Vai taas jälleen haetaan rekkakuskeista vikaa. Lukekaa ja ottakaa nyt hyvät ihmiset selvää montako rekkaa tässä sumassa oli ! Ihmetyttää tosissa kuinka tolloja henkilöautoilijat ovat. Olen ite ajanut yhistelmää 18 vuotta kertaakaan joutumatta kolariin. Otetaampa nyt esimerkiksi Norja missä tiet ovat kapeita, mutkaisia ja mäkisiä. Siellä ihmiset osaavat ottaa keliolosuhteet hyvin huomioon. Olen ajanut Suomessa, Norjassa,Ruotsissa ja Venäjällä enkä ole missään muualla nähnyt näin typerää liikenne kulttuuria. Tosiasiassa jatkuvasti rekkoja nostellaan ojista ja mettästä, Ne ovat pelastaneet ja välttäneet sillä just henkilöautoilijoiden kämmäykset ja niiden kuolemat. niitä tulee jatkuvasti rekkojen keulaan yms... Ja vielä se että ne tulevat suorilla tie osuuksilla suoraan rekan keulaan. Eli on hyvin selvää että henkilöautojen kuljettajissa tälläisissä tapauksissa vika. AJAVATKO HENKILÖAUTOILIJAT tahallaan rekkojen alle sillä että saa martyyrin kuoleman kun tai jostain syystä ovat rekkakuskeja vastaan.
Jasso että rekkakuskien vika
27
4015
Vastaukset
- Ripe
Joo aivan niin. Aikaisemmin joku kertoi että ajetaan metrin päässä toisesta autosta. Norjassa pistetään siin vaiheessa puomit jo kiinni ja sen jälkeen aletaan odottaan että keli paranee ja sitten jatketaan kun näkyvyyttä 50 metriä. Siellä sentään henkilöautoilijat osaavat ajaa, eikä kukaan ihmettele tien kuntoa vaan ajavat sen mukaan.
- Konginkankaalla vuosi sitten
Eipä ollut henkilöauto vaan väärin lastattu rekka joka väärän lastauksen takia pääasiassa lähti heittelehtimään.
- eletä
eteenpäin,k-kangas on eilistä,tutk.tulokset julkaistaan piakkoin
- huh huh
ei ollut YHDISTELMÄ väärin lastattu eikä VÄÄRIN sidottu, kannattas tutustua paremmin aiheeseen mistä kirjoittaa , ettei tarvitse kirjoittaa aiheesta mistä ei mitään tiedä.
- H-A
eletä kirjoitti:
eteenpäin,k-kangas on eilistä,tutk.tulokset julkaistaan piakkoin
Yksinkertasia ihmisiä olette kun suomen historiassa kerran tapahtuneesta onnettomuudesta jakisette. Se sama määrä mitä siinä menehty ja muuten vammaantui niin tilastollisesti seitsemässä tapauksessa rekkoihin verrattaessa on vika henkilöauto kuskeissa. Suurempi määrä on ihmisiä kuollut lento-onnettomuuksissa kuin rekkojen aiheuttamissa.Tosiasiassa olihan siinä vika rekka kuskissa mutta mitä sattuneita muistelee. Tietysti kuskeja on monenlaisia rahtareita. Sekin on varmaan rahtareiden vika kun kuskaavat ammuksia Irakissa missä tapetaan sivileitä, kyllä sitä jossitella saa. Mietin vain että miksi tässä tapauksessa pitää syytä hakea rekka kuskeista vaikka niitä oli vain kaksi kappaletta ja molemmat olivat suorassa omalla kaistalla, toinen oli suman puolivälissä ja toinen suman lopussa.
- Pelastaja
huh huh kirjoitti:
ei ollut YHDISTELMÄ väärin lastattu eikä VÄÄRIN sidottu, kannattas tutustua paremmin aiheeseen mistä kirjoittaa , ettei tarvitse kirjoittaa aiheesta mistä ei mitään tiedä.
