"Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä!"

Anonyymi

Televisiossa pyörii Aku Ankka mainoksia joissa siteerataan kuolemattomiksi nousseita lausahduksia akkarin lehdistä vuosikymmenten ajalta. Yksi sellainen on otsikossa mainittu lausahdus jonka sanoo surullinen vihikoira Akulle lohduttaakseen tätä masennuksessaan. Mutta tämä oli tällainen hieman humoristinenkin aasinsilta itsessään hyvin vakavaan aiheeseen, nimittäin Suomen kansan syvenevää rappiotilaa jälkikristillisessä yhteiskunnassa, ja sen olosuhteita.

Elintila alkaa kaikkiaan käydä yhä pienemmäksi Jeesuksen opetuksille ja Jumalan sanalle uskollisille eläville kristityille. En osaa sanoa miten pitkälti tämä sama kehitys koskee maailmanlaajuisesti kristikansaa, mutta ainakin pohjoismaissa sekä amerikan mantereella on havaittavissa samankaltaista kehitystä. Vanhan kristikunnan maanosat ovat kiihtyvää vauhtia muuttumassa uuspakanallisiksi yhteiskunniksi jossa kristinuskoa suvaitaan vähenevässä määrin.

Vakavia merkkejä täällaisesta kehityksestä näemme joka puolella ympärillämme, esim. vastakin luin uutisesta jossa kummasteltiin kovasti Amerikassa toimivan evankelisluterilaisen monimiljoonaisen jäsenen "Missouri- synodin" kirkolliskokouksen päätöstä jossa kirkon opiksi vahvistettiin 6 päivän luomisoppi sekä torjuttiin evoluutiouskomus terveen opin vastaisena harhaoppina.

Se että meillä Suomessa ihan aidosti hämmästellään tällaista, osoittaa kuinka ohutta kirkkomme ja kansamme kristillisyys enää on; -Jumalan sanaan ei enää uskota vaan kirkosta on tullut erilaisten individualistien vapaa temmellyskenttä jossa jokaisella on oma "uskontlkintansa" ja oma "jumalansa".

Toinen esimerkki joka kuvaa hyvin kansamme ja kirkkomme pakanallistumista, on se että yhtä aidosti hämmästellään "vieläkin" löytyvä'n ihmisiä jotka oikeasti uskovat koko Raamatun olevan Jumalan sanaa eivätkä sen tähden voi hyväksyä naispappeutta vaikka se on ollut jo v. -86:sta asti voimassa kirkossamme. Ei ole ihmekään sillä uskosta osattomat ihmiset eivät kykene käsittämän ettei oikea kristillinen vakaumus muutu ajan hengen ja trendien mukana.

Yhteiskunnassamme alkaa myös olla yhä vähemmän tilaa elää omantuntonsa mukaista elämää arkielämässä, siitä seuraa jo nyt siellä täällä erilaisia sanktioita, julkisia lynkkauksia kuten on käynyt monille tunnetuille kristityille viime vuosina kun ovat lausuneet vain mitä Raamattu sanoo. Jopa kirkossamme näitä on estetty aktiivisesti saamasta puheenvuoroja. Kirkko onkin itse osallistunut tähän mielipidevainoon yhtenä kaikkein innokkaimmiista.

Kristillinen kirkko eli historiastaan enemmän kuin 1000 vuoden ajan tilanteessa jossa virallinen valtakirkko (roomalaiskatolisuus, ja idän suunnat) olivat onnistuneet peittämään puhtaan evankeliumin niin täydellisesti ettei lähes missään koko silloisessa maailmassa sitä tunnettu. Kuitenkin Kristuksella on aikkina aikoina ollut man päällä kirkkonsa, usein pitkiä aikoja hyvin vainottuna ja toisinaan jopa maan alle ajettuna. Tästä on konkreettisia esimerkkejä viime vuosisadalta paljon eikä niitä puutu meidänkään ajastamme.

Olemme siis lähestymässä aikaa jolloin evankeliumia ei saane enää täällä päin maailmaa vapaasti julistaa, ehkä jo meidän lastemme aikana. Ei ainakaan sellaisena kuin se Jumalan sanaan on kirjoitettuna. Sijaan on astumassa ainakin Euroopan ja jossain määrin koko maailmanlaajuisesti Ilmestyskirjan "väärä profeetta", karitsansarvinen peto, jota Johannes kirjassaan kuvaa. Tämä on väärä kirkko ja sen suraajat esiintyvät kristityn nimellä mutta eivät ole.

------------------------------

2. Tim. 3. luku, jakeet 1-5:

"Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita, rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä, pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia; heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman."

22

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Elintila alkaa kaikkiaan käydä yhä pienemmäksi Jeesuksen opetuksille ja Jumalan sanalle uskollisille eläville kristityille.2

Olen elänyt suuren osan elämästäni alueilla, joissa kristinusko oli vähemmistöuskonto. Enkä kokenut sitä elintilaani kaventavana. Kokemuksena se oli päinvastoin mieltä avartava. Evankeliumia saa Suomessa julistaa niin kauan kuin tässä maassa kunnioitetaan kaikkien ihmisten ihmisoikeuksia.

• Anonyymi

Eihän evankeliumia saa nytkään enää täysin vapaasti julistaa siitä esimerkkinä esim. Ruotsalan, Räsäsen ja Puolimatkan dissaaminen, monenlaiset syytteet ja jopa ulossulkeminen. Ja nämä olivat vain tunnetuimpia. Isompia ihmisryhmiä on estetty evankeliumia julistamasta esim. kieltämällä pappisviran ja ajamalla kirkosta ulos niitä pappeja jotka yrittivät julistaa evankeliumia SELLAISENA KUIN RAAMATUSSA ON! Myöskin naispappeuden vastustamista käytetään tekosyynä jolla estetään tilojen saamista eli evankeliumin julistamista.

Eli "tietosi" ovat kovin lapsen tasolla vielä etkä olenäemmä seurannut yhtään aikaasi. Tässä maassa kunnioitetaan nykyään toisten ihmisoikeuksia ja sananvapautta, mutta toisten (kristittyjen) ei.

Sitäpaitsi, aina toiset uskonot eivät ole kristinuskon pahimpia vihollisia ja estäjiä, paljon raivokkammpi vihollinen on liberaalihenkisyys, vihervasemmistolaisuus ja tapakirkollisuus.

• Anonyymi

Hyvät uskovaiset jotka tietävät elävänsä kovia aikoja! Miksi ette ota vastaan lohdutusta, jonka kirjoitin. Jos te uskotte, mitä kirjoitin, niin te ette murehdi vaan iloitsette. Vaatimattomuuttaanne eivät tunne asemaansne Jumalan työtoverina.
        Olin kirjoittanut 14.8.2019 13:42 tämän alla olevan koska te usein toistatte sen palstalla. Miksi te itse tte usko mitä sanotte meille muille? Eikö tämä ole totta vai miten on? Jos se on totta, elätte hyviä aikoja.
        Lukekaa siis:

Teitä vainotaan koska olette ainoat jotka pystytte kertomaan Jeesuksen tahdon "saastaisille porvoolaisille" homoille. Mainitsin myös, että olette profeettoja jotka varoittavat synnistä, epämäärisistä avioliitoista kuten avioliitoista Eiffel-torin kanssa. Siitähän syntyy e-sikiöitä.
        Lasten kohtuun silpojat tuomitaan todistuksenne avulla.
        Tässä on piskuiselle tai suurelle laumalle elinikäinen tehtävä jonka kunnialla kannatte. Vain te raivaatte tietä Jeesuksen toiselle tulemiselle ja sen työn arvon ainakin minä olen kiitollisena myöntävä. Ilman teitä syntiset ihmiset kävelisivät siteet silmissään helvettiin.

Voitaisiinko vihdoin tunnustaa teidän paikkanne opetuslapsena ja keskustella siitä rakentavasti? Lyödään veljenkättä ja lähdetään yhdessä kohti kirkkautta.

Kerran vielä:
        Marssikaa kaduilla ja laulakaa kiitoshymnejä. Herranne tulee!!

kirjotti taastätäsama

• Anonyymi

korjaan
        "Vaatimattomuuttaanne eivät tunne asemaansne Jumalan työtoverina."
        pitää olla

"Vaatimattomuuttaanne ette tunne asemaanne Jumalan työtoverina."

taastätäsamaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän evankeliumia saa nytkään enää täysin vapaasti julistaa siitä esimerkkinä esim. Ruotsalan, Räsäsen ja Puolimatkan dissaaminen, monenlaiset syytteet ja jopa ulossulkeminen. Ja nämä olivat vain tunnetuimpia. Isompia ihmisryhmiä on estetty evankeliumia julistamasta esim. kieltämällä pappisviran ja ajamalla kirkosta ulos niitä pappeja jotka yrittivät julistaa evankeliumia SELLAISENA KUIN RAAMATUSSA ON! Myöskin naispappeuden vastustamista käytetään tekosyynä jolla estetään tilojen saamista eli evankeliumin julistamista.

Eli "tietosi" ovat kovin lapsen tasolla vielä etkä olenäemmä seurannut yhtään aikaasi. Tässä maassa kunnioitetaan nykyään toisten ihmisoikeuksia ja sananvapautta, mutta toisten (kristittyjen) ei.

Sitäpaitsi, aina toiset uskonot eivät ole kristinuskon pahimpia vihollisia ja estäjiä, paljon raivokkammpi vihollinen on liberaalihenkisyys, vihervasemmistolaisuus ja tapakirkollisuus.

Senpä takia kansainväliset sijoittajat eivät halua sijoittaa pääomiaan, rahojaan Suomeen, kun ateistien aggressiivinen suvaitsemattomuus on levinnyt laajalti yhteiskuntaan. Ateistien aggressiivinen asenne puolestaan ei synnytä positiivista vuorovaikutusta eri tavalla ajattelevien välille vaan ilmapiirin, joka tyrehdyttää kaiken luovuuden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvät uskovaiset jotka tietävät elävänsä kovia aikoja! Miksi ette ota vastaan lohdutusta, jonka kirjoitin. Jos te uskotte, mitä kirjoitin, niin te ette murehdi vaan iloitsette. Vaatimattomuuttaanne eivät tunne asemaansne Jumalan työtoverina.
        Olin kirjoittanut 14.8.2019 13:42 tämän alla olevan koska te usein toistatte sen palstalla. Miksi te itse tte usko mitä sanotte meille muille? Eikö tämä ole totta vai miten on? Jos se on totta, elätte hyviä aikoja.
        Lukekaa siis:

Teitä vainotaan koska olette ainoat jotka pystytte kertomaan Jeesuksen tahdon "saastaisille porvoolaisille" homoille. Mainitsin myös, että olette profeettoja jotka varoittavat synnistä, epämäärisistä avioliitoista kuten avioliitoista Eiffel-torin kanssa. Siitähän syntyy e-sikiöitä.
        Lasten kohtuun silpojat tuomitaan todistuksenne avulla.
        Tässä on piskuiselle tai suurelle laumalle elinikäinen tehtävä jonka kunnialla kannatte. Vain te raivaatte tietä Jeesuksen toiselle tulemiselle ja sen työn arvon ainakin minä olen kiitollisena myöntävä. Ilman teitä syntiset ihmiset kävelisivät siteet silmissään helvettiin.

Voitaisiinko vihdoin tunnustaa teidän paikkanne opetuslapsena ja keskustella siitä rakentavasti? Lyödään veljenkättä ja lähdetään yhdessä kohti kirkkautta.

Kerran vielä:
        Marssikaa kaduilla ja laulakaa kiitoshymnejä. Herranne tulee!!

kirjotti taastätäsama

Taastätäsamaa:lle:

Muutama kommentti oudosta vuodatuksestasi:

"Teitä vainotaan koska olette ainoat jotka pystytte kertomaan Jeesuksen tahdon "saastaisille porvoolaisille" homoille. " (TTS)

>> Tuo on ivaamismielessä sanottu. Minä en edes tiedä mihin tuolla "saastaisella porvoolaisella homollasi" viittaat ja minusta on todella ala-arvoista käyttää toisesta ihmisestä tuollaista kieltä. Ehkä tuollainen valheeseen ja toisten aiheettomaan syyttelyyn perustuva retoriikka sopii teidän vihervasemmistolaiseen ideologiaanne mutta meille krisityille se on vierasta.

"Mainitsin myös, että olette profeettoja jotka varoittavat synnistä, "

>>> Tämänkin kirjoitit vain ivaaminen mielessäsi. Kuitenkin osut oikeastaan tahattomasti oikeaankin sillä me uskovaiset saarnaamme kristuksesta ja sitä sanotaan Raamatussa profetoimiseksi. Jokainen joka todistaa Jeesusksesta, on sillä tavalla profeetta.

"Voitaisiinko vihdoin tunnustaa teidän paikkanne opetuslapsena ja keskustella siitä rakentavasti? Lyödään veljenkättä ja lähdetään yhdessä kohti kirkkautta."

>>> Me uskovaisethan nimenomaan OLEMME Jeesuksen opetuslapsia päinvastoin kuin te jotka olette hylänneet Jeesuksen ja Hänen opetuksensa.

pyydät lyömään "veljenkättä"? Ei JUmalan lapsella ja paholaisen lapsella ole mitään yhteistä eikä mitään "veljeyttä" jonka perusteella voisi kättä lyödä. Me elämme valkeudessa ja totuudessa mutta te elätte synneissänne ja pimeydessä sekä valheen ja vihan vallassa. Lyödään kättä sitten jos sinusta tulee joskus kristitty, jos saat parannuksen armon ja tulet kääntymykseen. Sitä ennen meillä ei ole mitään yhteistä.paitsi että molemmat olemme syntiä tehneet.

• Anonyymi

Anonyymi 15.8.2019 16:42

Olet oikeassa siinä, että lainaan teidän kertomaanne. Koetin sanoa, että teillä on kaikki se, mitä olette sanoneet ja ihmettelen, että " Miksi ette ota vastaan lohdutusta, jonka kirjoitin"

- Jos te uskotte, mitä kirjoitin, niin te ette murehdi vaan iloitsette. Vaatimattomuuttaanne eivät tunne asemaansne Jumalan työtoverina.
        Miksi te itse ette usko mitä sanotte meille muille? Eikö tämä ole totta vai miten on? Jos se on totta, elätte hyviä aikoja.

-Teitä vainotaan koska olette ainoat jotka pystytte kertomaan Jeesuksen tahdon "saastaisille porvoolaisille" homoille. (Pervesseille, kuten eräs teistä nimitti. )

...- olette profeettoja jotka varoittavat synnistä, epämäärisistä avioliitoista kuten avioliitoista Eiffel-torinn kanssa. Siitähän syntyy epäsikiöitä.
        (lähde Arto)

Ymmärättekö nyt paremmmin?

Taastätäsamaa

.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anonyymi 15.8.2019 16:42

Olet oikeassa siinä, että lainaan teidän kertomaanne. Koetin sanoa, että teillä on kaikki se, mitä olette sanoneet ja ihmettelen, että " Miksi ette ota vastaan lohdutusta, jonka kirjoitin"

- Jos te uskotte, mitä kirjoitin, niin te ette murehdi vaan iloitsette. Vaatimattomuuttaanne eivät tunne asemaansne Jumalan työtoverina.
        Miksi te itse ette usko mitä sanotte meille muille? Eikö tämä ole totta vai miten on? Jos se on totta, elätte hyviä aikoja.

-Teitä vainotaan koska olette ainoat jotka pystytte kertomaan Jeesuksen tahdon "saastaisille porvoolaisille" homoille. (Pervesseille, kuten eräs teistä nimitti. )

...- olette profeettoja jotka varoittavat synnistä, epämäärisistä avioliitoista kuten avioliitoista Eiffel-torinn kanssa. Siitähän syntyy epäsikiöitä.
        (lähde Arto)

Ymmärättekö nyt paremmmin?

Taastätäsamaa

.

Ehkä sinä et tällä hetkellä vain yksinkertaisesti kykene ilmaisemaan itseäsi ymmärrettävästi? Siihen voi toki olla erilaisia syitä. Oletko miettinyt miksi juuri sinulle niin usein sanotaan tätä samaa?

• Anonyymi kirjoitti:

"Eihän evankeliumia saa nytkään enää täysin vapaasti julistaa siitä esimerkkinä esim. Ruotsalan, Räsäsen ja Puolimatkan dissaaminen, monenlaiset syytteet ja jopa ulossulkeminen."

Niitä tietenkin dissataan, tai ainakin niiden sanomisia arvostellaan, jotka kirjoittelevat julkisuuteen sellaisia mieleipiteitään, joiden koetaan olevan hanurista. Ja tämä on moniarvoisen keskustelun helmi.

Eipä lainkaan tunnu pahalta, ettei vapaassa ja avoimessa yhteiskunnassa voi seurauksitta laukoa mitä sattuu jumaluskoon perustuen.

• Saahan sitä evankeliumia julistaa, mutta useimmat meistä ymmärtävät sen valheeksi.

• Anonyymi

Niinhän se valitettavasti taitaa olla useimpien kohdalla, mutta "ymmärtäminen" on väärä sana asiaa kuvaamaan. Synnin pimentämä ymmärtämättömyys on oikeampi.

• Anonyymi kirjoitti:

Niinhän se valitettavasti taitaa olla useimpien kohdalla, mutta "ymmärtäminen" on väärä sana asiaa kuvaamaan. Synnin pimentämä ymmärtämättömyys on oikeampi.

Syntiä voivat tehdä vain taikauskoiset.

Meillä järkevillä ja ymmärtävillä ei ole ole epäjumalaa, jota vastaan voisimme syntiä tehdä.

Olemme siis täysin synnittömiä, emme edes perisynnin alaisia. Näinollen odotamme teiltä syntisiltä epäjumalanpalvojilta hiukkasen respektiä.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Uskonnollisuus on ok. Minä suvaitsen kaikkea muuta paitsi suvaitsemattomuutta tai toisten sortamista. Jos joku esittää sovinistisia, homofobisia tms näkemyksiä, niin ihan turha piiloutua Raamatun tekstien taakse. Yhdenvertaisuus ja syrjimättömyys ovat kirjattuna Suomen perustuslakiin ja jossei miellytä, niin kannattaa muuttaa sellaiseen maahan, missä vanhakantaiset uskonnolliset lait menevät ihmisoikeuksien ja humanitääristen arvojen edelle.

- Pakana

• Avaajalla on outoja ajatuksia. Kyse on lähinnä siitä, että maallistuneempi väki ei enää suostu kuuntelemaan uskovaisten loputonta kiukuttelua ja syyttelyä siitä, että ihminen on vain ihminen. Uskovaiset saavat elää omalla tyylillään, mutta kun vaatimuksia alkaa muille asetella, sille on oltava perustelut. Suomen kaltaisessa demokratiassa uskonto nyt vain ei ole ykkösprioriteetti yhteiskunnassa. Se on syytä käsittää.

• Anonyymi

Ei vaan teidän epäuskoisten olisi tarpeellista käsittää se ettei kristinusko ole mikään "tasa-arvoinen" elämänkatsomus tai ideologia muiden rinnalla, vaan Kristinuskon sanoma on totta! Kristinuskon Jumala on totta! Kaikki mitä Raamatussa sanotaan, on totta!

Se taas tarkoittaa sitä että meidän jotka olemme uskomisen lahjan saaneet ja näemme PPyhän hengen antaman näkökyvyn turvin sen mitä epäuskoinen mailma ei näe; -että meillä on tahto ja velvollisuus varoittaa maailmaa ja sen epäuskoisia tiestä jota he kulkevat ymmärtämättä kohti helvetin tulta ja iankaikkista rangaistusta.

Etkö sinä varoittaisi lapsiasi nähdessäsi heidän juoksevan päätä pahkaa kohti jyrkännettä? Tuolla sinun logiikallasi ilmeisesti et, vaan ajattelisit: "he eivätnäe mitä minä näen, mutta mikä minä olen heille vaatimuksia esittämään? eläkööt he omaa elä'määnsä, minä elän omaani!"

