Yksinhuoltajaäideiltä valtion maksamat elarit pois.
Kun on lapsilleen isän valinnut, hän elättäköön tenavansa.
Miettiköön molemmat tarkkaan lapsilukua, että pystyvät muksut elättämään ja kasvattamaan
Eikä mitään lusmuilua, että mies on kirjoilla äitinsä luona ja yh-mamma vetää tukia.
Sossu maksoi harkinnanvaraista yh-mammojen tilille suoraan:
Joululahjoihin polkupyöriin harrastusvälineisiin ym. ym.
Yh-mammoilta tuet pois
69
<50
Vastaukset
- Anonyymi
On olemassa yh-isiäkin? Entä he?
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano
Sama juttu.
Kirjoitin yh-mammoista kun tunnen heitä ja tiedän tuon asumiskuviokusetuksen.Elämän oikopoluilla olen ollut auttamassa yh äitejä suorittamaan erilaisia kusetuksia. Myös minulle he ovat olleet hyvinkin höveliäitä kuten parisuhteissa kuuluu olla. Ei moittimista.
Eivätpä ole jääneet tyhjän päälle kun parisuhde on hiipunut loppusuoralle. Parempi Kela ja Sossu tili auki kuin törmätä byrokratiaan. Itse olen ollut omavarainen aina ja siitä ovat hyötyneet yh äidit että heidän lapset.
- Anonyymi
2lesken.
Niin sinullahan ei ole lapsia.
Miten olisit pärjännyt, jos olisi ollut?
Ajattelen lapsia. Suotakoon heille jotakin elämäänsä.
Monet tahot ovat havahtuneet esim. vähävaraisten lasten harrastuksien tukemiseen.
Aloittajalle: 50-luvulla esim. kansakoulun opettaja saattoi olla sitä mieltä, että opettajan lapsien pitäisi päästä oppikouluun enemmin kuin duunarin lapsien. Mahtuuhan noita kaikenlaisia älyttömiä ajatuksia joidenkin aivoihin.
Rasismille sukua!
Beng2lesken kirjoitti:
Ano/B
En tehnyt, kun en olisi mitenkään pärjännyt.
Yksinkertaista.Mutta kuvittele mitä menetit, kun olisithan saanut niitä valtion maksamia elareita yksinhuoltajana.
Tellukka kirjoitti:
Mutta kuvittele mitä menetit, kun olisithan saanut niitä valtion maksamia elareita yksinhuoltajana.
Tell
En kuvittele mitään.
Olen realisti.2lesken kirjoitti:
Tell
En kuvittele mitään.
Olen realisti.Ja nyt sinua piruttaa, kun et itse huomannut sellaista mahdollisuutta rikastua, että olisit järjestäytynyt yksinhuoltajaksi, sillä varmastihan yksinhuoltajat oikein rypevät rahoissa, eikö vain?
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Ja nyt sinua piruttaa, kun et itse huomannut sellaista mahdollisuutta rikastua, että olisit järjestäytynyt yksinhuoltajaksi, sillä varmastihan yksinhuoltajat oikein rypevät rahoissa, eikö vain?
Mikäli olen asian oikein ymmärtänyt, niin lapsia oikein tehdään, ja se tekeminen on hauskaa, luulisin. Ei niitä ihan itsestään tähän maailmaan putkahtele jonkun yh-äidin riesaksi.
Ihminen joutuu yleensä elämässään kantamaan tekojensa seuraukset. Anonyymi kirjoitti:
Mikäli olen asian oikein ymmärtänyt, niin lapsia oikein tehdään, ja se tekeminen on hauskaa, luulisin. Ei niitä ihan itsestään tähän maailmaan putkahtele jonkun yh-äidin riesaksi.
Ihminen joutuu yleensä elämässään kantamaan tekojensa seuraukset.Niin, ja jos sen teon seuraus on se, että pääsee oikein rypemään rahoissaan, niinkuin leskenenin käsitys asiasta on, niin hyvä seuraushan sillä teolla sitten. Mielelläänhän sellaisen seurauksen kantaa.