Aivan oikein. Kuorma oli sidottu asian mukaisesti. Niitä rullia ei olis saanut vanttikettinkeiläkään pysyyn siinä p-vaunussa. Eli tässä tapauksessa lava koukut olivat revenneet pohjarakenteista. Siis te tietäjä koittakaa nyt keksiä parempia rakenteita ja turvallisempia. Siinä ois pisnes paikka teille viisaille ja tietäjille. Olen ollut paikalla katsomassa tämän tapauksen.
- eikä perävaunuun
Pelastaja kirjoitti:
Aivan oikein. Kuorma oli sidottu asian mukaisesti. Niitä rullia ei olis saanut vanttikettinkeiläkään pysyyn siinä p-vaunussa. Eli tässä tapauksessa lava koukut olivat revenneet pohjarakenteista. Siis te tietäjä koittakaa nyt keksiä parempia rakenteita ja turvallisempia. Siinä ois pisnes paikka teille viisaille ja tietäjille. Olen ollut paikalla katsomassa tämän tapauksen.
Kuten Konginkankaan jälkimmäisessa perävaunussa oli ne painavammat. Ja määräyksiähän on muutettu Konginkaankaan onnettomuuden jälkeen. Painavammat on laitettava nykyään eteen eikä taakse, kuten konginkankaan rekassa oli. Vaikka olikin aikaisemmin sallittu, niin luulis että maalaisjärjelläkin jotain olis ymmärretty, miten pitää lastata ettei tule vaaratilanteita.
- eikä taakse
Pelastaja kirjoitti:
Aivan oikein. Kuorma oli sidottu asian mukaisesti. Niitä rullia ei olis saanut vanttikettinkeiläkään pysyyn siinä p-vaunussa. Eli tässä tapauksessa lava koukut olivat revenneet pohjarakenteista. Siis te tietäjä koittakaa nyt keksiä parempia rakenteita ja turvallisempia. Siinä ois pisnes paikka teille viisaille ja tietäjille. Olen ollut paikalla katsomassa tämän tapauksen.
Konginkankaan rekassa oli just päinvastoin, ja sen takia lastausmääräyksiä onkin muutettu. Mutta luulis sen maalaisjärjelläkin ymmärtävän vaaratilanteiden takia...
- ?????????
eikä perävaunuun kirjoitti:
Kuten Konginkankaan jälkimmäisessa perävaunussa oli ne painavammat. Ja määräyksiähän on muutettu Konginkaankaan onnettomuuden jälkeen. Painavammat on laitettava nykyään eteen eikä taakse, kuten konginkankaan rekassa oli. Vaikka olikin aikaisemmin sallittu, niin luulis että maalaisjärjelläkin jotain olis ymmärretty, miten pitää lastata ettei tule vaaratilanteita.
kunkerran tiedät että missä oli etummainen perävaunu???????????????
- oli juttu
eikä taakse kirjoitti:
Konginkankaan rekassa oli just päinvastoin, ja sen takia lastausmääräyksiä onkin muutettu. Mutta luulis sen maalaisjärjelläkin ymmärtävän vaaratilanteiden takia...
samanlaisia paperirullia siellä oli perävaunussa ja veturissa, vai oliko takimmaiset sitten kastuneet ja tulleet painavimmiksi. kävin siellä minäkin..ei kuorman lastauksessa ollut mitään vikaa. mutta jälkijossittelua aina löytyy.
eikä taakse kirjoitti:
Konginkankaan rekassa oli just päinvastoin, ja sen takia lastausmääräyksiä onkin muutettu. Mutta luulis sen maalaisjärjelläkin ymmärtävän vaaratilanteiden takia...
3-akselinen nuppi 14t ja 5-akselinen kärry 24t kuormaa... kokonaispaino noin 60t
otappa taas asioista vähän selvää ennenkuin puhut mitään
- Ei koskaan rekan ratissa is...
Ei ainakaan tämä kolarisuma johdu raskaasta liikenteestä. Sehän on poikkeuksetta niin, että moottoriteillä rekat ohitetaan ja sitten jäädään siihen eteen roikkumaan kunnes kohdalle tulee seuraava rekka.
Eli rekkaliikenne ei liiku laisinkaan, jos aina pitäisi muistaa pitää puolen kilsan turvaväli (sen verran kai vaatii, että raskas kalusto pysähtyy satasen nopeudesta). Miten me sitten saadaan lähikaupasta ruokaa tai bensa-asemalta löpöä, jos rekat eivät liiku ? Tämän maan tavarat kulkevat pyörien päällä.- pete
pois liikenteestä,kuljetukset rautateille.
- huh huh
pete kirjoitti:
pois liikenteestä,kuljetukset rautateille.
niin kiskothan menee joka lähikaupan takapihalle.
- V-Rahtariksi ?
pete kirjoitti:
pois liikenteestä,kuljetukset rautateille.
aika heikolta näyttää jos kaikki se tavara mikä rekoissa kuljetetaan ,annettais vr,lle kun raiteet ei riitä ,kun raiteet ei ole tehty raskaisiin kuljetuksiin kuin harvat raideosuudet, tottakai niitä voi rakentaa lisää ja vahvistaa, maksajiakin löytyy 2.3 miljoonaa tötätekevää suomalaista,mut miksi päättäjät ei ole jo niin tehneet,koska r-tie ei kulje varastolle ei edes lähellekkään,miksi teollisuus ei painosta ,koska rekoilla tavara siirtyy joustavasti, nopeasti ,ja edullisemmin kuin kiskoilla,siis suomessa,vr-kamppailee jo nyt olemassa olonsa puolesta ja supistaa raideliikennettään,on supistanut jo 70 luvulta lähtien.
- joskus autoa ajanut
pete kirjoitti:
pois liikenteestä,kuljetukset rautateille.
et kaikki sun tapaiset kuljettajat voisi myös siirtää rautateille ja muihin joukkoliikenteen antamiin mahdollisuuksiin jotta liikenne kulkisi turvallisesti eteenpäin.
- kai tuleva työtön
pete kirjoitti:
pois liikenteestä,kuljetukset rautateille.
jep joo se maalaisjärki taas kunniaan...
Voi olla aika hankala toteuttaa käytännössä
paperilla näyttäis kyl hyvältä - tavallinen ajattelija
pete kirjoitti:
pois liikenteestä,kuljetukset rautateille.
mietipä nyt pikkusen sääkö sitten kuskaat ne junasta tulevat 150 tuhatta tonnia tavaraa rautakauppaan sun urheilu autollas hei herää!
ei ne tavara määrät minnekään katoa jollakin ne on kohteeseen ajettava vai varataanko niille 250 pakettia autoa muutaman rekan takia tukkimaan koko liikenne ja kukas ne kulut maksas siis me veron maksajat ei kiitos!! - ajele
huh huh kirjoitti:
niin kiskothan menee joka lähikaupan takapihalle.
kauppojen takapihoille, mutta taitaa suurin osa Suomeen tuotavista tavaroista tulla maahamme laivoilla :-)
- TomBe 16
huh huh kirjoitti:
niin kiskothan menee joka lähikaupan takapihalle.
nii in :D .. kyllä .. ja sittenkö ne elintarvikkeet pitäisi syödä kuukauden vanhana jos ne junassa tulisi??? ... raskaassa liikenteessä kun esim vaikka elintarvikkeet lastataan edellisenä iltana niin ne ovat seuraavana päivänä jo kaupassa...
- hatuttaa
Sen verran olen joka päivä autoa ajannut että rekkakuskit saavat niskakarvat pystyyn!!!Perjantai aamulla kun oli vielä paikoitellen liukasta oli mukava ajaa rekka takapuskurissa kiinni eikä ollut ensimmäinen kerta!!Ei kai kaikki samanlaisia ole näitä vaan on valitettavan paljon!!!!!
- liian lähekkäin
on turha puolustella ketään. Niin rekkakuskit kuin henkilöautotkin on ajaneet liian lähellä toisiaan.
- rajoitustenmukaan
Kerro minulle, miten rekkakuski voi pitää monen sadan metrin turvavälin edellä olevaan?
Koko ajan menee joku henkilöauto eteen. Edes henkilöautolla ei tahdo pystyä pitämään kohtuullista turvaväliä, kun henkilöautonkin eteen tullaan heti, kun on vähän vapaata tilaa.
Niin että hyviä ehdotuksia vastaanotetaan.
- lue tarkemmin
Eihän siellä tarvittu kuin yksi rekka joka pisti autot nippuun ja kyllä niitä sieltä löytyi rekat kun vaan ovat sen verran isompia ja saavat pahaa jälkeä aikaan lisäksi suurimmalla osalla rekkakuskeista tuntuu olevan asennevamma tosi teidenritareita!!!
- ny kyse
on mistään kiinnityksistä vrt, konginkangas l. teillä liikkuu satoja vastaavia yhdistelmiä joissa kuorma on sidottu niin, että se kesttä JARRUTUKSEN.
kYse on siitä, että ns. ammattiautoilijat aiheuttavat eräänlaista sekaannusta maanteillä omalla ajoTYYLILLÄÄN. mikään ei hirvitä enempää kuin perseessä kiinni ajava yhdistelmä, kun sun itte pitäis kääntyä ja laitat 80 rajoitusalueella (ysitie siis tre-tku) vilkun päälle ja vilkuttelet jartruja ni ei, rahtarit ne vaan suhaa ahterissa kii vaikka olis kuinka liukasta. ei ne oikeesti homaa mitään ku ne puhuu kännyyn ja kattoo karttaa samaan aikaan. piirturinkiakkoja väärennetään ts. lepoaikoja ei noudateta ja näin ollen tua maanteillä hilluu sellasia rekkamiehiä hoilla on keskimäärin 18 h ajoo takana ja vitun moinen väsy. jaa että ne ei oo riskejä? kuinka moni kuljetusliike OIKEESTI noudattaa lepoaikoja? tuskin ykskään... - gfh
ny kyse kirjoitti:
on mistään kiinnityksistä vrt, konginkangas l. teillä liikkuu satoja vastaavia yhdistelmiä joissa kuorma on sidottu niin, että se kesttä JARRUTUKSEN.
kYse on siitä, että ns. ammattiautoilijat aiheuttavat eräänlaista sekaannusta maanteillä omalla ajoTYYLILLÄÄN. mikään ei hirvitä enempää kuin perseessä kiinni ajava yhdistelmä, kun sun itte pitäis kääntyä ja laitat 80 rajoitusalueella (ysitie siis tre-tku) vilkun päälle ja vilkuttelet jartruja ni ei, rahtarit ne vaan suhaa ahterissa kii vaikka olis kuinka liukasta. ei ne oikeesti homaa mitään ku ne puhuu kännyyn ja kattoo karttaa samaan aikaan. piirturinkiakkoja väärennetään ts. lepoaikoja ei noudateta ja näin ollen tua maanteillä hilluu sellasia rekkamiehiä hoilla on keskimäärin 18 h ajoo takana ja vitun moinen väsy. jaa että ne ei oo riskejä? kuinka moni kuljetusliike OIKEESTI noudattaa lepoaikoja? tuskin ykskään...Ajelin tässä yöllä lumisateessa joku aika sitten Orivedeltä Mänttään päin oli jäinen ja liukas tie. Olihan tuvallista ajaa kun edellä aukaisi tietä puutavarayhdistelmärekka täydessä lastissa 100 km/tunnissa, kun piti sen verran etäisyyttä että lumipöly laski ja takavaloja näkyi. Ilman rekkaa en olis uskaltanut ajaa sillä kelillä ja 60-80 km/h nopeurajoitusalueella sitä vauhtia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1233500- 122316
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371945Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141899Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211701Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681527Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301463- 1241418
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101291- 141236