Hitsaripilkka sattuu omaan nilkkaan.

Anonyymi

Aika pian tulee aika, jolloin hitsarilta kysytään, mistä ihmeestä sinä tiesit, että ilmastonmuutosuutiset on vain valeuutisia, joilla tyhmät kusettaa kansaa. Samaa saatetaan kysyä insinööriltä asentajalta ja koneistajalta.

Vastaus kuuluu. Meillä on tietoa, joka ilmastotieteeltä puuttuu. Meillä on varma tieteellinen fakta ilmakehän kaasuista. Asia opetetaan koulutuksessa. Kysymys on työturvallisuudesta. Ei passaa panna kättä nestetyppeen. Siinä käy huonosti, väitti ilmastopellet mitä tahansa.

Mitenkä jyllää ilmastopellein tunteet sitten, kun tulee todistetuksi, ettei pieni Suomi mahda yhtään mitään CO2 tason nousulle. Puhkotaanko lisää renklaita ja poltetaan autoja vai pannaanko tempelit tuleen, kun tyhjänähän niitä enimmäkseen lämmitetään.

Tyhjänä niitä virastoja ja koulujakin enimmäkseen lämmitetään. Mihin tämä hulluus vielä johtaa. Tapetaanko vanhukset, kun hehän on eniten sitä hiilidioksidia pöllyttäneet, ja heitä vielä hoidetaankin hyödyttömiä olioita.

Mihin tämä hulluus todellakin johtaa, kun kuppikuntainen vanhoollisuus on saanut vallan. Kuvitellaan elävänsä nykyaikaa, vaikka kannatetaan 150 vuotta vanhaa epätieteellistä harhaoppia, joka tiedettiin toisella alalla harhaoppiksi jo 90 vuotta sitten.

Miksihän on edelleen niin paljon sellaisia, jotka ei siihen harhaoppiin usko. Helppo ratkaisu on tietysti leimata heidät tyhmiksi jääräpäiksi. Kumma kyllä jääräpäillä on diplomi-insinöörin koulutus, ja loputkin on insinöörien kouluttamia.

Pystyykö siis vain idiootit läpäisemään nuo koulutukset. Idiootit ei kyllä läpäise edes peruskoulua muuten kuin armosta. Apukoulukin ottaa lujille. Täällä ne kuitenkin on kannattavinaan. ilmastoharhaoppia, ja haukkuu tieteenkannattajia denialisteiksi.

Minä olen koko aikuisikäni tiennyt, että on olemassa tiedettä ja "tiedettä" On myös olemassa asiantuntijoita ja "asiantuntijoita". On olemassa uskoa ja "uskoa". Jälkimmäinen on uskoa uskomuksiin.

Kun täällä ilmoittaa, että tietää, mitä hurrikaanit ja taifuunit tekee ilmakehässä, tulee denialistihaukku. Kuitenkin asia on helposti nähtävissä tuulikartalta. Ilmaa kertyy laajalta alalta hurrikaaniin ja mitään ei tule pois. Mihin se katoaa.

Kysymykseen ei voi olla olemassa kuin yksi vastaus. Se katoaa ylöspäin. Eihän se mereen voi upota. Ylen verkkosivustolla oli, että yksi torvi valtiomies oli ehdottanut, että räjäytetään hurrikaani taivaan tuuliin atomipommilla.

Nerokas idea, jos haluaa antaa hurrikaanille lisää voimaa. Energiaa tulisi vain lisää. Energiastahan hurrikaanissa on kysymys. Jos sitä haluaisi vaimentaa, sitä pitäisi jäähdyttää eikä lämmittää. (ylittyi muuten vasta 2500 merkkiä)

Kyllä se nyt vaan on niin, että ei noille ilmakehän ilmiöille mahda Trumppikaan mitään. Ei niille mahda Suomen hallitus eikä persidentti mitään. Ei niille mahda EU mitään. Ei niille mahda koko ihmiskuntakaan mitään, vaikka kaikki voimat kerättäisiin yhteen.

En ymmärrä, mikä ihmeen idiotismi länsimaihin on tullut, kun kuvitellaan, että mahdotonkin on voitettavissa, kun oikein kaikkensa yrittää. Oppineetkin on aivan sekaisin. Onko kysymys psykoosista. Siinähän todellisuudentaju katoaa.

Suomen päättäjiltä ja valtamedialta se todellisuudentaju on ollut hukassa jo todella pitkään. Onko harhakluvan luoneet ne avaruudesta otetut kuvat, joissa ilmakehä näkyy maan ympärillä hyvin ohuena kalvona.

Minullekin siitä tulee sellainen kuva, että ilmakehä on hyvin ohut ja haavoittuvainen. Se on kuitenkin harhakuva, Siinä kuvassa näkyy vain alailmakehä, joka on kyllin tiheä näkyäkseen kuvassa.

Se mikä näkyy kuvassa on ehkä 2 km paksu osuus ja maapallon läpimitta on yli 12000 km. Tottakait se ilmakehä näyttää ohueltam, mutta haavoittuvainen se ei ole. Todellisuudessa ilmakehällä on hirmuiset voimat, ja ihminen on se haavoittuvainen.

Nykyihminen tuntuu mieltyneen harhakuviin ihmisen suunnattoman suuresta vaikutuksesta ja vaikutusmahdollisuuksista. Kyllä se on aivan täysin harhakuva. Sillä harhakuvalla on nyt ihmisiä ahdistettu oikein urakalla.

Ihmisellä on vaikutusta lähiympäristöön, jos väkeä on liikaa pienellä alueella. Maapallon ilmastoon ihminen ei pysty vaikuttamaan yhtään mitään. Ei pysty lämmittämään eikä myöskään jäähdyttämään. Se on aivan mahdotonta. Kaikki muutokset lämpötilassa johtuu auringosta.

49

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Kaikki muutokset lämpötilassa johtuu auringosta." Annatko vielä lähteen tuolle väitteelle ole hyvä.

• Anonyymi

Tuohan on yleistietoa, mikä jokaisen tulisi tietää.

• Anonyymi

Vastausta yksinkertaiseen pyyntöön ei sitten taida tulla? No, en kuvitellutkaan että tulisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuohan on yleistietoa, mikä jokaisen tulisi tietää.

Tuo on todellakin yleistietoa, joka tulisi jokaisen tietää. Useampikin korkeasti oppinut on esittänyt oman tietämyksensä pohjalta väitteen, että kaikki muutokset lämpötilassa johtuu auringosta. Voi sitä käyttää myös omaa järkeä, jos sitä on.

Ilmakehän toiminnassa vaikuttaa nimenomaan kaasujen lämpökapasiteetti. Ilmastotiedekin niin uskoo. Heillä on vaan väärät arvot kaasujen lämpökapasiteeteille. Ne arvot on arvattu 1800 luvulla. Ei ne ole todellisia.

Todelliset arvot kaasuista löytyy teollisuudesta. Niistä näkee heti, että syy ilmanstonmuutokseen ei voi olla CO2 ja metaani. Koska ainoa iso tekijä, joka ilmastoon vaikuttaa on aurinko, johtopäätös on helppo tehdä.

