Mikähän säätelee lypsykoneen tykyttimen toimintanopeutta.
Tuo kun ei toiminut kunnolla, niin puhdistin sen.
Sen jälkeen tykytysnopeus meni erittäin nopeaksi.
Onko tuolla sisässä ollut kenties nestettä rajoittamassa tuon "männän" nopeutta???
Kasasinko kenties väärin?? Merkiksi arvelisin AlfaLavalia.
Mäntä liikkui kuitenkin vaakatasossa.
Kaikki vinki ovat tervetulleita.
Lypsykoneen tykytin
23
4850
Vastaukset
niin sieltä karkasi varmaan neste pois .Sen saat takaisin kun otat 50% jäähdytysnestettä ja kokoat sen tykyttimen upoksissa toinen pääty suljetaan tiiviisti,toisesta jätetään ruuvit löysälle.liikutetaan mäntää edestakaisin,mikä vetää nesteen päätymammioon ja ilman pois. Kiristetään toisen pään ruuvit nesteen sisällä.Tämän jälkeen tykytin kuivataan, voidellaan,kootaan säädetään ja testataan.Olisko näistä apua ,jos alfa lavalin Hydro Puls oli kyseessä.Seniorissa on pieni ruuvi josta nesteen voi painaa vaikka lääkeruiskulla sisään . JA aamulla lypsylle! Toivottavasti apua tuli.Niin ja kaikki osathan pysyivät tallessa?
- Juuso
Kiitos vastauksestasi!
Sinnekkö siis kuuluu neste vaimentamaan? Käytin päädyt auki, mutta nesteistä ei ole havaintoja?. Tämä tykytin joutui käsiini ilmoituksella "ei toimi". Ja tietysti pitäisi saada heti toimimaan.
Ymmärsinkö oikein, että nuo päätykammiot kuuluu siis olla täynnä jäähdytysnestettä? (sehän on myrkkyä). Jos viitsit, niin vastaa vielä, jotta saan koneen aamuksi toimimaan.
Tiytysti kaikki osat ovat tallessa. Juuso kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi!
Sinnekkö siis kuuluu neste vaimentamaan? Käytin päädyt auki, mutta nesteistä ei ole havaintoja?. Tämä tykytin joutui käsiini ilmoituksella "ei toimi". Ja tietysti pitäisi saada heti toimimaan.
Ymmärsinkö oikein, että nuo päätykammiot kuuluu siis olla täynnä jäähdytysnestettä? (sehän on myrkkyä). Jos viitsit, niin vastaa vielä, jotta saan koneen aamuksi toimimaan.
Tiytysti kaikki osat ovat tallessa.jotkut vanhemmat oli kuivia ja niissä ei ole nestettä päädyissä .Niissä yleisin vika on kalvo tai venttiilit.Nuo Alfa-Lavalit ei ole niin tuttuja että enempää en paljon osaa neuvoa kuin malli HP 87 ja hp102 ovat niitä kuivia ja Hydro Puls 100 on nestetykytin.Auttaisko tämä yhtään.
- Juuso
kawasaki250 kirjoitti:
jotkut vanhemmat oli kuivia ja niissä ei ole nestettä päädyissä .Niissä yleisin vika on kalvo tai venttiilit.Nuo Alfa-Lavalit ei ole niin tuttuja että enempää en paljon osaa neuvoa kuin malli HP 87 ja hp102 ovat niitä kuivia ja Hydro Puls 100 on nestetykytin.Auttaisko tämä yhtään.
Nuo merkit ovat poissa, mutta AlfaLavaliksi arvelen laitetta. Venttiilit ja kalvot vaikuttavat ehjiltä. Taidan pistää nesteet, ja kokeilla. Voiko tuota jostakin tunnistaa,että kuuluko siihen nesteet vai ei.
Ilman nesteitä tykytysnopeus on tolkuton. Arvelin, että vaimennus voisi toimia siten, että neste virtaisi päädystä toiseen reiällisen liukuakselin kautta ja vaimentaisi liikettä.Kiitos vastauksistasi, ainakin nyt kokeilen nestettä?? Juuso kirjoitti:
Nuo merkit ovat poissa, mutta AlfaLavaliksi arvelen laitetta. Venttiilit ja kalvot vaikuttavat ehjiltä. Taidan pistää nesteet, ja kokeilla. Voiko tuota jostakin tunnistaa,että kuuluko siihen nesteet vai ei.
Ilman nesteitä tykytysnopeus on tolkuton. Arvelin, että vaimennus voisi toimia siten, että neste virtaisi päädystä toiseen reiällisen liukuakselin kautta ja vaimentaisi liikettä.Kiitos vastauksistasi, ainakin nyt kokeilen nestettä??jokin kanava mistä se neste pääsee puolelta toiselle onnea yritykselle.
- Juuso
Juuso kirjoitti:
Nuo merkit ovat poissa, mutta AlfaLavaliksi arvelen laitetta. Venttiilit ja kalvot vaikuttavat ehjiltä. Taidan pistää nesteet, ja kokeilla. Voiko tuota jostakin tunnistaa,että kuuluko siihen nesteet vai ei.
Ilman nesteitä tykytysnopeus on tolkuton. Arvelin, että vaimennus voisi toimia siten, että neste virtaisi päädystä toiseen reiällisen liukuakselin kautta ja vaimentaisi liikettä.Kiitos vastauksistasi, ainakin nyt kokeilen nestettä??Nyt on nesteet sisällä ja laite ilmattu. Kasasin koko hökötyksen nesteeseen uputettuna.
Kiitos hyvistä ohjeista.
Huomenna kokeillaan, menikö homma tieteelle.
Annetaan Mansikin nyt nukkua rauhassa.
ps. kokeile aivan mielenkiinnon vuoksi hakea Googlella räjäytyskuvia tai toimintaselostuksia tykyttimestä. Minä en ainakaan löytänyt. - Ruuvaaja
Juuso kirjoitti:
Nyt on nesteet sisällä ja laite ilmattu. Kasasin koko hökötyksen nesteeseen uputettuna.
Kiitos hyvistä ohjeista.
Huomenna kokeillaan, menikö homma tieteelle.
Annetaan Mansikin nyt nukkua rauhassa.
ps. kokeile aivan mielenkiinnon vuoksi hakea Googlella räjäytyskuvia tai toimintaselostuksia tykyttimestä. Minä en ainakaan löytänyt.Yhestä Westfalian tykyttimestä muistelin nopeutta säädettävän:kalvojen välisen"männän"varressa 2 liukuvaa lieriötä,kuusiokoloruuvilukitteiset.Niiden välissä"keskitysruuvi",lieriöiden välistä etäisyyttä säätämällä tykytysnopeus muuttuu.Tuo Westfalian malli oli kuiva.
- Ruuvaaja
Ruuvaaja kirjoitti:
Yhestä Westfalian tykyttimestä muistelin nopeutta säädettävän:kalvojen välisen"männän"varressa 2 liukuvaa lieriötä,kuusiokoloruuvilukitteiset.Niiden välissä"keskitysruuvi",lieriöiden välistä etäisyyttä säätämällä tykytysnopeus muuttuu.Tuo Westfalian malli oli kuiva.
..Sori,tais merkki olla kuitenkin SAC.
- Juuso
Ruuvaaja kirjoitti:
..Sori,tais merkki olla kuitenkin SAC.
Tykytin alkoi toimimaan ongelmitta!
Kyllä tuo on ilmeisesti ollut alunperinkin nestevaimennettu, vaikka itse en nesteitä ollut koskaan nähnyt. Sitähän ei pureta, jos se toimii.
Kiitos vastauksistanne "Kawasakille" ja myös "Ruuvaajalle". Tulipahan selville sekin, että joissakin malleissa voi olla säätö. Korjausta auttoi erityisesti, että "Kawasakin" kirjoituksessa tuli esille nesteen tarpeellisuus ja täyttö ilmattomaksi tässä mallissa.
Aurinkoista kevättä kaikille! - Juha
Juuso kirjoitti:
Tykytin alkoi toimimaan ongelmitta!
Kyllä tuo on ilmeisesti ollut alunperinkin nestevaimennettu, vaikka itse en nesteitä ollut koskaan nähnyt. Sitähän ei pureta, jos se toimii.
Kiitos vastauksistanne "Kawasakille" ja myös "Ruuvaajalle". Tulipahan selville sekin, että joissakin malleissa voi olla säätö. Korjausta auttoi erityisesti, että "Kawasakin" kirjoituksessa tuli esille nesteen tarpeellisuus ja täyttö ilmattomaksi tässä mallissa.