Vahinko vain, että me ollaan jo liian vanhoja sellaiseen tienestiin.
Ettei vain kuultaisi leskenenin kirjoituksessa pientä kateutta yksinhuoltajia kohtaan, kun itse alkaa olla jo taas pa vaikka kuukausi ei ole puolessakaan vielä ja näkee miten yksinhuoltajat lapsineen senkun mässäävät (niinkuin hän itse mässäili eläkepäivän jälkeen).
- Anonyymi
Jospa ne yksinhuoltaja äidin lapset jättäisivät sitten sen sun takapuolesi pyyhkimättä kun makaat siellä hoitokodissa avuttomana.
Minä en voi käsittää sun juttujas ja tuota vimmattua vihaa lapsia kohtaan.
Minkä sille voi jos siittäjä on niin raukkamainen ettei pidä lapsestaan huolta. Tai jos tämän miehen on kiertänyt pikkurillinsä ympärille lapseton öykkäriämmä joka ei anna miehen pitää huolta lapsistaan tai osallistua heidän elämään. Onhan niitä sellaisiakin naisia ja miehiä jotka ovat sairaalloisen mustasukkaisia.
Lapset maksavat , he syövät, kasvavat, harrastavat.
Jos sinulla ei ole minkäänlaista käsitystä elämästä lasten kanssa niin ole avaamatta keskusteluja jotka koskevat lapsia.
Hytinäx1Ano/ Hyti
Miten niin vimmattua vihaa.
Luet tekstiäni jotenkin kummallisesti.
Kirjoitin yh-äideistä ja heidän huolimattomuudestaan pykätä muksuja miesten kanssa, joista ei ole isäksi.
Kolahtiko tämä henkilökohtaisesti vai mitä sinä pränkkäät.2lesken kirjoitti:
Ano/ Hyti
Kirjoitin yh-äideistä ja heidän huolimattomuudestaan pykätä muksuja miesten kanssa, joista ei ole isäksi.
Kolahtiko tämä henkilökohtaisesti vai mitä sinä pränkkäät.Eikös sinun miehesikin exä pykännyt muksuja miehen kanssa, josta ei sitten ollut isäksi, vaan josta oli vain hyppäämään toisen naisen helmoihin.
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano/ Hyti
Kolahtiko tämä henkilökohtaisesti vai mitä sinä pränkkäät.Ethän sinä kirjoita muusta kuin tuista joita kadehtit yksinhuoltajilta. En tunne ainuttakaan ikäistäni yksinhuoltajaa enkä itse ole koskaan ollut yksinhuoltaja.
Nuorempiakaan yksinhuoltajia ei ole tuttavapiirissäni. Mutta en varmasti kadehdi heiltä yhtään ainutta tukea jonka saavat yhteiskunnalta.
Tietenkin toivoa voisi että miehet käyttäisivät ehkäisyä tarkemmin elleivät he halua lapsia.
Hytinäx1 Tellukka kirjoitti:
Eikös sinun miehesikin exä pykännyt muksuja miehen kanssa, josta ei sitten ollut isäksi, vaan josta oli vain hyppäämään toisen naisen helmoihin.
Niin ja jättikö se rutale maksamatta elareitakaan lapsistaan?
Muutenhan ne valtion maksamat elarit menevät niin, että ne peritään sitten lasten isältä.Tellukka kirjoitti:
Eikös sinun miehesikin exä pykännyt muksuja miehen kanssa, josta ei sitten ollut isäksi, vaan josta oli vain hyppäämään toisen naisen helmoihin.
Tell
Kyllä hän oli kelpo isä.
Ukkina innostui elämään menetettyä nuoruuttaan, kanssani.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano/ Hyti
Kolahtiko tämä henkilökohtaisesti vai mitä sinä pränkkäät.Hyvin monista kommenteistasi huokuu lapsivihamielisyys ja äitiydenkin lyttäät maanrakoon.
Et nähtävästi itse sitä huomaa, mutta lukija sen aistii.
