudellaan, johon täälläkin törmään on mielestäni viesti jostain suuremmasta pahasta jota nämä Jumalan valitut eivät itsessään tunnista.
      Jatketaan me vaan samalla tavalla

• Fem

Olen useasti miettinyt onko täällä järkeä hengailla, kun palsta on täynnä kroonisesta ja irrationaalisesta naisvihasta kärsiviä luonnevikaisia ja monet feministeiksi itseään kutsuvistakin ovat niin nöyriä ja keskittyvät enemmän vääntämään rautalangasta itsestäänselvyyksiä kaikille kiusallaan täällä naljaileville kuin keskustelemaan varsinaisesta feminismistä.

(Pitkä lause.)

Ja olen tosiaan jo pidempään harjoittanut sellaista käytäntöä, että jos keskustelun avannut nimimerkki on joku sovinistiksi tietämäni, niin en avaa edes sitä.

Vielä pitäisi opetella jättämään huomiotta kaikkein raflaavimmatkin huomionherättäjä-flametukset.

• Hertha

Ei ole enää suosituimpien palstojen joukossa - eikä mikään ihme.

Itse laitan vain 12 boforin läpivedon, kun joskus vilkaisen palstan ns. yleisilmettä.

• aiot jatkossakin

ulkoistaa viestisi lukemattomille alttereille, jolloin saat purkaa kiukkuasi eikä sinun tarvitse vastata mistään mitä olet sanonut rekisteröidyllä nimimerkilläsi?

Elkäähän luopuko siskot. Varmasti patriarkaatti tällä sortuu että me tsättäilemme tänne.

• Noksu22

Olen lukenut sellaisesta sanonnasta, kuin:

Älä opeta sikaa laulamaan, suututat vain sian ja tuhlaat aikaasi.

Voisin näin yleispätevänä vinkkinä sanoa, että älkää kommentoiko mitään sellaisille ihmisille, jotka eivät kykene puhumaan kauniisti tai jos kommentoitte, kertokaa asianne ja antakaa sitten olla.

Jos he ymmärsivät, mitä tarkoititte HYVÄ
      Jos eivät niin VOI HARMI

He ovat sellaisia.. röh röh - ihmisiä

Eivät he saa muuta, kuin itsensä kaltaisiin ihmisiin kontaktin.

• Soh-vi

jj:ltä jo vuonna 2005! Useimmat feministeistä ovatkin häipyneet palstalta. En ihmettele, häiriintyneitten ja mieleltään sairaiden kanssa ei ns. keskustelu oikein ota luonnistuakseen eikä irrota muuta kuin sääliä ja hieman perusteltua pelkoa näitä keskellämme kuleksivia vihaa sylkeviä ihmisiä kohtaan.

• Hertha

Nyt, kun vanhat keskustelut tarvttaessa kätevästi nousevat eturiviin, vanhoja KUNNON keskusteluja voi nostaa esiin - sillä olihan sellaisiakin - kun nostalgialle antaa tilaa.

On kuin katselisi vanhoja luokkakuvia... Seinälle ja kehyksiin.

• Soh-vi
        Hertha kirjoitti:

Nyt, kun vanhat keskustelut tarvttaessa kätevästi nousevat eturiviin, vanhoja KUNNON keskusteluja voi nostaa esiin - sillä olihan sellaisiakin - kun nostalgialle antaa tilaa.

On kuin katselisi vanhoja luokkakuvia... Seinälle ja kehyksiin.

Haikeus käy, kun katselee vanhoja nimimerkkejä ja heidän juttujaan. Jaksettiin nakuttaa tekstiä vielä silloin, aika kelvollista jälkeä, sanoisin nyt. Viitseliäästi. Taidetaan olla viimeiset mohikaanit siitä joukosta? Harmi kun mm. "Rantasaunio" ja "Ns." ovat kai hekin hylänneet tasoltaan rojahtaneen palstan, kunnon keskustelusta vastaa enää "manna gryn".

Minäpä arvaan, mitä meille kuuluu. Turhanpäiväiseen sovinistiräksytykseen väsyneet feministit ovat menneet älyllisesti haastavammille foorumeille, kirjoittelevat niissä, mikäli kiireiltään ennättävät. Nopeasti kyllästyvät etsivät aina tuoreita taisteluita, hyväntahtoiset vetäytyvät riitaisista ryhmistä, herkät eivät kestä jatkuvaa solvausta ja osa henkilökohtaisiin loukkauksiin erikoistuneista tunnetuista myrkkysienistä on bannattu.

Tämän palstan ehdoton enemmistö koostuu enää muutamasta nimimerkittömästä puskasta iskijästä. Nimimerkittömästä perustellusta syystä, näes kun ei käytä nimimerkkiä, on vaikeampi saada kiinni henkilöönkäyvästä herjauksesta, ristiriitaisista väitteistä ja pelkän p*skan suoltamiseen kykenevästä "argumentoinnista". Tyypillisiä palstakiusaajia, jotka olivat aikoinaan koulukiusaajia ja nykyään työpaikkakiusaajia, ongelmia itsensä ja muiden kanssa aina. Totta puhuakseni, en minäkään heidän asemassaan kehtaisi käyttää nimimerkkiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4890
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2265
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1444
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      89
      1374
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1356
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      135
      1165
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1085
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      266
      993
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      967
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      965
    Aihe