Ihan niinkuin miehentappaja Kain joka sanoi Jumalalle: "olenko minä veljeni vartija?"

• Anonyymi kirjoitti:

Ei vaan teidän epäuskoisten olisi tarpeellista käsittää se ettei kristinusko ole mikään "tasa-arvoinen" elämänkatsomus tai ideologia muiden rinnalla, vaan Kristinuskon sanoma on totta! Kristinuskon Jumala on totta! Kaikki mitä Raamatussa sanotaan, on totta!

Se taas tarkoittaa sitä että meidän jotka olemme uskomisen lahjan saaneet ja näemme PPyhän hengen antaman näkökyvyn turvin sen mitä epäuskoinen mailma ei näe; -että meillä on tahto ja velvollisuus varoittaa maailmaa ja sen epäuskoisia tiestä jota he kulkevat ymmärtämättä kohti helvetin tulta ja iankaikkista rangaistusta.

Etkö sinä varoittaisi lapsiasi nähdessäsi heidän juoksevan päätä pahkaa kohti jyrkännettä? Tuolla sinun logiikallasi ilmeisesti et, vaan ajattelisit: "he eivätnäe mitä minä näen, mutta mikä minä olen heille vaatimuksia esittämään? eläkööt he omaa elä'määnsä, minä elän omaani!"

Ihan niinkuin miehentappaja Kain joka sanoi Jumalalle: "olenko minä veljeni vartija?"

Voit väittää asioita, mutta eri asia on se, uskooko kukaan. Valitettavasti minä en näe syitä ottaa juttujasi todesta.

• Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

Voit väittää asioita, mutta eri asia on se, uskooko kukaan. Valitettavasti minä en näe syitä ottaa juttujasi todesta.

Kykenetkö sinä ylipäätään ollenkaan keskustelemaan uskonnosta leimaamatta, syyttelemättä ja väheksymättä uskovaisia ja puhumatta kristinuskosta kaikenlaisia valeita? Vähän näyttää siltä ettet kykene?

• Anonyymi kirjoitti:

Kykenetkö sinä ylipäätään ollenkaan keskustelemaan uskonnosta leimaamatta, syyttelemättä ja väheksymättä uskovaisia ja puhumatta kristinuskosta kaikenlaisia valeita? Vähän näyttää siltä ettet kykene?

Minusta taas näyttää siltä, että Sinun tekstissäsi ovat kaikki vanhat, loputtomasti toistetut jutut ja kliseet. Ei se, että Sinä julistat jonkin asian olevan totta, tee siitä totta. Ei se, että julistat uskosi ainutlaatuisuutta, tee siitä väitteestä paikkansapitävää muuta kuin Sinun kohdallasi.

Vai, pitäisikö siis minunkin alkaa messuta ja kumarrella jutuillesi, jotta Sinua vain ei loukata?

Kuten sanoin, voit aivan rauhassa julistella ja varoitella. Minua ei mikään velvoita uskomaan.

• Anonyymi

Mitäs kirkonperkeleet kouluttaa ja palkkaa kaikkia piruja leipiinsä!

• Anonyymi

Oma vikansa...!

• Ja höpön, höpön. Vai on muka elintila käymässä ahtaaksi, ei tasan ole . Todellisuus on vaan se, että kaltaisesi kokee sen niin, siis sen, että kaikilla on samat oikeudet ja , että teille ei olekkaan varattu sitä "herraskansan" oikeutta jossa voisitte päättää jopa yhteiskunnan maallisten lakiensäätämisestä.

Kun sitten homma ei mene kuten teidän päiväunissa . Kehitätte jonkun ihme uhritumis-kombon .

Jos vainosta on noin kipeä ja malttamattomana sitä odottelee niin ei muuta kuin tervemenoa. Muuttakaa johonkin umpimuslimimaahan, sittenhän toiveenne toteutuu, saatte sen marttyyrikuoleman. Ei sitä ainakaan jollain nettipalstalla kirjoittelemalla puuta heinää saavuteta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3023
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2675
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2275
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      35
      1775
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1556
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1507
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1350
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe