Valkolaisena tyhmiä kysyn.. Miksi sanotaan nimeltä eikä äiti ja isä.? ... Ja onko sillä merkitystä miten kutsuu,? eikö se tunne ole se pääasia, mitä vanhempiamme kohtaan tunnemme tai mitä lapsemme tuntevat meitä kohtaan.? .. Vanhin lapseni kutsui minua etunimellä ollessaan alle kouluikäinen. Vähän loukkaannuinkin siitä, koska kaipa se minun suvussa, kokemusmaailmassa ja kulttuurissa olisi ollut kaunista kuulla sana "äiti" Kerran sitten kysyin häneltä miksi hän kutsuu minua nimeltä eikä äidiksi. Hän selitti että kaikkihan äidiksi kutsuu, mutta hän haluaa kutsua niin että erotun kaikista muista äideistä...ja siksi käytti etunimeäni. Selitys oli varsin kaunis mielestäni. Että olen erityisempi kuin ne muitten äidit. Tämä taitaa loppujen lopuksi olla aika turhanpäiväinen juttu vai onko, kutsutaanko äidiksi vai nimellä? . Tärkeintä on se tunne mikä siinä ihmissuhteessa on. Tunnetta voinee ladata yhtä paljon sanaan äiti tai etunimeen, samankaltaisia tunteita. Yhtä vahvoja tai heikkoja, lämpimiä tai viileitä.
Miksi romanit ei kutsu äiti ja isä?
Anonyymi
0
613
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911284Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50665
- 52657