Prostituutio ja naiskauppa

Siiri

Mikä on mielestänne se ihan perimmäinen ja pohjimmainen syy prostituutioon ja myös naiskauppaan? Vastauksia parilla kolmella sanalla, kiitos! Siis se alkusyy, miksi tuollaista on?

87

3317

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osa miehistä kiihottuu siitä, että naisesta tuntuu pahalta. Loput eivät vaan välitä ja siksi peli jatkuu.

Naisia alistetaan: naiset ovat pienituloisempia tai kokonaan ilman tuloja ja niin mies voi sitten kokea itsensä hyväntekijäksi antaessaan naiselle seksiä vastaan rahaa. Oikein onnittelee itseään miten onkaan sankari.

Muistetaanpa nyt, että suurin osa maailman köyhistä on naisia, ei miehiä.

• Tutkittu asia

Asiaa on tutkittu, ja viimeksi eilen televisiossa naistutkija todisti, että prostituutiossa ei ole kysymys seksistä lainkaan vaan vallan käytöstä.

Tämä on ilmeisesti todistettu tutkimuksella, jossa naistutkija (lesbo) on mennyt tarkkailemaan seksiravintolaan, ja tarkkailujensa perusteella tullut siihen johtopäätökseen, että vallankäyttö on pakko olla näiden miesten motiivi. Miehet eivät vain itse tiedosta tätä motiivia, vaan se on alitaijuinen, jonka vain herkkä naistutkija pystyy näkemään.

Mutta miksiköhän sitten lapsiprostituutiota harjoittavat pedofiilit haluavat alistaa lapsia? Onko naisilla sama vallankäytön halu, kun he komentelevat omia lapsiaan?

• Rouva isolla Munalla

Naiskauppaa ei ole suomessa, ulkomailla syy on rikollisten ahneus. Prostituution syy suomessa on kysynnän ja tarjonnan laki, toisella ryhmällä eli asiakkailla on tarvetta seksille, toisella ryhmällä eli prost. on tarvetta rahalle. Kyse on kaupankäynnistä. Ei siinä sen syvällisempiä taustoja ole.

• Wanda

Rouva Isolla Munalla sanoi sen,mitä mä olen tuolla seksipalstalla vääntänyt.
        Naisen ajaa Suomessa prostituution rahantarve ja tietääkseni kenelläkään suomalaisella prostituoidulla ei ole sutenööriä vaan prostituoitu toimii itsenäisesti.
        Vallankäyttöä tapahtuu kaikilla yhteiskunnan alueilla ei ainoastaan prostituutiossa.

• j.pukkila
        Wanda kirjoitti:

Naisen ajaa Suomessa prostituution rahantarve ja tietääkseni kenelläkään suomalaisella prostituoidulla ei ole sutenööriä vaan prostituoitu toimii itsenäisesti.
        Vallankäyttöä tapahtuu kaikilla yhteiskunnan alueilla ei ainoastaan prostituutiossa.

..kaikkihan nykyaikaisessa yhteiskunnassa tarvitsevat rahaa, mutta kaikki eivät ole prostitutioituja, kysymys on heikosta moraalista, joka yhteiskunnan sietokyvyn ylitettyään määriteltäneen rikokseksi,

en näe kysymyksessä mitään vallankäyttöä, jos kysymys prostituutiossa on vapaaehtoisuudesta, yhteiskuntammehan muistuttaa muutoinkin bordellia, miksi metelöidä asiasta, jos joku harjoittaa seksiä rahaa vastaan ja julkisesti, mutta toiset salassa rikkovat kaikkia hyviä tapoja ja saarnaavat vielä pöntössä ..?

• Rouva isolla Munalla
        Wanda kirjoitti:

Lisäisin vielä että tiettävästi palkat alalla ovat poikkeuksellisen hyvät. Aamulehdessä oli juttu jossa 55 (!) vuotiasta prost. syytettiin miljoonan markan verotulojen pimittämisestä kolme vuotta kestäneen uran aikana. Mitäköhän nuori ja hehkeä neitokainen voikaan tienata? Ja tällä alalla eivät miehet estä uralla etenemistä, pikemminkin kannustavat kaikin tavoin.

• j.pukkila

..nähdäkseni perimmäinen ja pohjimmainen syy prostituutioon ja naiskauppaan on aivan sama kuin rikollisuudella yleensäkin, siis sanalla sanoen rikollisuus..

• Kehä

Kieltolaki? Rikollisuus?

• Jack

NO se kun miesten ja naisten seksuaaliset tarpeet ovat erilaisia. Mies haluaa lentää kukasta kukkaan ja nainen haluaa jotakin vakinaista. Kukasta kukkaan lenteleviä miehiä on enemmän kuin naisia ja siksi naisille seksistä on ylitarjontaa ja miehille alitarjontaa. Tämä näin kärjistettynä. Asia helppo tarkistaa vaikka mistä tahansa kapakasta. Ei tarvitse naisten kauaa olla yksin, mutta niitä tuoppeihinsa tuijottavia miehiä kyllä riittää jonoksi asti.

• Siiri

Minun mielestäni tämä vastaus on oikea. Ja siihen ei olisi tarvinnut kuin parit sanat eikä mitään seliseli-juttuja.

• Hertha

Nelikymppinen ruutupaitainen tekninen päällikkö lentää lerputtelee hajuherneestä horsmaan.

Kyllä miehet ovat romanttisia.

Tällä palstalla toteaa sen uudelleen ja uudelleen.

• Kurre_Orava
        Hertha kirjoitti:

Nelikymppinen ruutupaitainen tekninen päällikkö lentää lerputtelee hajuherneestä horsmaan.

Kyllä miehet ovat romanttisia.

Tällä palstalla toteaa sen uudelleen ja uudelleen.

Sinulla on outo näkemys romantiikasta...

• j.pukkila

..ottamatta sen kummemmin kantaa miesten ja naisten tarpeiden eroihin, kummastelen, miten kapakassa naisille on seksistä ylitarjontaa, jos suurin osa miehistä tuijottaa tuoppiin..?

• Kurre_Orava
        j.pukkila kirjoitti:

..ottamatta sen kummemmin kantaa miesten ja naisten tarpeiden eroihin, kummastelen, miten kapakassa naisille on seksistä ylitarjontaa, jos suurin osa miehistä tuijottaa tuoppiin..?

Suosittelen J. Pukkilalle viwerailua missä tahansa lähiöpubissa perjantai tai lauantai iltana. Uskoisin asian selviävän kyllä.

Periaate kuitenkin on, että etenkin lähiöpubeissa kaikki naiset kelpaavat kaikille miehille, mutta kaikki miehet eivät kaikille naisille.

• j.pukkila
        Kurre_Orava kirjoitti:

Suosittelen J. Pukkilalle viwerailua missä tahansa lähiöpubissa perjantai tai lauantai iltana. Uskoisin asian selviävän kyllä.

Periaate kuitenkin on, että etenkin lähiöpubeissa kaikki naiset kelpaavat kaikille miehille, mutta kaikki miehet eivät kaikille naisille.

..siksi, ihmettelen, miksi naisille on seksistä ylitarjontaa, jos suurin osa miehistä tuijottaa tuoppiin tai ei naiselle kelpaa, silloinhan naisella on pikemminkin puute seksistä kuin ylitarjonta..

• Kurre_Orava
        j.pukkila kirjoitti:

..siksi, ihmettelen, miksi naisille on seksistä ylitarjontaa, jos suurin osa miehistä tuijottaa tuoppiin tai ei naiselle kelpaa, silloinhan naisella on pikemminkin puute seksistä kuin ylitarjonta..

Kuetn tiedät, siinä pubissa naiset ottavat seuraansa ne miehet jotka heille kelpaavat. Loput ovat sitten niitä tuoppiin tuijottajia.

Huomaa vielä, että pubissa on miehiä moninkertainen määrä naisiin verrattuna.

*K. Orava - runsaasti pubikokemusta ajalta ennen aviota*

• j.pukkila
        Kurre_Orava kirjoitti:

Kuetn tiedät, siinä pubissa naiset ottavat seuraansa ne miehet jotka heille kelpaavat. Loput ovat sitten niitä tuoppiin tuijottajia.

Huomaa vielä, että pubissa on miehiä moninkertainen määrä naisiin verrattuna.

*K. Orava - runsaasti pubikokemusta ajalta ennen aviota*

..jos naiset ottavat mukaansa ne miehet, jotka kelpaavat, niin mitään ylitarjontaahan ei silloin ole, silloin:

a) kysyntä vastaa täysin tarjontaa tai
        b) naisille ei ollut tarjolla riittävästi kelvollisia miehiä..?

..mutta missä näet ylitarjonnan..?

• Kurre_Orava
        j.pukkila kirjoitti:

..jos naiset ottavat mukaansa ne miehet, jotka kelpaavat, niin mitään ylitarjontaahan ei silloin ole, silloin:

a) kysyntä vastaa täysin tarjontaa tai
        b) naisille ei ollut tarjolla riittävästi kelvollisia miehiä..?

..mutta missä näet ylitarjonnan..?

Merkataan joukko A = miehet ja joukko B = naiset.

Joukko A kymmnen alkiota:

AAAAAAAAAA

Joukko B viisi alkiota

BBBBB

Nyt sijoitamme molemmat joukot rinnakkain:

AAAAAAAAAA
        BBBBB

Teemme saman, mutta saadaksemme joukot yhtäsuuriksi perustamme apujoukon luuserit C:

AAAAAAAAAA
        BBBBBCCCCC

Kun teemme verrannon, havaitsemme, että joukon A alkioista 5kpl kuuluukin joukkoon luuserit.

• Sivustakyselijä
        j.pukkila kirjoitti:

Kyllä Kurre on oikeassa, nainen saa halutessaan seksiä koska vaan, mies ei. Vaikka kuinka väännät ja käännät niin se vain on. Yksi elämän surullisimpia paradokseja...

• cisma
        Sivustakyselijä kirjoitti:

Kyllä Kurre on oikeassa, nainen saa halutessaan seksiä koska vaan, mies ei. Vaikka kuinka väännät ja käännät niin se vain on. Yksi elämän surullisimpia paradokseja...

Vaikka nainen olisi kuinka susiruma/vanha/lihava, niin seksiä nainen saa tuosta vaan ja koska vaan?

• j.pukkila
        Sivustakyselijä kirjoitti:

..hupaisaa väkeä tänään, jos nainen saa seksiä, mutta mies ei, niin se on mahdollista vain sillä tavoin, että nainen saa seksiä muulta kuin mieheltä..

..en mene kiistämään, kaikenlaisia perversioitahan lötyy..

• asdfqwer

Raha ja rakkaudettomuus.

• Mr Miekkonen

eiköhan se johdu kahdesta syystä, on kysyntää, ja naiset käyttävät mieluusti kehoaan saadakseen haluamansa.

• jorojukka-kukka

Miehet pelkäävät naisia.

• asdfqwer

Miksi? Onko siihen syytä?

• .....

Tästä lauseestahan puuttuivat yhdyssanat kokonaan. Onko tämä olevinaan feminismiä?

• jorojukka-kukka
        asdfqwer kirjoitti:

Miksi? Onko siihen syytä?

Miesten pitää alkaa harrastaa itsetutkiskelua, jotta pääsevät asiasta selville. Ei nainen voi tätä suorittaa miehen puolesta.

• jorojukka-kukka
        ..... kirjoitti:

Tästä lauseestahan puuttuivat yhdyssanat kokonaan. Onko tämä olevinaan feminismiä?

Olet keskustelua häiritsevä tyyppi, joten lopeta nyt tämä. Tätä kielioppiin liittyvää hapatusta on tullut sinulta ehkäpä viikon verran tekstieni alle. En mielestäni ole puuttunut kenenkään oikeinkirjoitukseen täällä, jotenka anna olla jo. Tarvittaessa laitan noottia ylläpitoon, jos et saa typeryyttäsi loppumaan.
        Keskustele asiaa, älä jauha paskaa ja sekoita toisten keskusteluja. Tämä ei ole sitten mikään pelkkä varovainen pyyntö.

• .....
        jorojukka-kukka kirjoitti:

Olet keskustelua häiritsevä tyyppi, joten lopeta nyt tämä. Tätä kielioppiin liittyvää hapatusta on tullut sinulta ehkäpä viikon verran tekstieni alle. En mielestäni ole puuttunut kenenkään oikeinkirjoitukseen täällä, jotenka anna olla jo. Tarvittaessa laitan noottia ylläpitoon, jos et saa typeryyttäsi loppumaan.
        Keskustele asiaa, älä jauha paskaa ja sekoita toisten keskusteluja. Tämä ei ole sitten mikään pelkkä varovainen pyyntö.

Nyt tuli kyllä vetelät pöksyyn. On kai pakko lopettaa, oli niin jämerää tekstiä. Sinulla sitten on tuo sana hallussa.

• Rouva N.
        jorojukka-kukka kirjoitti:

Kerroit että et ole mielestäsi puuttunut kenenkään oikein kirjoitukseen: Jos noudatetaan feminististä logiikkaa olet silti vastuussa jos yksikin nainen on niin tehnyt (koska olet itsekin nainen tai ainakin esiinnyt naisena). Aivan samoin kuin jokainen mies on vastuussa jos joku mies on joskus lyönyt vaimoaan tai joku mies on joskus jossakin alistanut jollakin kuvitellulla tai todellisella tavalla naista. Jos et koe olevasi vastuussa jokaisen naisen kaikista tekemisistä, voisit itsekin harkita yleistyksiäsi miehistä. Mitä tulee itse "keskusteluun" tällä palstalla, on todettava että kyseinen kielioppikeskustelu ei mitenkään poikkea tasoltaan (ainakaan huonompaan suuntaan), muusta täällä käytävästä "mielipiteiden" vaihdosta.
        Vai onko niin että ainoastaan omat mielipiteesi ovat arvokkaita ja hyväksyttäviä? Koska huomattavasti enemmän ennakkoluuloisuutta, vihaa, tyhmyyttä ja suvaitsemattomuutta ne huokuvat kuin mainitsemasi (hauskahkot) viestit. Kertaakaan en ole nimimerkiltäsi lukenut ainoatakaan rakentavaa, positiivista, yhteiseen hyvään kannustavaa mielipidettä.

• Wanda
        Rouva N. kirjoitti:

Kerroit että et ole mielestäsi puuttunut kenenkään oikein kirjoitukseen: Jos noudatetaan feminististä logiikkaa olet silti vastuussa jos yksikin nainen on niin tehnyt (koska olet itsekin nainen tai ainakin esiinnyt naisena). Aivan samoin kuin jokainen mies on vastuussa jos joku mies on joskus lyönyt vaimoaan tai joku mies on joskus jossakin alistanut jollakin kuvitellulla tai todellisella tavalla naista. Jos et koe olevasi vastuussa jokaisen naisen kaikista tekemisistä, voisit itsekin harkita yleistyksiäsi miehistä. Mitä tulee itse "keskusteluun" tällä palstalla, on todettava että kyseinen kielioppikeskustelu ei mitenkään poikkea tasoltaan (ainakaan huonompaan suuntaan), muusta täällä käytävästä "mielipiteiden" vaihdosta.
        Vai onko niin että ainoastaan omat mielipiteesi ovat arvokkaita ja hyväksyttäviä? Koska huomattavasti enemmän ennakkoluuloisuutta, vihaa, tyhmyyttä ja suvaitsemattomuutta ne huokuvat kuin mainitsemasi (hauskahkot) viestit. Kertaakaan en ole nimimerkiltäsi lukenut ainoatakaan rakentavaa, positiivista, yhteiseen hyvään kannustavaa mielipidettä.

Olen odottanutkin, koska jollakin kärähtää käämi.
        Täällä on tarkoitus keskustella mielenkiintoisista yhteiskunnallisista ilmiöistä ja miesten ja naisten tasa arvosta.
        Olen alitellut rimaa mielipiteen ilmauksillani rajustikin. Pyydän anteeksi jos olen loukannut kärjistyksilläni. Mutta välillä jo ajattelin, että onko tämä YO kirjoitusten äidinkielen koe vai keskustelupalsta.

• respect

... ja elää laput silmillä! Prostituoituja ja sen harjoittamista sivusta seuranneena mielestäni toiminnan vaikuttimena on se tapa jolla naisista ajatellaan, ja naisten asema sekä kultuurissa että yhteiskunnassa. Asiakkaan vaikutin tuntuu usein olevan jonkinlainen tunnesokeus ja empatiakyvyttömyys, sekä nautinto vallasta. Seksin ymmärrän itse vastavuoroisena. Itse en kovin tyydyty tunteen tasolla siitä jos saan rahaa ihmissuhteesta, mutten ilmaista tunteitani tai olla oma itseni. Ihmiskauppa on samaa sontaa mielestäni. Täydellistä sokeutta toisten ihmisten tunteille, mistä lienee sitten syntyisinkää - ehkä hyväksikäyttäjän omasta raiskatusta lapsuudesta...?!!! Hyvä ja kohtuullinen neuvo on, ettei pidä tehdä toiselle sitä mitä ei itselleen tai lapsilleen haluaisi tehtävän.

• Wanda

Kaikki tahtoo rakastaa, mutta aina ei voi saada vastarakkautta. Osalle tulee pettymyksiä.
        Mulla seksityöhön ryhtymiseen vaikuttimena oli raha!
        Vedin rakkaudessa vesiperän eli jouduin takaamani lainan maksumieheksi.Luottotietoni menivät ja ovat vieläkin kelvottomat. Oli ja on mullakin arvoja, mutta jos pitää valita norkoilenko sossun luukulla vai koetanko hoitaa "oppirahani" tavalla tai toisella, valitsin sekistyön koska normaalipalkka ansioillani en olisi pystynyt saatanan suurta velkaa maksamaan.
        Nyt on velka maksettu, mutta kukaan feministi älköön tulko sanomaan arvoista ja ihmisyydestä mitään ainakaan minulle.
        Teorisoida voi miten haluaa, mikä saa ihmisen ryhtymään prostituoiduksi, syitä on monia.
        Vallankäyttöä on myös puuttuminen aikuisen ihmisen ratkaisuihin ei se kaupallisessa seksissäkään toi vallankäyttö ole niin yksioikoista.
        Vaikka en aiemmin myynyt seksipalveluita en minä siltikään päässyt ilmaisemaan tunteitani.
        Paremmin minä nyt olen voinut olla oma itseni, kyllä sitä osataan olla täysin sokeita toisten tunteille ilman myytyä seksiäkin.

• Respect
        Wanda kirjoitti:

Kaikki tahtoo rakastaa, mutta aina ei voi saada vastarakkautta. Osalle tulee pettymyksiä.
        Vedin rakkaudessa vesiperän eli jouduin takaamani lainan maksumieheksi.Luottotietoni menivät ja ovat vieläkin kelvottomat. Oli ja on mullakin arvoja, mutta jos pitää valita norkoilenko sossun luukulla vai koetanko hoitaa "oppirahani" tavalla tai toisella, valitsin sekistyön koska normaalipalkka ansioillani en olisi pystynyt saatanan suurta velkaa maksamaan.
        Nyt on velka maksettu, mutta kukaan feministi älköön tulko sanomaan arvoista ja ihmisyydestä mitään ainakaan minulle.
        Teorisoida voi miten haluaa, mikä saa ihmisen ryhtymään prostituoiduksi, syitä on monia.
        Vallankäyttöä on myös puuttuminen aikuisen ihmisen ratkaisuihin ei se kaupallisessa seksissäkään toi vallankäyttö ole niin yksioikoista.
        Vaikka en aiemmin myynyt seksipalveluita en minä siltikään päässyt ilmaisemaan tunteitani.
        Paremmin minä nyt olen voinut olla oma itseni, kyllä sitä osataan olla täysin sokeita toisten tunteille ilman myytyä seksiäkin.

En todellakaan tarkoittanut seksityön tekijöitä tunteettomuudella. Kuvailin asiakkaita ja naiskauppaa harjoittavia ihmisiä. Ymmärrän naiskaupalla toisesta hyötymisen ja pakotamisen. Oma kokemukseni prostituutiosta on juuri se rahattomuus ja se kun on jo perheessä tottunut antamaan itsestään tiettyjä asioita. Tyyli jatkuu myöhemminkin. Muttei sen tarvitse jatkua. Aina voi vaatia ja vaihtaa miestä tai seurustella naisen kanssa, jos niin on parempi. Vaadi ihmeessä kumppaniltasi ja anna takaisin. Vallan käyttöä on myös ihmissuhteissa, mutta jos haluat, sen ei aina tarvitse olla yksipuolista. Kun kirjoitin, en todellakaan tarkoittanut prostituution tai seksityön harjoittajia. Se on hienoa jos joku pystyy antamaan myös rakkautta rahasta. Jos kuitenkin ihminen kärsii ja vahingoittaa itseään asiakkaan kanssa, se osoittaa asiakkaan tunnekylmyyttä ja empatiakyvyttömyyttä. Silloin kyse on väkivallasta, seksi ja rakkaus on kaukana kamoissa olevan raiskaamisesta. Raha tekee siitä kuitenkin jotenkin hyväksytymmän. Minä en pystynyt vetämään rajaa sille mitä todella haluan ja mikä on minulle hyväksi. On rakkautta antaa toiselle hyvä elämä.

• Ukkonen
        Respect kirjoitti:

En todellakaan tarkoittanut seksityön tekijöitä tunteettomuudella. Kuvailin asiakkaita ja naiskauppaa harjoittavia ihmisiä. Ymmärrän naiskaupalla toisesta hyötymisen ja pakotamisen. Oma kokemukseni prostituutiosta on juuri se rahattomuus ja se kun on jo perheessä tottunut antamaan itsestään tiettyjä asioita. Tyyli jatkuu myöhemminkin. Muttei sen tarvitse jatkua. Aina voi vaatia ja vaihtaa miestä tai seurustella naisen kanssa, jos niin on parempi. Vaadi ihmeessä kumppaniltasi ja anna takaisin. Vallan käyttöä on myös ihmissuhteissa, mutta jos haluat, sen ei aina tarvitse olla yksipuolista. Kun kirjoitin, en todellakaan tarkoittanut prostituution tai seksityön harjoittajia. Se on hienoa jos joku pystyy antamaan myös rakkautta rahasta. Jos kuitenkin ihminen kärsii ja vahingoittaa itseään asiakkaan kanssa, se osoittaa asiakkaan tunnekylmyyttä ja empatiakyvyttömyyttä. Silloin kyse on väkivallasta, seksi ja rakkaus on kaukana kamoissa olevan raiskaamisesta. Raha tekee siitä kuitenkin jotenkin hyväksytymmän. Minä en pystynyt vetämään rajaa sille mitä todella haluan ja mikä on minulle hyväksi. On rakkautta antaa toiselle hyvä elämä.

Herää pahvi, rakkaus ja seksi ovat kaksi aivan eri asiaa. Vaikka ne usein liittyvätkin toisiinsa niin prostituutiossa on kyse vain seksistä.

• Wanda kirjoitti:

"Vedin rakkaudessa vesiperän eli jouduin takaamani lainan maksumieheksi.Luottotietoni menivät ja ovat vieläkin kelvottomat."

Meillähän on Suomessa mahdollisuus hakeutua velkajärjestelyyn, velkaantumisesi ei kuulosta kevytmieliseltä joten olisit ilman muuta päässyt velkajärjestelyyn.

Todennäköisesti, jos olet yhdestä ainoasta lainasta joutunut ulosottoon, velkajärjestelysi olisi kestänyt viisi vuotta (ellei sinulla ole omistusasuntoa tms. jonka haluaisit pitää etkä realisoida velkojen maksuun).

Kiinnostaa tietää, kuinka kauan sinulla meni velkasi maksamiseen prostituoituna?

"Luottotietoni menivät ja ovat vieläkin kelvottomat."

Jos olet velkasi maksanut, kuinka luottotietosi ovat vielä kelvottomat? Velkajärjestelyssä maksuhäiriömerkintä luottotietorekisterissä poistuu käsittääkseni VIIMEISTÄÄN velkajärjestelyn päättyessä, usein ennemminkin (koska merkintä on tehty ja kulumisaika alkanut ENNEN velkajärjestelyn aloittamista, esim. viisi vuotta rekisterissä pysyvä merkintä).

En käsitä mitä järkeä on omaa ruumista myymällä maksaa mitään velkaa, ellei luottohäiriömerkintä sillä poistu. Häiriömerkintä rajoittaa elämääsi enemmän kuin lainanlyhennykset sisänsä.

• Respect
        Ukkonen kirjoitti:

Herää pahvi, rakkaus ja seksi ovat kaksi aivan eri asiaa. Vaikka ne usein liittyvätkin toisiinsa niin prostituutiossa on kyse vain seksistä.

Lueppa keskustelu uudestaan.

Se jos on toiminut hoitopaikan sedän hätävarana kaksivuotiaasta ja omassa perheessä tapahtunutta on vahvistettu, niin ei kai prostituutio ole enää seksiä aikuisena. Ehkä se on sinulle ruusunen sitä, mutta vain yksipuolisesti. Ja kuten sanoin, seksi on minun mielestäni vastavuoroista ja kunnioittavaa ja kaikkein parhaimmillaan siihen liittyy hyviä ja voimakkaita tunteita, sekä rakkauttakin.

Muuten! Naisena oleminen ON jotakin. Naisen ei tarvitse olla miehen käytettävissä. Minä en ole tässä maailmassa miestä varten, enkä sitä varten, että minulla saa tehdä mitä mieli tekee, tai että tyydyttäisin toisten tarpeita oman hyvinvointini kustannuksella. Poikeuksen tähän tekee se jos toinen haluaa olla myös minua varten. Mutta naisen ei tarvitse olla saatavilla ja käytettävisä. Naista ei luotu sitä varten!

• Wanda
        Härmän.vapaa.nainen kirjoitti:

"Vedin rakkaudessa vesiperän eli jouduin takaamani lainan maksumieheksi.Luottotietoni menivät ja ovat vieläkin kelvottomat."

Meillähän on Suomessa mahdollisuus hakeutua velkajärjestelyyn, velkaantumisesi ei kuulosta kevytmieliseltä joten olisit ilman muuta päässyt velkajärjestelyyn.

Todennäköisesti, jos olet yhdestä ainoasta lainasta joutunut ulosottoon, velkajärjestelysi olisi kestänyt viisi vuotta (ellei sinulla ole omistusasuntoa tms. jonka haluaisit pitää etkä realisoida velkojen maksuun).

Kiinnostaa tietää, kuinka kauan sinulla meni velkasi maksamiseen prostituoituna?

"Luottotietoni menivät ja ovat vieläkin kelvottomat."

Jos olet velkasi maksanut, kuinka luottotietosi ovat vielä kelvottomat? Velkajärjestelyssä maksuhäiriömerkintä luottotietorekisterissä poistuu käsittääkseni VIIMEISTÄÄN velkajärjestelyn päättyessä, usein ennemminkin (koska merkintä on tehty ja kulumisaika alkanut ENNEN velkajärjestelyn aloittamista, esim. viisi vuotta rekisterissä pysyvä merkintä).

En käsitä mitä järkeä on omaa ruumista myymällä maksaa mitään velkaa, ellei luottohäiriömerkintä sillä poistu. Häiriömerkintä rajoittaa elämääsi enemmän kuin lainanlyhennykset sisänsä.

Älä tule minulle luennoimaan velkajärjestelystä!
        Tottakai olin ottanut selvää velkajärjestelystä, enkä rupea sen enempää selkoa tekemään mitä roskaa tuli luottotietoihin takaamani lainan lisäksi.
        Nyt on mulla taluodellisesti pöytä tyhjä, mutta minä tiedän olen nähnyt sukulaisia ja ystäviä jotka ovat päässeet velkajärjestelyn piiriin, siinä on lähes nälkää ja puutetta nähty.
        Minä tein ratkaisuni ja nopeammassa tahdissa pystyin velan maksamaan ja muut pienet luotot.
        Mulla ei ole mitään turvaverkostoa ja minua ei kiinnosta toi mantra." möit ruumiisi ja ihmisyytesi" .
        Senkus höpisette! Minä en usko rakkauteen ja usko siihen on minulta mennyt jo aikoja sitten.
        Sitten mulla oli vielä työttömyysjaksoja ja kouluttauduin lisää että ei sitä velkaa olisi ihan 5:ssä vuodessa pystytty maksamaan.
        Niin että mulle ei tarvitse luennoida käytännön puolesta mitään. Tyly arkirealismi on hypännyt silmilleni tuon tuostakin.

• Wanda kirjoitti:

Älä tule minulle luennoimaan velkajärjestelystä!
        Tottakai olin ottanut selvää velkajärjestelystä, enkä rupea sen enempää selkoa tekemään mitä roskaa tuli luottotietoihin takaamani lainan lisäksi.
        Nyt on mulla taluodellisesti pöytä tyhjä, mutta minä tiedän olen nähnyt sukulaisia ja ystäviä jotka ovat päässeet velkajärjestelyn piiriin, siinä on lähes nälkää ja puutetta nähty.
        Minä tein ratkaisuni ja nopeammassa tahdissa pystyin velan maksamaan ja muut pienet luotot.
        Mulla ei ole mitään turvaverkostoa ja minua ei kiinnosta toi mantra." möit ruumiisi ja ihmisyytesi" .
        Senkus höpisette! Minä en usko rakkauteen ja usko siihen on minulta mennyt jo aikoja sitten.
        Sitten mulla oli vielä työttömyysjaksoja ja kouluttauduin lisää että ei sitä velkaa olisi ihan 5:ssä vuodessa pystytty maksamaan.
        Niin että mulle ei tarvitse luennoida käytännön puolesta mitään. Tyly arkirealismi on hypännyt silmilleni tuon tuostakin.

"Mulla ei ole mitään turvaverkostoa ja minua ei kiinnosta toi mantra." möit ruumiisi ja ihmisyytesi" ."

Mikä TOI mantra? Missä sellaista sanoin?

Et vastannut siihen, miksi ylipäänsä maksoit velan kun luottohäiriömerkintä ei poistunut? Häiriömerkintä vaikeuttaa elämää suhteettomasti, esimerkiksi juuri työllistymistä.

En tiedä uskonko minäkään rakkauteen, mutta uskon alistumattomuuteen. En möisi itseäni minkäänlaisissa veloissa. Jos nälkää näkisin, niin eipä tuo olisi suuri moraalinen ongelma nälkäänsä ruokaa varastaa ellei kunniallisempia keinoja ole. Ja minulle EI ole kunniallinen vaihtoehto myydä sitä viimeistäkin, mitä on jäljellä kun paitakin on viety päältä. Jos joku muu näkee sen parempana vaihtoehtona, niin allekirjoittaa samalla vahvemman lain ja sitä noudattaa. Vahvemman lakia noudattamallakin voi menestyä, mutta hinta on sen mukainen. Ei tämä ole oikeastaan moraalinen kysymys, vaan strateginen.

• Kurre_Orava

"Mulla ei ole mitään turvaverkostoa ja minua ei kiinnosta toi mantra." möit ruumiisi ja ihmisyytesi" ."

Et vastannut siihen, miksi ylipäänsä maksoit velan kun luottohäiriömerkintä ei poistunut? Häiriömerkintä vaikeuttaa elämää suhteettomasti, esimerkiksi juuri työllistymistä.

En tiedä uskonko minäkään rakkauteen, mutta uskon alistumattomuuteen. En möisi itseäni minkäänlaisissa veloissa. Jos nälkää näkisin, niin eipä tuo olisi suuri moraalinen ongelma nälkäänsä ruokaa varastaa ellei kunniallisempia keinoja ole. Ja minulle EI ole kunniallinen vaihtoehto myydä sitä viimeistäkin, mitä on jäljellä kun paitakin on viety päältä. Jos joku muu näkee sen parempana vaihtoehtona, niin allekirjoittaa samalla vahvemman lain ja sitä noudattaa. Vahvemman lakia noudattamallakin voi menestyä, mutta hinta on sen mukainen. Ei tämä ole oikeastaan moraalinen kysymys, vaan strateginen.

Homma menee muuten niin, että se pahuksen merkintä nököttää asiakastiedolla viisi vuotta sen jälkeen kun kaikki velat on maksettu.

Yleinen harhaluulo tuntuu olevan, että vanhenemisaika alkaisi merkinnän saamisesta.

Velkajärjestely taas on sellainen asia, että se vetää ihmisen todella tiukalle.
        Parhaimmillaan jopa ulosotto on /kk rahatilanteen kannalta parempi vaihtoehto.

Paras vaihtoehto on maksella kakat pois, tekemällä sitten vaikka pikkubisnestä omantuntonsa mukaan.

• Wanda

Härmän.vapaa.nainen. Pitäisihän sinun tietää mitä toi mantra on! Ota selvää! kun olet niin lukenut.
        Kurre Orava tiesi miten asia oikein on velkajärjestely asiassa.
        Ole sinä ylpeä, saat olla.
        Ylpeä minäkin olen itsestäni että pystyin selviämään ja pystyn elämään vähän leveämmin.
        En minä ole alistettu! Mä olen myynyt palveluksiani en itseäni. Ihminen tarvitsee nykyaikana rahaa, jotta voisi elää ihmisarvoista elämää.
        Minä en ainakaan elä pyhällä hengellä.

• cisma
        Wanda kirjoitti:

Härmän.vapaa.nainen. Pitäisihän sinun tietää mitä toi mantra on! Ota selvää! kun olet niin lukenut.
        Kurre Orava tiesi miten asia oikein on velkajärjestely asiassa.
        Ole sinä ylpeä, saat olla.
        Ylpeä minäkin olen itsestäni että pystyin selviämään ja pystyn elämään vähän leveämmin.
        En minä ole alistettu! Mä olen myynyt palveluksiani en itseäni. Ihminen tarvitsee nykyaikana rahaa, jotta voisi elää ihmisarvoista elämää.
        Minä en ainakaan elä pyhällä hengellä.

Onko sinulla ollut miessuhteita? (en nyt puhu näistä "palvelusuhteista")
        Miten he ovat ammattiisi reagoineet?
        Pitävätkö sinua esim. potentiaalisena vaimokandina ja lastensa tulevana äitinä?

• Kurre_Orava
        cisma kirjoitti:

Mistä ihmeestä sinun ideaaleihin yhtäkkiä ilmestyikin vaimon ja äidin ideaali. ;)

Eikös se ole itsenäiselle naiselle aivan sama mitä äijät ajattelee, vai miten se olikaan.

Vaihteleeko Cisman ideaalit aina tilanteen mukaan. ;)

• cisma
        Kurre_Orava kirjoitti:

Mistä ihmeestä sinun ideaaleihin yhtäkkiä ilmestyikin vaimon ja äidin ideaali. ;)

Eikös se ole itsenäiselle naiselle aivan sama mitä äijät ajattelee, vai miten se olikaan.

Vaihteleeko Cisman ideaalit aina tilanteen mukaan. ;)

Ei nyt ihan sama ole mitä äijät ajattelee, etenkin jos enemmistö äijistä samoin ajattelevat.
        Yks äijä sinne ja tänne - hui hai.

• cisma
        cisma kirjoitti:

Ei nyt ihan sama ole mitä äijät ajattelee, etenkin jos enemmistö äijistä samoin ajattelevat.
        Yks äijä sinne ja tänne - hui hai.

Ei välttämättä vaimo tai lasten äiti, vaan yleensäkin parisuhteen muodostaminen.

Haittaisko sua yhtään, jos vaimosi olisi aiemmin (miksei nykyäänkin) toiminut prostituoituna?

Työ kuin työ, eihän se eroa muista palvelualojen töistä, eihän?

• Kurre_Orava
        cisma kirjoitti:

Ei välttämättä vaimo tai lasten äiti, vaan yleensäkin parisuhteen muodostaminen.

Haittaisko sua yhtään, jos vaimosi olisi aiemmin (miksei nykyäänkin) toiminut prostituoituna?

Takavuosina harkitsin vakavasti vakavaa seurustelusuhdetta erään Venäläisen hieman hmmm... iloluonteisen naisen kanssa...

Eli siis, eipä asia minua häiritsisi. Ei minua muutenkaan häiritse kumppanini eksien lukumäärä. En muutenkaan tajua, mitä merkitystä seksisuhteiden lukumäärällä on. Kokemushan vain opettaa. ;)

• Kurre_Orava kirjoitti:

Homma menee muuten niin, että se pahuksen merkintä nököttää asiakastiedolla viisi vuotta sen jälkeen kun kaikki velat on maksettu.

Yleinen harhaluulo tuntuu olevan, että vanhenemisaika alkaisi merkinnän saamisesta.

Velkajärjestely taas on sellainen asia, että se vetää ihmisen todella tiukalle.
        Parhaimmillaan jopa ulosotto on /kk rahatilanteen kannalta parempi vaihtoehto.

Paras vaihtoehto on maksella kakat pois, tekemällä sitten vaikka pikkubisnestä omantuntonsa mukaan.

"Homma menee muuten niin, että se pahuksen merkintä nököttää asiakastiedolla viisi vuotta sen jälkeen kun kaikki velat on maksettu."

No, velkajärjestelyssä nyt ei kuitenkaan ole näin, koska siinä viiden vuoden aika alkaa raksuttaa ilmeisesti viimeistään silloin, kun tuomioistuin vahvistaa velkajärjestelyn. Silloinhan alkuperäistä velkaa ei enää ole siinä mielessä kun se aikanaan tehtiin, vaan velkajärjestely korvaa sen.

"Velkajärjestely taas on sellainen asia, että se vetää ihmisen todella tiukalle.
        Parhaimmillaan jopa ulosotto on /kk rahatilanteen kannalta parempi vaihtoehto."

Ulosotossa on nämä lakisääteiset "lomakuukaudet" ulosotosta, samoin voi velkajärjestelyssä neuvotella velkojan kanssa tällaisista maksuvapaista kuukausista. Lainsäätäjä edellyttää velkojilta nykyään joustavuutta velalliseen nähden. Ulosotto ei ole koskaan optimaalinen vaihtoehto, koska kaikki täysivaltaisen kansalaisen portit pysyvät kiinni, jos elää ulosotossa. Puhelinliittymää ei avata ilman eri vakuutta, vuokra-asuntoa on vaikea saada, samoin työpaikkaa.

Velkajärjestely osoittaa, että ihminen pyrkii selvittämään velkansa ja on siksi positiivisempi signaali kuin ulosottokierteessä eläminen. Totta kai velkoja toivoo, että ihmiset ajattelisivat, että paras vaihtoehto maksaa kakat pois. Viime lamasta jäi vaan joillekin semmoiset paskat, ettei niitä kukaan yksi ihminen olisi pystynyt elinaikanaan maksamaan.

"Velkajärjestely taas on sellainen asia, että se vetää ihmisen todella tiukalle.

Velkajärjestely muuten sallii tulojen nousun niin, että vasta tarpeeksi suuresta tulojen kasvusta pitää velkojalle tilittää osa, osan taas saa pitää itse. Velkajärjestelyssä olevalla on siis motivaatiota nostaa tulojaan, toisin kuin ulosotolla elävällä.

Nimim. "läheltä seurannut"

• Kurre_Orava
        cisma kirjoitti:

Näkyy vai ei?

• Kurre_Orava

"Homma menee muuten niin, että se pahuksen merkintä nököttää asiakastiedolla viisi vuotta sen jälkeen kun kaikki velat on maksettu."

No, velkajärjestelyssä nyt ei kuitenkaan ole näin, koska siinä viiden vuoden aika alkaa raksuttaa ilmeisesti viimeistään silloin, kun tuomioistuin vahvistaa velkajärjestelyn. Silloinhan alkuperäistä velkaa ei enää ole siinä mielessä kun se aikanaan tehtiin, vaan velkajärjestely korvaa sen.

Ulosotossa on nämä lakisääteiset "lomakuukaudet" ulosotosta, samoin voi velkajärjestelyssä neuvotella velkojan kanssa tällaisista maksuvapaista kuukausista. Lainsäätäjä edellyttää velkojilta nykyään joustavuutta velalliseen nähden. Ulosotto ei ole koskaan optimaalinen vaihtoehto, koska kaikki täysivaltaisen kansalaisen portit pysyvät kiinni, jos elää ulosotossa. Puhelinliittymää ei avata ilman eri vakuutta, vuokra-asuntoa on vaikea saada, samoin työpaikkaa.

Velkajärjestely osoittaa, että ihminen pyrkii selvittämään velkansa ja on siksi positiivisempi signaali kuin ulosottokierteessä eläminen. Totta kai velkoja toivoo, että ihmiset ajattelisivat, että paras vaihtoehto maksaa kakat pois. Viime lamasta jäi vaan joillekin semmoiset paskat, ettei niitä kukaan yksi ihminen olisi pystynyt elinaikanaan maksamaan.

Velkajärjestely muuten sallii tulojen nousun niin, että vasta tarpeeksi suuresta tulojen kasvusta pitää velkojalle tilittää osa, osan taas saa pitää itse. Velkajärjestelyssä olevalla on siis motivaatiota nostaa tulojaan, toisin kuin ulosotolla elävällä.

Nimim. "läheltä seurannut"

Nyt pelaat sillä elämän osa-alueella josta minulla on tommonen 1'200'000mk (201'826,53€) enemmän kokemusta.

Velkajärjestelyssä lasketaan tietty summa jolla tulet toimeen. Ulosotto taas ei ota kuin korkeintaan sen yhdenkolmasosan. Velkajärjestely tarkoittaa, että elät sen viisi vuotta todella vähällä.

Ulosotto vaihtoehtona taas antaa vapaammat kädet operoida. Itse hoidin omat kakkani hyväksikäyttämällä -90-00 vaihteen IT buumia. Velkajärjestelystä olisin ehkä vasta pääsemässä parhaillaan eroon.

Eräissä rahoittavissa instansseissa miestä joka päättää hoitaa asiansa arvostetaan enemmän kuin tyyppiä joka päättää viisi vuotta kituuttaa ja päästä sitten kuin koira veräjästä.

Nimimerkillä: Älä ala mulle näissä...

• Nari Säre
        Kurre_Orava kirjoitti:

Takavuosina harkitsin vakavasti vakavaa seurustelusuhdetta erään Venäläisen hieman hmmm... iloluonteisen naisen kanssa...

Eli siis, eipä asia minua häiritsisi. Ei minua muutenkaan häiritse kumppanini eksien lukumäärä. En muutenkaan tajua, mitä merkitystä seksisuhteiden lukumäärällä on. Kokemushan vain opettaa. ;)

...ajattelisin itse, että kyllä tietysti sitten aisan yli hyppelemään tottuneella ihmisellä, miehellä ja naisella, on enemmän tendenssiä myös jatkaa tuommoista käyttäytymistä, vaikka kuinka leikkisi vakituista parisuhdetta.

Ts. kyllä aika moni ihminen vähän katsoo, kuinka löperö sonni tai naipponen on ollut kyseessä. (Ellei sitten ole itse samaa lajia ;-)

• Kurre_Orava
        Nari Säre kirjoitti:

...ajattelisin itse, että kyllä tietysti sitten aisan yli hyppelemään tottuneella ihmisellä, miehellä ja naisella, on enemmän tendenssiä myös jatkaa tuommoista käyttäytymistä, vaikka kuinka leikkisi vakituista parisuhdetta.

Ts. kyllä aika moni ihminen vähän katsoo, kuinka löperö sonni tai naipponen on ollut kyseessä. (Ellei sitten ole itse samaa lajia ;-)

Katsoppa kun minä rouva mentiin kimppaan siinä vaiheessa elämää kun molemmilla oli jo vähintää riittävästi ns. 'kokemusta'. Kokemus opettaa mm. arvostamaan tiettyjä perusarvoja elämässä.

Tässä vaiheessa ei kummallekaan enää tule 'juoksuaikaa' juoksut on juostu jo aikoja sitten, katsos.

• cisma
        Kurre_Orava kirjoitti:

Siis prostiuoituko? Olisitko suvaitsevaisesti hyväksynyt senkin, että tämä nainen olisi ammattiaan jatkanut? Sehän on ammatti siinä missä muutkin, eikö?

• cisma
        Nari Säre kirjoitti:

Voi tulla houkutus siihen "aidan yli hyppelemiseen", jos ei sitä ole aikanaan kokenut.

• Kurre_Orava
        cisma kirjoitti:

Siis prostiuoituko? Olisitko suvaitsevaisesti hyväksynyt senkin, että tämä nainen olisi ammattiaan jatkanut? Sehän on ammatti siinä missä muutkin, eikö?

Luultavastikin minulla olisi ollut varaa kustantaa ao. naiselle sellainen elintaso ja mahdollisuudet, että ko. ammatinharjoittaminen olisi jäänyt tarpeettomaksi.

En aio kommentoida asiaa enempää.

• Wanda
        cisma kirjoitti:

Minä olen selvittänyt jo tilanteeni, miksi ryhdyin myymään seksipalveluita.
        Ammattitaitoinen prostituoitu ei sotke jauhoja eikä vellejä. Olen visusti varonut rakastumasta "pokiini". Olen tehnyt seksibisnestä työni ohella selvittääkseni taloudellista pattitilannetta. Minulla on ihmissuhteita, sen enempää en rupea sukuselvitystä tekemään.
        Päinvastoin minä saan sivubisneksessäni sen verran puuhata tuon seksin kanssa, niin että minun ei tee mieleni hyppiä aidan toiselle puolelle. Väittäisin, että asiaansa vakaasti suhtautuva prostituoitu on rakkaillensa lojaalimpi kuin vaihtelunhaluinen ikävystynyt pikkurouva.
        Ei prostituutio ole minun ammattini, mulla on ammatti.
        Sanon vain, että säilyäkseen seksityössä järjissään se vaatii vahvaa psyykkeä.
        En mainosta, enkä suosittele prostituutiota toin vain oman näkökulman keskusteluun.
        Halusin ravistella stereotypioita. En koe olevani riistetty, en ole päihderiippuvainen, en ole aina käytettävissä, enkä asioi ihan keiden kanssa tahansa.
        Koska olen toiminut omiin nimiini olen pystynyt asettamaan toiminnalleni reunaehtoja.

• Nari Säre
        Kurre_Orava kirjoitti:

Katsoppa kun minä rouva mentiin kimppaan siinä vaiheessa elämää kun molemmilla oli jo vähintää riittävästi ns. 'kokemusta'. Kokemus opettaa mm. arvostamaan tiettyjä perusarvoja elämässä.

Tässä vaiheessa ei kummallekaan enää tule 'juoksuaikaa' juoksut on juostu jo aikoja sitten, katsos.

...tietysti... Mielenkiintoinen näkökantahan tuokin, että sitten kun kenen tahansa nussiminen alkaa kyllästyttää, niin aletaan pohtia, josko jotain syvempääkin...?

Mulla nyt tietty on ne kivikautiset ideaalit siitä, että ihmissuhde on ainutkertainen, arvokas ja vaalittava asia jo lähtökohtaisesti.

Tietty, eihän ne värkit nyt mekaanisesti kulu hiomalla (kummallakaan) - jos ei satu huono tuuri ja saa löperöillessään aidseja jne.

• Nari Säre
        cisma kirjoitti:

Voi tulla houkutus siihen "aidan yli hyppelemiseen", jos ei sitä ole aikanaan kokenut.

...ja monelle muullekin tämä houkutus voi olla olemassa aina.

Tietty, kun sitä on harrastanut ihan käytännössä, niin sitten aina kynnys sen harrastamiseen on matalampi jatkossa. Huonoista tavoista on aina hankalampi päästä eroon, jos niiden pauloihin on joutunut. (Esim. ei ikänsä raittiilla olleella ole niin kiusausta juoda liikaa nytkään, kuin alkoholistilla).

• Hertha
        Nari Säre kirjoitti:

...ja monelle muullekin tämä houkutus voi olla olemassa aina.

Tietty, kun sitä on harrastanut ihan käytännössä, niin sitten aina kynnys sen harrastamiseen on matalampi jatkossa. Huonoista tavoista on aina hankalampi päästä eroon, jos niiden pauloihin on joutunut. (Esim. ei ikänsä raittiilla olleella ole niin kiusausta juoda liikaa nytkään, kuin alkoholistilla).

Normaali ihminen tekee virheitä ja erehdyksiä. Normaali ihminen on välistä jonkin verran moraaliton.

• Kurre_Orava
        Nari Säre kirjoitti:

...tietysti... Mielenkiintoinen näkökantahan tuokin, että sitten kun kenen tahansa nussiminen alkaa kyllästyttää, niin aletaan pohtia, josko jotain syvempääkin...?

Mulla nyt tietty on ne kivikautiset ideaalit siitä, että ihmissuhde on ainutkertainen, arvokas ja vaalittava asia jo lähtökohtaisesti.

Tietty, eihän ne värkit nyt mekaanisesti kulu hiomalla (kummallakaan) - jos ei satu huono tuuri ja saa löperöillessään aidseja jne.

Sinun ideaalit ovat varsin OK. Älä kuitenkaan tule minulle kertomaan miten minun olisi pitänyt elämäni elää.

Veikkaan, että olet elänyt melkoisen 'suojattua' elämää. Minä taas olen kokenut muutakin kuin naapurin katiskan.

Sinulle ideaalit ovat olleet itsestään selviä. Minulle tiettyjen ideaalien tarpeellisuus on selvinnyt ehkä rankankin opiskelun kautta.

• Nari Säre
        Hertha kirjoitti:

Normaali ihminen tekee virheitä ja erehdyksiä. Normaali ihminen on välistä jonkin verran moraaliton.

...noh, ehkäpä löperöt seksisuhteet ovat ennemminkin nykyisin se normi.

...eli siinä mielessä horoperseet ja heppiheikit ovat nykyisin enemmän sääntö kuin poikkeus.

• Nari Säre
        Kurre_Orava kirjoitti:

Sinun ideaalit ovat varsin OK. Älä kuitenkaan tule minulle kertomaan miten minun olisi pitänyt elämäni elää.

Veikkaan, että olet elänyt melkoisen 'suojattua' elämää. Minä taas olen kokenut muutakin kuin naapurin katiskan.

Sinulle ideaalit ovat olleet itsestään selviä. Minulle tiettyjen ideaalien tarpeellisuus on selvinnyt ehkä rankankin opiskelun kautta.

...olet minun entisen elämäni suhteen väärässä.

Valitettavasti minäkin vastoin parempaa tietoani olen tehnyt erehdyksiä, joita ei olisi tarvinnut tehdä.

Jälkeenpäin ei kannata viisastella, mutta terveet ideaalit ovat hyviä sikäli, että joku voi tajuta niiden pohjalta asiat aiemmin.

Ts. ideaalitasolla voi puhua rankastikin. Mennyttä elämää on turha yksilötasolla ruikuttaa, aina voi mennä sitten eteenpäin.

Toisaalta, ellet sinäkään tietäisi näistä "paremmista ideaaleista" (esim. minusta tuntuu, että et sinä nykyisin hyppisi aisan yli), niin et sinä niin eläisi nytkään... mikä taas osoittaa, että ideaali sinänsä on oikea, vaikka olisimme eläneet joskus eri tavoin?

• Nari Säre
        Kurre_Orava kirjoitti:

...on se, että nyt ainakaan kristityn nuoren naisen tai miehen ei nyt ensinnä kannata lähteä horopersettä tai heppiheikkiä etsimään kapakista, jos etsii vakituista parisuhdetta?

• Kurre_Orava
        Nari Säre kirjoitti:

...on se, että nyt ainakaan kristityn nuoren naisen tai miehen ei nyt ensinnä kannata lähteä horopersettä tai heppiheikkiä etsimään kapakista, jos etsii vakituista parisuhdetta?

Kenenkään ei kannata vakituisempaa suhdetta lähteä etsimään kapakista. Kapakki-iskuista mimulla on verraten laaja kokemus.

Onnistuneet suhteet löytyvät käsittääkseni jostain muualta. Minun ja rouvan tapauksessa tapasimme virtuaalimaailman bittiviidakossa. Jälkeenpäin havaitsimme, että meillä on muitakin yhteisiä kiinnostuksen kohteita. Vaikkapa ne U.S.A valmisteiset ajoneuvota ja samassa maassa rakennetut moottoripyörät.

Tarvitaan naiselta asennetta kun kyselemättä tekee paikallisen peltisepän kanssa diilin, että -77 Ford LTD laitetaan kuntoon, vaikka kevyestä kunnostuksesta tulikin tuhansien eurojen projekti. (hiekkapuhalluksessa paljastui kittikasaksi :(*

• cisma
        Wanda kirjoitti:

Minä olen selvittänyt jo tilanteeni, miksi ryhdyin myymään seksipalveluita.
        Ammattitaitoinen prostituoitu ei sotke jauhoja eikä vellejä. Olen visusti varonut rakastumasta "pokiini". Olen tehnyt seksibisnestä työni ohella selvittääkseni taloudellista pattitilannetta. Minulla on ihmissuhteita, sen enempää en rupea sukuselvitystä tekemään.
        Päinvastoin minä saan sivubisneksessäni sen verran puuhata tuon seksin kanssa, niin että minun ei tee mieleni hyppiä aidan toiselle puolelle. Väittäisin, että asiaansa vakaasti suhtautuva prostituoitu on rakkaillensa lojaalimpi kuin vaihtelunhaluinen ikävystynyt pikkurouva.
        Ei prostituutio ole minun ammattini, mulla on ammatti.
        Sanon vain, että säilyäkseen seksityössä järjissään se vaatii vahvaa psyykkeä.
        En mainosta, enkä suosittele prostituutiota toin vain oman näkökulman keskusteluun.
        Halusin ravistella stereotypioita. En koe olevani riistetty, en ole päihderiippuvainen, en ole aina käytettävissä, enkä asioi ihan keiden kanssa tahansa.
        Koska olen toiminut omiin nimiini olen pystynyt asettamaan toiminnalleni reunaehtoja.

Enhän minä sukulaissuhteistasi olekaan kiinnostunut, kiinnosti vain tietää onko tämä "ammattisi" vaikuttanut parisuhteen muodostumiseen ja kenties vaimona oloon ja haittaako mahdollisten lasten tulevaa isää tämä ammattisi.
        Niin siis sinulla on parisuhde ja tätä miestäkö ei siis sinun sivubisneksesi haittaa? No se on hienoa, jos näin on. (tämän kuvan sain, kun sanoit, ettei sinulla ole tarvista hypellä aidan toiselle puolelle, ilmeisesti aidan toiselle puolelle hyppelemistä ei lasketa hyppelemiseksi jos sen tekee rahasta) Sekin on tosi hienoa, että nämä rakkaimmat, eivät katso pettämiseksi, näitä seksisuhteita, ymmärtäväistä porukkaa. Täytyy tässä myöntää, etten olisi läheskeen noin ymmärtäväinen, jos mieheni tälläisiä suhteita harrastaisi - rahasta, tai muutoinkaan.

"Ei prostituutio ole minun ammattini, mulla on ammatti."

- Nyt meni vähän yli, siis se on sinun sivuammattisiko? Vai kenties harrastus, eikö prostituutio olekaan ammatti siinä missä muutkin?

"Sanon vain, että säilyäkseen seksityössä järjissään se vaatii vahvaa psyykkeä. "

- No aivan varmasti vaatii ainakin tietynlaista psyykettä, ei monelle tosiaankaan sovi, ei ainakaan minulle, pitäisi elämänkatsomus ja ihmisarvostus järjestää täysin uudelleen.

(Ps. Täällä olisi varmaan moni poika kiinnostunut yhteystiedoistasi, kas kun kukaan ei vielä ole niitä kysynyt)

• Wanda
        cisma kirjoitti:

Enhän minä sukulaissuhteistasi olekaan kiinnostunut, kiinnosti vain tietää onko tämä "ammattisi" vaikuttanut parisuhteen muodostumiseen ja kenties vaimona oloon ja haittaako mahdollisten lasten tulevaa isää tämä ammattisi.
        Niin siis sinulla on parisuhde ja tätä miestäkö ei siis sinun sivubisneksesi haittaa? No se on hienoa, jos näin on. (tämän kuvan sain, kun sanoit, ettei sinulla ole tarvista hypellä aidan toiselle puolelle, ilmeisesti aidan toiselle puolelle hyppelemistä ei lasketa hyppelemiseksi jos sen tekee rahasta) Sekin on tosi hienoa, että nämä rakkaimmat, eivät katso pettämiseksi, näitä seksisuhteita, ymmärtäväistä porukkaa. Täytyy tässä myöntää, etten olisi läheskeen noin ymmärtäväinen, jos mieheni tälläisiä suhteita harrastaisi - rahasta, tai muutoinkaan.

"Ei prostituutio ole minun ammattini, mulla on ammatti."

- Nyt meni vähän yli, siis se on sinun sivuammattisiko? Vai kenties harrastus, eikö prostituutio olekaan ammatti siinä missä muutkin?

"Sanon vain, että säilyäkseen seksityössä järjissään se vaatii vahvaa psyykkeä. "

- No aivan varmasti vaatii ainakin tietynlaista psyykettä, ei monelle tosiaankaan sovi, ei ainakaan minulle, pitäisi elämänkatsomus ja ihmisarvostus järjestää täysin uudelleen.

(Ps. Täällä olisi varmaan moni poika kiinnostunut yhteystiedoistasi, kas kun kukaan ei vielä ole niitä kysynyt)

Minä sanoin, että olen antanut seksipalveluita omalla ajallani. Prostituutio käy työstä, mutta missä on nähty (virallisissa dokumenteissa) Ammatti protituoitu.
        Eikä kaikilla ihmisillä ole välttämättä tyypillisiä parisuhteita.
        Ja minä käsitän aidan toiselle puolelle hyppäämisellä sitä että solmii tunnesiteen suhteen ulkopuoliseen henkilöön.
        Mulla on elämän katsomus ja elämän arvot.
        Olen mm. kasvissyöjä, vastustan rasismia, en käytä päihteitä j.n.e.
        En ole hakenut asiakkaitani ravintoloista vaan mulla on oma index.
        Mulla on monivuotiset hyvät asiakassuhteet pääosin.Asiakkaisiin on hyvät välit, mutta pystyäkseen olemaan prostituoitu ensimmäinen sääntö on ,että ei saa solmia liian lujaa tunnesuhdetta asiakkaisiin vaan on pidettävä yksityiselämä ja prostituoidun elämä erillään toisistaan.

• on entiseltä ammatiltaan
        cisma kirjoitti:

prostituoitu. Eipä se kovastikkaan ole heidän elämäänsä vaikuttanut. Onnellisia ovat.

• ...
        Wanda kirjoitti:

Minä sanoin, että olen antanut seksipalveluita omalla ajallani. Prostituutio käy työstä, mutta missä on nähty (virallisissa dokumenteissa) Ammatti protituoitu.
        Ja minä käsitän aidan toiselle puolelle hyppäämisellä sitä että solmii tunnesiteen suhteen ulkopuoliseen henkilöön.
        Mulla on monivuotiset hyvät asiakassuhteet pääosin.Asiakkaisiin on hyvät välit, mutta pystyäkseen olemaan prostituoitu ensimmäinen sääntö on ,että ei saa solmia liian lujaa tunnesuhdetta asiakkaisiin vaan on pidettävä yksityiselämä ja prostituoidun elämä erillään toisistaan.

Prostituutiopalstalla kerroit avoimesti maksavasi kaikkia lakisääteisiä maksuja ihan siksi ettet halua tukea harmaata taloutta. Tässä linkki ko. kommenttiisi:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=119&conference=4500000000000223&posting=22000000007108157

Mikä on siis jutuistasi totta ja mikä ei - siinäpä pulma ;)

• Kurre_Orava kirjoitti:

Nyt pelaat sillä elämän osa-alueella josta minulla on tommonen 1'200'000mk (201'826,53€) enemmän kokemusta.

Velkajärjestelyssä lasketaan tietty summa jolla tulet toimeen. Ulosotto taas ei ota kuin korkeintaan sen yhdenkolmasosan. Velkajärjestely tarkoittaa, että elät sen viisi vuotta todella vähällä.

Ulosotto vaihtoehtona taas antaa vapaammat kädet operoida. Itse hoidin omat kakkani hyväksikäyttämällä -90-00 vaihteen IT buumia. Velkajärjestelystä olisin ehkä vasta pääsemässä parhaillaan eroon.

Eräissä rahoittavissa instansseissa miestä joka päättää hoitaa asiansa arvostetaan enemmän kuin tyyppiä joka päättää viisi vuotta kituuttaa ja päästä sitten kuin koira veräjästä.

Nimimerkillä: Älä ala mulle näissä...

"Velkajärjestelyssä lasketaan tietty summa jolla tulet toimeen. Ulosotto taas ei ota kuin korkeintaan sen yhdenkolmasosan."

Niinpä, tässä pitääkin jokaisen miettiä mihin omat tulot velkoihin nähden riittävät ja mihin eivät. Suoralta kädeltä ei kumpaakaan vaihtoehtoa kannata kenellekään suositella, vaikka ilaman muuta velkojat haluaisivat että kaikki valitsisivat ulosoton.

"Eräissä rahoittavissa instansseissa miestä joka päättää hoitaa asiansa arvostetaan enemmän kuin tyyppiä joka päättää viisi vuotta kituuttaa ja päästä sitten kuin koira veräjästä."

Velkoja se tässä maassa on ainoa, joka pääsee kuin koira veräjästä. Puku päällä solmio kaulassa mennään televisioon jauhamaan paskaa yleisestä maksumoraalista ja sen ylläpitämisestä. Velkomismoraalista ei ole tietoa. Niin ihmisten henkilökohtaiset omaisuudet kuin firmojenkin kalusteet ja tilat realisoidaan pilkkahintaan. Tarkoitus ei tietenkään tosissaan olekaan kuitata velkaa olennaisesti pakkohuutokaupalla. Kun myy polkuhintaan, velkaa jää mukavasti jäljelle korkoa kasvamaan ja ulosotossa oleva velallinen on kuristusnarussa loppuelämänsä. Velan joutuu maksamaan moninkertaisesti takaisin pankille ilman että alkupääoma koskaan lyhenee senttiäkään.

Velkajärjestely ON asioidensa hoitamista ja varsinkin laman jälkeen monille se ainoa tapa hoitaa asiansa. Väite, että velkajärjestelyssä oleva pääsee vastuistaan kuin koira veräjästä, kuulostaa lähinnä jonkun Contantin ym. perintätoimistojen härskiltä propagandalta. Velkojan etuhan se, jos velallisryhmät halveksivat ja syyttelevät toisiaan. Velkajärjestelyyn nyt ei kuitenkaan kevytmielisesti tai rikollisesti velkaantunut pääse.

Toisaalta kituuttamista, ja kuitenkin pääsee liian helpolla? Nie panimaju.

"Nyt pelaat sillä elämän osa-alueella josta minulla on tommonen 1'200'000mk (201'826,53€) enemmän kokemusta."

Hmm. Tuskin tuo oli alkuperäinen lainasummasi, vaan tuossa on jo korot ja perintäkulut mukana - vai?

Miten olisit toiminut 8 miljoonan kanssa? Vieläkö olisit purrut hammasta vai olisiko velkajärjestely jo alkanut näyttää simpsakammalta vaihtoehdolta?

• Wanda

"Velkajärjestelyssä lasketaan tietty summa jolla tulet toimeen. Ulosotto taas ei ota kuin korkeintaan sen yhdenkolmasosan."

Niinpä, tässä pitääkin jokaisen miettiä mihin omat tulot velkoihin nähden riittävät ja mihin eivät. Suoralta kädeltä ei kumpaakaan vaihtoehtoa kannata kenellekään suositella, vaikka ilaman muuta velkojat haluaisivat että kaikki valitsisivat ulosoton.

"Eräissä rahoittavissa instansseissa miestä joka päättää hoitaa asiansa arvostetaan enemmän kuin tyyppiä joka päättää viisi vuotta kituuttaa ja päästä sitten kuin koira veräjästä."

Velkoja se tässä maassa on ainoa, joka pääsee kuin koira veräjästä. Puku päällä solmio kaulassa mennään televisioon jauhamaan paskaa yleisestä maksumoraalista ja sen ylläpitämisestä. Velkomismoraalista ei ole tietoa. Niin ihmisten henkilökohtaiset omaisuudet kuin firmojenkin kalusteet ja tilat realisoidaan pilkkahintaan. Tarkoitus ei tietenkään tosissaan olekaan kuitata velkaa olennaisesti pakkohuutokaupalla. Kun myy polkuhintaan, velkaa jää mukavasti jäljelle korkoa kasvamaan ja ulosotossa oleva velallinen on kuristusnarussa loppuelämänsä. Velan joutuu maksamaan moninkertaisesti takaisin pankille ilman että alkupääoma koskaan lyhenee senttiäkään.

Velkajärjestely ON asioidensa hoitamista ja varsinkin laman jälkeen monille se ainoa tapa hoitaa asiansa. Väite, että velkajärjestelyssä oleva pääsee vastuistaan kuin koira veräjästä, kuulostaa lähinnä jonkun Contantin ym. perintätoimistojen härskiltä propagandalta. Velkojan etuhan se, jos velallisryhmät halveksivat ja syyttelevät toisiaan. Velkajärjestelyyn nyt ei kuitenkaan kevytmielisesti tai rikollisesti velkaantunut pääse.

Toisaalta kituuttamista, ja kuitenkin pääsee liian helpolla? Nie panimaju.

"Nyt pelaat sillä elämän osa-alueella josta minulla on tommonen 1'200'000mk (201'826,53€) enemmän kokemusta."

Hmm. Tuskin tuo oli alkuperäinen lainasummasi, vaan tuossa on jo korot ja perintäkulut mukana - vai?

Miten olisit toiminut 8 miljoonan kanssa? Vieläkö olisit purrut hammasta vai olisiko velkajärjestely jo alkanut näyttää simpsakammalta vaihtoehdolta?

Mulla on alhainen kipukynnys. Minä tarkalleen mietin miten ja millä tavalla tulisin tarjoamaan seksipalveluita. Mulla se oli kylmää laskelmointia. En kuvitellutkaan, että olisin lähtenyt ravintoloiden tiskeille notkumaan ja pokia katsastamaan. Mulla oli muut kanavat asiakkaiden hankkimiseen ja läksin siitä, että laatu korvasi määrän eli minulla ei ole ollut mitään "bordellimeininkiä".
        Sain kohtuullisen korvauksen palveluksistani ja siinä jäi vähän "sulaa" rahaakin elämiseen.
        Me olemme erillaisia jos joku elää tiukkojen periaatteiden mukaan niukempaa elämää niin ei siinä mitään.
        Minä valitsin rahallisesti vähän väljemmän elämän, eikä mulla omatunto soimaa. Olen pitänyt koko toimintani aikana ohjakset tiukasti käsissäni niin etten ole reissussa rähjääntynyt.

• Wanda
        ... kirjoitti:

Prostituutiopalstalla kerroit avoimesti maksavasi kaikkia lakisääteisiä maksuja ihan siksi ettet halua tukea harmaata taloutta. Tässä linkki ko. kommenttiisi:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=119&conference=4500000000000223&posting=22000000007108157

Mikä on siis jutuistasi totta ja mikä ei - siinäpä pulma ;)

Ei tarvitse linkkiä heittää kyllä minä omat kommenttini muistan. Senkus käännät ja väännät ja vänkäät. Totta olen puhunut.
        Yksi asia mua teissä feministeissä rassaa! Koko ajan pitää pyrkiä niskanpäälle ja selättää sellaisia jotka eivät ole samaa mieltä teidän kanssanne. Se on sun pulmasi ei minun. Enhän minä ole harmaata taloutta tukenutkaan. Enhän minä ole väittänytkään, että tekisin prostituutiota päätoimisesti.
        Mitähän jos te feministit yhtä innokkaasti kyttäisitte herrojen ja herrattarien metkuja tai itäsutenöörien harmaata bisnestä kuin räksytätte suomalaisille seksialan yrittäjille. Minä olen niin pää-kuin sivutyöstä maksanut veroja.
        Miten niin sivuammatti???? Onko Maa pallo??????

• ...
        Wanda kirjoitti:

Ei tarvitse linkkiä heittää kyllä minä omat kommenttini muistan. Senkus käännät ja väännät ja vänkäät. Totta olen puhunut.
        Yksi asia mua teissä feministeissä rassaa! Koko ajan pitää pyrkiä niskanpäälle ja selättää sellaisia jotka eivät ole samaa mieltä teidän kanssanne. Se on sun pulmasi ei minun. Enhän minä ole harmaata taloutta tukenutkaan. Enhän minä ole väittänytkään, että tekisin prostituutiota päätoimisesti.
        Mitähän jos te feministit yhtä innokkaasti kyttäisitte herrojen ja herrattarien metkuja tai itäsutenöörien harmaata bisnestä kuin räksytätte suomalaisille seksialan yrittäjille. Minä olen niin pää-kuin sivutyöstä maksanut veroja.
        Miten niin sivuammatti???? Onko Maa pallo??????

Sä vaan puhut itseäsi koko ajan pussiin.. Sekin on tietysti meidän muiden naisten vika, eikö vain ;)

• cisma
        Wanda kirjoitti:

No sekö sitten olisi ihan ok, (ei aidan toisella puolella hyppimistä), jos vaikkapa vaimot vähän vieraissa kävisivätkin, harrastaisivat semmosia yhden illan suhteita ilman tunnesidettä?

• maksaja.

Prostituutiota on siksi, koska se on naiselle helpoin tapa tienata rahaa

• Ensio

Oikea vast.: Perimmäinen syy on se, että miehellä on mielessä se yksi asia melkeinpä koko ajan ja aina! Tästä se lähtee! Vai onko joku muka eri mieltä tosissaan? Naisilla on enemmän muutakin elämää!

• justiina

Parilla sanalla:

Miesten itsekkyys.

• eipäs

..ahneus

• Nainen

Halut?

Halu seksiä - halu rahaa. Mitä muuta?

• eräs nainen

Seksuaalinen tarve ja rahan tarve kohtaavat toisensa.

• Ihmisoikeus

Kyse on siitä, kuten naistutkija televisiossa selitti seksibaarihaastattelujen perusteella, että seksibaarin naiset näkevät toimintansa ainoana tienä pois taloudellisesta köyhyydestä tienä rikkaaseen länteen.

Kuitenkin myös köyhien maiden miehet tekevät samaa, eli tyydyttävät seksuaalisesti suomalaisia naisia, jotta saavat oleskeluluvan EU:n alueelle. Tästä ihmiskaupasta ei kuitenkaan puhuta.

• Bennett4

Puute? En muuta keksi.

• Siiri

Kiitos vastauksista! Paljon niitä tulikin. Suurin osa meni vähän sivusta, ei se mitään. Kuitenkin olen pohtinut tätä asiaa ja kiinnosti kuulla muiden mielipiteitä siitä, mikä on pohjimmainen syy nimenomaisesti prostituutioon. Bennett, olen samaa mieltä kanssasi. Bennett on muuten hengityskone, taisit tietääkin. Heips!

• luotsi

Raha. Raha. Raha.

"Itsenäisillä" prostituoiduilla kyseessä on joko mahdollisuudet hyviinkin tuloihin ja vielä pimeästi. Toisilla "itsenäisillä" on kyseessä ainoa mahdollisuus saada rahaa elämiseen.

Ihmiskaupassa taas rahan himo polttelee niiden mielissä jotka näitä naisia kauppaavat.

Eli perimmäiset syyt ovat ahneus ja raha. Ei sen kummempaa.

Toisaalta voidaan muista vanha viisaus, että aina kun on kysyntää on myös tarjontaa.

• Siiri

Siis ei ole!

• luotsi
        Siiri kirjoitti:

Siis ei ole!

mikä tai mitä ei ole?

• Siiri
        luotsi kirjoitti:

mikä tai mitä ei ole?

Raha.

• luotsi
        Siiri kirjoitti:

Raha.

Mikä sinusta sitten syynä on? Harvempi prostituoitu varmaan silkasta tekemisen ilosta on alalle hakeutunut. Ja mikä muu ihmiskaupassa voisi olla kuin raha vaikuttimena? Johan se nimityksestäkin ilmenee, että kauppaa käydään. Mutta kerro toki, mikä on syynä.

• Siiri
        luotsi kirjoitti:

Mikä sinusta sitten syynä on? Harvempi prostituoitu varmaan silkasta tekemisen ilosta on alalle hakeutunut. Ja mikä muu ihmiskaupassa voisi olla kuin raha vaikuttimena? Johan se nimityksestäkin ilmenee, että kauppaa käydään. Mutta kerro toki, mikä on syynä.

vastaukset? Et!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4890
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2265
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1444
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      89
      1374
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1356
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      135
      1165
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1085
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      266
      993
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      967
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      965
    Aihe