Mikäpä mikä on ilahduttanut viime aikoina?

Anonyymi

Eilen oli matkustettava A:sta B:en kautta C:hen.
Täytyipä kysellä nuorisolta neuvoa.
Nuori mies vastaili kysymyksiini ystävällisesti samoin bussissa nuori tyttö neuvoi ystävällisesti.
Nämä kaksi kohtaamista sai iloiseksi ja olon turvalliseksi.

Beng

45

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joko olet alkanut eksyilemään Expoossa?

• Anonyymi

Eh. Kun Vandaall.
        Hirveiden voimajohtohäkkyröiden alla busapysäkil. Olis varmaan kivaa ukkosellakii.

Beng
        Olen huolissani kirjoittajista. Eikö mikhään ilahuta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eh. Kun Vandaall.
        Hirveiden voimajohtohäkkyröiden alla busapysäkil. Olis varmaan kivaa ukkosellakii.

Beng
        Olen huolissani kirjoittajista. Eikö mikhään ilahuta?

Olen iloinen, että olet päässyt pois Vantaalta eikä voimajohdot syöneet hiuksiasi sykkyrään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen iloinen, että olet päässyt pois Vantaalta eikä voimajohdot syöneet hiuksiasi sykkyrään.

Ja kiitän😎

Beng
        Tämä kostea sää ilokseni vetää taivutetut hiukset suoraksi.

• Anonyymi

On niitä ilahduttaviakin asioita ...ja jotenkin minulle on tullut ajatus siitä että ihmiset haluavat keskustella...nuoremmat sekä vanhatkin ...vaikka kauppareissulla...
      Mutta on minulla aika kovakin huolenaihe ollut kun niinkuin mainitsin yhtenäpäivänä että läheiseni matkusti Turkkiin...eikä minnekään turistikeskukseen ...vähän kyllä pelottaa nuo sotatoimet...
      mimmimum-..mi

• Anonyymi

Vuorovaikutus on hyvästä. Muutaman mukavan vieraan nuorenkin kohtaaminen antaa hyvää mieltä. Eihän tämä tietenkään ole iästä kiinni. Mutta sydämestäni toivon valoisampaa ilmapiiriä nuorille.
        Tietenkin sitä nyt on huolissaan läheisistä, kun odottamaton tilanne tuolla.
        Tulitikut ja ruutitynnyrit pitäisi pitää kaukana toisistaan. Itsekin olen pari kertaa Turkissa käynyt eikä oikein ole mitään huonoa kerrottavaa.

Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vuorovaikutus on hyvästä. Muutaman mukavan vieraan nuorenkin kohtaaminen antaa hyvää mieltä. Eihän tämä tietenkään ole iästä kiinni. Mutta sydämestäni toivon valoisampaa ilmapiiriä nuorille.
        Tietenkin sitä nyt on huolissaan läheisistä, kun odottamaton tilanne tuolla.
        Tulitikut ja ruutitynnyrit pitäisi pitää kaukana toisistaan. Itsekin olen pari kertaa Turkissa käynyt eikä oikein ole mitään huonoa kerrottavaa.

Beng

No, huomasitko sivistyneesi tai viisastuneesi Turkin reissullasi? Mm. sellaisi "syitä" esitetään noiden ilmaston-saastutus-matkojen syyksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, huomasitko sivistyneesi tai viisastuneesi Turkin reissullasi? Mm. sellaisi "syitä" esitetään noiden ilmaston-saastutus-matkojen syyksi.

Sivistys ja sivistys.
        Tietämystä kyllä.
        Aitoa turkkilaista saunaa pidän parempana kuin meidän sähkösaunaa. Rantasauna on ok.
        Izmirissä söin elämäni parhaan pizzan.
        Voin rauhoittaa mieltäsi, että silloin kun matkustin, jäätiköt olivat vielä kuosissaan.
        Silloin ei vielä Madonna ollut lanseerannut muovipullovettä.
        Ja ihmiset olivat ystävällisiä.
        Musiikkikin miellytti. Erilaista. Eksoottista.

