1600 luvulla purjehdus oli suositumpaa kuin nykyään.
1600 - luku
8
75
Vastaukset
- Anonyymi
Joo, koska moottoriveneily oli vähäisempää
- Anonyymi
Ei ainakaan harrastajamäärillä mitaten.
No ei todellakaan ollut! Meidänkin seudulla on nykyään enemmän purjeveneitä kuin oli asukkaita 1600-luvulla. Anonyymin pitää nyt tarkistaa tietolähteensä.
- Anonyymi
torrelaine kirjoitti:
No ei todellakaan ollut! Meidänkin seudulla on nykyään enemmän purjeveneitä kuin oli asukkaita 1600-luvulla. Anonyymin pitää nyt tarkistaa tietolähteensä.
Olipas!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipas!
EIPÄS!
- Anonyymi
Aloittaja varmaankin tarkoitti suhteellista osuutta. 1600 luvulla purjeveneiden osuus oli suurempi, mutta silloin oli myös suhteessa enemmän soutuveneitä.
Onko siinä sitten jotain syvempää oivellusta, jota kannattaa esitellä muille, on kokonaan toinen juttu. Toisaalta jos on kovin ylpeä havainnostaan, niin miksei sitä julistaisi muille? - Anonyymi
1600 -luvulla purjehdus oli ylivoimaisesti merkittävämpi harrastus kuin autoilu tai lentomatkailu. Vasta purjehduksen veroetujen poisto sosialistihallitusten, erityisesti Halosen, aikaan muutti tilanteen. Lisäksi purjeiden hintakehitys verrattuna lentopetrooli 1700 luvulla muutti tilanteen lopullisesti.
- Anonyymi
1600-luvulla purjehdus oli täysin ylivertainen moottoriveneilyyn verrattuna. Muistelen, ettei silloin käytännössä kenelläkään ollut laiturissa moottoriveneitä. Liekö johtunut moottorien savuttamisesta tai kovaäänisydestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723093
- 572788
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322375- 792208
- 602023
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351398