Auringosta tulee joka päivä päiväpuolelle energiaa 90 000 000 000 megawatin teholla. Se teho pikkusen vaihtelee. On vaan uskoteltu. että lämpötilan muutos on hirveän suuri.. Ei se ole suuri. Se on vain pientä värinää.

Keskustelin eilen ilmastoasiasta energiayhtiön edustajan kanssa puhelimessa. Olin lähettänyt sinne viestiä. Annoin hänelle vinkkejä, mistä löytyy luotettavaa tietoa. Jos saisi joku taho katkaistua uutisankoilta siivet.

Kansan terveydentila alkaa valeuutisoinnin seurauksena olla jo katastrofaalisella tasolla. Sitä ei vaan vielä ymmärretä, että jatkuva pelottelu ja syyllistäminen johtaa sotapsykoosin kaltaiseen tilaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on todellakin yleistietoa, joka tulisi jokaisen tietää. Useampikin korkeasti oppinut on esittänyt oman tietämyksensä pohjalta väitteen, että kaikki muutokset lämpötilassa johtuu auringosta. Voi sitä käyttää myös omaa järkeä, jos sitä on.

Ilmakehän toiminnassa vaikuttaa nimenomaan kaasujen lämpökapasiteetti. Ilmastotiedekin niin uskoo. Heillä on vaan väärät arvot kaasujen lämpökapasiteeteille. Ne arvot on arvattu 1800 luvulla. Ei ne ole todellisia.

Todelliset arvot kaasuista löytyy teollisuudesta. Niistä näkee heti, että syy ilmanstonmuutokseen ei voi olla CO2 ja metaani. Koska ainoa iso tekijä, joka ilmastoon vaikuttaa on aurinko, johtopäätös on helppo tehdä.

Auringosta tulee joka päivä päiväpuolelle energiaa 90 000 000 000 megawatin teholla. Se teho pikkusen vaihtelee. On vaan uskoteltu. että lämpötilan muutos on hirveän suuri.. Ei se ole suuri. Se on vain pientä värinää.

Keskustelin eilen ilmastoasiasta energiayhtiön edustajan kanssa puhelimessa. Olin lähettänyt sinne viestiä. Annoin hänelle vinkkejä, mistä löytyy luotettavaa tietoa. Jos saisi joku taho katkaistua uutisankoilta siivet.

Kansan terveydentila alkaa valeuutisoinnin seurauksena olla jo katastrofaalisella tasolla. Sitä ei vaan vielä ymmärretä, että jatkuva pelottelu ja syyllistäminen johtaa sotapsykoosin kaltaiseen tilaan.

Nyt on "kerskujahitsari" nyrjäyttänyt aivonsa, tai olisiko ne pysyvästi tiltanneet.
        Maapallolle tulee auringosta energiaa n. 176 PW, noin tiedoksi ja ojennukseksi noille nollien näppäilemisille.

Toinen huvittava väite on tuo lämpökapasiteettien jatkuva sähläys, jolla ei todellakaan ole mitään tekemistä ilmastonmuutoksen kanssa, ne ovat samat ja muuttumattomat, kuten tilavuusosuudetkin, olipa menossa jää- tai lämmin kausi.
        Asiasta ei jaksa enää edes oikaista, niin monesti se on sanottu, mutta kun ei, niin ei.

Mahtaisi sinullekin olla jo viimein hyödyllisempää opetella edes alkeet, tuo sinun oma ajattelusi kun ei näytä riittävän edes alkuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taidat luulla vastanneesi kysymykseen? Yleistietoa?? Oletko sinä se sama heppu, joka täällä peräänkuuluttaa tiedettä ja luottaa siihen? Et varmaan näe toiminnassasi mitään ristiriitaa? "Vastauksesi" osoittaa ettet ymmärrä tieteestä yhtään mitään eikä sinulla ole mitään annettavaa tähän keskusteluun vaikka luuletkin niin. Siitä, että jauhat omiin kokemuksiisi perustuvaa mantraasi aamusta iltaan kuin papukaija ei ole mitään hyötyä kenellekään. Täällä sentään joku muu ilmastonmuutoskriitikko edes yrittää perustella pointtinsa tieteellisesti. Pisteet siitä hänelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taidat luulla vastanneesi kysymykseen? Yleistietoa?? Oletko sinä se sama heppu, joka täällä peräänkuuluttaa tiedettä ja luottaa siihen? Et varmaan näe toiminnassasi mitään ristiriitaa? "Vastauksesi" osoittaa ettet ymmärrä tieteestä yhtään mitään eikä sinulla ole mitään annettavaa tähän keskusteluun vaikka luuletkin niin. Siitä, että jauhat omiin kokemuksiisi perustuvaa mantraasi aamusta iltaan kuin papukaija ei ole mitään hyötyä kenellekään. Täällä sentään joku muu ilmastonmuutoskriitikko edes yrittää perustella pointtinsa tieteellisesti. Pisteet siitä hänelle.

Tällä palstalla kaikkein tieteellisin tieto ovat säätiedot ja HeSa:n tyttötoimittajien esseet ja ainekirjoitelmat ihmisen aiheuttamasta ilmastonmuutoksesta. Erityisen tieteellistä esitystä on tietysti Mannin lätkämailan lavan olemassaolon todistaminen väittämällä että sellainen on olemassa.
        Kyllä tuohon mukaan sopii aivan hyvin väite jostain yleistiedosta joka saattaa pitää paikkansa tai sitten ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt on "kerskujahitsari" nyrjäyttänyt aivonsa, tai olisiko ne pysyvästi tiltanneet.
        Maapallolle tulee auringosta energiaa n. 176 PW, noin tiedoksi ja ojennukseksi noille nollien näppäilemisille.

Toinen huvittava väite on tuo lämpökapasiteettien jatkuva sähläys, jolla ei todellakaan ole mitään tekemistä ilmastonmuutoksen kanssa, ne ovat samat ja muuttumattomat, kuten tilavuusosuudetkin, olipa menossa jää- tai lämmin kausi.
        Asiasta ei jaksa enää edes oikaista, niin monesti se on sanottu, mutta kun ei, niin ei.

Mahtaisi sinullekin olla jo viimein hyödyllisempää opetella edes alkeet, tuo sinun oma ajattelusi kun ei näytä riittävän edes alkuun.

Sinun ajattelusi ei ole riittänyt edes siihen, että tajuaisit, että en minä yritä edes todistaa lämpökapasiteetilla ilmastonmuutoksesta yhtään mitään. Minä olen sillä yrittänyt todistaa, mikä määrää maapallon ilmakehän toiminnassa. Se on kaasujen lämpökapasiteetti.

Sitähän ilmastotiede yritti määrittää jo 1800 luivulla, mutta määritti täysin väärin. Sitä ne tarkoittaa ne eri kaasujen osuudet kasvihuoneilmiössä. Ne tarkoittaa ilmastotieteen ARVIOIMAA lämpökapasiteettia. Todelliset lukemat määritti joku muu 1930 luvulla. Niitä käyttää teollisuus.