Voisi jopa tulkita asian niinkin, että olet kateellinen ja katkerakin siitä, ettet ole itse äitiyttä kokenut.
kylmätotuus Anonyymi kirjoitti:
Hyvin monista kommenteistasi huokuu lapsivihamielisyys ja äitiydenkin lyttäät maanrakoon.
Et nähtävästi itse sitä huomaa, mutta lukija sen aistii.
Voisi jopa tulkita asian niinkin, että olet kateellinen ja katkerakin siitä, ettet ole itse äitiyttä kokenut.
kylmätotuusAno/kyl
Kysymyksessä on tässä ketjussa huolimattomista taloudenhoitajista.
En voi mitenkään arvostaa naisia, jotka pokaavat jostain baarista miehen ja pam heti raskaaksi.
Tenavia on jo kämpässä kahdelle eri miehelle ja lisää tehdään kahdessa vuorossa.
Ukko liukenee kuvioista noileesti ja mamma jää maha pystyssä odottelemaan, kun isyys ratkeaa raastuvassa.
Yhteiskunta kyllä elättää, mitä väliä, ajattelee yh-mamma.
Vuokraa viisihuonetta, että koko konkkarokka mahtuu
On kahden asunnon loukussa, kun kunta ja valtio kilvan tarjoavat asuntoa yh-mammalle.
Sattaahaan sieltä joku tenavien isistä tulla asumaan, pimeästi.
Mitä asiaa minä oikein kadehdin äitiydessä?
En ole ikinä keksinyt yhtään vastausta.
Pidän sitä taakkana ja raskaana velvollisuutena.
Sanottakoon näin, että jos minä nyt olisin lapsen halunnut, niin kait minä sen olisin tehnyt.
Joku varjelus on minua suojannut.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano/kyl
Kysymyksessä on tässä ketjussa huolimattomista taloudenhoitajista.
En voi mitenkään arvostaa naisia, jotka pokaavat jostain baarista miehen ja pam heti raskaaksi.
Tenavia on jo kämpässä kahdelle eri miehelle ja lisää tehdään kahdessa vuorossa.
Ukko liukenee kuvioista noileesti ja mamma jää maha pystyssä odottelemaan, kun isyys ratkeaa raastuvassa.
Yhteiskunta kyllä elättää, mitä väliä, ajattelee yh-mamma.
Vuokraa viisihuonetta, että koko konkkarokka mahtuu
On kahden asunnon loukussa, kun kunta ja valtio kilvan tarjoavat asuntoa yh-mammalle.
Sattaahaan sieltä joku tenavien isistä tulla asumaan, pimeästi.
Mitä asiaa minä oikein kadehdin äitiydessä?
En ole ikinä keksinyt yhtään vastausta.
Pidän sitä taakkana ja raskaana velvollisuutena.
Sanottakoon näin, että jos minä nyt olisin lapsen halunnut, niin kait minä sen olisin tehnyt.
Joku varjelus on minua suojannut.Sinä taidat nyt kirjoittaa afrikkalaisesta kulttuuri ilmiöstä. Suomessahan on tullut ilmi somalialaisten naisten keräämien tukien väärinkäyttö ja kelan kusetus. Verhosit aloituksen ovelasti suomalaisia koskevaksi.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä taidat nyt kirjoittaa afrikkalaisesta kulttuuri ilmiöstä. Suomessahan on tullut ilmi somalialaisten naisten keräämien tukien väärinkäyttö ja kelan kusetus. Verhosit aloituksen ovelasti suomalaisia koskevaksi.
Ano
En tunne yhtään ulkomaalaista, naista enkä miestä.
Kertomani tapaukset ovat ihka aitojen eloveena-mammojen elämästä.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano
En tunne yhtään ulkomaalaista, naista enkä miestä.
Kertomani tapaukset ovat ihka aitojen eloveena-mammojen elämästä.Sinä asut epäsosiaalisessa ympäristössä. Yleistät sen minkä näet ympärilläsi. Ymmärrän.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä asut epäsosiaalisessa ympäristössä. Yleistät sen minkä näet ympärilläsi. Ymmärrän.
