Turhat papat lopetettava

Mitäpä niitä kalliita papaseulontoja tehdään mammoille, ilmaiseksi.

Ei kun lopetetaan turhat seulonnat.

48

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei meidän kunnassa ainakaan tehdä enää ilmaiseksi minulle, ei ole tullut kutsua, kyllä ihan itse maksan gynekologin tarkastuksen. Kyllä värkki pitää kunnossa olla vaikka tarve on vähentynyt.

• Ano
        Gynen tarkastus on eri asia kuin papaseulonta.
        Sehän maksaa maltaita

Kunnassamme se seulotaan 65-ikävuoteen asti, ilmaiseksi.

En ole vuosikausiin käynyt.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano
        Gynen tarkastus on eri asia kuin papaseulonta.
        Sehän maksaa maltaita

Kunnassamme se seulotaan 65-ikävuoteen asti, ilmaiseksi.

En ole vuosikausiin käynyt.

Olipa harmin paikka ettet käyttänyt hyväksesi ilmaiseksi tarjottua mahdollisuutta ennenkuin täytit 65.
        Täällä on papaseulonta ilmainen 23- 64 vuoteen saakkka kaikille joilla on kohtu. Ja papaseulontahan tehdään jotta havaittaisiin kohdunkaulasyöpä ajoissa.
        Yksin papilloomavirus ei kuitenkaan pysty aiheuttamaan syöpää. Muita kohdunkaulan syövän vaaraa suurentavia tekijöitä ovat nuorena aloitetut yhdynnät sekä lukuisat sukupuolikumppanit, tupakointi, diabetes, verenpainetauti, synnyttämättömyys ja ylipaino. Kohdunkaulan syövän kaikkia aiheuttajia ei tunneta. Kopsattu askelterveyteen.com sivustolta
        Hytinäx1

• Leskellä on nyt joku ihme provoilun tarve.

Trollia ei pitäis ruokkia, mutta tajuatko Lesken, että syöpähoidot ne vasta kalliiksi yhteiskunnalle tulee?
        Ja kai oot muistanut peruuttaa sulle tulleet seulonta-ajat, kun et kerran niitä oo käyttänyt? Resurssien tuhlaamista sekin, ellei peruuta.

• Anonyymi kirjoitti:

Olipa harmin paikka ettet käyttänyt hyväksesi ilmaiseksi tarjottua mahdollisuutta ennenkuin täytit 65.
        Täällä on papaseulonta ilmainen 23- 64 vuoteen saakkka kaikille joilla on kohtu. Ja papaseulontahan tehdään jotta havaittaisiin kohdunkaulasyöpä ajoissa.
        Yksin papilloomavirus ei kuitenkaan pysty aiheuttamaan syöpää. Muita kohdunkaulan syövän vaaraa suurentavia tekijöitä ovat nuorena aloitetut yhdynnät sekä lukuisat sukupuolikumppanit, tupakointi, diabetes, verenpainetauti, synnyttämättömyys ja ylipaino. Kohdunkaulan syövän kaikkia aiheuttajia ei tunneta. Kopsattu askelterveyteen.com sivustolta
        Hytinäx1

Ano/Hyti
        Mitä harmia siinä oli.
        En ole moneen vuoteen käynyt ronkittavana.

Tauti tulee jos on tullakseen.

• minttupuu kirjoitti:

Leskellä on nyt joku ihme provoilun tarve.

Trollia ei pitäis ruokkia, mutta tajuatko Lesken, että syöpähoidot ne vasta kalliiksi yhteiskunnalle tulee?
        Ja kai oot muistanut peruuttaa sulle tulleet seulonta-ajat, kun et kerran niitä oo käyttänyt? Resurssien tuhlaamista sekin, ellei peruuta.

mint
        Kyllä minä tajuan.
        Olen muistanut aina peruuttaa ajan ja ilmoittaa, että älkää turhaa lähetelkö seulontakutsujanne.

Eihä n se syöpä sillä seulonnalla mihinkään lähde.

• Anonyymi kirjoitti:

Hytinäx1

Ano/ Hyti
        Kun tuon litanian katsoo, mistä se syöpä ilmaantuu, näkyy olevan itseaiheutettu.

Älä nai nuorena, varsinkaan monen kanssa.
        Älä kärtsää tupakkaa, äläkä juo viinaa.
        Älä ahda itseesi hamppareita,
        Älä jätä kymmentä tenavaa tekemättä.