Tieteen kuvalehdessä oli kasvillisuusvyöhykkeistä kertovassa jutussa, että päiväpuolelle tulee energiaa auringosta 180 000 kertaa niin paljon, kuin on USA:n sähköntuotanto.

Wikipedian mukaan USA:n sähköntuotanto on noin 500 terawattia eli 500 000 megawattia. Tästä sen voi laskea ja loppululos on kansantajuinen vaareille ja muoreillekin.

Pöljää hämärtää asioita noilla termeillä,joita ei todellakaan ole kaikille opetettu. Ei se todista tietämättömyydestä ja tyhmyydestä, niinkuin sinä ylpeydessäsi kuvittelet, jos ei tiedä jotakin termiä. Se todistaa ainoastaan, että se tieto siltä henkilöltä puuttuu.

Minä olen viimeisen puolentoista vuoden aikana selvittänyt aika monen termin merkityksen ja yleensä niitä käytetään täällä väärin.

Kovin on sairas sinun käsityksesi kerskumisesta, Keskustelin eilen puhelimessa sähköyhtiön insinöörin kanssa. Ei hän pitänyt tietojani kerskumisena. vaan suhtautui täysin asiallisesti.

Hän soitti sinne lähettämäni viestin taklia. Asia on heille tärkeä. Tänään olen kirjoittanut hänelle sähköpostia ilmastoasiasta. En tiedä mikä sinun koulutustasosi on, mutta mieluummin keskustelen niiden kanssa, jotka tietää asioista muutakin kuin kuulopuheita.

Minä olen vuosikymmeniä työskennellyt lääkärien ja insinöörien kanssa. Arvokasta tietoa olen saanut yliopistolta. Olen lähettänyt yliopistoille tutkimuspyynnon. Jos siihen sähköyhtiö saisi vauhtia. Kustannuksista se ei ainakaan ole kiinni. Kustannuksia tulee korkeintaan muutama kymppi.

Sen kokeen jälkeen kaasujen käyttäytyminen auringosta tulevan energian suhteen ei ole enään teoreettisen väittämän varassa. Minun omat kokeet jo todisti jotakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et vissiin ymmärrä, että lääketiede on tiedettä. Et ymmärrä että metallurgia on tiedettä, Et ymmärrä, että on myös insinööritiede. Nämä tieteet on minulle hyvinkln tuttuja. työn takia.

Yleistietoa tarvitaan siihen, että tietää keneltä viisaammalta kannattaa kysyä neuvoa, ja keneen taas ei kannata luottaa. Telkkarissa paasaa ilmastoasiaan sellaiset, joiden oma tietämys ilmakehän toiminnasta on aivan nolla.

Ilmakehän toiminnan tunteminen on se ratkaiseva asia. Sitä voi opetella Sääasema Vilppulan sivustolla. Siellä on maailman tuulikartat. Voi hyödyntää NASA:n satelliittitietoa kuka tahansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun ajattelusi ei ole riittänyt edes siihen, että tajuaisit, että en minä yritä edes todistaa lämpökapasiteetilla ilmastonmuutoksesta yhtään mitään. Minä olen sillä yrittänyt todistaa, mikä määrää maapallon ilmakehän toiminnassa. Se on kaasujen lämpökapasiteetti.

Sitähän ilmastotiede yritti määrittää jo 1800 luivulla, mutta määritti täysin väärin. Sitä ne tarkoittaa ne eri kaasujen osuudet kasvihuoneilmiössä. Ne tarkoittaa ilmastotieteen ARVIOIMAA lämpökapasiteettia. Todelliset lukemat määritti joku muu 1930 luvulla. Niitä käyttää teollisuus.

Tieteen kuvalehdessä oli kasvillisuusvyöhykkeistä kertovassa jutussa, että päiväpuolelle tulee energiaa auringosta 180 000 kertaa niin paljon, kuin on USA:n sähköntuotanto.

Wikipedian mukaan USA:n sähköntuotanto on noin 500 terawattia eli 500 000 megawattia. Tästä sen voi laskea ja loppululos on kansantajuinen vaareille ja muoreillekin.

Pöljää hämärtää asioita noilla termeillä,joita ei todellakaan ole kaikille opetettu. Ei se todista tietämättömyydestä ja tyhmyydestä, niinkuin sinä ylpeydessäsi kuvittelet, jos ei tiedä jotakin termiä. Se todistaa ainoastaan, että se tieto siltä henkilöltä puuttuu.

Minä olen viimeisen puolentoista vuoden aikana selvittänyt aika monen termin merkityksen ja yleensä niitä käytetään täällä väärin.

Kovin on sairas sinun käsityksesi kerskumisesta, Keskustelin eilen puhelimessa sähköyhtiön insinöörin kanssa. Ei hän pitänyt tietojani kerskumisena. vaan suhtautui täysin asiallisesti.

Hän soitti sinne lähettämäni viestin taklia. Asia on heille tärkeä. Tänään olen kirjoittanut hänelle sähköpostia ilmastoasiasta. En tiedä mikä sinun koulutustasosi on, mutta mieluummin keskustelen niiden kanssa, jotka tietää asioista muutakin kuin kuulopuheita.

Minä olen vuosikymmeniä työskennellyt lääkärien ja insinöörien kanssa. Arvokasta tietoa olen saanut yliopistolta. Olen lähettänyt yliopistoille tutkimuspyynnon. Jos siihen sähköyhtiö saisi vauhtia. Kustannuksista se ei ainakaan ole kiinni. Kustannuksia tulee korkeintaan muutama kymppi.

Sen kokeen jälkeen kaasujen käyttäytyminen auringosta tulevan energian suhteen ei ole enään teoreettisen väittämän varassa. Minun omat kokeet jo todisti jotakin.

"Ei se todista tietämättömyydestä ja tyhmyydestä, niinkuin sinä ylpeydessäsi kuvittelet, jos ei tiedä jotakin termiä." Entäpä mistä todistaa väite että 500 terawattia = 500 000 megawattia?

• Anonyymi

Kasvitieteilijät tutkivat kasveja ja ilmastotieteilijät ilmastoa.
        Insinööritieteilijät tutkivat tietenkin insinöörejä. Harvinaisen loogista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ei se todista tietämättömyydestä ja tyhmyydestä, niinkuin sinä ylpeydessäsi kuvittelet, jos ei tiedä jotakin termiä." Entäpä mistä todistaa väite että 500 terawattia = 500 000 megawattia?

Wikipedian mukaan tera on miljoona megaa, mutta pidän epäuskottavana, että USA:ssa olisi 312 000 Olkiluoto kolmosen kokoista laitosta.

Tuo 500 000 käy paremmin yksiin Suomen sähkönkulutuksen ja väestömäärän kanssa. Tarkoittaisiko tuo tera sähkätekniikassa eri asiaa kuin tietotekniikassa.

Suomenkin sähkönkulutusta on talvisin ilmoitettu terawatteina. Muistaakseni huippukutus on ollut jotain 12 terawattia. Oliosikohan pitänyt uutisoida gigawatteja vai terawattia.

Suomi tuottaa sähköstä yli 30 % ydinvoimalla. ja vomaloiden yhteisteho on alle 4000 megawattia. Olkiluodon voimaloiden tehon tiedän suurin piirtein, mutta Loviisan vomaloiden nykyistä tehoa en tiedä. Ne on kuitenkin pienempiä.

Vertailemalla eri tietoja tuo 500 000 on päätelty. 500 000 000 megawattia olisi aivan liian suuri luku jopa USA:n voimaloiden yhteistehoksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Wikipedian mukaan tera on miljoona megaa, mutta pidän epäuskottavana, että USA:ssa olisi 312 000 Olkiluoto kolmosen kokoista laitosta.

Tuo 500 000 käy paremmin yksiin Suomen sähkönkulutuksen ja väestömäärän kanssa. Tarkoittaisiko tuo tera sähkätekniikassa eri asiaa kuin tietotekniikassa.

Suomenkin sähkönkulutusta on talvisin ilmoitettu terawatteina. Muistaakseni huippukutus on ollut jotain 12 terawattia. Oliosikohan pitänyt uutisoida gigawatteja vai terawattia.

Suomi tuottaa sähköstä yli 30 % ydinvoimalla. ja vomaloiden yhteisteho on alle 4000 megawattia. Olkiluodon voimaloiden tehon tiedän suurin piirtein, mutta Loviisan vomaloiden nykyistä tehoa en tiedä. Ne on kuitenkin pienempiä.

Vertailemalla eri tietoja tuo 500 000 on päätelty. 500 000 000 megawattia olisi aivan liian suuri luku jopa USA:n voimaloiden yhteistehoksi.

"Tarkoittaisiko tuo tera sähkätekniikassa eri asiaa kuin tietotekniikassa." "Oliosikohan pitänyt uutisoida gigawatteja vai terawattia" Niinpä. Jos joku miettii ääneen tällaisia tiedepalstalla, ei hänelle kannata edes selittää - hän on väärällä foorumilla.

• Anonyymi

No nyt on ylivertaisuusvinouma lähtenyt pahasti lapasesta. Mahdetaanko liikkua Kuopion suunnalla...?

• Vielä pitää koventaa saman asian hinkkaamista yltääkseen fyysikko Savorisen tasolle, mutta samaan suuntaan on menossa. ; )

• Anonyymi

Tuo vinouma on niillä, jotka siitä viitsii jatkuvasti jankuttaa. Kyllä minä sinuun verrarryna olen aivan ylivertainen. Se vinouma on niillä, jotka saa aikaisiksi vain pari riviä tekstiä.

Minä olen kylläkin syntynyt länsisuomessa ja asun Länsi Suomessa. Ammatillisia tietoja minä olen täällä esittäm,yt. Sinultahan ne puuttuu täysin, kun et saa aikaan muuta kuin tuota jankutusta.

• Anonyymi

Mielestäsi on parempaa ja ylivertaista suoltaa palsta täyteen kristallisoitua paskaa, mitä pidempi kirjoitus, sen parempi? Kyllä, olet todellakin tyyppiesimerkki ylivertaisuusvinoumasta, siinä missä Savorinenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielestäsi on parempaa ja ylivertaista suoltaa palsta täyteen kristallisoitua paskaa, mitä pidempi kirjoitus, sen parempi? Kyllä, olet todellakin tyyppiesimerkki ylivertaisuusvinoumasta, siinä missä Savorinenkin.

Niin, olen nähnyt tälläkin palstalla muutaman rivin kirjoituksia, jotka sisältävät asiaa enemmän kuin "kaasuhitsarin" koko novellikokoelma.

• Anonyymi

Mikähän siihen on syynä,, että jo 40 % kansasta on minun kannallani. Vielä 2 vuotta sitten se oli pieni vähemmistö. Olisiko novellit kuitenkin purreet. Yle uutisoi asian, mutta yritti pimittää totuutta ilmoittamalla, että 2/5 pitää ilmastouutisointia tyhjänpäiväisenä hystedrianlietsontana.

Tuo vittuilutyyli ilmaisee vaan sitä, että ei ole paukkuja vastata asiallisella asiatasolla. Turhan räkyttäminen kun on helppoa ja hitsaaminen vaativaa.

Tuo 40 % on jo paljon. Kun on keskustellut ihmisten kanssa, yhä useampi on todella tympääntynyt uutisointiin. Ihmisille on helppo sanoa, että ei niistä kuule tarvitse välittää. Kaikki on valeuutisia. Mitään katastrofia ei ole tulossa.

Olen minä tänään sähköpostekjakin kirjoittanut. Suomalainen sähköyhtiö sai postia. Kerroin mihin olen lahettänyt tutkimuspyynnön. Minä kun epäilen kaikkia ilmastotieteen teorioita.

Nuo telkkarista tulevat jutut taas on aivan pelkkää asiantuntemattomien jauhamaa huuhaata. Kaikki vihreiden idealistien valheet on menneet täydestä.

Totuus ilmastoasiasta on loppujen lopuksi hyvin yksinkertainen. mutta kun jotku ihmiset on vielä yksinkertaisempia. Ei ole olemassa mitään ihmisen aiheuttamaa ilmastonmuutosta. Kyllä sen tekniikkapuolen miehet tietää. Humanistit näissä asioissa on pihalla kuin lumiukko.

• Anonyymi

Jos en uskoisi ihmisen osuuteen ilmastonmuutoksessa sanoisin sinulle että lopeta nyt hyvä mies - saat meidät muutkin näyttämään naurettavilta.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos en uskoisi ihmisen osuuteen ilmastonmuutoksessa sanoisin sinulle että lopeta nyt hyvä mies - saat meidät muutkin näyttämään naurettavilta.

Kyllä uskovaiset alarmistit osaavat näyttää naurettavilta ihan itse. Ei siihen mitään kaasuinsinöörejä avuksi tarvita.

• Anonyymi
        kenraali kirjoitti:

Kyllä uskovaiset alarmistit osaavat näyttää naurettavilta ihan itse. Ei siihen mitään kaasuinsinöörejä avuksi tarvita.

Nyt ei ihan mennyt viesti perille.

• Anonyymi

Kirjoita täällä palstan aiheesta äläkä löpise sivukaupalla aiheeseen liittymätöntä. Kaunokirjallisuudelle on omat palstansa.

Jos et osaa tai et tajua niin olet väärässä paikassa.

• Tuota viestiä kannattaa tarjoilla palstan alarmisteille.

• Anonyymi

"""Kun täällä ilmoittaa, että tietää, mitä hurrikaanit ja taifuunit tekee ilmakehässä, tulee denialistihaukku. Kuitenkin asia on helposti nähtävissä tuulikartalta. Ilmaa kertyy laajalta alalta hurrikaaniin ja mitään ei tule pois. Mihin se katoaa.

Kysymykseen ei voi olla olemassa kuin yksi vastaus. Se katoaa ylöspäin. Eihän se mereen voi upota"""

Eikös ole ihme, niin kovasti kun hurrikaanissa ja niiden serkuissa taifuuneissa ja cykloneissa tuulee on niissä tosi pieni paine. Eihän muuten tuulisikaan.

• Anonyymi

Aivan oikein. Jo pitkään on tiedetty, että tuulet liittyy nimenomaa matalapaineisiin eikä korkeapaineisiin. Matalapaine vetää ilmaa puoleensa. Sitä voisi nimittää myös alipaineeksi. Viime aikoina olen seurannut, mitä taifuunit saa aikaan. Aloin seurata hurrikaaneja noin kaksi vuotta sitten.

• Anonyymi

... ja tämä keskustelu on hyvä muistutus siitä, miksi Tiede - tasolla tai Teknologia ja tiede - tasolla kannattaa suodattaa uBlock - ohjelmaa käyttäen pois ryhmät "Ilmastonmuutos", "Sodat", "Tähtitiede" ja "Apua aloittelijalle" halutessaan vähentää altistumistaan jonninjoutavalle trollaukselle.

keskustelu.suomi24.fi##li.thread-list-item.thread-list-item-small:has( a.thread-list-item-container > div.thread-list-item-breadcrumb.text-secondary.text-overflow.text-bold-2.smaller:has-text(Ilmastonmuutos))

Tuolla siis lähtee "Ilmastonmuutos" palstan viestit näkymättömiin ylemmissä kategorioissa. Viestit näkyvät edelleen jos erikseen avaa tämän ryhmän mutta ne eivät enää näy yhteenvedoissa.

• Anonyymi

Aivan sama, kuolette kuitenkin.

• Anonyymi

Jo nyt kysellään hitsarilta viisaita ajatuksia,ostarin kulman kumisaapasporukassa,kossupullon kiertäessä.

• Anonyymi

Kyllä hitsarilta viisaita ajatuksia löytyy, mutta niitä on aivan turha kylvää hedelmättömään maaperään. Nälkäiset linnut tulee kuitenkin ja nokkii ne tiedonjyvät suihinsa. No saavatpa linnut sapuskaa.

Ostarinkulmalla ei ole tullut pyörittyä, ja kossua en ole koskaan maistanut. Ei ole täälläpäin tapana. Kävellään vaan ovesta sisään ja ovesta ulos. Se kulmilla pyöriminen taitaa olla tapana kehä kolmosen sisäpuolella.

En väitä, ettenkö olisi ALKO:n tuotteita joskus käyttänyt, mutta kossu ja ostarinkulma on kokematon asia. Portsarinakin on tullut oltua. Kerran poliisit puhallutti kun lähdin töistä. Sanoin, että joo ravintolassa oltiin mutta töissä.

Täälä nyt on näitä pöljiä, joille ei merkitse mitään, vaikka kirjoittajalla olisi tohtorintutkinto takana. Ei tänne siis viitsi tohtorit kirjoittaa. Minulla oli kyllä yksi pomo, joka oli erittäin hyvä hitsari ja myöhemmin myös insinööri.

Hitsarien halveksiminen todistaa vaan, että halveksijat on idiootteja, jotka ei tiedä yhtään mitään siitä vaatimustasosta, jonka hitsari joutuu täyttämään. Onneksi en päätynyt hitsariksi, vaikka koulutuksen sainkin.

Kyllä kaikki mitä olen kirjoittanut perustuu vankkaan ammatilliseen tietoon ja kokemukseen, jonka voi saada vain muutamilla aloilla Valtaosa ihmisistä ei niistä asioista tiedä yhtään mitään.

Ne on ammatillista tietoa, jota ei aktiivisesti levitetä muualla kuin niiden erikoisalojen koulutuksessa. Opetetaanko muka kaikki ihmiset lentämään. Kyllä sen koulutuksen saa vain ne, jotka sitä haluaa, ja jotka pystyy läpäisemään koulutuksen.

Insinöörin koulutuksen saa vain ne, jotka haluaa insinööriksi, Hitsaajan koulutuksen saa vain ne, jotka haluaa hitsaajaksi. Koneistajan koulutuksen saa vain ne, jotka haluaa sitä. Peltisepän koulutuksen saa vain ne, jotka haluaa sitä.

95% kansasta on täysin tietämättömiä siitä, mitä noilla erikoisaloilla tehdään ja osataan. Sitten ne tietämättömät räkyttää täällä ja johtaa maata ja Eurooppaa. Tietämättömät on äänestäneet tietämättömät valtaan.

Aivan sama kuilu on kansan ja hoitoalan välillä. Valtaosa kansasta ei tiedä, mitä lääkärit ja hoitajat tietää. Hoitoalallakin kaikkien täytyy tietää kaasuista edes jotakin, koska siellä käytetään kaasuja.

Jotkut ammattiryhmät tietää enemmän kuin muut. Kaikilla on kuitenkin tieto saatavilla. Ei ne ole mitään ammattisalaisuulsia. Ei ne ole ammattisalaisuuksia myöskään metallissa lukuunottamatta erikosseoksia.

Joku vaativa homma saattaa jollakin erikoiskaasuseoksella onnistua mutta toisella ei. Sitä ei tietenkään mielellään kilpailijalle kerrota. Kaikki perustieto on kuitenkin kaikkien saatavilla.

Kyllä metallimies todellakin tietää kaasuista tieteellisen faktan. Eihän siellä muuten mikään onnistuisi. Ekonomisti ja valtiotieteilijä on kaasuista täysin tietämätön. Tietääkö edes sitä mitä piereskelee.

Tietämätön on kyllä lakimieskin. Sitten sellaiset on tietämätön kansa äänestänyt hallitsemaan maata. Ei ihmjnen pysty ilmastoon vaikuttamaan yhtään mitään, vaikka valtakunnan varatuomarikin niin uskoo.

Ei näissä asioissa usko ja uskomukset paina yhtään mitään. Ilmasto jyrää ne kaikki. Ilmaston säätäminen on aivan yhtä vaikeaa kuin auringon säätäminen.
        Haaveet ja houriminen ylittää kirkkaasti tieteiskirjallisuuden fantasiat.

Ei asiaan ole kuin yksi mahdollinen helpotus. Lakkaa uskomasta ilmastonmuutosteoriaan, ja tulee järkiinsä. Useimmille on ainoastaan tämä helpotus tarjolla. Niille joilla järki ja tietotaso riittää, on tarjolla muutakin helpotusta.

Niitä, jotka oikeasti kaasuista tietää tieteellistä faktaa, on tässä maassa ehkä 200 000. Olemme siis pieni vähemmistö, jota nyt sorretaan oikein urakalla.

Yleensäkin tässä maailmassa vähemmistöt on tienneet enemmän kuin enemmistöt. Joskus se on ollut vain yksi ihminen, joka on tiennyt. Minä olen tottunut olemaan se ainoa. Olen sitä ollut niin monta kertaa. Koulutuksessakin olin ainoa, joka myös suunnitteli omat työnsä.

• Hörhöjuttujen satuilussa et ole tällä palstalla ainoa. Kuka tahansa alarmistikin pystyy samanlaisia tai vastaavia juttuja hatusta nykäisemään ja runoilemaan ja vertaisarvioimaan. Kai muistit suorittaa tuon äärimmäisen tärkeän tieteellisen vertaisarvioinnin ennenkuin runosi palstalle pulpautit.

• Anonyymi
        kenraali kirjoitti:

Hörhöjuttujen satuilussa et ole tällä palstalla ainoa. Kuka tahansa alarmistikin pystyy samanlaisia tai vastaavia juttuja hatusta nykäisemään ja runoilemaan ja vertaisarvioimaan. Kai muistit suorittaa tuon äärimmäisen tärkeän tieteellisen vertaisarvioinnin ennenkuin runosi palstalle pulpautit.

Siitä tieteellisestä faktasta, joka on tiedossani, on tehty vertaisarviointi jo 1930 luvulla, ja sen jälkeen se on käytännön työelämässä vertaisarvioitu varmaan miljardi kertaa. Joillakin aloilla ei ole koskaan uskottu ilmastotieteen teorioihin.

Ne alat voi sitten vertaisarvioida minun juttuni. Eiköhän ne ole vertaisarvioitu jo miljoonia kertoja maailmalla. Nettihän on maailmanlaajuinen foorumi. Yhtään ainoaa asiallista vastaväitettä ei ole ollut. Räkytystä minä en laske vastaväitteeksi.

Kun tietää mitä on tehnyt, tulokset näkee sitten mielipidemittauksista ja tilastoista. Minun runoilu on purrut varsin hyvin kansaan. Toisaalta niin on purrut myös YLE;n valeuutiset. On syntynyt vastakkainasettelu.

Ilmeisesti ihmiset on tehneet itse kokeita, joita olen suositellut. On helposti todistettavissa, että ilmastotiede on väärässä hapen ja typen suhteen. Siihen tarvitaan vain tyhjä muovipullo ja pakastin.

Niin helppoa se tieteentekeminen voi joskus olla, kun on perusfaktat hallussa. Ilmahan laajenee kun se lämpenee ja kutistúu, kun se jäähtyy. Aivan yksinkertainen perusfakta, joka on tiedetty jo vuosisatoja.

Kun ilma jäähtyessään supistuu suljetussa tilassa, syntyy alipaine, ja pullo menee lommolle. Minä hoksasin tämän kun vein kauppaan muovipulloja, jotka oli olleet autossa pakkasella. Kaikissa oli lommo jonka sai pois, kun avasi korkin.

Lommo oli niin suuri,. että minulle se todisti, että myös hapessa ja typessä oli niihin absorboitunutta lämpöä. Ilmastotiedehän väittää, että happi ja typpi ei pysty absorboimaan lainkaan lämpöä, koska vain kolme tai useampiatomiset kaasumolekyylit pystyy siihen.

Olen jo vuisikynmmeniä tiennyt, että väittämä on pötyä hapen ja typen osalta. Siihen ei mitään verftaisarviointia tarvita enään. Sitä on maailmalla tehty miljardeja kertoja.

• Näyttää vahvasti siltä, että aiot todistaa olevasi ylivertainen runonsävellyskilpailussa. Saattaahan olla niinkin, että kaikki alarmistit eivät tuommoiseen runoiluun pystyy.
        Harjoitus tekee mestarin, mutta voisit sekoiluasi harjoitella jossain muualla kuin tällä palstalla. Tule sitten näyttämään kun jotain sujuvaa riimittelyä alkaa löytyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siitä tieteellisestä faktasta, joka on tiedossani, on tehty vertaisarviointi jo 1930 luvulla, ja sen jälkeen se on käytännön työelämässä vertaisarvioitu varmaan miljardi kertaa. Joillakin aloilla ei ole koskaan uskottu ilmastotieteen teorioihin.

Ne alat voi sitten vertaisarvioida minun juttuni. Eiköhän ne ole vertaisarvioitu jo miljoonia kertoja maailmalla. Nettihän on maailmanlaajuinen foorumi. Yhtään ainoaa asiallista vastaväitettä ei ole ollut. Räkytystä minä en laske vastaväitteeksi.

Kun tietää mitä on tehnyt, tulokset näkee sitten mielipidemittauksista ja tilastoista. Minun runoilu on purrut varsin hyvin kansaan. Toisaalta niin on purrut myös YLE;n valeuutiset. On syntynyt vastakkainasettelu.

Ilmeisesti ihmiset on tehneet itse kokeita, joita olen suositellut. On helposti todistettavissa, että ilmastotiede on väärässä hapen ja typen suhteen. Siihen tarvitaan vain tyhjä muovipullo ja pakastin.

Niin helppoa se tieteentekeminen voi joskus olla, kun on perusfaktat hallussa. Ilmahan laajenee kun se lämpenee ja kutistúu, kun se jäähtyy. Aivan yksinkertainen perusfakta, joka on tiedetty jo vuosisatoja.

Kun ilma jäähtyessään supistuu suljetussa tilassa, syntyy alipaine, ja pullo menee lommolle. Minä hoksasin tämän kun vein kauppaan muovipulloja, jotka oli olleet autossa pakkasella. Kaikissa oli lommo jonka sai pois, kun avasi korkin.

Lommo oli niin suuri,. että minulle se todisti, että myös hapessa ja typessä oli niihin absorboitunutta lämpöä. Ilmastotiedehän väittää, että happi ja typpi ei pysty absorboimaan lainkaan lämpöä, koska vain kolme tai useampiatomiset kaasumolekyylit pystyy siihen.

Olen jo vuisikynmmeniä tiennyt, että väittämä on pötyä hapen ja typen osalta. Siihen ei mitään verftaisarviointia tarvita enään. Sitä on maailmalla tehty miljardeja kertoja.

Jos kokoaisit nämä aivopierusi kirjaksi, voisi se mennä kaupaksikin huumorihyllystä. Typeryytesi alkaa olla kosmisisssa mitoissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä hitsarilta viisaita ajatuksia löytyy, mutta niitä on aivan turha kylvää hedelmättömään maaperään. Nälkäiset linnut tulee kuitenkin ja nokkii ne tiedonjyvät suihinsa. No saavatpa linnut sapuskaa.

Ostarinkulmalla ei ole tullut pyörittyä, ja kossua en ole koskaan maistanut. Ei ole täälläpäin tapana. Kävellään vaan ovesta sisään ja ovesta ulos. Se kulmilla pyöriminen taitaa olla tapana kehä kolmosen sisäpuolella.

En väitä, ettenkö olisi ALKO:n tuotteita joskus käyttänyt, mutta kossu ja ostarinkulma on kokematon asia. Portsarinakin on tullut oltua. Kerran poliisit puhallutti kun lähdin töistä. Sanoin, että joo ravintolassa oltiin mutta töissä.

Täälä nyt on näitä pöljiä, joille ei merkitse mitään, vaikka kirjoittajalla olisi tohtorintutkinto takana. Ei tänne siis viitsi tohtorit kirjoittaa. Minulla oli kyllä yksi pomo, joka oli erittäin hyvä hitsari ja myöhemmin myös insinööri.

Hitsarien halveksiminen todistaa vaan, että halveksijat on idiootteja, jotka ei tiedä yhtään mitään siitä vaatimustasosta, jonka hitsari joutuu täyttämään. Onneksi en päätynyt hitsariksi, vaikka koulutuksen sainkin.

Kyllä kaikki mitä olen kirjoittanut perustuu vankkaan ammatilliseen tietoon ja kokemukseen, jonka voi saada vain muutamilla aloilla Valtaosa ihmisistä ei niistä asioista tiedä yhtään mitään.

Ne on ammatillista tietoa, jota ei aktiivisesti levitetä muualla kuin niiden erikoisalojen koulutuksessa. Opetetaanko muka kaikki ihmiset lentämään. Kyllä sen koulutuksen saa vain ne, jotka sitä haluaa, ja jotka pystyy läpäisemään koulutuksen.

Insinöörin koulutuksen saa vain ne, jotka haluaa insinööriksi, Hitsaajan koulutuksen saa vain ne, jotka haluaa hitsaajaksi. Koneistajan koulutuksen saa vain ne, jotka haluaa sitä. Peltisepän koulutuksen saa vain ne, jotka haluaa sitä.

95% kansasta on täysin tietämättömiä siitä, mitä noilla erikoisaloilla tehdään ja osataan. Sitten ne tietämättömät räkyttää täällä ja johtaa maata ja Eurooppaa. Tietämättömät on äänestäneet tietämättömät valtaan.

Aivan sama kuilu on kansan ja hoitoalan välillä. Valtaosa kansasta ei tiedä, mitä lääkärit ja hoitajat tietää. Hoitoalallakin kaikkien täytyy tietää kaasuista edes jotakin, koska siellä käytetään kaasuja.

Jotkut ammattiryhmät tietää enemmän kuin muut. Kaikilla on kuitenkin tieto saatavilla. Ei ne ole mitään ammattisalaisuulsia. Ei ne ole ammattisalaisuuksia myöskään metallissa lukuunottamatta erikosseoksia.

Joku vaativa homma saattaa jollakin erikoiskaasuseoksella onnistua mutta toisella ei. Sitä ei tietenkään mielellään kilpailijalle kerrota. Kaikki perustieto on kuitenkin kaikkien saatavilla.

Kyllä metallimies todellakin tietää kaasuista tieteellisen faktan. Eihän siellä muuten mikään onnistuisi. Ekonomisti ja valtiotieteilijä on kaasuista täysin tietämätön. Tietääkö edes sitä mitä piereskelee.

Tietämätön on kyllä lakimieskin. Sitten sellaiset on tietämätön kansa äänestänyt hallitsemaan maata. Ei ihmjnen pysty ilmastoon vaikuttamaan yhtään mitään, vaikka valtakunnan varatuomarikin niin uskoo.

Ei näissä asioissa usko ja uskomukset paina yhtään mitään. Ilmasto jyrää ne kaikki. Ilmaston säätäminen on aivan yhtä vaikeaa kuin auringon säätäminen.
        Haaveet ja houriminen ylittää kirkkaasti tieteiskirjallisuuden fantasiat.

Ei asiaan ole kuin yksi mahdollinen helpotus. Lakkaa uskomasta ilmastonmuutosteoriaan, ja tulee järkiinsä. Useimmille on ainoastaan tämä helpotus tarjolla. Niille joilla järki ja tietotaso riittää, on tarjolla muutakin helpotusta.

Niitä, jotka oikeasti kaasuista tietää tieteellistä faktaa, on tässä maassa ehkä 200 000. Olemme siis pieni vähemmistö, jota nyt sorretaan oikein urakalla.

Yleensäkin tässä maailmassa vähemmistöt on tienneet enemmän kuin enemmistöt. Joskus se on ollut vain yksi ihminen, joka on tiennyt. Minä olen tottunut olemaan se ainoa. Olen sitä ollut niin monta kertaa. Koulutuksessakin olin ainoa, joka myös suunnitteli omat työnsä.

Tietysti asia on näin. Ihminen käy lukion ja yliopiston. Hän luulee olevansa kaikitietävä ja halveksii mm. Ruumillisen työn tekijöitä. Viisas ja kokenut ihminen on sellainen joka elämässään on ollut mahdollisimman monissa rooleissa ja useissa erilaisissa työtehtävissä.
        Mielenkiintoista oli tutustua maisteriin joka oli alkoholisoitunut ja myöhemmin raitistunut. Oli ollut monessa työpaikassa ja totesi että reiluimmat ja viisaimmat ihmiset olivat kierrätyskeskuksen elämää nähneet ihmiset. Ylimielisyys ja luulo omasta erinomaisuudesta verratuna muihin oli hiotunut pois.
        Täälläkin esiintyy kirjoituksissa typerää halveksuntaa ihmisiä kohtaan, 'kumisaappaat ja kossupullo, ostarin nurkalla....

• Anonyymi
        kenraali kirjoitti:

Näyttää vahvasti siltä, että aiot todistaa olevasi ylivertainen runonsävellyskilpailussa. Saattaahan olla niinkin, että kaikki alarmistit eivät tuommoiseen runoiluun pystyy.
        Harjoitus tekee mestarin, mutta voisit sekoiluasi harjoitella jossain muualla kuin tällä palstalla. Tule sitten näyttämään kun jotain sujuvaa riimittelyä alkaa löytyä.

Teeppä tuo pullokoe ensin ja vittuile vasta sitten. Ilmassa on ns. kasvihuonekaasuja noin 0,25 %. Ei ne pyty aikaansamaan pullossa muodonmuutosta jäähtyessään pakastimessa.

Muodonmuutoksen saa aikaan muut kaasut, joita on ilmassa 99.75 %.. Aivan yksinkertaista fysiikkaa. Lähetin tuon jutun yhdelle yliopistollekin. Siellä kuitenkin on porukkaa, joka ei usko ilmastonmuutosteoriaan.

• Eipä ole minulla tyhjiä eikä täysiä kossupulloja joten jää koe tekemättä.
        Sinä voisit sen sijaan ruveta opiskelemaan fysiikkaa.
        Voisit aloittaa vaikkapa kokeilemalla yleisimmällä kasvihuonekaasulla tähän tapaan:
        https://www.youtube.com/watch?v=Zz95_VvTxZM
        Sitten voit yrittää selvittää sitä, mikä aiheutti pöntön lommahduksen. Tuskin ainakaan pöntössä olevat typpi ja happi jos pöntössä ei ole muuta kuin yleisintä kasvihuonekaasua.

• kenraali kirjoitti:

Eipä ole minulla tyhjiä eikä täysiä kossupulloja joten jää koe tekemättä.
        Voisit aloittaa vaikkapa kokeilemalla yleisimmällä kasvihuonekaasulla tähän tapaan:
        Sitten voit yrittää selvittää sitä, mikä aiheutti pöntön lommahduksen. Tuskin ainakaan pöntössä olevat typpi ja happi jos pöntössä ei ole muuta kuin yleisintä kasvihuonekaasua.

Tuossa hiukan helpompi koejärjestely:
        https://www.youtube.com/watch?v=ba45dJ7trjQ
        Tuomminen koe onnistuu ihan tuvassa tai kammarissakin.

• Anonyymi
        kenraali kirjoitti:

Tuossa hiukan helpompi koejärjestely:
        https://www.youtube.com/watch?v=ba45dJ7trjQ
        Tuomminen koe onnistuu ihan tuvassa tai kammarissakin.

Nimenomaan peräkammarissa mistä useimmat denalistit löytää

• Anonyymi
        kenraali kirjoitti:

Eipä ole minulla tyhjiä eikä täysiä kossupulloja joten jää koe tekemättä.

Tuon rutistumisenhan aiheutti pönttöön aiheutettu alipaine. Ei tuolla ole mitään tekemistä kasvihuonekaasujen kanssa. Sama rapahtuui oli pöntössä alunperin mitä kaasua tahansa. Ulkoinen paine rutistaa sen kasaan, kujn sisällä oli alipaine

Pitäisiköhän sinun itsesi opiskella sitä fysiikkaa. Sama tapahtuu jos tynnyri on päivän auringonpaisteessa ja korkki on auki. Sitten korkki kiinni ja tynnyri kylmään kellariin. Rutistuu taatusti, kun ilma sen sisällä jäähtyy.

Tuota säiliös rutistumista näytettiin joskus tiedeohjelmassa telkkarissa.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuon rutistumisenhan aiheutti pönttöön aiheutettu alipaine. Ei tuolla ole mitään tekemistä kasvihuonekaasujen kanssa. Sama rapahtuui oli pöntössä alunperin mitä kaasua tahansa. Ulkoinen paine rutistaa sen kasaan, kujn sisällä oli alipaine

Pitäisiköhän sinun itsesi opiskella sitä fysiikkaa. Sama tapahtuu jos tynnyri on päivän auringonpaisteessa ja korkki on auki. Sitten korkki kiinni ja tynnyri kylmään kellariin. Rutistuu taatusti, kun ilma sen sisällä jäähtyy.

Tuota säiliös rutistumista näytettiin joskus tiedeohjelmassa telkkarissa.

Ensin sen rutistumisen aiheutti pöntön alipaine ja sitten sen aiheutti ulkoinen paine. Kaasuinsinööri ei oikein osaa päättää sitä, mikä fysiikan laki on olemassa ja mikä on olematta. Eipä ihme että jutut on hitsarin tasolla.

• Anonyymi
        kenraali kirjoitti:

Ensin sen rutistumisen aiheutti pöntön alipaine ja sitten sen aiheutti ulkoinen paine. Kaasuinsinööri ei oikein osaa päättää sitä, mikä fysiikan laki on olemassa ja mikä on olematta. Eipä ihme että jutut on hitsarin tasolla.

On vissiin luetun ymmärtämiksessä ongelmia. Kun pönttöön aiheutetaan alipaine niin ulkoinen ilmanpainen rutistaa sen kasaan. Jos sekä sisällä että ulkopuolella on sama ilmanpainen, ei tapahdu mitään. Selkiskö asia yhtään.

Telkkariohjelmassa se alipaine saatiin aikaan kompressorin imupuolella. Koulussakin meille opetettiin alipaineen vaikutus fysiikan tunnilla.

• Anonyymi kirjoitti:

On vissiin luetun ymmärtämiksessä ongelmia. Kun pönttöön aiheutetaan alipaine niin ulkoinen ilmanpainen rutistaa sen kasaan. Jos sekä sisällä että ulkopuolella on sama ilmanpainen, ei tapahdu mitään. Selkiskö asia yhtään.

Telkkariohjelmassa se alipaine saatiin aikaan kompressorin imupuolella. Koulussakin meille opetettiin alipaineen vaikutus fysiikan tunnilla.

Todennäköisesti kaasuinsinöörillä on luetun ymmärtämisessä ongelmia. Alipaineet ovat hitsarin ongelmia. Fyysikot puhuvat paineista. Niillä saattaa olla jotain vaikutusta.

• Anonyymi
        kenraali kirjoitti:

Todennäköisesti kaasuinsinöörillä on luetun ymmärtämisessä ongelmia. Alipaineet ovat hitsarin ongelmia. Fyysikot puhuvat paineista. Niillä saattaa olla jotain vaikutusta.

Kyllä ne fyysikot puhuu myös alipaineesta. Se oli fyysikko, joka todisti alipaineen olemassaolon ja vaikutuksen. Eikö asiaa enään opeteta peruskouluissa. Jos et jotakin asiaa tiedä, niin ei se todista, että sitä ei ole olemassa.

Minulle tämä asia on hyvinkin tuttu. Tämä on huvittavaa tämä jankkaaminen, kun te kuvittelette, että minä olen se tietämätön. Siotä alipainettakin havainnollistettiin yhdessä tiedeohjelömassa.

Kaksi maasturia yritte vetää erilleen pallnonpuolikkaita joiden sisällä oli alipaine. Ei onnistuneet, Kun palloon päästettiin ilmaa, puolikkaat irtosi toisistaan aivan itsestään. Pallo oli terästä.

• Vai että oikein terästä oli pallo. Tuo selittääkin koko jutun ja alipaineenkin. Ja sen havainnollistamisen tiedeohjelmassa. Tuo on varmaan yhtä tärkeää kuin 97% vertaisarvioiminen.

• Anonyymi
        kenraali kirjoitti:

Vai että oikein terästä oli pallo. Tuo selittääkin koko jutun ja alipaineenkin. Ja sen havainnollistamisen tiedeohjelmassa. Tuo on varmaan yhtä tärkeää kuin 97% vertaisarvioiminen.

Alunperin alipaine on samalla menetelmällä todistettu jo vuosisatoja sitten. Siinä kokeessa pallonpuolikkaita yritti saada erilleen hevosvaljakot joissa oli kuusi hevosta. Siinä tiedeohjelmassa vain toistettiin koe maastureilla vetämällä.

• Anonyymi kirjoitti:

Alunperin alipaine on samalla menetelmällä todistettu jo vuosisatoja sitten. Siinä kokeessa pallonpuolikkaita yritti saada erilleen hevosvaljakot joissa oli kuusi hevosta. Siinä tiedeohjelmassa vain toistettiin koe maastureilla vetämällä.

Alipaineet, g- ja keskipako- ja coriolisvoimat kuuluvat samaan kastiin. Niillä voi Tekniikan Maailmassa tai amiksen oppitunnilla haavainnollistaa jotain ilmiötä jota ei jaksa selittää tai ei itsekään ymmärrä.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3647
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2376
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1955
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      414
      1909
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1721
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1537
    7. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1483
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1448
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1301
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1246
    Aihe