Löytyykö jostain testattua tietoa, mitä iskunvaimennin merkkiä kannattaa välttää ja mitkä on hyvät?
Iskunvaimentimissa eroa?
4
336
Vastaukset
vimpaimia mahtanet veli Tane tarkoittaa iskunvaimentimilla?
Minun autoissani ei sen nimisiä laitteita ole koskaan ollut.
Jouset vaimentavat pyörään tiestä tulevat iskut ja muuttavat iskuenergian korin heilahteluksi, jonka sitten heilahduksenvaimentimet "syövät" pois (eli muuttavat lämmöksi).
Ei tämä autotekniikka tuon vaikeampaa ole. Pitää vain puhua asioista niitten oikeilla nimillä niin muutkin tietävät, mistä on kyse. Itsestä puhumattakaan...- Jamppa1
sitten jaksat? En tiedä millä 1800-luvun vehkeellä ajat mutta näissä muutaman kymmenen vuotta vanhoissa ja uudemmissa on pääasiassa kaksitoimiset teleskooppi-iskarit. Ne vaimentavat sekä ulos- että sisäänjoustossa. Eli kumpikin nimi on ihan oikeutettu siinä mielessä. Olen tosin kuullut sanaa heilahduksenvaimennin käytettävän yhtä usein kuin sanaa kilowatti käytetään kuvaamaan auton tehoa kaverille, eli 0 kertaa.
Niin ja tuosta energia-yhtälöstä sen verran että jousien ja iskarien energia yhtälö menee kuten jarruissakin että liike-energia muuttuu lämpöenergiaksi. Tämä on käänteinen prosessi esim. moottorin toiminnalle.
Itse asiaan, ihmettelen ettei ikinä ole tullut iskaritestiä vastaan. Kestävimmästä päästä lienee konit joita voi yleensä säätää kulumisen kompensoimiseksi. Ensiasennuspuolelta löytyy yllättävän isoja eroja, yllättäen tojolla on ollut aika heikkoja iskareita, saksalaisissa on yleensä Sachsit jotka kestää luokkaa 200 tkm noin karkeasti. Toinen ääripää on pösö, joka tekee iskarit itse ja nehän kestää auton iän. - Sachsit
Jamppa1 kirjoitti:
sitten jaksat? En tiedä millä 1800-luvun vehkeellä ajat mutta näissä muutaman kymmenen vuotta vanhoissa ja uudemmissa on pääasiassa kaksitoimiset teleskooppi-iskarit. Ne vaimentavat sekä ulos- että sisäänjoustossa. Eli kumpikin nimi on ihan oikeutettu siinä mielessä. Olen tosin kuullut sanaa heilahduksenvaimennin käytettävän yhtä usein kuin sanaa kilowatti käytetään kuvaamaan auton tehoa kaverille, eli 0 kertaa.
Niin ja tuosta energia-yhtälöstä sen verran että jousien ja iskarien energia yhtälö menee kuten jarruissakin että liike-energia muuttuu lämpöenergiaksi. Tämä on käänteinen prosessi esim. moottorin toiminnalle.
Itse asiaan, ihmettelen ettei ikinä ole tullut iskaritestiä vastaan. Kestävimmästä päästä lienee konit joita voi yleensä säätää kulumisen kompensoimiseksi. Ensiasennuspuolelta löytyy yllättävän isoja eroja, yllättäen tojolla on ollut aika heikkoja iskareita, saksalaisissa on yleensä Sachsit jotka kestää luokkaa 200 tkm noin karkeasti. Toinen ääripää on pösö, joka tekee iskarit itse ja nehän kestää auton iän.Sachsit kestävät vain jos ne ovat saksalaisissa autoissa kiinni. Muihin merkkeihin asennettuna hajoavat yhtä nopeasti kuin muutkin. Kokemusta on.
- Jamppa1
Sachsit kirjoitti:
Sachsit kestävät vain jos ne ovat saksalaisissa autoissa kiinni. Muihin merkkeihin asennettuna hajoavat yhtä nopeasti kuin muutkin. Kokemusta on.
niin kai...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565680Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222477Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2691832- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos261502Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381286Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391281Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3471271