Ei syöpä iske, kun ohjeita seuraa 15-ikävuodesta hamaan hautaan.

• 2lesken kirjoitti:

Ano/Hyti
        Mitä harmia siinä oli.
        En ole moneen vuoteen käynyt ronkittavana.

Tauti tulee jos on tullakseen.

"""En ole moneen vuoteen käynyt ronkittavana."""

Eihän sitä ronkkimista joka vuosi tehdäkään.
        Joka viides vuosi vain.

• Tellukka kirjoitti:

"""En ole moneen vuoteen käynyt ronkittavana."""

Eihän sitä ronkkimista joka vuosi tehdäkään.
        Joka viides vuosi vain.

Tell
        Täällä joka toinen vuosi on kutsu käynyt.
        Ei kiitos

• 2lesken kirjoitti:

Tell
        Täällä joka toinen vuosi on kutsu käynyt.
        Ei kiitos

Ehkä sellaiset kutsutaan useammin, joilla on joskus oltu havaittavinaan jotain muutoksia.
        Normaali on joka viides vuosi.

• Anonyymi

Kirjoita suomeksi!

• Anonyymi

Selkäpiitä karmiva otsikko.

Käväisi jo mielessäni, että katsotaankohan veljenikin niin turhaksi papaksi, että joutuu teilattavaksi.

kylmätotuus

• Ano/kyl

On aina hyvä lukea ajatuksella muutama rivi.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano/kyl

On aina hyvä lukea ajatuksella muutama rivi.

Aloituksen otsikko on syytä valita huolella.

Tämän aloituksesi otsikko on harhaanjohtava.

kylmätotuus

• Anonyymi kirjoitti:

Aloituksen otsikko on syytä valita huolella.

Tämän aloituksesi otsikko on harhaanjohtava.

kylmätotuus

Ano/kylm
        Olisiko niin, että koko seulonnan nimi ja seulonta on syvältä.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano/kylm
        Olisiko niin, että koko seulonnan nimi ja seulonta on syvältä.

Seulonnan nimi kelpaa minulle ja papa-kokeella havaitaan solumuutokset ennen kuin niistä kehittyy syöpä.

Seulonta on hieno yhteiskunnan tarjoama etuus naisille.

kylmätotuus

• Anonyymi

No, kun labranäytteet - tietyt - otetaan kotona, voisikohan sitä toimittaa samoin topsipuikkonäytteen itse. Sen puikon pitäisi olla pidempi, paljon, ettei sitä tarvitse lähteä poistattamaan. Voisi se olla tukevampikin.
      Siippakin voisi sen tehdä.
      Tuubiin vain opastusvideo.
      Yksityisellä hinta on noin > 60 €.

Minni

• Ano/Mi
        Tuo on oikeata puhetta.
        Itse vain hommiin tai puoliso.

Jos siippa sattuu olemaan vielä
        hoitoalanammattilainen.

Tietää mistä nipukasta napsaisee , hyvä niin.

• Miksipä tosiaan seuloa mitään.

• Anonyymi

Niin joutaahan ne joutavat naiset sairastamaan syöpää ja kuolemaan. Elävätkin pidempään kuin miehet....
        Saisi kyllä miehillekin olla prostata seulonta ilmaiseksi. Vaan eihän ne uskalla mennä lääkärille joka tökkää sormen p...ereikään .
        Hytinäx1

• Anonyymi kirjoitti:

Niin joutaahan ne joutavat naiset sairastamaan syöpää ja kuolemaan. Elävätkin pidempään kuin miehet....
        Saisi kyllä miehillekin olla prostata seulonta ilmaiseksi. Vaan eihän ne uskalla mennä lääkärille joka tökkää sormen p...ereikään .
        Hytinäx1

Niinpä. Ja se sairastaminenhan on paljon halvempaa kuin seulonta.....vai miten se olikaan?

Vaikka tietenkään turhia seulontoja ei kannattakaan tehdä, sikäli aloittaja on oikeassa, eikä niitä meillä tehdäkään :)

• Onko turhia pappoja?

• Anonyymi

En tiedä! En ole tavannut yhtään tarpeellistakaan!

• Anonyymi kirjoitti:

En tiedä! En ole tavannut yhtään tarpeellistakaan!

Oioi. Olet jäänyt paljosta paitsi.

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

Oioi. Olet jäänyt paljosta paitsi.

Ehkä olen, ehkä en! En tiedä, kun en ole tavannut! Mistä sen tietää, mistä on jäänyt paitsi, jos ei ole tavannut?