Beng
        Et ole tainnut itse käydä. Suosittelen, mutta ehkei ihan nyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monia kertoja olin menossa turkkiin mutta jätin väliin koska luulin, että sinne pitää matkustaa turkki päällä. Pahin oli kuulla ettei turkista saa turkkeja, ainakaan kovin yleisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monia kertoja olin menossa turkkiin mutta jätin väliin koska luulin, että sinne pitää matkustaa turkki päällä. Pahin oli kuulla ettei turkista saa turkkeja, ainakaan kovin yleisesti.

Sieltä saa nahkatakkeja. Muistatko vyötäröpituisen pusakan. Niitä.
        Turkkia onkinmturha raahata mukana. Toisella kerralla 40 °C ja . Jaksoi kävellä korttelin ja sitten vichyä. Meressä uinti helpotti. Mutta illat olivat mukavia tavernassa syöden. Aina tuli melooneja vakket jälkkäriä halunnut enää tilata.
        Kun tilanne rauhottuu, mene turkitta Turkkiin johonkin pieneen kylään, mikä ei ole turismin pilaama.

Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sieltä saa nahkatakkeja. Muistatko vyötäröpituisen pusakan. Niitä.
        Turkkia onkinmturha raahata mukana. Toisella kerralla 40 °C ja . Jaksoi kävellä korttelin ja sitten vichyä. Meressä uinti helpotti. Mutta illat olivat mukavia tavernassa syöden. Aina tuli melooneja vakket jälkkäriä halunnut enää tilata.
        Kun tilanne rauhottuu, mene turkitta Turkkiin johonkin pieneen kylään, mikä ei ole turismin pilaama.

Beng

Juu. Nahkatakkeja myynnissä monissakin turistikohteissa. Joskus aikoinaan etsin juuri sellaista tietyn (80-luvun) mallista, jossa muotoja eli vekkejä ja sen sellaista. Katsastin kanarialla ja jossain muuallakin, dubaissakin. Mutta ei. Juuri se etsimäni nahkatakki ei tullut vastaan.

• Anonyymi

Negatiivisuus on vallalla. Myönteistä keskustelunkulkua ei ole.
      Asia-aloitukset tyrmätään perusteetta ja jos ei pysty todistamaan olevansa oikeassa, (siis että aloittaja on väärässä)
      niin ainakin viimeinen sana pitää saada. Se on "voitto".
      Se tuntuu olevan tärkeää.
      Oire tuntuu pahenevan ikää myöten, huomaa 70 palstalla.
      Palsta peilaa uutisia, vain huonoista puhutaan.
      Lähes ainoa "positiivisuuden" ilmentymä on itsensä kehuminen,
      oman erinomaisuuden esiintuominen.
      Silloin löytyy runsaasti hyvää :D.

Ilonaihe itselläni tänään on mielenkiintoinen kirja.
      Kirja on yleisin ilonaiheeni ja ajankuluni.
      Nyt luen Antti Ronkaisen -Juri Mykkäsen "Vapiseva Eurooppa"-kirjaa,
      alaotsikko Mitä seuraa eurooppalaisen politiikan kaaoksesta ?

Toista kirjaa pläräilen ( harppoen) siinä sivussa välillä.
      "Steve Ray Vaughan -ristitulessa". Kitaravirtuoosin elämäkerta.
      Ihmettelin aikoinaan minne SRV katosi, kun uusia zibeleita ei enää ei tullut.
      Hän olikin kuollut lento-onnettomuudessa.

Mielenkiintoinen oli myös edellinen lukemani kirja
      "Totuudenjälkeinen talouspolitiikka - Thatcheristä Trumpiin".
      Kirjoittaja on Christer Lindholm.

Kirjoista saa mukavaa tietoa ja virikettä ja syventää asioitten seuraamista.
      Kirjasto on myös elämänmittainen ilonaihe !
      Loistava suomalainen "palvelumuoto" !

• Anonyymi

po. zibaleit, stygejä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

po. zibaleit, stygejä

Mielenkiintoista luettavaa olet löytänyt.
        Kansainväliset asiat kiinnostavat.
        Jos olisin selbänäkijä, ajattelisin, että asiapitoinen kirjoittaja ja tykkää faktasta.
        Musiikista löytyy kaikenlaisia mielenkiintoisia henkilöitä.
        Hyvä, kun laitoit kirjoittajien nimet!
        Tiedä vaikka...
        Kirjasto o n ilonaihe. Siellä järjestetään nykyisin tapahtumiakin mm. ilmaisia minikonsertteja.

Beng

• Anonyymi

Kirjani ovat tuttujeni mielestä sellaisia, joita he kommentoivat syvän huokauksen saattelemana: "Miten sä j a k s a t lukea noita ?"
      Minulle kotimaan- ja maailmantalous ja politiikka ovat suuri mielenkiinnon kohde seurata. Talouspolitiikka, henkilöhistoriat ja elämänkerrat siltä alalta.
      Elämäkerrat ihan kaikilta aloilta on "peruskauraani".
      Musa on myös ollut elämässäni iloa tuottava elementti, rock'n roll ja blues ja muukin.
      Musan kuuntelu on jäänyt tosi vähälle kun kuulo perkule on niin huonoksi mennyt.

• Anonyymi

Täytynee arvella, että maintsemiesi kirjoittajien täytyy osata ilmaista asiat kiinnostavasti.
        Minusta kirjan tulee ilmaista lukija, onpa sitten faktaa tai satua.
        Ja sehän on taito.

Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täytynee arvella, että maintsemiesi kirjoittajien täytyy osata ilmaista asiat kiinnostavasti.
        Minusta kirjan tulee ilmaista lukija, onpa sitten faktaa tai satua.
        Ja sehän on taito.

Beng

Hei,
        olen erittäin moniruokainen kirjojen suhteen, koska jatkuvasti ei ilmesty uutta niiltä aloilta, jotka minua eniten kiinnostaisivat.
        Kaikki on kiinnostavaa, jos se on kiinnostavasti kirjoitettua.
        Huonoa aihetta ei ole, mutta on joskus huonoja kirjoittajia, jotka pilaavat aiheen.
        Olen aina lukenut paljon. Eläkkeellä menee ainakin 10, jopa 20 kirjaa kuukaudessa,
        riippuen mm. sivumäärästä ja muusta ajankäytöstä.

Olen lukenut kiinnostuksella mitä ihmeellisimpiä ja oudoimpia aiheita.
        Kaikki tieto laajentaa tajuntaa ja minun tajunnassani sitä laajennuksen varaa on...
        Tykkään myös ns. popularisoiduista kirjoista, joita moititaankin.
        Minusta on hienoa, että joku "kansantajuistaa" vaikeita aiheita kaikelle kansalle luettavaksi ja tajuttavaksi.
        Sixten Korkman on yksi hyvä esimerkki taloustieteen puolelta.

Mainitsemani kirjat eivät kaikkein vetävimmästä päästä ole,
        mutta minun arvosteluasteikollani hyviä.
        Sellaisia kirjoja, joista ajattelen tyytyväisenä, että "olipa hyvä kun tuli luettua tämäkin".
        Superhyviä kirjoja on harvassa ja makuja monia. Jonkun hyvä on toisen huono.

On mielenkiintoista lukea, kun joku viisaampi ja asiantunteva analysoi jotain asiaa
        jota on itsekin pohtinut, tulematta joskus paljon minkäänlaisiin tuloksiin.
        Asiantuntijoitten analyysit kirkastavat tai selventävät omaa ajattelua.

Laitoin ajankohtaisuuden vuoksi Turkki-kirjasta aloituksen, joka voi jäädä aloitukseksi,
        ei haittaa mitään, mutta aiheesta kiinnostuneelle se on hyvä kirja tässä maailmantilanteessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei,
        olen erittäin moniruokainen kirjojen suhteen, koska jatkuvasti ei ilmesty uutta niiltä aloilta, jotka minua eniten kiinnostaisivat.
        Kaikki on kiinnostavaa, jos se on kiinnostavasti kirjoitettua.
        Huonoa aihetta ei ole, mutta on joskus huonoja kirjoittajia, jotka pilaavat aiheen.
        Olen aina lukenut paljon. Eläkkeellä menee ainakin 10, jopa 20 kirjaa kuukaudessa,
        riippuen mm. sivumäärästä ja muusta ajankäytöstä.

Olen lukenut kiinnostuksella mitä ihmeellisimpiä ja oudoimpia aiheita.
        Kaikki tieto laajentaa tajuntaa ja minun tajunnassani sitä laajennuksen varaa on...
        Tykkään myös ns. popularisoiduista kirjoista, joita moititaankin.
        Minusta on hienoa, että joku "kansantajuistaa" vaikeita aiheita kaikelle kansalle luettavaksi ja tajuttavaksi.
        Sixten Korkman on yksi hyvä esimerkki taloustieteen puolelta.

Mainitsemani kirjat eivät kaikkein vetävimmästä päästä ole,
        mutta minun arvosteluasteikollani hyviä.
        Sellaisia kirjoja, joista ajattelen tyytyväisenä, että "olipa hyvä kun tuli luettua tämäkin".
        Superhyviä kirjoja on harvassa ja makuja monia. Jonkun hyvä on toisen huono.

On mielenkiintoista lukea, kun joku viisaampi ja asiantunteva analysoi jotain asiaa
        jota on itsekin pohtinut, tulematta joskus paljon minkäänlaisiin tuloksiin.
        Asiantuntijoitten analyysit kirkastavat tai selventävät omaa ajattelua.

Laitoin ajankohtaisuuden vuoksi Turkki-kirjasta aloituksen, joka voi jäädä aloitukseksi,
        ei haittaa mitään, mutta aiheesta kiinnostuneelle se on hyvä kirja tässä maailmantilanteessa.

Pystytkö lukemistasi kirjoista keskustelemaan kenenkään kanssa. Voisitko s24 löytää keskustelufoorumia.
        Korkman on fiksu. Tosin ei hänen neuvonsa tai arvionsa eina ole menneet nappiin.
        Mutta tilanteet välillä ennakoimattomia, joten kukapa paras oraakkeli.

Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pystytkö lukemistasi kirjoista keskustelemaan kenenkään kanssa. Voisitko s24 löytää keskustelufoorumia.
        Korkman on fiksu. Tosin ei hänen neuvonsa tai arvionsa eina ole menneet nappiin.
        Mutta tilanteet välillä ennakoimattomia, joten kukapa paras oraakkeli.

Beng

Viihde ja kulttuuri palstoilla on.

https://keskustelu.suomi24.fi/viihde-ja-kulttuuri/kirjallisuus

Keskustelu alustoja.

• Anonyymi

• Vapaaviikko, kiireettömyys, lenkit syksyisessä luonnossa koiran kanssa, tai äidn kanssa pyörätulia pukaten. Viimeksi uunilohi ja perunamuusi salaatteineen, kylkeen pari lasillista makeaa viiniä. Netflixin mielenkiintoinen sarja, eilen vain elämää -ohjelma tv:ssä nelosella. Onhan näitä.

• Anonyymi

Jokainen nauttii päivistä tavallaan. Ja sinä ilahdutat äitiäsi.
        Näitä on.

Beng

• Anonyymi kirjoitti:

Jokainen nauttii päivistä tavallaan. Ja sinä ilahdutat äitiäsi.
        Näitä on.

Beng

Ilahdutamme äitini kanssa toisiamme. Äitini on inulle rakas, varsinkin nyt kun vielä on.............

• Viime aikoina monen monituiset asiat ovat ilahduttaneet,

tuosta paikasta a paikkaan b muistui mieleeni Vuosia sitten Antalyassa Turkissa kun työnnyin paikallisbussiin vanhan mummon viereen, auto pomppi ja rytkytti joka suuntaan ja meillä ei ollut edes yhteistä kieltä, mutta me selitettiin kumpikin omalla kielellämme, mummo turkiksi ja minä suomeksi, kovasti pälätettiin ja meitä naurettiin koko matkan ajan. Olipahan seuraa toinen toisillemme. Saattoihan ne jutut mennä miten sattuu, vaan eihän tuo haitannut. Kehuin mummon mekon ja hän ihmetteli hattuani huivipäämummo kun oli... lyhyeltä matka tuntui kun oli hauskaa seuraa.

Tämä aamupäivä on ilahduttanut erityisesti, kun olin seuraamassa nelivuotiaiden jalkapalloharjoituksia, leikkiähän se vielä on, mutta hauskaa lapsilla siellä oli ja niin oli mummoillakin. Kuusivuotiailla se muuttuu enemmän jalkapallon peluuksi, nyt vain hupsutellaan pallon kanssa. Kaikilla oli yllään iloiset pelipaidat ja isät pelikaverina.
      Toisaalta oli hienoa nähdä kuinka ohjaaja veti harjoitukset ilolla ja musiikilla, kun oli vielä monikielinen ryhmä.

• Anonyymi

Eipähän teillä bussissa ollut ainakaan kielimuuria.
        Paikallisbussi muistutti 60-luvun bussia, millä me matkustimme. Jyrkkää rinnettä alas. Käsi oli laitettava silmille. Ulospäästyä jalat tutisivat. Niissä saattoi vielä tuprutella. Oli ne tuhkakupit siinä edellisen penkin selustalla.

Pienten peliä on mukava seurata. Ihan hyvää yhteisökasvatusta ja yhteispeliä.
        Ihmeen taitavia tuonkin ikäiset voivat olla, jopa hattutemppuineen osaavimmat.
        Ja sisukkaita ovat, jos tänään ovat pelanneet. Sade?

Beng

• Anonyymi

Hei!

Eilen oli ihan kiva fiilis, kun töistä lähdin puoli yhdeksän kieppeillä ja tiesin, että seuraavan kerran avaan ulko-oven vasta viikon kuluttua. Alkoi syysloma.

Olen nyt koiranhoitajana. Tulin tos päivällä tänne koiruliinukin luo ja sekin oli ilahduttavaa, kun se oli NIIN niin perin iloinen nähtyään minut.

Menin illansuus takaisin kotiin, otin läppärin, yöpaidan ja muut tilpehöörit mukaan, villasukkineen päivineen. Ja TAAAAAAS koira oli NIIN iloissaan, kun palajin, vaikken ollut poissa kuin vajaat kaks tuntia.

Nyt koira on omalla petillään. Avasin koneen ja tässä sitä nyt norkoillaan.
      Unohdin kirjan ja se hieman harmittaa. Tarttee jotakin lukemista keksiä, kun maate menen.

On vähän outoa olla täällä asunnossa yksin koiran kanssa. Veli ja hänen vaimonsa lähtivät aamulla Espooseen. Tulevat huomenna illalla.

Ens viikolle on kans ohjelmaa, että ei täs pelkästään vaan norkoilla toimettomana.

Mukavaa lauantai-iltaa aloittajalle ja teille muille tyypeille.

Heikunkeikku

• Anonyymi

Niinpä lapset ja lapsenlapset ovat sydämessä.
        Lemmikit ilahduttavat.
        Kiitos toivotuksista.
        Hyvää syyslomaa!

Beng

• Anonyymi

Kamalaa alkaa olemaan niinku silleen että jotta, että mikä EI ilahduta.
      Kauheasti moni asia ilahduttelee minua, mutta nyt kun peräti ilolla tulin palstalle aikomuksena rupatella yksinäisyyteni riemulla, niin kukaan ei ala mun kaa jutteleen.
      Edelliselläkään kerralla ei kukaan alkanu. Alkoi risoon.

Toi koira tuola nukkuu, minä täällä vieraan pöydän ääressä tietokoneen näyttö loistaen ja oottelen, josko joku alkais rupattelemaan. Mutku ei.
      Kello on tasan 23. Väsy ei ole asettunut silmiini. Ajatukseni rientävät ees-taas-aikani kuluksi.

En popsi porkkanaa. Koskaan en osta itselleni perunalastuja. Useinmiten en ota yhtäkään kipaletta, jos joku tarjoo. Olen peräti varma, satasesti, että jompikumpi (veljeni tai vaimo) on avannut käden mittaisen nurkan auki punasipuliperunalastupussista. "Piruuttaen". Oi niin totta on, että jos yhen ottaa, niin ottaa toisenkin ja siitä sitte etiäpäin ottelee. Yhtä ottamista.
      Kauhea himo noihin, joita ilmankin voisin olla. He (veli, vaimo) ovat laittaneet keittiön pöydän äärelle mua varten myös kaks karkkipussia. En ole avannut enkä avaakaan. Nisua oli pöydällä, jos keitän kahvia. Että kyllä ne yrittää olla kilttejä. Ihan kiva. :)

Mutta joo. Täällä vielä hetken rouskutan perunalastuja. Puoli pussia rouskutettu. Hyi minua.

Heikunkeikku

• Ethän yksin ole kun sulla on kaverina ihana paras kaveri koira :).
        Moni nukkuu yöllä tai töllöttää illalla telkkua. Onkos täällä vähän hiljaisempaan myöhään illalla ja yöllä?

Hyvää lomaa sinulle. Keksi kaikkea kivaa. Mihis se kesäinen mieskaveruus jäi, vai jäikö?

• Anonyymi

No. Aloittaja katsoi jännäriä illalla. Aika pirullinen juoni. Uni ei ensin tahtonut tulla. Mutta sitten nukuinkin klo 10.20 asti. Enpä ole aikoihin noin myöhästynyt noususta.
        Aamupalojen jälkeen lähdin pitkästä aikaa 'pölyyttyneillä' sauvoilla kävelemään.
        Hyväähän se teki.
        Sortuminen lastuihin. Eilen napsin liikaa cashew pähkinöitä. Ymmärrän Heikku.
        Ihme, kun karkkipussit säilyivät. Lakuja meni muutama, kun verenpaineet mittauksen perusteella on hyvät. Mutta. Hyi minuukin.

Beng

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

Ethän yksin ole kun sulla on kaverina ihana paras kaveri koira :).
        Moni nukkuu yöllä tai töllöttää illalla telkkua. Onkos täällä vähän hiljaisempaan myöhään illalla ja yöllä?

Hyvää lomaa sinulle. Keksi kaikkea kivaa. Mihis se kesäinen mieskaveruus jäi, vai jäikö?

"siilivain"

Koiranhoitokeikka meni ihan hyvin.
        Laitoin autoni mun veljen autopaikalle, joka sijaitsi sellaisessa paikassa, että vieressä oli kaksi isoa pihlajaa. Valtaisa lintuparvi pöllähteli näissä puissa marjoja syöden. Veljen pihasta oli suora näkyvyys puihin. Seuraavana päivänä kun lähdin kotia ja kävelin autolle, meinasin pyörtyä. Koko auto oli rapisseitten lehtien peitossa (jotka eivät rapisseet ajaessa pois kostean auton pinnasta) ja aivan täynnänsä linnunkakkaa. Oranssinväristä töhnää. Koko katto, tuulilasi ja myös auton sivut olivat käsittämättömän töhnäiset.

Kävin tänään pesettämässä auton ja vein sen jälkeen auton korjaamoon valmiiksi huomista varten. Huomenaamulla vaihdetaan jakohihna. Inhottavan kalliinpuoleinen operaatio.
        Saan hakea huomenna auton takaisin ja pääsen vähän kurvailemaan.

Ei ole mieskaveruus tyrehtynyt. Soitti lauantaina totuttuun tapaan ja juteltiin aika tovi.
        Ei asu Vaasassa, vaan vähän kauempana pohjosen suuntaan. Ehkä ens kesänä voisi tavata samanlaisissa merkeissä, kuin viime Juhannuksena. Juhannus oli mukava. Ens Juhannuksena menen kyllä saareen jos ilmat sen sallivat, mutta onhan kesällä muitakin päiviä kuin vain Juhannus.

Kiitos lomantoivotuksesta:)

Heikukeikku

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No. Aloittaja katsoi jännäriä illalla. Aika pirullinen juoni. Uni ei ensin tahtonut tulla. Mutta sitten nukuinkin klo 10.20 asti. Enpä ole aikoihin noin myöhästynyt noususta.
        Aamupalojen jälkeen lähdin pitkästä aikaa 'pölyyttyneillä' sauvoilla kävelemään.
        Hyväähän se teki.
        Sortuminen lastuihin. Eilen napsin liikaa cashew pähkinöitä. Ymmärrän Heikku.
        Ihme, kun karkkipussit säilyivät. Lakuja meni muutama, kun verenpaineet mittauksen perusteella on hyvät. Mutta. Hyi minuukin.

Beng

"Beng"

Kivahan se on joskus nukkua niin kauan kuin nukuttaa, jos ei ole pakko-pakko herätä aamulla mennäkseen jonnekin.

Sun kirjoittamista lakuista tuli mieleen, että veljen vaimo kauan kauan sitten söi lakritsihimossaan aivan mahdottomasti lakritsia ja lakut nostivat verenpainetta niin, että hän joutui sairaalaan. Ensin ei keksitty, mistä verenpaine niin kovasti oli noussut, kunnes P oli sanonut syöneensä paljon laukuja.

Heikunkeikku

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Beng"

Kivahan se on joskus nukkua niin kauan kuin nukuttaa, jos ei ole pakko-pakko herätä aamulla mennäkseen jonnekin.

Sun kirjoittamista lakuista tuli mieleen, että veljen vaimo kauan kauan sitten söi lakritsihimossaan aivan mahdottomasti lakritsia ja lakut nostivat verenpainetta niin, että hän joutui sairaalaan. Ensin ei keksitty, mistä verenpaine niin kovasti oli noussut, kunnes P oli sanonut syöneensä paljon laukuja.

Heikunkeikku

Laitapa noita pähkinöitä ja lakuja yhtä aikaa suuhun.
        Mahtava combo. Nam.

Beng

• Anonyymi

Iloitsimme eilisestä teatteriesityksestä, Pieni Merenneito. Kerrassaan loistava. Sen jälkeen juhlimme toisen synttäriä kahvilla ja Brändillä katsellen Vain elämää.
      Nyt iloisimme luonnon antimista, puuron päällä aroniamarjoja ja omenaraastetta, toiselle pitää niiden päälle laittaa hitusia kaupan mansikkahilloa.
      On myös ilo että toinen on tässä.

• Anonyymi

Teatteri on kiehtovaa. Lähikaupungissa on yksi jännäriesitys. Ilmoittautunen sinne.
        Puuro syön joka aamu. Mustikoita laitoin ja granolaa. Päällinen vaihtelee, mutta tuleepa
        Vitamiineja ja kuituja.
        Aroniaa en olekaan maistanut.

Beng
        Tänään on aika hieno ilma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teatteri on kiehtovaa. Lähikaupungissa on yksi jännäriesitys. Ilmoittautunen sinne.
        Puuro syön joka aamu. Mustikoita laitoin ja granolaa. Päällinen vaihtelee, mutta tuleepa
        Vitamiineja ja kuituja.
        Aroniaa en olekaan maistanut.

Beng
        Tänään on aika hieno ilma.

Niin huoli kuin ilokin voi johtua toisesta ihmisesta kuten ilokin.
        Joskus vain joutuu toteamaan, että joiltain osin kokee olevansa onnekas.
        Esim. korvaani sattui, miten ihmiset joutuvat käyttämään nukahtamislääkkeitä.
        Työelämässä oleville tarve voi syntyä stressistä, kun pitäisi keretä nukkumaan riittävästi.
        Kenkku kaveri on kipu, minkä takia ei vain saa nukahdettua. (Alkukesällä).
        Ilahduttaa, kun oikeastaan uniongelmia ei enää ole.
        Johtuuko osaksi siitä, että osaa rentoutua.
        Muistan työelämän stressin ja sen kun joutui kolmelta yöllä toteamaan, että vain vajaa kolme tuntia keretä nukkumaan.
        Muista ihmisista murehtiminen voi karkottaa nukkumatin oven taakse.
        Eläkkeelle siirtyminen jättääkin taakse monta stressitekijää.

Beng

• Viime aikoina on ilahduttanut Inkivääri.
      On ollut muutamana päivänä kuumetta ylimmillään 38.5 en ole hätääntynyt.
      Pureskelen inkivääriä pari kerta vrk. on pahaa mutta tehokasta.
      Nyt ei ole kuumetta, en silti ole aivan varma tulevasta.

• Anonyymi

Aika korkea kuume. Onko muuta - influenssa?
        Olen joskus syönyt kuivattuja inkiväärin palasia.
        Flunssaan tai influenssaan en ole kokeillut.
        Kirjoitat, että on tehokasta. Täytyypä pitää mielessä.

Beng

• Anonyymi kirjoitti:

Aika korkea kuume. Onko muuta - influenssa?
        Olen joskus syönyt kuivattuja inkiväärin palasia.
        Flunssaan tai influenssaan en ole kokeillut.
        Kirjoitat, että on tehokasta. Täytyypä pitää mielessä.

Beng

Niveliä kolottaa, vähän on tukkoinen olo mutta ei ole kurkkukaan kipeä. Siksi ihmetyttää kun kuume nousi ilman muita kun nivel oireita. Onneksi nyt on helpottanut. Kävelin jo vähän aikaa ulkona tänään. Silti en ole vielä ihan normaalissa kunnossa. Selvästi Inkivääri on auttanut. Ainakin uskon niin.

• mielikki.mummo kirjoitti:

Niveliä kolottaa, vähän on tukkoinen olo mutta ei ole kurkkukaan kipeä. Siksi ihmetyttää kun kuume nousi ilman muita kun nivel oireita. Onneksi nyt on helpottanut. Kävelin jo vähän aikaa ulkona tänään. Silti en ole vielä ihan normaalissa kunnossa. Selvästi Inkivääri on auttanut. Ainakin uskon niin.

Pitää lsätä. Olen ollut netissä kun ei ole jaksanut paljon muutakaan.
        Äskettäin löysin hyvin virkistävää ja viihdyttävää you tubesta.
        https://www.youtube.com/watch?v=qMglBwfhsN4

• Anonyymi
        mielikki.mummo kirjoitti:

Eilisestäkin sateesta pitäisi voida ilahtua: pohjavesiin tuli ropisten varastoa.
        Tosin se esti erinäisten asioiden hoitoa.
        Nyt on kaunista mutta viileää. Aurinko ilahduttaa tietenkin.

Beng

• Anonyymi
        mielikki.mummo kirjoitti:

Katsoin videon aamulla. Hymyilytti. Kommentoinkin, mutta joku poistatti? Enjymmärrä.

Beng

• Anonyymi

Nyt ilahdutti ...kun Pukki teki maalin Suomi johtaa 2-0 Armeniaa vastaan....
      mimmimum-..mi

• Anonyymi

Tulin harrasteista hetki sitten.
        Tekstisi sai kylmät väreet.
        Bravoo!

Beng
        Jospas vihdoin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      55
      7187
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      714
      3343
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      144
      1630
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      260
      1481
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1230
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe