koneessa maksaminen kortilla?

Anonyymi

onko nykyään lentokoneissa sirullista maksupäätettä eli pistetään kortti ja näppäillään pin koodi vai meneekö se ns höyläämällä ja allekirjoituksella? kun vanha-aikainen olen ja aina ennen käteisellä matkustanut mutta kun nykyään lentoyhtiöt haluaa että ostokset koneessa tehdään luottokortilla.kyllä minulla sellainen mukana on. vuosi sitten kun viimeksi lensin niin silloin vielä hoitui mulla käteisellä mutta kiinnitti huomiota kun vieruskaverit maksoi juomat ja muut kortilla ns höyläämällä eikä pinkoodia kyselty. eli riittääkö pelkkä siru lentokoneissa ostosten tekoon? kauas on tultu niistä ajoista kun matkasekkien kanssa reissuun lähdettiin...

14

290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaikki kortit jotka käyttävät reaaliaikaista varmentamista/veloitusta kuten Visa Electron eivät käy. Luottokorteilla ei ongelmaa.

• Anonyymi

Jotkut lentoyhtiöt hyväksyvät myös Visa Electron kortit, mutta aika harvat.
        Maailmassa paljon lentoyhtiöitä, mutta pääsääntöisesti tax free ostokset halutaan maksettavan kortilla. Eri korteilla myös eri ostorajat.
        Käteisen käyttö hidastaa toimintaa lennoilla sekä käteisen käsittely maksaa extraa lentoyhtiöille, kuten myös muillekin firmoille jotka ottavat käteismaksuja vastaan.

• Anonyymi

Voit maksaa pankkikortilla tai luottokortilla kuten lähikaupassasi.

• Anonyymi

Paitsi: Kaikki kortit jotka käyttävät reaaliaikaista varmentamista/veloitusta kuten Visa Electron eivät käy

• Anonyymi

kiitos teille vastanneille! kai tässä täytyy itsekin siirtyä nykyaikaan... toki maksan käteisellä jos vaan se jet-timelle käy. onko muuten tietoa jet-timen maksukäytännöistä tänä päivänä? ensimmäistä kertaa sillä. kun jokin aika sitten luin että joku oli joutunut olemaan pitkän lennon norwegianin koneessa ilman edes vettä koska hänellä ei ollut luottokorttia vaan ainoastaan käteistä ja se ei käynyt. tämän vuoksi vaan kyselin koska kortissani on vain siru mutta ei sitä magneettijuovaa millä voisi höylätä. kun eihän se siru käy vielä edes kaikkialla maailmassa niin siis ns kehittymättömissä maissa vaan käteinen paras turva

• Kaikilla Norwegian Euroopan lennoilla, joilla olen ollut, on myös käteinen käynnyt, toki toivovat tasarahaa, vaihtokassa olematon. Mutta kaipa kertomasikin on mahdollista.

• Anonyymi

En tiedä mihin kehitysmaahan olet menossa, mutta ainakin Thaimaassa voi maksaa suIrulla ja jossakin paikoissa lähimaksulla.
        Ehkä sinun tapauksessa on hyvä olla kortti valuuttaa.

• Anonyymi

Millä pankilla on kortissa pelkkä siru, eikä enää magneettijuovaa? Ainakin Keski-Euroopassa liikkuessa pankkiautomaatit vaativat vielä sen. Norwegianin lennoilla käy käteinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä mihin kehitysmaahan olet menossa, mutta ainakin Thaimaassa voi maksaa suIrulla ja jossakin paikoissa lähimaksulla.
        Ehkä sinun tapauksessa on hyvä olla kortti valuuttaa.

Ei tässä ketjussa ole ollut puhe Thaimaasta vaikka monet eivät muusta osaa puhuakaan.

• Anonyymi

Matkustin pari viikkoa sitten JetTimella, JTG927 ja -928. Menomatkalla maksoin kortilla (siru & lähimaksu) ja paluumatkalla käteisellä (tasaraha), eli molemmat käy.

• Anonyymi
        Aurinkokuningas kirjoitti:

Kaikilla Norwegian Euroopan lennoilla, joilla olen ollut, on myös käteinen käynnyt, toki toivovat tasarahaa, vaihtokassa olematon. Mutta kaipa kertomasikin on mahdollista.

Norwegian ei ota enää käteistä vastaan.

• Anonyymi

kiitos!

• Anonyymi

Onko Jet timen koneissa vieläkään musiikinkuuntelumahdollisuutta? Jokin vuosi sitten olin kyseisen firman lennolla eikä ollut mitään monitoreita eikä musiikkikanavia

• Epäilen suuresti, matkustajat kuuntelevat musiikkia ja katsovat elokuvia omista laitteistaan nykyään. Toki mannertenväliset lennot ovat sitten erikseen, tai muut isommat koneet.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      197
      1545
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1288
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      52
      1052
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      975
    5. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      58
      883
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      883
    7. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      105
      865
    8. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      840
    9. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      42
      834
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82