• Anonyymi kirjoitti:

Ehkä olen, ehkä en! En tiedä, kun en ole tavannut! Mistä sen tietää, mistä on jäänyt paitsi, jos ei ole tavannut?

No aloita tästä. P-a-p-pap-p-a-pa pappa.

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

No aloita tästä. P-a-p-pap-p-a-pa pappa.

Miksi?

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi?

No jotta oppisit tietämään mistä olet jäänyt paitsi kun et olet tavannut. Sen tietää vain tavaamalla.

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

No jotta oppisit tietämään mistä olet jäänyt paitsi kun et olet tavannut. Sen tietää vain tavaamalla.

Ei kannata tavatakaan!

• Anonyymi kirjoitti:

Ei kannata tavatakaan!

Nii, mikäpä se kannattaa.? Kannatuksen vuoksiko kaikki pitää tehdä?
        Älä vaivu epätoivoon .

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

Nii, mikäpä se kannattaa.? Kannatuksen vuoksiko kaikki pitää tehdä?
        Älä vaivu epätoivoon .

Täh! Epätoivoon! Tässä iässä, kun kaikki "toivo" on mennyt. En välitä vanhuksista!

• Anonyymi kirjoitti:

Täh! Epätoivoon! Tässä iässä, kun kaikki "toivo" on mennyt. En välitä vanhuksista!

Lopetetaanpas tää ilimanaikunen läpändeeraus tähän. Lienekkö ite lesken?

• Anonyymi

Tukka nousi pystyyn, kun luin aloituskirjoituksen otsikon. Joko nyt joku haluaa aloittaa liikakansoituksen hoitamisen ja aloittaa sen papoista, joita hänen mielestään pitää ruveta järjestelmällisesti lopettamaan. Itse olen kolmen lapsen ja kahden lapsenlapsen pappa ja sydän nousi kurkkuun, kun päähän pälkähti ajatus, että kohta ovat lopettajat koputtelemassa ovella.

• Eikös pappoja muutenkin ole jo vähemmän ja heitä kuitenkin tarvitaan. Papoista täytyy pitää huolta, että pikkunassikoilla on pappa. :)

• Anonyymi

Jos aloittaja tarkoitti turhilla papoilla sellaista kuin se "Eno" ja Epstein ja muut pedofiilit . Taisi muuten Epsteinin kohdalla tulla julki liian paljon eliittiin kuuluvia pedofiilejä että hänet oli pakko seuloa pois elävien kirjoista.
        Hytinäx1

• Anonyymi kirjoitti:

Jos aloittaja tarkoitti turhilla papoilla sellaista kuin se "Eno" ja Epstein ja muut pedofiilit . Taisi muuten Epsteinin kohdalla tulla julki liian paljon eliittiin kuuluvia pedofiilejä että hänet oli pakko seuloa pois elävien kirjoista.
        Hytinäx1

Ano/Hyti
        Aloittaja kirjoittaa pappa, jos tarkoittaa miespuolisia ikäihmisiä.

Otin kantaa turhiin papanicolaoun seulontoihin.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano/Hyti

Voi hitsi! Hyvä juttu meni ”munille”!

• 2lesken kirjoitti:

Ano/Hyti

Kovin turhia seulontoja meillä ei tehdä. Hassuahan se olisikn seuloa jotain vain seulomisen ilosta. Toisaalta turha on aika venyvä käsite.Jos kysyt ihmiseltä, jonka syöpä löytyy seulonnan avulla nopeammin kuin ilman seulontaa, luulen hänen pitävän seulontoja aika järkevinä.

• Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

Kovin turhia seulontoja meillä ei tehdä. Hassuahan se olisikn seuloa jotain vain seulomisen ilosta. Toisaalta turha on aika venyvä käsite.Jos kysyt ihmiseltä, jonka syöpä löytyy seulonnan avulla nopeammin kuin ilman seulontaa, luulen hänen pitävän seulontoja aika järkevinä.

Papa-seulontoja tehdää viiden vuoden välein 30 - 60 vuotiaille.
        Jos sen arvo julkisella puolella ilman voittoa on n. 30 €, niin 6 x 30 on 180 € n. 30 vuodessa eli 6 € /vuosi tämän päivän taksalla.
        Voisikin kysyä kuka järjen jättiläinen on tehnyt tähän katon 60 v ja millä vuosikymmenellä?

