Kun luin Tuntematonta niin kiinnitti huomiota se, että tuikitavallisen jv-pataljoonan komentajalla oli adjutantti. Nykyäänhän adju on ylipäälliköllä (3), komentajalla ja muutamalla korkeimmalla esikunnan upseerilla. Ottaen huomioon komppaniaupseerien pulan Talvisodan menetysten jälkeen niin pitääkö tätä lukea "saikkaporukka"-silmälasit päässä, eli että ko. aide-de-camp oli sama kuin Puna-Armeijan sotavaimo?
Adjutantti
6
307
Vastaukset
- Anonyymi
Tarkkispoika on taas pääsemässä mieliaiheeseensa eli anus ja eritteet!
Sen kautta voi selittää kaikki maailman tapahtumat!- Anonyymi
Kyllähän hän oli epäilemättä suursuomalaisen päällikön leikkikalupoika.
Pataljoonan adjutantti oli komentajan lähin apulainen, jota nykyään kutsutaan pataljoonupseeriksi. Hän oli siis pataljoonan esikuntapäällikkö ja komentajan sijainen.
Avaajan vihjailu johtunee hänen sukupuolisesta suuntautumisestaan.- Anonyymi
Luutnantti oli pataljoonan esikuntapäällikkö ja komentajan sijainen? No tuskin oli! Rattopoika se oli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luutnantti oli pataljoonan esikuntapäällikkö ja komentajan sijainen? No tuskin oli! Rattopoika se oli.
Tarkistetaan vielä: Adjutantti oli komentajan apulainen ja hoiti myös henkilöstöasiat.
Sijaisena oli yleensä vanhin komppanianpäällikkö. Esikunnassa saattoi olla virkaiältään vanhempia upsereita,kuten huoltopäällikkö ja tulenjohtokomentaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkkispojan jutut liikkuu aina samassa aihepiirissä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723023
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322275- 792168
- 951976
- 351775
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329