Onko teillä ollut hollanninpaimenkoiraa? Haluaisin todella kuulla kertomuksia omista koiristanne ja rodun luonteesta erityisesti. Jos sillä on muiden ominaisuuksien kannalta merkitystä niin pitkäkarvaisista olen kiinnostunut.
Kuinka sosiaalisia nuo ovat toisia koiria ja ihmisiä kohtaan, kuinka aktiivisia, kuinka terveitä, onko saalistusviettiä tai vahtiviettiä, ovatko helppoja tai vaikeita kouluttaa, lempeitä tai vetäytyviä.... ihan kaikesta.
Ihan vaan pinnallisesti olen ihastumassa tuohon rotuun ja muutaman vilaukselta tavannut, joten haluaisin tietää mistä tässä koirassa pintaa syvemmältä on kysymys. Eräs muistaakseni lyhytkarvainen vaikutti näin taviksen silmiin tosi aktiiviselta ja ehkä jopa vähän hanakalta, tuli mieleen, ettei tosiaan taida olla mikään sohvaperuna?
Luin rodusta nuo perushöpötykset, mutta tosiaan uskon että parhaan käsityksen saan jos joku jaksaa itse kertoa kokemuksesta.
Joskus sitten kun näistä omista koiristani aika jättää, niin haluaisin hankkia sosiaalisen ja tervepäisen koiran jonka kanssa ehkä harrastaisikin mutta joka ennen kaikkea tulisi juttuun toisten koirien kanssa, ehkä auttaisi ei-niin-tervepäisten sosiaalistamisessa tms. :)
- Vilijonkka
Hollanninpaimenkoiran luonne?
Anonyymi
0
81
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911254Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 48824
- 70820
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53760Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50695- 33672
- 60659
- 52637
- 50625