3. erillinen autokomppania

Anonyymi

Millaisia muistoja on 3.eril.autokomppaniasta? Itse palvelin silellä 1984 ja minusta oli hyvä palvella siellä. Tosin osa kantapeikoista vähän outoja

19

4403

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kävelin siitä ohi monet kerrat 60-luvulla. Sisään en mennyt kun ei ollut mitään erikoisempaa asiaa, puskajussi kun olin.

• Anonyymi

Palvelin siellä 2/89 saapumiserässä. Hieno paikka palvella, lähellä kaupunkia ja ajokeikat palveluksessa ympäri Kaakkois-Suomea.

Pitäisi ens kesänä käydä kasarminmäellä katsomassa miltä näyttää.. viimeksi käynyt siellä toukokuun alussa 1990.

• Anonyymi

Vie sinne rekryyn samalla muutama koppa Karjala olutta, tykkäävät.

• Anonyymi

Itse palvelin myös siellä 1984. Hyvä paikka käydä armeija. Siviilissä paljon hyötyä siitä.

• Anonyymi

itse olin 84-85 reserviin 5.9-85 ihan mukava paikka hyviä muistoja nim Rambo

• Anonyymi

3kk sama mutta loput it:n puolella

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

3kk sama mutta loput it:n puolella

juu, mieleen jäi aalto, karvonen, bäksteri ja juuri niihin aikoihin alkanut sbc-radio

• Anonyymi

Hyvät on muistot kuninkaallisesta autokomppaniasta, itse menin 01/1975 ja alokasajan jälkeen 8 kk:tta ajoin kerosiinia Karjalan Lennostossa, erittäin kivaa aikaa. Eki Pielavedeltä

• Anonyymi

2/89 palvelin. Koko 11kk Kouvolassa ja oli hieno varuskunta. Muualta tulleena en ollut edes ennen varusmiespalvelusta Kouvolassa käynyt.

Hyvin tuli tutuksi kaupungin baarit, aseman monttu, Speden saluuna, safiiri (olikohan tuon niminen?) jne.

Kymen Lukon talo jäi myös hyvin mieleen.. Siellä joutui käymään kuskina lähes päivittäin. Kuskina tuli myös käytyä kaikki lähiseudun varuskunnat ja esikunnat läpi. Saarilla sai suurta ympäri maakuntaa.

• Anonyymi

Typo, siis Saabilla ei Saarilla.

• Anonyymi

Vanha aloitus mutta 3/87 olin koko 11kk autokomaniassa. Sodebaarissa näkyy olevan jokin studio. Liekkö ne saapumiserien tekemät rattimattipöydän koristeet heitetty roskiin, meillä oli pikkunen syyläri. Pitänee ensi kesänä käydä mopolla paikanpäällä muistelemassa.

• Anonyymi

Sieltä se kädenvääntö lähti, eikä ole sen jälkeen loppunut.

• Anonyymi

Paikka on muuttunut 80-luvun jälkeen! Ensin pitkään kasarmiin tuli 90-luvun alussa Helsingin Yliopiston kääntäjäkoulutus, ruokalaan tuli ravintola, auto- ja it-kompanja muuttivat Vekaralle. Alueelle on rakennettu moderneja lasi-teräs rakennelmia ja aluetta hallitsee ammattikorkeakoulu.

• Anonyymi

Sellainen tarkennus että -90 muutti IT, joko Kotkaan tai Haminaan (en muista kumpaan). Alueelle jäi vielä Pioneerikoulu ja Autokomppania.

Pioneerikoulun seuraavaa sijaintia en tiedä, looginen olisi Koria mutta en ole varma.

AutoK muutti muutaman vuoden päästä Karkialammelle Mikkeliin, oli oma kompania Savon prikaatin yhteydessä kunnes lopetettiin.

1990 oli jo huhua ja suunnitelmia Helsingin yliopiston tulosta mutta mitään varmaa ei silloin vielä ollut.

Jos AutoK jutut kiinnostaa enemmän kannattaa liittyä facen 3ErAutok ryhmään missä asioita muistelee niin entiset varusmiehet kuin kantapeikotkin.

Joskus olisi hauskaa päästä kiertämään kasarmin rakennukset sisältä, ulkopuolella olen joku vuosi sitten käynytkin

• Anonyymi

Osa kantapeikoista tykkäsi antaa ja saada huulihölkkää. 😚

• Anonyymi

Yliopisto tuli pitkään kasarmiin ja remontoitiin sisältä erittäin hienoksi ja moderniksi, kävin siellä kurssilla 90-luvun puolessa välissä. Nyt siis ammattikorkeakoulun käytössä. Tuohon aikaan kurssin ruoka- ja kahvitunnit tuli vietettyä entisessä ruokalassa olevassa ravintolassa. Nykyistä tilannetta en tiedä, mutta luulisi siinä olevan edelleen ruokapaikka opiskelijoille? It muutti ensin Haminaan ja sieltä Vekaranjärvelle. 90-luvun puolessa välissä pioneereilla oli jotain toimintaa kentän pitkän makasiinin puoleiseissa rakennuksissa, mutta siellä oli myös avoin kirjasto ainakin opiskelijoille. Autokomppanian rakennuksen käyttötarkoitusta silloin ja nykyisin en tiedä. Sotilaskoti myytiin yritykselle ja rakennuksen katon heikosta kunnosta on kiistelty viime aikoina, osapuolina yrittäjät ja kaupunki.

• Anonyymi

Korian pioneerit ( ja varmaan koulukin) muutti Vekaralle. Jos en erehdy, niin armeijalla ei ole enää mitään toimintaa Kasarminmäellä ja esikuntakin on muuttanut Kymenlukolta mäkeä alaspäin hyppyrimäen juurelle.

• Anonyymi

Palvelin Kouvolassa Eversti Vilhusen autokuskina. Majuri Itkonen oli komppanian päällikönä.
      Hyvä paikka palvella
      3.Er auto k
      Jaska 1/79

• Anonyymi

Menin sinne palvelukseen 16.10.69
      En ole sen jälkeen käynyt. Kapteeni Saarenkunnas oli päällikkö. Yliluutnantti "Pulu"Heinonen koul.os.johtaja.
      Kersantti "Retu" Kivistö oli mainio.
      Raukin kautta motti -Au:si.
      Paras paikka käydä intti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4955
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      505
      1587
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1090
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      933
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      901
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      850
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      49
      776
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      728
    Aihe