Beng

• Anonyymi kirjoitti:

Papa-seulontoja tehdää viiden vuoden välein 30 - 60 vuotiaille.
        Jos sen arvo julkisella puolella ilman voittoa on n. 30 €, niin 6 x 30 on 180 € n. 30 vuodessa eli 6 € /vuosi tämän päivän taksalla.
        Voisikin kysyä kuka järjen jättiläinen on tehnyt tähän katon 60 v ja millä vuosikymmenellä?

Beng

Hiukan outoahan se seulontojen loppuminen johonkin ikään on. Epäilemättä halvempaa on seuloa ja löytää muutokset ajoissa kuin sitten, kun ei mitään enää ole tehtävissä.
        Meillähän tehdään tämmöisiä "fiksuja" päätöksiä säästösyistä, vaikka en tiedä mihin seulontojen päättyminen perustuu. Jos joku matikkaa pikkuisen osaava laskisi erillisten sarakkeiden sijaan kokonaiskustannuksia, ei se säästä taidan olla ihan samaa luokkaa, kun katsellaan saraketta kerrallaan.

• Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

Hiukan outoahan se seulontojen loppuminen johonkin ikään on. Epäilemättä halvempaa on seuloa ja löytää muutokset ajoissa kuin sitten, kun ei mitään enää ole tehtävissä.
        Meillähän tehdään tämmöisiä "fiksuja" päätöksiä säästösyistä, vaikka en tiedä mihin seulontojen päättyminen perustuu. Jos joku matikkaa pikkuisen osaava laskisi erillisten sarakkeiden sijaan kokonaiskustannuksia, ei se säästä taidan olla ihan samaa luokkaa, kun katsellaan saraketta kerrallaan.

Niin ja täytyyhän meidän eläkeläisten jotain vastinetta veroille saada.

Beng

• Anonyymi kirjoitti:

Niin ja täytyyhän meidän eläkeläisten jotain vastinetta veroille saada.

Beng

Näinpä se on nähtävä :)

• Anonyymi

Otsikon perusteella on lopetettava siis pappa-nimiset isoisät, jotka ovat käyneet turhiksi. - Nm. Ruma ajatus

• Anonyymi

Mä en ymmärrä tätä vanhaksi elämisen suojelun ja nuoruuden ihannoinnin risteytystä. Mitä hittoa elää vanhaksi, kun on enää pelkkä menoerä. Toisaalta elämä ON hemmetin pitkä jo 60 vuoteen asti. Varmaan tuntuu tosi kyllästyttävältä 100:n jälkeen. Sukutaustan pohjalta siihenkin on melkoinen riski.

• Anonyymi

Itse asiassa elämä on aika lyhyt aika, kuin pieru Saharassa tai pisara meressä kun ajattelee maailmankaikkeutta ja historiaa alkulähteille. - Nm. Erimielinen

• Anonyymi

En koe, että olisin elänyt pitkän elämän, vaikka elinvuosia onkin kertynyt reilut 60 vuotta. En katso olevani menoerä kenellekään, enkä ihannoi nuoruutta. Olen ikäiseni ja tiedostan sen.

Eletyt vuodet vilisevät silmissäni hyvine ja huonoine aikoineen ja olen elämääni tyytyväinen kaikkine kokemuksineni.
        Tuskin kenenkään elämä on ollut pelkkää päivänpaistetta.

Jokainenhan meistä voi valinnoillaan vaikuttaa elämäänsä, ainakin jossain määrin.
        Joku voi tuntea elämänsä niin tyhjäksi, että haluaa sen päättyvän.
        Joku toinen kokee elämänsä mielekkääksi ja haluaa elää 100-vuotiaaksi.

kylmätotuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse asiassa elämä on aika lyhyt aika, kuin pieru Saharassa tai pisara meressä kun ajattelee maailmankaikkeutta ja historiaa alkulähteille. - Nm. Erimielinen

Olen kanssasi täysin samaa mieltä.

Ihmisellä on liian suuri kuvitelma elämänsä merkityksellisyydestä maailmankaikkeudessa.

kylmätotuus

• Anonyymi

Toisten elämät ovat merkityksellisempiä kuin toisten, vaikka kaikkien elo ja olo loppuu aikanaan samalla tavalla kuolemaan. Hyvien ihmisten hyvät teot jäävät kuitenkin elämään, olemaan ja tuottamaan hyvää jälkipolvillekin. Hyvät eivät yleensä suurentele tekojaan. - Nm. Näin sen näen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7320
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3594
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      371
      1978
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1816
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1459
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe