täällä yksi 50+ mies

plunger

Aloitti leikillisesti, jatkaa vakavasti:

Kuinka ovat olleet teidän kokemukset työssä, ammatti-, urheilu- tai muisssa seuroissa taloyhtiön luottamustehtävät mukaan luettuna:

Onko yksinäinen mies parisuhteessa olevan kanssa tasavertainen?
Onko poikamies aviossa/avoliitossa olevan kanssa tasavertainen?
Onko eronnut mies parisuhteessa olevan rinnalla tasavertainen?
Onko leski eronneen tai parisuhteessa olevan arvoinen?

Siis ovatko mahdollisuudet päästä luottamustehtäviin, edetä uralla, saada vastuuta?

Sama kysymys tietysti naisille, jos heillä on kiinnostus tai jos miehillä on mielipide.

9

643

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riwka

Vaikka 50? poikamies olisi miten mukava ja sosiaalinen tulee ensimmäisenä mieleen että hän ei halua naisia, vaan jotain muuta.
      Vaikka se ei sinänsä haittaa, ainakaan minua.Mutta varsinkin maa-seudulla haittaa, niinkuin kaikki muukin,jos on vähänkään laumasta poikkeava yksilö.

• Ihmettelevä

Taloyhtiössämme on muutama riita haastava beserwisser,en yleensä enää käy edes kokouksissa,olin joskus pöytäkirjan tarkastaja,siinä uraputkeni
      Urheiluseurassa on tullut pojan takia touhuiltua,materiaalipuolella,seillä aikakin huomasin poikamiellä olevan suosiota johtuen siitä että 50%:lla nuorista oli yh-äiti!

• Vanas

on, että luottamusmiehistä on niin suuri pula järjestöissä, kuin taloyhtiöissäkin, että kaikki vapaaehtoiset kyllä pääsevät "päättämään". Etenkin järjestöissä on vaikea saada hallitusta nuorentumaan. Eikä siellä ole siviilisäätyä katsottu.
        Nuo poliittiset paikat voivat olla hieman eri asia, niistä ei itselläni ole kokemusta, eikä paljon mielenkiintoakaan, nehän vaativat jonkinlaista puoluepoliittista ulostuloa.

• ainakin poikamies on se, jota ei noteerata mihinkään kevolliseksi. Suuri N-alkuinen kemian yhtiö ei anna poikamiehille muita kuin asuntola-asuntoja, vieressä oleva B-alkuinen kemian yhtiö antaa yksinäiselle vain alivuokralaiskämpän osoitteen, avioituneelle kunnon asunnon. Suuren I -akuisen sähköyhtiön korkea esimies, DI, kertoi, että jos ei ole naimisissa, on miehessä jotain vikaa (ja kohtelu sen mukaista).
      Työkaverit aina pilkkaavat ja sortavat yksinäistä.
      Yksinäinen tekee avioituneitten työvuorot, kun näille tulee jotain menoa; ei kysytä haluja vaan asia sovitaan esimiehen kanssa, joka sitten antaa määräyksen yksinäiselle.
      Kun yksinäinen avioituu, niin tulee tasa-arvoiseksi. Epäonnistuneen liiton purkauduttuakin jää ainakin lähes tasa-arvoiseksi.
      Tässä kokemuksia yli 30 v työsaralta isoissa työpaikoissa, jotka melkein kaikki nykyään alkavat F -kirjaimella. Pienessä työpaikassa ei sorsittu. Uralla etenee se ruskeakielisin, yleensä aviossa.

• viljamaria

sitten kysymyksessä (muun muassa) se, että avioliiton kaltaiseen suhteeseen sitoutunut mies katsotaan vastuun ja velvollisuudentuntoiseksi koska hän on lähtenyt elämään elämää toisen ihmisen kanssa "myötä ja vastoinkäymisissä", tai sitten se, että jos mies, keski-ikäinen ei ole koskaan ollutkaan naimisissa, niin häntä luullaan homoksi, tai jotenkin oudoksi kuitenkin.
        Mahdotonta olisi kuvitella vaikkapa Yhdysvaltojen presidentiksi poikamiestä.
        Naiselle taas katsotaan työmarkkinoilla eduksi jos on perheetön ja siinä iässä ettei enää saa lapsia, vaikka avioituisikin.
        Eihän silloin tule niitä äitiyslomia ja lasten sairstumisen aiheuttamia työstä poissoloja.

• Ihmettelevä
        viljamaria kirjoitti:

sitten kysymyksessä (muun muassa) se, että avioliiton kaltaiseen suhteeseen sitoutunut mies katsotaan vastuun ja velvollisuudentuntoiseksi koska hän on lähtenyt elämään elämää toisen ihmisen kanssa "myötä ja vastoinkäymisissä", tai sitten se, että jos mies, keski-ikäinen ei ole koskaan ollutkaan naimisissa, niin häntä luullaan homoksi, tai jotenkin oudoksi kuitenkin.
        Mahdotonta olisi kuvitella vaikkapa Yhdysvaltojen presidentiksi poikamiestä.
        Naiselle taas katsotaan työmarkkinoilla eduksi jos on perheetön ja siinä iässä ettei enää saa lapsia, vaikka avioituisikin.
        Eihän silloin tule niitä äitiyslomia ja lasten sairstumisen aiheuttamia työstä poissoloja.

Mitenköhän presidentin viran hoitamiseen perhe liittyy,päinvastoinhan perheettömllä luulisi olevan enemmän aikaa omistautua työlleen?
        Suomessa olemme siis edistyksellisempiä kuin USA:ssa koska valitsimme jopa kirkkoon kuulumattoman yh-äidin,hienoa!

• Juniperus
        Ihmettelevä kirjoitti:

Mitenköhän presidentin viran hoitamiseen perhe liittyy,päinvastoinhan perheettömllä luulisi olevan enemmän aikaa omistautua työlleen?
        Suomessa olemme siis edistyksellisempiä kuin USA:ssa koska valitsimme jopa kirkkoon kuulumattoman yh-äidin,hienoa!

Jos olisimme amerikkalaisiakin tyhmempiä ja vanhoillisempia.

• viljamaria
        Juniperus kirjoitti:

Jos olisimme amerikkalaisiakin tyhmempiä ja vanhoillisempia.

kummallinen maa kaksoismoraalinsa suhteen.
        Ulospäin näytetään onnellista, kunnollista ja kunniallista. Ollaan Kristillisen yhteisön jäseniä ja esimrkiksi poikamiehellä, ateistilla tai johonkin Setan kaltaiseen yhdistykseen kuuluvalla(kuuluneella) olisivat haaveet presidentin virasta kariutuneet aluunsa.

Meillä rohkea naispresidenttimme ei mennyt muiden mieliksi ja urahakuisuuttan edistääkseen naimisin, ennenkuin silloin kun itse tahtoi.

Avioliiton ulkopuolella syntynyt lapsi, kirkkoon kuulumattomuus ja avoliitossa elämien eivät estäneet pätevän naisen tulemista valituksi presidentin virkaan.

Tasa, vai eriarvoisuutta, mutta ei olisi onnistunut poikamieheltä, jolla olisi ollut vastaavanlaista 'meriittiä'

• plunger

Olin utelias, vaan kovin vähän vastauksia sain.
      Ei tällaiset kysymykset taida olla kiinnostavat. Alapään asioita en kuitenkaan ala kirjoittaa, vaikka ne ehkä enemmän kiinnostavat.

Minun käsitys on saman suuntainen kuin täällä 30 vuoden kokemuksen kanssa työpaikoista kirjoitettiin. Jos mies on naimaton, hän on saamaton ja joutuu tekemään ikävimmät työajat, esimieheksi hän ei kelpaa, isoherraksi ei ainakaan. Jos on eronnut tai leski, kohtalo ei ole paljon parempi. Yksinäistä ei kutsuta kylään, ei aina työpaikan illanviettoon, ja ne ovat tilaisuudet, joissa rakennetaan suhteita, myös juonitellaan ja ideoidaan tulevaa. Joka on sieltä poissa, on kuvioista poissa.
      Olen vieressä kuullut kun työpaikalla ovat miehet puhuneet lähdöstä kalaan, purjehtimaan, golfiin. On pyydetty mukaan vierestä, ja jos perheasiain takia ei ole sopinut, ei silloinkaan ole kutsua minulle tarjottu. Minä kun en voi puhua perheestä, en päteä lasten takia tai vaimon takia. Tiedän mitä siellä esimerkiksi puhutaan, kun olen joskus saanut olla mukana, silloin kun olin aviomies. Tiedän, että niissä miesten tapaamisissa ja runsaan juomien käytön huumassa luodaan tärkeitä linjoja, jotka selvin päin kyllä muistetaan.

En tämän pitemmin kirjoita, totean vain että kovin vähän tämä asia kiinnosti - tai sitten otsikko pelotti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5710
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2487
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      271
      1849
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1737
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1566
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    7. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1369
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1325
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      352
      1286
    Aihe