Ani
Asun vanhustentalossa maalla.
Keski-ikä jotain 80-vee.
Nämäkö vanhukset epäsosiaalisia?- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ani
Asun vanhustentalossa maalla.
Keski-ikä jotain 80-vee.
Nämäkö vanhukset epäsosiaalisia?Eli siellä on myös 80 vee yksinhuoltaja mummoja joiden helmoissa pyörii 40 - 50 vee aikamies turjake hulttiot jotka käyvät panemassa nuoria yh äitejä, missä kaukana se lähin kapakka nyt olikaan.
Anonyymi kirjoitti:
Eli siellä on myös 80 vee yksinhuoltaja mummoja joiden helmoissa pyörii 40 - 50 vee aikamies turjake hulttiot jotka käyvät panemassa nuoria yh äitejä, missä kaukana se lähin kapakka nyt olikaan.
Ano
Voiko sen paremmin sanoa.
- Anonyymi
Huomenta leski :)
Tarkoitat varmaan näitä sosiaalituen väärinkäyttäjiä, jotka antavat virheellisiä tietoja asumisestaan.
Nykyajan yksinhuoltajat ovat varmaan niin tiukoilla, että kyllä heille kaikki saatavassa olevat tuet kuuluvat.
Asiasta toiseen.
Mitä olet mieltä näistä mummoista, jotka saavat asumistukea ja heillä on kaveri, joka on kirjoilla jossain muualla. Yhteistaloudessa.Ano
Jos mummu saa asumistukea. ja hänellä on kokoajan siellä joku hyyryläinen, väärinhän se on.
Mutta kun kirjat on toisaalla, siinä mennään rimaa hipoen lain puolella.
Tietystikin hyyryläinen voi myös saada omaan asuntoonsa asumistukea.
Nämä on näitä.Onhan niitä tapauksia, että aikamiespoika asuu eläkkeellä olevan äitinsä ja isäpuolensa kanssa, mutta peräkammarin pojan osoite on isäpuolen sukulaisen luokse.
- Anonyymi
Leskeneläkkeet pois, ainakin varakkaimmilta.
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano
Kuka maksaa leskeneläkkeet?Kela tai työeläkeyhtiö .
Mielestäni lapsettottomalle leskelle ei pitäisi maksaa leskeneläkettä lainkaan.
Mitäs 2lesken tuumaat ajatuksestani?
kylmätotuus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kela tai työeläkeyhtiö .
Mielestäni lapsettottomalle leskelle ei pitäisi maksaa leskeneläkettä lainkaan.
Mitäs 2lesken tuumaat ajatuksestani?
kylmätotuusAno
Jos minulla olisi ollut ensimmäisestä avioliitosta lapsia, mutta ei toisesta,
olisiko minulle silloin kuulunut saada toisesta avioliitosta, leskeneläke?
Vai olisiko ollut järkevämpää, että kun jäin lapsettomana leskeksi toisesta avioliitosta,
leskeneläke olisikin kuulunut toise miehen ensimmäisille vaimolle.
Heillä kun oli yhteisiä lapsia.
Spekulointia.
Ilmarinen maksaa minulle mieheni työeläkkeestä puolet kaikkien lakipykäkien mukaan.
Keva vähän.
Onko e sitten moraalisesti oikein tai väärin.
Avioliitto ratkaisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ano
Jos minulla olisi ollut ensimmäisestä avioliitosta lapsia, mutta ei toisesta,
olisiko minulle silloin kuulunut saada toisesta avioliitosta, leskeneläke?
Vai olisiko ollut järkevämpää, että kun jäin lapsettomana leskeksi toisesta avioliitosta,
leskeneläke olisikin kuulunut toise miehen ensimmäisille vaimolle.
Heillä kun oli yhteisiä lapsia.
Spekulointia.
Ilmarinen maksaa minulle mieheni työeläkkeestä puolet kaikkien lakipykäkien mukaan.
Keva vähän.
Onko e sitten moraalisesti oikein tai väärin.
Avioliitto ratkaisi.Kylmäverisesti ja laskelmoidusti nait kuolevan turilaan, sopivasti ennen kuin täytit 50, että sait etuoikeuden leskeneläkkeeseen hänen varjollaan. Olet aikas paha akka. Pystyisit henkirikokseenkin? Tai mistäpä sen tietää jos - - - rotanmyrkkyä saa ostaa kuka vaan.
Anonyymi kirjoitti:
Kylmäverisesti ja laskelmoidusti nait kuolevan turilaan, sopivasti ennen kuin täytit 50, että sait etuoikeuden leskeneläkkeeseen hänen varjollaan. Olet aikas paha akka. Pystyisit henkirikokseenkin? Tai mistäpä sen tietää jos - - - rotanmyrkkyä saa ostaa kuka vaan.
Ano
Joo, raahasin ison miehen väkisin maistraattiin ja painostin laamannia vihkimään meidät.
Olin tosiaan paria päivää vaille 50 ja viimeinen aika maistraatiin.
Ei kun niskaperse otteella tahtoa vannomaan.
Viisivuotta kun siinä kärvistelee, voi jo huokaista helpotuksesta.
Rotanmyrkkyä on aina saatavissa kun lääkkeenä on marevan.
Ja mieti, insuliinikynät olivat jääkaapissa.
Voi minua hirmuhallitsijaa.
Jopas on taas yleistävä aloitus lapsettomalta.
- Anonyymi
Yksinhuoltajamamma voi olla esim. LESKI! Kaikki eivät ole yksinhuoltajia omasta tahdostaan.
Mies voi kuolla, häipyä, ero tulla monesta syystä.
Vahinkoraskauksiakin on olemassa vielä tänäkin päivänä. Viis lapsista, tuet veks.
Sanoo the pläski, jonka yksi lempiaiheista on erinäiset tuet. Sulle ei kuulu v*ttujakaan, mitä muut saavat.Ano/the pläski
Olen kirjoittanut yh-mammoista, jotka nostavat erinäisiä tukia.
Mies asuu heidän kanssaan, käy työssä, mutta kirjat ovat omalla äidillä.
Ei ole leskestä kysymys.
Vahinkoraskauksista saa syyttää vaan aktiivista alapäätään ja tyhmää yläpäätään.2lesken kirjoitti:
Ano/the pläski
Ei ole leskestä kysymys.
Vahinkoraskauksista saa syyttää vaan aktiivista alapäätään ja tyhmää yläpäätään.Ja senkö takia pitäisi kaikilta """Yksinhuoltajaäideiltä valtion maksamat elarit pois.""", niiltäkin, jotka todella ovat yksinhuoltajia fuskaamatta?
Tellukka kirjoitti:
Ja senkö takia pitäisi kaikilta """Yksinhuoltajaäideiltä valtion maksamat elarit pois.""", niiltäkin, jotka todella ovat yksinhuoltajia fuskaamatta?
Tell
Onko heitä?- Anonyymi
Eikö sinun pitäisi ottaa esille tämäkin epäkohta: Elatusvelvollisuusvähennys on verovähennys, jonka voit saada jos joudut maksamaan elatusapua. Elatusvelvollisuusvähennyksen määrä on 1/8 verovuonna maksetusta elatusavusta, korkeintaan kuitenkin 80 euroa per lapsi.
Kopsattu tuolta verovähennykset sivustolta.
Onko sinulla edes varmaa tietoa onko se mies edes niiden lasten isä jotka yh äiti on synnyttänyt.
Hytinäx1 - Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano/the pläski
Ei ole leskestä kysymys.
Vahinkoraskauksista saa syyttää vaan aktiivista alapäätään ja tyhmää yläpäätään.Hei.
Oletko ansainnut itse eläkkeesi vai onko se siitä kassasta, mihin me muut olemme maksaneet, mutta työeläkkeet ylittävät tuon tason, joten me emme saa koskaan takaisin maksamiamme kela-maksuja, mutta sinä asut, syöt, piereskelet ja arvostelet muita ja miehesi takia saat jotain pientä kuppasta ekstraa.
Nyt riittää.
Beng Anonyymi kirjoitti:
Hei.
Oletko ansainnut itse eläkkeesi vai onko se siitä kassasta, mihin me muut olemme maksaneet, mutta työeläkkeet ylittävät tuon tason, joten me emme saa koskaan takaisin maksamiamme kela-maksuja, mutta sinä asut, syöt, piereskelet ja arvostelet muita ja miehesi takia saat jotain pientä kuppasta ekstraa.
Nyt riittää.
BengAno/B
Mieheni teki minusta kunniallisen naisen, otti vaimokseen.
Siinähän sitä extraa on riittämiin.
Hän neuvoi minua aina turvaamaan selustani.
Niin tein.
Kyllä minullekin riittää.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei.
Nyt riittää.
BengHyvä beng. Paremmin ei enää olisi voinut sanoa!
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano/B
Mieheni teki minusta kunniallisen naisen, otti vaimokseen.
Siinähän sitä extraa on riittämiin.
Hän neuvoi minua aina turvaamaan selustani.
Niin tein.
Kyllä minullekin riittää.Vanhemmalla iällä solmittu avioliitto on yksi tapa turvata selustansa.
https://www.aamulehti.fi/a/24092641
Tekeekö avioliitto naisesta kunniallisen, se onkin sitten jokaisen omassa harkinnassa.
kylmätotuus Anonyymi kirjoitti:
Vanhemmalla iällä solmittu avioliitto on yksi tapa turvata selustansa.
https://www.aamulehti.fi/a/24092641
Tekeekö avioliitto naisesta kunniallisen, se onkin sitten jokaisen omassa harkinnassa.
kylmätotuusAno/kylm
Tekeejö äitiys, yksinhuoltajaäitiys, naisesta jotenkin paremman ihmisen?
Se kukin arvioitsee.
- Anonyymi
Aika harvassa nuo yh-huoltajien k.setukset ovat. Kyllä ne tarpeeseen menevät ne tuet. JOka ryhmässä, olivatpa tukien saajia tai upporikkaita, löytyy niitä jotka käyttävät systeemia hyväkseen.
- Anonyymi
Naisten oma vika. Valitsisivat tulevien lastensa isät hieman huolellisemmin. Ei heitä kannata kännissä baaritiskiltä mukaansa haalia.
- Anonyymi
Myös kansainvälinen rikollisuus Suomessakin jyrää likimääräisestimkaikilla alueilla monimuotoisuudessaan - mulla oli semmoinen suku jokamverissä päin aikoinaan tuumasi että akat on pelkkiä synnytyskoneita ja kun mies ei saanut esmlapsilisiä -oitis lähti omille teilleen - sama kulttimkoskee myös kaikkea arvopostia - kiristäjäporukat yleensä vievät - ainakin vanhuksilta -siinä missä muutkin arvotavarat.
- Anonyymi
Mitä tuohkin sanois Suomalaiset loppuu
https://youtu.be/O8Xwjjcql4Y
njjjj - Anonyymi
Kyllä nykyvanhemmilla lie ainakin alko-ja huumesuvuissakin oikeus ihan kaikkeen tukeen - mitä yhteiskunta pystyy tarjoamaan - sen verran murhanhimoisia ovat kaunaiset kadehtijat mun mielestä.
- Anonyymi
- aikoinani maksoin äitinäelatusapua kahdelle murrosikäiselle -jotka kylmästi heitettiin kadullekasvamaan miehen uudessa suhteessa - tosi häijy jakurja kaikessa työntäyteydessään jatkuvassa ylikuormituksessa oli elämä.
- Anonyymi
ihan kuin sopimukseton breksit kuohuttaa ihmismieliä - koskahan kansa nousee vaikkapa irlannin malliin kapinaan sortotoimien ohella - aika näyttää tulevaisuudessa. Sillekään tosiasialle että osa ihmisistäon pahemman kerran alkoholisoituneita ei mahda mitään - suomessakin kaupunkeja joita nimitetään huumekaupungeiks ja osa ihmisist tosi orjuutettuja erilaisiin aineisiin?
- Anonyymi
Monenmoisia seuraamuksia on tuosta aktiivisesta alapäästä, jos sitä aktiivisti virittelee baari-illan jälkeen vihnettä silmässä ilman suojausta ajelemalla pitkillä valoilla.
Muinoin oli maalaiselämää kuvaava sanonta ehkäisystä : riihessä pui ja ulkona puistelee.
Jk. Ei ollut ehkä niitä varmimpia, mutta se tunne. - Anonyymi
mun aviomies oli kade samoinkuin osa veljistäni kun joskus kerroin että mun työura alkoi jo 13-vuotiaana penskana . opin paljonasioita häkkikanaloista ja yleensä maataloudesta ja aikuisiälläkoulutuksessa jkv lisää muistakin eläinlajeista ihmisystävällistä tietoa.
- Anonyymi
Kyllä on p*rseestä jutut.
Ei kaikki mene aina niinkuin strömsöössä.
Yksinhuoltajilla voi olla tosi tiukkaa,
ja lapsi on se kärsijä !!!- Anonyymi
Älköön aivonne ylikuumetuko kaikissa maailman helteissä -herttainen laulaja
edellä omia aikalaisiaan - kehittyneenempä erotiikan saroilla enempikin toisia aikalaisiaan - silleen puoleensa vetävästi myyvä.
- Anonyymi
Nan nah noh neh. Hyvä biisi. Muistatteko?
Vaya con diaz - Anonyymi
Paitsi ihmisten tunteet - myös taloudet joskus ylikuumentuneita - rahoituksissa ongelmia tai muuta häikkää - välillä ihan säälimätöntä ihmisten hyväksikäyttöäkin - ihmisyys ja inhimillisyys rutkasti kateissa esm.
- Anonyymi
Jos isä etävanhempana (tai äiti) ei allekirjoita elatussopimusta niin kela ei maksa elareita. Elatussopimus on aina tehtävä ensin. Kela laskee pystyykö etävanhempi maksamaan lapsistaan ja sen mukaan kela maksaa tai ei maksa. Suurimmalla osalla eronneista taitaa olla yhteishuoltajuus ja kaikenlaista sattuu ja tapahtuu.
Harkinnanvarainen auttaminen on todellakin harkinnanvaraista. Joka asiaan sitä ei saa.Onko Suomessa tosiaan noin, että elatusmaksuja ei makseta yksinhuoltajille, jos ei saada isää selville tai isä on persaukinen pummi?
Minulla on sellainen käsitys, että Ruotsissa se maksetaan yksinhuoltajien adoptio- ja spermapankkilapsistakin.- Anonyymi
Sitä en tiedä, mutta, kun isä (äiti) on olemassa, vain sen tiedän kokemuksen kautta.
- Anonyymi
Äitini jäi leskeksi ja kasvatti mut ja isosiskon yksinhuoltajana. Ei saanut leskeneläkettä jonkin byrokratian oikun takia. Mitään tukia ei saanut, paitsi itse sain puoliorvon eläkkeen ja olin usein vapaaoppilas kouluissa.
Sittemmin on vahvistunut käsitys, ett ne, jotka eivät saa mitään tukia, ovat vakuuttuneita siitä, että joku muu saa hirveän suuret tuet vain vihjaisemalla. Ja siksi usein vastustaa niitä. Eipä leskikään vastusta leskeneläkkeitä!
Pitää tajuta, että lapsi/lapset kärsivät siitä jos tuet pienennetään t. poistetaan eikä lapsi vanhempiaan valitse eikä päätä mitä he tekee elämässään.Ano
Ei unohdeta lapsilisiä.
Olen todellakin tuntenut monta yh- äitiä.
Tiedän heidän tukimääränsä.
Ja myös sen, että ei ne rahat ole suuria.
Pointti on siinä, että näissä porukoissa on äitejä, jotka viihtyvät baareissa enemmän kuin kotona.
Lapsilisät, elarit, asumistuet, vuokrarahat, yksihuoltajakorotukset menevät rankkaan elämään.
Kaljaa ja tupakkaan, huumeisiin jne.
Sossu jeesaa toimeentulotuella.
Ja pimeä isäkandidaatti asustelee peräkamarissa.
Olen itse elänyt rankkoja jaksoja elämässäni, yksin tai miehen kanssa.
Siksi olen törmönnyt näihin yh- äiteihin asumisen tai kapakan kautta.
Lapset ovat heitteillä ja mahdollisesti otetaan myöhemmin huostaan.
Yleistää ei tietenkään saa.
On toki kunnollisiakin yh-äitejä.
Paitsi että, ei oikein ole kunnia tuntea.
Niin leskeneläkkeestä.
Sen on edesmennyt mieheni ansainnut omalla työllään.
Sitä ei maksa yhteiskunta.
Lapsi ei valitse vanhempiaan mutta tänäpäivänä äiti valitsee lapsensa.
Ei niitä ole pakko väsätä neljää-viittä, kun isäehdokkaat pakenevat vuorille.
Asioilla on aina kaksi puolta.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano
Ei unohdeta lapsilisiä.
Olen todellakin tuntenut monta yh- äitiä.
Tiedän heidän tukimääränsä.
Ja myös sen, että ei ne rahat ole suuria.
Pointti on siinä, että näissä porukoissa on äitejä, jotka viihtyvät baareissa enemmän kuin kotona.
Lapsilisät, elarit, asumistuet, vuokrarahat, yksihuoltajakorotukset menevät rankkaan elämään.
Kaljaa ja tupakkaan, huumeisiin jne.
Sossu jeesaa toimeentulotuella.
Ja pimeä isäkandidaatti asustelee peräkamarissa.
Olen itse elänyt rankkoja jaksoja elämässäni, yksin tai miehen kanssa.
Siksi olen törmönnyt näihin yh- äiteihin asumisen tai kapakan kautta.
Lapset ovat heitteillä ja mahdollisesti otetaan myöhemmin huostaan.
Yleistää ei tietenkään saa.
On toki kunnollisiakin yh-äitejä.
Paitsi että, ei oikein ole kunnia tuntea.
Niin leskeneläkkeestä.
Sen on edesmennyt mieheni ansainnut omalla työllään.
Sitä ei maksa yhteiskunta.
Lapsi ei valitse vanhempiaan mutta tänäpäivänä äiti valitsee lapsensa.
Ei niitä ole pakko väsätä neljää-viittä, kun isäehdokkaat pakenevat vuorille.
Asioilla on aina kaksi puolta.Kokemuksesi yh-äideistä ovat suppeat ja kaukaa menneisyydestä. Niiltä ajoilta, kun itsekin olit kuppiloiden "kantapeikko".
Jätä jo taaksesi nuo ajat ja niiden muistot.
Elä nykyisyydessä, kun vielä elää saat.
kylmätotuus
- Anonyymi
Tuen tarvitsevat ovat siihen oikeuttavia. Ruotsissa tulee nainen ex kaksi lasta ja ruotsalainen mies ottaa vastaan, hän-hon saa lapsi rahat myös rahat joita mieheltä ei saa siis hyvä tulo jo heti alussa (Thailand).
- Anonyymi
Jos leski tosissaan tuntee jonkun baarikärpäsen, jonka lapset jää heitteille ja äijä asuu virallisesti muualla, hän voi tehdä ilmoituksen sossun suuntaan.
Tosin, jos huostaanottoon asti mennään, se tulee yhteiskunnalle vielä kalliimmaksi kuin tuet! Silloin ne lapsilisät yms. otetaan pois.
Näillä sivuilla kirjoittelu on yhtä tyhjän kanssa. Mutta ehkä apn pitäis elää tätä päivää, niinkuin joku ehdotti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih517016Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7033101Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831310Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981291- 841285
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891170
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361136Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181086- 721022