Aurinkoista kevättä kaikille!Ainakin alfan tykyttimissä pystyy sitä nopeutta säätämään, kiertämällä sitä kammioiden välistä akselia. Koulussa tykyttimistä opetettiin, että niitä päätyjä ei missään tapauksessa saa mennä aukomaan. Ja se neste on jokin notkea erikoisöljy.
- Juuso
Juha kirjoitti:
Ainakin alfan tykyttimissä pystyy sitä nopeutta säätämään, kiertämällä sitä kammioiden välistä akselia. Koulussa tykyttimistä opetettiin, että niitä päätyjä ei missään tapauksessa saa mennä aukomaan. Ja se neste on jokin notkea erikoisöljy.
Tässä ei näyttänyt olevan säätöä akselissa.
Tuo koulun neuvo ei tahdo oikein toimia maaseudulla. Jos en olisi avannut päätyä, nyt odotettas tykytintä varmaan Brysselistä lentorahtina, mikäli EU antaisi erikoisluvan sen toimittamisen viikonloppuna. Tietysti tautivaaran takia se seisoisi karanteenissa 4-viikkoa..jne.
Nyt tykytin toimii kuin uusi. Koulutettiinko sinua muuten korjaamaan koneita vai myymään niitä? Heh heh. Älä loukkaannu, vaikka kerronkin asiat suoraan?
Tuosta öljystä..olisiko vihjettä, mitä se öljy mahdollisesti olisi? Nyt pistin etyleeniglygolia. (pakkasneste) Arvelin, että mahdollisesti vuotava neste imeytyy alipaineen avulla poispäin maitoastiasta.
Kauppiaat tahtova aina myydä "erikoisöljyä" joka paikkaan, vaikka öljy tuotas 300:n metrin tankkerissa. Ei pieni pullo tee öljystä erikoista, vaan pullosta epätarkoituksenmukaisen.
Tuo tykytin ei taida tarvita nestettä edes voiteluun, sillä se on erillisissä kammioissa.
Olisin laittanut rypsiöljyä, mutta sillä on taipumus sakkaantua..ja jos sitä ei saa edes avata. Antakaa vaan rohkeasti palutetta.
Kerron kauppiaiden ohjeista vähän lisää. Kysyin kerran moottoripolttoaineeksi metanolia apteekista.(se on apteekkitavaraa) Apteekkari selvitteli pitkään asiaa, ja totesi, että sitä saa ainoastaan erikoistilauksesta 100:n millilitran pulloissa. (keskustelimme tovin)
Totesin hänelle, että arvelinkin sen olevan vaikeasti saatavaa, ja siksi ostinkin ennakkoon jo 10:litraa..! Sanoin, että ongelmani oli se, että sitä olisi pitänyt ostaa tynnyri, mutta en tarvitse niin paljon. Oli apteekkari ihmeissään?
Sanoin, että kannattaisi heilläkin seurata, mitä kauppaavat..?
Eihän nuo apteekkarit taida konemiehiä ollakaan?
Eli mitähän se erikoisöljy nyt sitten olisi siihen tykyttimeen? Juuso kirjoitti:
Tässä ei näyttänyt olevan säätöä akselissa.
Tuo koulun neuvo ei tahdo oikein toimia maaseudulla. Jos en olisi avannut päätyä, nyt odotettas tykytintä varmaan Brysselistä lentorahtina, mikäli EU antaisi erikoisluvan sen toimittamisen viikonloppuna. Tietysti tautivaaran takia se seisoisi karanteenissa 4-viikkoa..jne.
Nyt tykytin toimii kuin uusi. Koulutettiinko sinua muuten korjaamaan koneita vai myymään niitä? Heh heh. Älä loukkaannu, vaikka kerronkin asiat suoraan?
Tuosta öljystä..olisiko vihjettä, mitä se öljy mahdollisesti olisi? Nyt pistin etyleeniglygolia. (pakkasneste) Arvelin, että mahdollisesti vuotava neste imeytyy alipaineen avulla poispäin maitoastiasta.
Kauppiaat tahtova aina myydä "erikoisöljyä" joka paikkaan, vaikka öljy tuotas 300:n metrin tankkerissa. Ei pieni pullo tee öljystä erikoista, vaan pullosta epätarkoituksenmukaisen.
Tuo tykytin ei taida tarvita nestettä edes voiteluun, sillä se on erillisissä kammioissa.
Olisin laittanut rypsiöljyä, mutta sillä on taipumus sakkaantua..ja jos sitä ei saa edes avata. Antakaa vaan rohkeasti palutetta.
Kerron kauppiaiden ohjeista vähän lisää. Kysyin kerran moottoripolttoaineeksi metanolia apteekista.(se on apteekkitavaraa) Apteekkari selvitteli pitkään asiaa, ja totesi, että sitä saa ainoastaan erikoistilauksesta 100:n millilitran pulloissa. (keskustelimme tovin)
Totesin hänelle, että arvelinkin sen olevan vaikeasti saatavaa, ja siksi ostinkin ennakkoon jo 10:litraa..! Sanoin, että ongelmani oli se, että sitä olisi pitänyt ostaa tynnyri, mutta en tarvitse niin paljon. Oli apteekkari ihmeissään?
Sanoin, että kannattaisi heilläkin seurata, mitä kauppaavat..?
Eihän nuo apteekkarit taida konemiehiä ollakaan?
Eli mitähän se erikoisöljy nyt sitten olisi siihen tykyttimeen?vaikka sitä nestettä mitä laitoit, hinta vaan n.1000 kertainen, en kyllä ihan varma ole mutta ei ne kalvot tahdo öljyä kestää.Mutta pääasia että sait toimimaan.Voithan joskus testata sen huoltomiehellä ontuuko pahasti ym.Rypsiöljystä sen verran että paras kun käyttää vaan ruuanlaittoon ei tule ongelmia koneiden kanssa.
Eikä tykytin yleensä juuri voitelua tarvitse,kerää vaan pölyä pahemmin.
Kyllä niissä joissakin malleissa on säätökin mutta ei taida viimeaikaisissa enää olla.- Juha
Juuso kirjoitti:
Tässä ei näyttänyt olevan säätöä akselissa.
Tuo koulun neuvo ei tahdo oikein toimia maaseudulla. Jos en olisi avannut päätyä, nyt odotettas tykytintä varmaan Brysselistä lentorahtina, mikäli EU antaisi erikoisluvan sen toimittamisen viikonloppuna. Tietysti tautivaaran takia se seisoisi karanteenissa 4-viikkoa..jne.
Nyt tykytin toimii kuin uusi. Koulutettiinko sinua muuten korjaamaan koneita vai myymään niitä? Heh heh. Älä loukkaannu, vaikka kerronkin asiat suoraan?
Tuosta öljystä..olisiko vihjettä, mitä se öljy mahdollisesti olisi? Nyt pistin etyleeniglygolia. (pakkasneste) Arvelin, että mahdollisesti vuotava neste imeytyy alipaineen avulla poispäin maitoastiasta.
Kauppiaat tahtova aina myydä "erikoisöljyä" joka paikkaan, vaikka öljy tuotas 300:n metrin tankkerissa. Ei pieni pullo tee öljystä erikoista, vaan pullosta epätarkoituksenmukaisen.
Tuo tykytin ei taida tarvita nestettä edes voiteluun, sillä se on erillisissä kammioissa.
Olisin laittanut rypsiöljyä, mutta sillä on taipumus sakkaantua..ja jos sitä ei saa edes avata. Antakaa vaan rohkeasti palutetta.
Kerron kauppiaiden ohjeista vähän lisää. Kysyin kerran moottoripolttoaineeksi metanolia apteekista.(se on apteekkitavaraa) Apteekkari selvitteli pitkään asiaa, ja totesi, että sitä saa ainoastaan erikoistilauksesta 100:n millilitran pulloissa. (keskustelimme tovin)
Totesin hänelle, että arvelinkin sen olevan vaikeasti saatavaa, ja siksi ostinkin ennakkoon jo 10:litraa..! Sanoin, että ongelmani oli se, että sitä olisi pitänyt ostaa tynnyri, mutta en tarvitse niin paljon. Oli apteekkari ihmeissään?
Sanoin, että kannattaisi heilläkin seurata, mitä kauppaavat..?
Eihän nuo apteekkarit taida konemiehiä ollakaan?
Eli mitähän se erikoisöljy nyt sitten olisi siihen tykyttimeen?Se säätö ei näy mitenkään ulospäin, pari viikkoa sitten opin, kun huoltomies sääti kannukoneen tykyttimen. En tarkkaan tiedä sen säädön periaatetta, mutta ilmeisesti siellä nestetilassa on joku venttiili jota kiertämällä avataan ja suljetaan. Huoltomiehellä oli siihen omanlaisensa työkalu. Onneksi ei noiden sähkötykyttimien kanssa ole noita ongelmia.
Koulussa opetettiin huoltamaan tykytin, piti saada pöydälle purettu kasaan ja toimimaan. Siitä öljystä en tiedä enempää, vesi kuulemma käy hätätapauksessa. - Juuso
kawasaki250 kirjoitti:
vaikka sitä nestettä mitä laitoit, hinta vaan n.1000 kertainen, en kyllä ihan varma ole mutta ei ne kalvot tahdo öljyä kestää.Mutta pääasia että sait toimimaan.Voithan joskus testata sen huoltomiehellä ontuuko pahasti ym.Rypsiöljystä sen verran että paras kun käyttää vaan ruuanlaittoon ei tule ongelmia koneiden kanssa.
Eikä tykytin yleensä juuri voitelua tarvitse,kerää vaan pölyä pahemmin.
Kyllä niissä joissakin malleissa on säätökin mutta ei taida viimeaikaisissa enää olla.No onhan se mukava vähän vaihtaa mielipiteitä noista vempaimista. Sanoisin, että tässä tykyttimessä ei mielestäni ole säätöä, vaan nesteen virtausnopeutta säätää viskositeetti, alipaine, ja kanavan suuruus.
Sitten siitä rypsiöljystä. Se on kuulkaa käyttökelpoista vaikka mihin. Sitä voi käyttää vaikka....käsivoiteena. Myös erilaisten tiivisteiden ja liukuvien osien voiteluun elintarvikelaitteissa. Lähtiessä voi rasvata ovenkin saranat. Paistamiseenkin se käy mainiosti.
Se on hyvä öljy...mutta ei tietystikään sovi märkäjarruöljyksi...!
Toki käytän koneissa niihin kuuluvia öljylaatuja.
Rypsiöljyllä voi voidella vaikka renkaan vanteelle asennettaessa.
Eihän näitäkään välttämättä koulussa kuule..?
Voiteluunhan pitäisi olla Ranskalaista Aloeveraa..10:n millilitran annostelupakkausessa.
Ai niin, ei tarkoitus ole morkatata opiskelua.
Monesti vaan opettajatkin ovat irtaantuneet todellisuudesta.
Minkäs alan tai ammatin mies (tai..) tämä "Kawasaki" on.
Onko sinulla todella Kawasaki. Onko kenties http://www.harvelit.com/kawa.htm...sinun alaasi? Juuso kirjoitti:
No onhan se mukava vähän vaihtaa mielipiteitä noista vempaimista. Sanoisin, että tässä tykyttimessä ei mielestäni ole säätöä, vaan nesteen virtausnopeutta säätää viskositeetti, alipaine, ja kanavan suuruus.
Sitten siitä rypsiöljystä. Se on kuulkaa käyttökelpoista vaikka mihin. Sitä voi käyttää vaikka....käsivoiteena. Myös erilaisten tiivisteiden ja liukuvien osien voiteluun elintarvikelaitteissa. Lähtiessä voi rasvata ovenkin saranat. Paistamiseenkin se käy mainiosti.
Se on hyvä öljy...mutta ei tietystikään sovi märkäjarruöljyksi...!
Toki käytän koneissa niihin kuuluvia öljylaatuja.
Rypsiöljyllä voi voidella vaikka renkaan vanteelle asennettaessa.
Eihän näitäkään välttämättä koulussa kuule..?
Voiteluunhan pitäisi olla Ranskalaista Aloeveraa..10:n millilitran annostelupakkausessa.
Ai niin, ei tarkoitus ole morkatata opiskelua.
Monesti vaan opettajatkin ovat irtaantuneet todellisuudesta.
Minkäs alan tai ammatin mies (tai..) tämä "Kawasaki" on.
Onko sinulla todella Kawasaki. Onko kenties http://www.harvelit.com/kawa.htm...sinun alaasi?Jokunen vuosi 4-pisteruiskuja viritelty (karvaisia),ja kaikkea muuta mitä eteen tulee,
Kawakin on ollut jo reilu neljännesvuosisata,
ajanpuuttessa jäänyt aika vähälle ajaminen.
eihän se oppi ojaan kaada mutta,se joka ei osaa tehdä alkaa opettajaksi,ja joka ei osaa opettaa
alkaa suunnittelijaksi ja joka ei osaa suunnitella
alkaa konsultiksi ja seuraava joutuu maksajaksi!
Asiaa tässäkin kun ei ota liian vakavasti,hyvää jatkoa vaan ,tuo linki ei jostain syystä avautunut täytyy joskus yrittää uudestaan.- Juuso
kawasaki250 kirjoitti:
Jokunen vuosi 4-pisteruiskuja viritelty (karvaisia),ja kaikkea muuta mitä eteen tulee,
Kawakin on ollut jo reilu neljännesvuosisata,
ajanpuuttessa jäänyt aika vähälle ajaminen.
eihän se oppi ojaan kaada mutta,se joka ei osaa tehdä alkaa opettajaksi,ja joka ei osaa opettaa
alkaa suunnittelijaksi ja joka ei osaa suunnitella
alkaa konsultiksi ja seuraava joutuu maksajaksi!
Asiaa tässäkin kun ei ota liian vakavasti,hyvää jatkoa vaan ,tuo linki ei jostain syystä avautunut täytyy joskus yrittää uudestaan.Kokeile tätä linkkiä.
http://www.harvelit.com/kawa.htm
(kopioi tuo linkki osoiteriville)
Oli näköjään tarttunut touohon linkkiin ylimääräistä tekstiä. En tiedä miksi, sillä kopion sen. Ilmeiseti kone jatkanut tuota linkkiä kirjoittamastani tekstistä.
Tuo kertomuksesi "opettamisesta" pitää usein paikkansa. Kannatta kuitenkin kuunnella neuvojakin, sillä "ulkopuoliset" silmät näkee asiat erilailla. Siitä on oikein ymmärrettynä myös apua.
Kyllähän maajussin täytyy nykyään osata valtavasti asioita. Noita sinun "ruiskukoneitakaan" ei korjata chipsiä vaihtamlla. Se taitaa olla yhteispaineruisku?
Oletko koskaan miettinyt, kuinka monen ammatin töitä maatilalla tehdään?
Klassinen kysymys. Kumman ottaisit autiolle saarelle kaveriksi. Maanviljelijän vai insinöörin?
Hyödynnätkö tietokonetta "tärkeissä töissä", vaan onko se vähän "vastapainokoneena" muille töille?. Juuso kirjoitti:
Kokeile tätä linkkiä.
http://www.harvelit.com/kawa.htm
(kopioi tuo linkki osoiteriville)
Oli näköjään tarttunut touohon linkkiin ylimääräistä tekstiä. En tiedä miksi, sillä kopion sen. Ilmeiseti kone jatkanut tuota linkkiä kirjoittamastani tekstistä.
Tuo kertomuksesi "opettamisesta" pitää usein paikkansa. Kannatta kuitenkin kuunnella neuvojakin, sillä "ulkopuoliset" silmät näkee asiat erilailla. Siitä on oikein ymmärrettynä myös apua.
Kyllähän maajussin täytyy nykyään osata valtavasti asioita. Noita sinun "ruiskukoneitakaan" ei korjata chipsiä vaihtamlla. Se taitaa olla yhteispaineruisku?
Oletko koskaan miettinyt, kuinka monen ammatin töitä maatilalla tehdään?
Klassinen kysymys. Kumman ottaisit autiolle saarelle kaveriksi. Maanviljelijän vai insinöörin?
Hyödynnätkö tietokonetta "tärkeissä töissä", vaan onko se vähän "vastapainokoneena" muille töille?.että riippuu sukupuolesta,tuohon autiosaari kysymykseen.Tärkeitäkin töitä olis harjoteltava
ajan kanssa kun tuo leveä kaistakin saapui vuodenvaihteessa.
Amattinimikkeet ei ole enää pysyneet laskussa viimeaikoina.
Tuosta kawalinkistä täytyy sanoa että kyllä aikansa voi huonomminkin kuluttaa ja voi olla RIITTÄVÄSTI tehoa ja kulkua jos vaan kuski mukana pysyy.
Totta sekin että oppia ikä kaikki.- Juuso
kawasaki250 kirjoitti:
että riippuu sukupuolesta,tuohon autiosaari kysymykseen.Tärkeitäkin töitä olis harjoteltava
ajan kanssa kun tuo leveä kaistakin saapui vuodenvaihteessa.
Amattinimikkeet ei ole enää pysyneet laskussa viimeaikoina.
