65-vuotiaan terveystarkastus

Nyt olen hyvin otettu ja tunnen itseni tärkeäksi.

Jostakin byrokratian rattaista on terveydenhoitaja löytänyt minut.

Huomannut, että olen täyttänyt 65-vuotta.
Nainen kypsässä ja parhaassa iässä.

Sain kutsun terveystarkastukseen, jossa luultavasti punnitaan, auts, ja mitataan.
Ja kait jotain muutakin.

Olen niin kahden palvelutalon syövereissä, että melkein olen itseni unohtanut.

Hieno tunne, että kuulun johonkin ryhmään.

Nyt sitten valitan kaikki vaivat.
Riittääköhän se 30 minuuttia?

29

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Trafi.

Tai mikä liekkään sveduissa. Net tsekkaa viiden vuoden välein ajokunnon. Sinällään jokaiselle hyvä käydä aina joskus terveystarkistuksessa. Mutta ainakin suomessa homma pakollista, iha lakisääteisesti.

Tossa tosin muutamakin loispummieläkeläinen jotka ei kyllä oikeestaan sais ajaa autoa enää. Umpisokeita ja liki kuuroja. Vaan kunnan terkkarista nille vaan ajolupia myönnellään.

Kandee ihmeessä mennä terveystestiin, vaikka ei oiskaan kyse ajokortista. Ihmisiin nyt kertyy vaivoja, joita ei välttämättä ite saa niinkuin kunnolla selville, vaikka nyt kävisikin lekurissa ajoittain. Mun mielestä loispummieläkeläisten seuraileminen ihan samanarvoinen asia, kuin kakaroitten neuvolakäynnit. Tosin, niitä syaniidi pillereitä vois jakaa reippaammalla kädellä.

=DW=

• Ano/DW
        Olen huomaavinani kateuden kalvavaa kalkkia tekstissäsi.

Et ole koskaan saanut kutsua ja sepäs veettää ankarasti.

Jos nyt olet miespuolinen, heitä ei todellakaan kutsuta yhtään mihinkään.

Saavat miettiä PSA arvojaan ja muita DD:itä ihan itsekseen tai tilata lääkäriin ajan.

Ja mitä sillä arvolla onkaan niin väliä.

Kun yli kuusikymppisillä äijän kävyillä ei pelitä enää yhtään mikään.

Ajattelin pyytää johonkin kuntokeskukseen viikoksi, pariksi.

Eiköhän Kela pysty yhden viehättävän lesken kustantamaan tällaiselle riemulomalle.

Syanidit on pikkuhitlereitä varten

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano/DW
        Olen huomaavinani kateuden kalvavaa kalkkia tekstissäsi.

Et ole koskaan saanut kutsua ja sepäs veettää ankarasti.

Jos nyt olet miespuolinen, heitä ei todellakaan kutsuta yhtään mihinkään.

Saavat miettiä PSA arvojaan ja muita DD:itä ihan itsekseen tai tilata lääkäriin ajan.

Ja mitä sillä arvolla onkaan niin väliä.

Kun yli kuusikymppisillä äijän kävyillä ei pelitä enää yhtään mikään.

Ajattelin pyytää johonkin kuntokeskukseen viikoksi, pariksi.

Eiköhän Kela pysty yhden viehättävän lesken kustantamaan tällaiselle riemulomalle.

Syanidit on pikkuhitlereitä varten

Dorka,

Trafi laittaa ajokortin katkolle heti, kun viiskymppiä tulee mittariin. Joka viides vuosi on terveystarkistus. Aikanaan, joskus seitenkymppisenä tarkistusväli voidaan määritellä vaikkapa kahden vuoden välein.

Tossa tosiaan paritkin ysikymppiset, joilla kortti vielä taskussa. Net tahtoo olla vaarallisia tien päällä, mutta kun pöndeä, net saa aina jatkolupia, että pääsevät osulaan ostamaan tarjouskahvia.

Näissä jutuissa ei ole sukupuolirasismia, kaikiille samat lait. Lekurilla on jonkin verran harkinnanvaraa, jote net sitten käyttävät.

Mulla taitaa olla ajokorttitarkastus taas ens vuonna, olen varma, että läpi menee. Nuoremmilta tinkataan lähinnä lääkkeistä ja kossusta. Vanhemmiten aletaan sitten tarkemmin kattoon muitakin asioita. Näkö ja kuulo tarkistetaan aina.

Tossa muuten kuulossa hupaisa juttu. Umpikuurokin voi ajella autolla, jos kortissa merkintä kahdesta pakollisesta ulkopeilistä. Näössä ei ole tollaista mahdollisuutta, paitsi, jos korttiin merkitty pakolliset silmälasit, lekurille riittää, että pillien kans näkee riittävästi. Se muuten ei ole edes kova arvo, suunnalleen jos näkee ylärivin, se riittää.

Kandee miettiä, ennenkuin kirjoitt. Sulla voi olla jokin muu terveyssyy, jonka takia sut on kutsuttu tarkastukseen. Ja siitä kandee oikeesti olla niinkuin huolissaan.

Mutta älä läpätä asioista, mistä et tiedä yhtään mitään.

=DW=

• Riippuu kortista. Mä oon käynyt ajokorttitarkastuksessa nelivitosena. Seuraava kerta on vasta kun täytän 70. Mulla ei oo kun AB-kortti.
        Äijän kortissa on kirjaimia huomattavasti enemmän, se joutuu käymään viiden vuoden välein.

• Anonyymi kirjoitti:

Dorka,

Trafi laittaa ajokortin katkolle heti, kun viiskymppiä tulee mittariin. Joka viides vuosi on terveystarkistus. Aikanaan, joskus seitenkymppisenä tarkistusväli voidaan määritellä vaikkapa kahden vuoden välein.

Tossa tosiaan paritkin ysikymppiset, joilla kortti vielä taskussa. Net tahtoo olla vaarallisia tien päällä, mutta kun pöndeä, net saa aina jatkolupia, että pääsevät osulaan ostamaan tarjouskahvia.

Näissä jutuissa ei ole sukupuolirasismia, kaikiille samat lait. Lekurilla on jonkin verran harkinnanvaraa, jote net sitten käyttävät.

Mulla taitaa olla ajokorttitarkastus taas ens vuonna, olen varma, että läpi menee. Nuoremmilta tinkataan lähinnä lääkkeistä ja kossusta. Vanhemmiten aletaan sitten tarkemmin kattoon muitakin asioita. Näkö ja kuulo tarkistetaan aina.

Tossa muuten kuulossa hupaisa juttu. Umpikuurokin voi ajella autolla, jos kortissa merkintä kahdesta pakollisesta ulkopeilistä. Näössä ei ole tollaista mahdollisuutta, paitsi, jos korttiin merkitty pakolliset silmälasit, lekurille riittää, että pillien kans näkee riittävästi. Se muuten ei ole edes kova arvo, suunnalleen jos näkee ylärivin, se riittää.

Kandee miettiä, ennenkuin kirjoitt. Sulla voi olla jokin muu terveyssyy, jonka takia sut on kutsuttu tarkastukseen. Ja siitä kandee oikeesti olla niinkuin huolissaan.

Mutta älä läpätä asioista, mistä et tiedä yhtään mitään.

=DW=

Ano/DVD
        Mitä hittoa sinä Trafista kirjoitat
        Mitä minä siitä välitän?

Eihän minulla ole edes ajokorttia, koskaan ollutkaan.
        Ei edes mopokorttia.

Olet tainnut jo korkata pari Sandelssia liikaa.

Minulla ei ole mitään akuuttia sairausta, miksi minut on kutsuttu.

Riittää kun olen 65-vee, raitis, tupakoimaton ja asun vanhustentalossa.

Enkä ole käynyt kuluttamassa terveydenhoitajan lattioita vuosikausiin.

Jospa nyt löytyy jotain, mistä minulla ei ole harmainta aavistustakaan.

Asun jo valmiina vanhustentalossa, jossa on kaikki valmiina iäkästä sairasta henkilöä varten.

Edelleenkin olen sitä mieltä, että olet valtavan kade.

• minttupuu kirjoitti:

Riippuu kortista. Mä oon käynyt ajokorttitarkastuksessa nelivitosena. Seuraava kerta on vasta kun täytän 70. Mulla ei oo kun AB-kortti.
        Äijän kortissa on kirjaimia huomattavasti enemmän, se joutuu käymään viiden vuoden välein.

minttu
        Mitä te jauhatte ajokortista?
        Menkää eri ketjuun.

• 2lesken kirjoitti:

minttu
        Mitä te jauhatte ajokortista?
        Menkää eri ketjuun.

No sorry. Onhan tää ihan eri aihe, oli vaan pakko vastata DW:lle.

• minttupuu kirjoitti:

No sorry. Onhan tää ihan eri aihe, oli vaan pakko vastata DW:lle.

Minun olisi helppo ollaa pikkasen itkuinen.
        Koska ikää on tullut ja muutenkin, on järkevää jättää ajo-kortistani C-kirjain pois.
        Siitä ajasta, jolloin kuorma-autoa ajoin, on jo kulunut kauan...kauan.
        Voi...nyh...kuinka ylpeä nuorena tuosta kirjaimesta olinkin.
        Vaikka ammatti-autoilijaksi en koskaan ryhtynytkään.
        Jos luovun Ceestä, tuntuu kuin siirtyisin rollaattoriin.
        Jouluna 70v.

H.

• Anonyymi
        hunksz kirjoitti:

Koska ikää on tullut ja muutenkin, on järkevää jättää ajo-kortistani C-kirjain pois.
        Jouluna 70v.

H.

Sinulla on hyvät mahdollisuudet saada CP-kortti.

• Anonyymi
        hunksz kirjoitti:

Jouluna 70v.

H.

Hunks: Täsmennetään hieman vuodatustasi. Velipojallasi on ajokortti, ei sinulla.

Kol kot

• Anonyymi

Saat sokeri, kolestroli, asma lääkettä, lisäksi
      joku kuivuneenvaginan oireryhmä, ja lopuksi fysikaalista

• Ano
        Sokeriarvot mittaan viikottain kotona.
        Ihan ovat ok.

Kolestrolilääkettä en missään tapauksessa ala syömään, vaikka arvot olisivat pilvissä.

Asma = ?

Kuivuneenvaginan oireyhtymä on aikoinaan ollutkin.
        Ei ole silloin löytynyt kunnon kostuttajaa.
        Jotain pisto kasto nosto sählääjää.

Nyt ei ole enää väliä.
        On niin neitsykäinen olo.

Fysikaalista annetaan mihin?
        Kun ei mikään paikka kolota.

• Luultavasti kysymys vain papakokeen ottamisesta.

Onhan sinua aikaisemminkin kutsuttu sinne, mutta et ole mennyt. Muistan sinun sellaisia kirjoitelleen.

• Tell
        Eipäs olekaan.
        Tämä kutsu on alueemme terveyskeskuksen terveydenhoitajalta.

Papakoe otetaan ihan eri paikassa.
        Paitsi ei minulta. En ole mennyt koskaan.

Olisiko millään vaikea uskoa, että kuntamme on kiinnostunut 65-vuotiaista naisista ja heidän terveydentilastaan.

Ja varsinkin niistä, jotka eivät joka nyppyään käy käy poraamassa lääkärillä.

• 2lesken kirjoitti:

Tell
        Eipäs olekaan.
        Tämä kutsu on alueemme terveyskeskuksen terveydenhoitajalta.

Papakoe otetaan ihan eri paikassa.
        Paitsi ei minulta. En ole mennyt koskaan.

Olisiko millään vaikea uskoa, että kuntamme on kiinnostunut 65-vuotiaista naisista ja heidän terveydentilastaan.

Ja varsinkin niistä, jotka eivät joka nyppyään käy käy poraamassa lääkärillä.

Ovat siirtyneet nähtävästi sitten ottamaan papakokeen terveyskeskuksessa, koska kutsu on terveydenhoitajalta eikä lääkäriltä ja 65v naisille, eikä kaikille 65v.

Jos olisi kysymys läkärin tekemästä terveystarkastuksesta, niin sinun olisi itse pitänyt tilata sinne aika.

• Tellukka kirjoitti:

Ovat siirtyneet nähtävästi sitten ottamaan papakokeen terveyskeskuksessa, koska kutsu on terveydenhoitajalta eikä lääkäriltä ja 65v naisille, eikä kaikille 65v.

Jos olisi kysymys läkärin tekemästä terveystarkastuksesta, niin sinun olisi itse pitänyt tilata sinne aika.

Tell
        Kutsu maksuttomaan tarkastukseen.
        Tarkastukseen varattu aikaa 30 min.
        Kutsu voimassa vuoden 2019 loppuun.
        Terv.
        Terveydenhoitaja

Tässä pääpiirteittäin kirjeen sisältö.

Menenkä nyt sitten hankalaan paikkaan papakoeen takia.
        Joka kestää 30 min.
        Jos näin on perun koko tapaamisen.
        Pitääpä rimpauttaa.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Tell
        Terv.
        Terveydenhoitaja

Joka kestää 30 min.
        Pitääpä rimpauttaa.

Älä hyvä ihminen peru tapaamista, Tellukka vaan pelottelee sinua tahallaan. Mutta voit aivan reilusti terveyskeskuksessa kertoa mitä tapahtui kun olitte raivaamassa sitä sukutaloa. Kyllä sitä kerkeää puolessa tunnissa kertoa koko elämän kerran, ellei kukaan keskeytä välillä.
        Kaippa ne tutkimuksen tulokset ovat sitten jossakin tulevaisuuden eläkeikäisten terveyden tilastoissa tulevaisuuden vanhusten hoitoa varten Jokin tarkoitus kait sillä kartoituksella täytyy olla.
        Hytinäx1

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Tell
        Terv.
        Terveydenhoitaja

Joka kestää 30 min.
        Pitääpä rimpauttaa.

Mahtavaa, että on olemassa kuntia, jotka kutsuvat ihmisiä ilmaiseen terveystarkastukseen.

Kai sinun on kuitenkin varattava aika tarkastukseen?

Luulisin, että terveydenhoitaja laittaa lähetteen labrakokeisiin ennen vastaanottoa.

Kannattaa käyttää tilaisuus hyväkseen.

kylmätotuus

• Anonyymi kirjoitti:

Älä hyvä ihminen peru tapaamista, Tellukka vaan pelottelee sinua tahallaan. Mutta voit aivan reilusti terveyskeskuksessa kertoa mitä tapahtui kun olitte raivaamassa sitä sukutaloa. Kyllä sitä kerkeää puolessa tunnissa kertoa koko elämän kerran, ellei kukaan keskeytä välillä.
        Kaippa ne tutkimuksen tulokset ovat sitten jossakin tulevaisuuden eläkeikäisten terveyden tilastoissa tulevaisuuden vanhusten hoitoa varten Jokin tarkoitus kait sillä kartoituksella täytyy olla.
        Hytinäx1

Hyti
        Siinä kutsussa oli nettiosoite, josta sai katsoa, mikä päivä ja mikä aika sopii.
        Varasin ajan.
        Olen mielissäni jos joku ottaa edes verenpaineen.

• Anonyymi kirjoitti:

Mahtavaa, että on olemassa kuntia, jotka kutsuvat ihmisiä ilmaiseen terveystarkastukseen.

Kai sinun on kuitenkin varattava aika tarkastukseen?

Luulisin, että terveydenhoitaja laittaa lähetteen labrakokeisiin ennen vastaanottoa.

Kannattaa käyttää tilaisuus hyväkseen.

kylmätotuus

Ano/kylmä
        Olin todella hämmästynyt siitä kutsusta tarkastukseen.

Labroista ei ollut mitään mainintaa.

En ole vielä perunut ajanvaraustani.

• 2lesken kirjoitti:

Ano/kylmä
        Olin todella hämmästynyt siitä kutsusta tarkastukseen.

Labroista ei ollut mitään mainintaa.

En ole vielä perunut ajanvaraustani.

Suotte pelottelin.
        Senkun menet vain. Voihan se olla hoitajan tekemä pieni terveystarkastus, missä mitataan verenpaine, otetaan sormen päästä sokeri, hemoglobini, virtsakoe purkkiin ... ja mitä kaikkia pikatestejä niitä nykyisin onkin ilman labraa, siinä paikan päällä. Kysellään vointia yleensäkin.
        Samanlainen, mitä meille tehtiin työpaikan puolesta joskus.

Sitten laitetaan jatkotutkimuksiin labraan ja lääkärille, jos hoitaja näkee tarpeelliseksi.

• Anonyymi

Että terveys !
      Viime syksystä asti on ravattu sairaalassa pelkästään verikokeissa jotain 15 kertaa, perinpohjainen tarkastus tai 25 päivä tätäkuuta nähdään mitä on jäänyt tarkastamatta, sillä rataa.
      Ajokortti on yks'hailee en välttämättä tarvitse, mielummin laitan vaikka tonnin vuodessa taksiin jos tarvis.

• Ano
        Ohhoh.
        Mitä ihmettä ne tutkii.
        Minulla palaisi pinna moiseen.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano
        Ohhoh.
        Mitä ihmettä ne tutkii.
        Minulla palaisi pinna moiseen.

Oikean lääkityksen löytymisessä hankaluuksia, sen tähen juostu verikokeissa ja muutakin oireilua, on laittanut vähän hiljempaa kävelee mutta eipä mulla kiire.

• Anonyymi

Kuulut vain ryhmään; kannattaako hoitaa!

• Ano
        Jospa saan siitä sitten myöhemmin lääkärinlausunnon.

Minulla on kyllä olemassa jatkopaikka tämän vanhustentalon asumisen jälkeen.

Krematorio ja hautuumaa se ei ole.

Edesmennyt mieheni petasi minulle paikan.

• Anonyymi

Pääasiahan on kohan on lämmin paikka, ettei vain liian kuuma!

• Anonyymi

Terveyskeskuksissa kartoitetaan millaisia kehäraakkeja kunnassa asuu.
      Terveydenhoitaja nimi ei ole sama asia kuin terveystarkastus!

Terveydenhoitaja ottaa vastaan kyllä mutta suurin osa geississä on sitä kaavakkeiden täyttöä rasti ruutuun. Ämmy kyselee ja lesken vastaa. "Onko suvussanne ollut herpestä, hirvestä, hörhellystä" jne.

Saattaa se terkka mitata verenpaineenkin ja ottaa sykkeen. Tarvittaessa kehoittaa varaamaan ajan lääkärille. Mutta SE ON SIINÄ.

Että salasairauksiin joutuu kukin kuolemaan, siihen kuuluisaan "menehtyi äkillisesti ja yllättäen" ellei ole käynyt perusteellisissa tutkimuksissa lääkärin tykönä.

Niitäkään kunnon tutkimuksia ei saa terveyskeskuksissa, vaan raakalla rahalla yksityisellä sektorilla.

• Ano
        Sen kyselynhän voinkin sitten tehdä netissä.

Mitä minä turhaan lähden 15 kilometrin päähän terveyskeskukseen, hankalaan paikkaan.

Mittaan verenpaineen, sokerit.
        Laitan tiedot terkkarille ja se on siinä.

Kiitos vaan infosta.
        Perun ajan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      7016
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      703
      3101
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1310
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1291
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1285
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1187
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1170
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1136
    9. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      218
      1086
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    Aihe