Tuosta kawalinkistä täytyy sanoa että kyllä aikansa voi huonomminkin kuluttaa ja voi olla RIITTÄVÄSTI tehoa ja kulkua jos vaan kuski mukana pysyy.
Totta sekin että oppia ikä kaikki.Oli noista Kawasakin ajoista siellä muutama videonpätkäkin, jos haluat katsoa niiden kulkua.
Kyllä se vaikutti, ettei kaasuläpät aina pysyneet auki?
Kysyin tuosta tietokonehommasta sen takia, kun itsekin olen aloitellut tätä kantapään kautta.
Ajattelin, että onko "ammattialan" ohjelmia tai muuta sellaista? Taitavat kaupata kaikenlaista kirjanpitoapuria noihin tarkoituksiin.
Kertokaa toki toisetkin, jotka luette tätä palstaa. Täällä kysmällä selviää sekin, mitkä ovat käyttökelpoisimpia ohjelmia eri tarkoituksiin.
Henkilökohtaisesti pidän sellaisista ohjelmista, josta näkee heti, mitä on tekemässä. Jos vertaa vaikka johonkin Accesin tietokantaohjelmaa, niin siinä pitää tietää asia pilkulleen, jota on hakemassa. Sen takiahan julkisissa laitoksissa ovat kaikki asiat sekaisin. Jos tiedoissa tai hakusanoissa on pilkku pisteen tilalla, niin hommasta ei tule mitään. Saatta velatkin näyttää saatavilta.
Kehittelin kerran (vähän huvin vuoksi) esim. sellaisen laskentataulukon, joka jakaa maksuosuudet 30:lle tieosakkaalle. Toiminta oli sellainen, että jos esim. tien lanaus maksaa 43 euroa, niin kone laskee hetkessä kaikkien osakkaiden maksuosuuden. Varmaan tiedätkin, että nuo osuudet ovat jaettu epätasaisesti "tien käytön" mukaan. Juuso kirjoitti:
Oli noista Kawasakin ajoista siellä muutama videonpätkäkin, jos haluat katsoa niiden kulkua.
Kyllä se vaikutti, ettei kaasuläpät aina pysyneet auki?
Kysyin tuosta tietokonehommasta sen takia, kun itsekin olen aloitellut tätä kantapään kautta.
Ajattelin, että onko "ammattialan" ohjelmia tai muuta sellaista? Taitavat kaupata kaikenlaista kirjanpitoapuria noihin tarkoituksiin.
Kertokaa toki toisetkin, jotka luette tätä palstaa. Täällä kysmällä selviää sekin, mitkä ovat käyttökelpoisimpia ohjelmia eri tarkoituksiin.
Henkilökohtaisesti pidän sellaisista ohjelmista, josta näkee heti, mitä on tekemässä. Jos vertaa vaikka johonkin Accesin tietokantaohjelmaa, niin siinä pitää tietää asia pilkulleen, jota on hakemassa. Sen takiahan julkisissa laitoksissa ovat kaikki asiat sekaisin. Jos tiedoissa tai hakusanoissa on pilkku pisteen tilalla, niin hommasta ei tule mitään. Saatta velatkin näyttää saatavilta.
Kehittelin kerran (vähän huvin vuoksi) esim. sellaisen laskentataulukon, joka jakaa maksuosuudet 30:lle tieosakkaalle. Toiminta oli sellainen, että jos esim. tien lanaus maksaa 43 euroa, niin kone laskee hetkessä kaikkien osakkaiden maksuosuuden. Varmaan tiedätkin, että nuo osuudet ovat jaettu epätasaisesti "tien käytön" mukaan.se jokin kirjanpito-ohjelma ainakin ehkä joskus hommattava
onko HYVIÄ JA VALMIITA! ehdotuksia tiedossa,demoja jo muutama hommattu mutta ei ole vielä aikaa ja inspistä ollut asennukseen juuri tuon "valmiuden"tai sen puutteen takia,
sen olen huomannut ainakin aiemmin Microsoftin ohjelmista,ETTÄ ON SE KUMMA KUN JOKU NÖRTTI SAA MYYTYÄ PUOLELLE MAAILMALLE SELLAISEN OHJELMAN,JA
ETTÄ SAA VIELÄ VUODEN PÄÄSTÄ MYYTYÄ UUDEN, ETTÄ SAA SEN EDELLISEN OHJELMAN TOIMIMAAN.
Ja tahtoo näin maalaisjärjellä ajateltuna hinnatkin olla lähes tähtitieteellisiä.
Kun noita keksijän lahjoja näyttää sinullakin olevan niin,
Kehittelepä seuraavaksi ROPOTTILEHMÄ niin silloin
jää nämä välikädetkin ilman,ja voi näpyttelemällä
määrätä montako ekee tilille tänään tarvitaan.
Proton voin ottaa koekäyttöön.
Kyllähän ne videopätkätkin vois katsoa,nyt on varmaan lähettävä jo hommiin.- Juha
kawasaki250 kirjoitti:
se jokin kirjanpito-ohjelma ainakin ehkä joskus hommattava
onko HYVIÄ JA VALMIITA! ehdotuksia tiedossa,demoja jo muutama hommattu mutta ei ole vielä aikaa ja inspistä ollut asennukseen juuri tuon "valmiuden"tai sen puutteen takia,
sen olen huomannut ainakin aiemmin Microsoftin ohjelmista,ETTÄ ON SE KUMMA KUN JOKU NÖRTTI SAA MYYTYÄ PUOLELLE MAAILMALLE SELLAISEN OHJELMAN,JA
ETTÄ SAA VIELÄ VUODEN PÄÄSTÄ MYYTYÄ UUDEN, ETTÄ SAA SEN EDELLISEN OHJELMAN TOIMIMAAN.
Ja tahtoo näin maalaisjärjellä ajateltuna hinnatkin olla lähes tähtitieteellisiä.
Kun noita keksijän lahjoja näyttää sinullakin olevan niin,
Kehittelepä seuraavaksi ROPOTTILEHMÄ niin silloin
jää nämä välikädetkin ilman,ja voi näpyttelemällä
määrätä montako ekee tilille tänään tarvitaan.
Proton voin ottaa koekäyttöön.
Kyllähän ne videopätkätkin vois katsoa,nyt on varmaan lähettävä jo hommiin.Taas tänä vuonna veroilmoitusta vääntäessä tuli mieleen, että jostain pitäisi aikaa löytää ja tehdä KUNNOLLINEN kirjanpito-ohjelma. Voisi räätälöidä juuri oman tarpeen mukaan, että saisi sitten laajaan matuun tarvittavan jaottelun helposti. Kai se onnistuisi tuolla nykyiselläkin, mutta menee hermot kymmenien välilehtien kanssa. Ja kun yhdestä paikasta unohdat ruksin pois, niin sinnepä ö-mappiin jäi tosite.
Tässä kannettavassa mikkisofta osoittaa pahimmat puolensa, kun laitat koneen valmiustilaan, niin sittenpä ei enää jaetut verkkoresurssit toimi. Odota sitten viisi minuuttia kunnes kone on uudelleen käynnistynyt... - Juuso
Juha kirjoitti:
Ainakin alfan tykyttimissä pystyy sitä nopeutta säätämään, kiertämällä sitä kammioiden välistä akselia. Koulussa tykyttimistä opetettiin, että niitä päätyjä ei missään tapauksessa saa mennä aukomaan. Ja se neste on jokin notkea erikoisöljy.
Tämä härveli ei antanut jostain syystä vastata tähän Juhan viimeiseen viestiin, joten jatkan tuolta kauempaa.
Niin noista ohjelmista. En tunne oikein tuota tarvetta, enkä ole mikään välkky näissä.
Kerro kuitenkin, millainen on ohjelmasi, ja millaista kaipaisit. Mikä siinä on hyvää..ja mikä huonoa. Mitä asioita siinä pitäisi olla. esim. se mainitsemasi välilehtihomma ei useinkaan ole kovin käytännöllinen. kerro samoin se, kuinka paljon siinä on erilaisia asioita tallennettavan?
Apua antavat varmaan toiset, mihin omat eväät loppuu.
Eli millainen sen pitäisi olla?. Mietitään porukalla, onko jokin ohjelma hyvä tuohon käyttöön.
- alfa-laval-lypsykone
Alfa Laval on ok, hyvin näyttää lypsävän :D
http://www.runkkaa.com/videot/hyva-lypsykone-alfa-laval/ - njirgbjus
aloittaja on juuso niin eipäsitten mitääm, etunimi on pannassa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1233500- 122316
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371945Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141899Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211701Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681527Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301463- 1241418
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101291- 141236