Terveisiä torin keskustan yrityksille

Anonyymi

Käydessäni Siilinjärven keskustan alueella olevassa kaupassa, pari toisessa liikkeessä, ilmeisesti jonkinlaisessa lahjatavaraliikkeessä pari henkilöä kommentoi minun tullessani sinne, että "taas tuo idiootti sen sanan perään sukunimi, on täällä".

Joo, - kyllä kuulin oikein hyvin.
Jokaisen ihmisen tekojen, tai kaupoissa asioimisen taustalla voi olla monia syitä, myöskin kriisejä.

Mutta sitä en tiennyt, että toisten jossakin liikkeessä asioimisia niin kovin tarkkaillaan, pannaan merkille, ja kommentoidaan julkisesti ääneen.

Tulipahan vaan huomattua ja kuultua.

Tuli myöskin mieleen, että levitelläänkö näitä tietoja myöskin eteenpäin, kylän kululle?

- Paitsi että kaikki hyvät ja toisia huomioivat tavat ovat näköjään tyystin kadonneet, niin on aika ikävä huomata tuollaista kyseistä asiatonta käytöstä.

En tiedä, että mikä teitä oikein vaivaa, ja mikä kyseisen käytöksen takana oikein on, mutta itse en ainakaan koskaan käyttätyisi tuolla tavalla.

Kyseisessä toisessa liikkeessä asioidessani on sentään oltu ystävällisiä, kohteliaita etc.

Mutta koska kyseisessä toisessa liikkeessä olevat joko myyjät, tai asiakkaat käyttäytyvät noin huonosti, niin täytynee tästä lähtien vaihtaa asiointipaikkaa, eli kauppaa.

10

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jonkin ihmisen nimitteleminen on myöskin kunnianloukkausta ja ihmisoikeuksia rikkovaa toimintaa.

      Ja käsittääkseni se rikkoo myöskin Suomen lakia.
      Eli on rikos, asettaa jokin ihminen eriarvoiseen asemaan, loukata toisen ihmisen kunniaa ja ihmisoikeuksia.

    • Anonyymi

      Siilissä nyt on ennenkin tavattu töykeää asiakaspalvelua, myyjän ilme muuttuu harmistuneeksi kun asiakas tulee kauppaan häiritsemään hänen joutenoloaan, jne. :D
      Tällaista oli jo neuvostoliiton aikana mutta liekö tuo paljoa parantunut vieläkään...

    • Anonyymi

      Miepä kun kävin postilakon aikaan hakemassa R-kioskilta paketin, niin olipas se opettavainen kokemus.
      Tietenkin siinä ikuisuuden pituisessa jonossa odottelin kärsivällisesti vuoroani.
      Seurasin hymyssä suin kun palvelusta maksavat asiakkaat toinen toisensa perään saivat ystävällisen näköistä palvelua.
      Hyvillä mielin pääsin kassalle asti ja esitin asian että tämmönen sitä pitäisi saada näyttäen kännykästä pakettikoodia.
      Silloin tipahti tiskiin ja siitä valuen aina tiskin alle tuon asiakaspalvelun helmen kasvoilta markkinatalouden luoma ystävällisyyden naamari.
      Katsekontakti vaihtui pariin pikaiseen ruman näköiseen mulkaisuun, kuin ihmetellen vieläkö tuo ihmisroska siinä on ja pakettia ojentaessaan tuo päiväni pelastaja, katsoen sivulleen hot dog-viritykseen päin, mutisi kiitos. Se vei melkein sanat ja jopa jalat suustani ja ilme ihmetystä ammollaan sain kiitollisuuteni jotenkin hänelle kerrottua.
      En jäänyt odottelemaan hyviä jatkoja enkä tulevia viikonloppuja vaan hiippasin ulos raitista ilmaa haukkaamaan.
      Mietin sitä pitkään että kaikenlaisia palveluita sitä on tarjolla, vaikka varta vasten sitä noissa paikoissa ja tilanteissa tavalla tai toisella rahalla ostetaan.
      Tulin tulokseen että kun raha ei konkreettisesti vaihtanut tilanteessa omistajaa, niin kioskinpitäjä varmaan koki että tuollainen työvaatteissaan asioimassa käynyt oli ajanhukkaa.
      En kuitenkaan voi edellä asioivien kohtelun nähneenä turvautua siihen ontuvaan kliseeseen, jota tuollaisten selitykseksi aina vain tarjotaan, että kyseisellä asiakaspalvelijalla olisi ollut ns. huono päivä.
      Huvittavaa näin jälkeen päin ajateltuna on että tämä asiakaspalvelija, vanhempi naishenkilö, kyllä alitajuisesti yritti käyttäytyä niin kuin asiakkaita kohtaan pitääkin mutta varmaan päälle puski luontainen mutta vääristynyt käsitys ja mielikuva omasta asemastaan, mikä vielä 100 vuotta sitten puotipuksuilla oli hallitsevana tyylinä sen aikaisessa asiakaspalvelussa.
      Opin tuollaisesta ohjeistuksesta että jatkossa mietin tarkoin mistä asiakaspalvelua ostelen.
      Näin toimien tulevaisuudessa säästän sen yrityksen kallista aikaa ja jälkipolttoisesti minua leveää hymyäni.

      • Anonyymi

        Työvaatteissa... tarkoittaako se vaikkapa navetanhajuisia lehmänpaskatahraisia haalareita ja navettakumppareita, haalistuneen oranssi Hankkijan lippis päässä ym.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työvaatteissa... tarkoittaako se vaikkapa navetanhajuisia lehmänpaskatahraisia haalareita ja navettakumppareita, haalistuneen oranssi Hankkijan lippis päässä ym.?

        No ei ihan sillä uskon ainakin navetanhajun tuulettuneen vaatteista ...mitähän siitä tuleekaan...kolmessakymmessäkaheksassa vuodessa. Uskoisin ainakin niin sillä sen verran ainakin on kun viimeksi semmoisessa paikassa olen käynyt...miten itelläsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työvaatteissa... tarkoittaako se vaikkapa navetanhajuisia lehmänpaskatahraisia haalareita ja navettakumppareita, haalistuneen oranssi Hankkijan lippis päässä ym.?

        Jäi vielä kysymättä tärkeä kysymys äskettäin, sillä jouduin käymään katsomassa että oliko asia jo kerinnyt illan pääuutisiin asti, mutta ei ollut.

        Mietin uutimia ihmetellessäni, että voisiko sitten nykyisten innovaatioita pursuavien Pop-up firmojen koodarit suorastaan heittäytyä tämmöiseen hajuongelmaan.
        Alkaisivat kehitellä jonkinmoista hajulukkoa torjumaan epämääräistä ja luotaantyöntävää asiakastulvaa kyseisestä asiakaspalvelun iloisesta keitaasta poispäin.

        Entä mitä luulet, auttaisiko tuon ikävän seikan poistamisessa semmoinen ihan pikkuinen, melkein huomaamaton sensori vaikkapa ulko-oven yläpuolelle josta se lähettäisi, langattomana tottakai, äänettömän sähköisen ennakkovaroituksen hajulukolle mahdollisesta ei- toivotusta asiakkaasta.
        Tietenkin siinä voi olla haasteellista se kuinka kulahtanut onkaan epähenkilön oranssinen Hankkijaa mainostava lippalakki.

        Entäpä kun kyseinen häiriötekijä on alkuperäänsä ja toimeentuloaan peitellen ottanut ja lotrannut itsensä Axella tai ompi hän Öötekoloknea koajellut pitkin poikin peälaenkin?
        Suattaapi jäädä havaitsematta tai sitten ei.

        Vai kannattaisiko mahdollisesti suoraan pyrkiä luomaan taajama-alueesta kyseisistä tyypeistä-vapaa vyöhyke?

        Kääkööt Nilsijässä tai Raatavuaralla, niinköh?

        Mitäpä luulet, olisiko aineksia mieleiseesi suuntaan tällaisessa himmusen isossa ongelmassa, tämmöisessä piirikunnassa, jossa joka toinen tuoksahtaa ominaishajunsa mukaisesti vapaasti lemahdellen, mitä moninaisempia vivahteita ihan ilman isompaa asiaan paneutumista?

        Täh?


    • Anonyymi

      Toivoisin että kaikki netin kautta tilaamani lähetykset voisin noutaa niistä Postin noutolokeroista, joita muutamiin kauppoihin on ilmaantunut. Ne toimivat ainakin toistaiseksi tasapuolisesti asiakkaita palvellen.

    • Anonyymi

      Niin, postin toimipisteet on tulleet aika turhiksi. Posti ON Siilinjärvenkunnassakin onnettoman kaukana palveluista.
      Mutta on olemassa skenaario (=tulevaisuus hahmotelma), että Posti yksityistyy, ja kaikki palvelut on yhä yksityisemmin maksullisesti eroteltavissa (=kallistuu kaikki ja paljon !). Miten lopulta käynee, mutta .... huonosti on äänestäneet ! !

    • Anonyymi

      Niin, taannoinhan Tanskan ja Ruotsin postit yhdistyvät yhdeksi PostNord - nimiseksi yritykseksi, joka Suomessakin on kuljetuksien järjestäjä. Nyt kys.PostNord on viimeisien taloustietojen mukaan pahoissa rahavaikeuksissa.

      Itse on jo jokusen vuoden sanonut, että Suomenkin posti tulee (nykyisellä kehityksen tavalla) loppumaan, ja sijalle yksityinen firma. Kummasti ne yritykset rupeaa kannattamaan kun poliitikot niitä taustoilla toisilleen valtiolta junailee.

      Oli miten oli, niin mitähän siinä seuraavassa vaiheessa sitten tulee tapahtumaan. Mutta on aika naurettavaa, että Siilinjärven kokoisella paikkakunnalla posti on niinkin kaukana keskustasta. Yksityistäminen on kuitenkin valtiollinen syy moiseen, ja siellähän on niitä tahoja, jotka on homma vuosikymmeniä koplailleet toisillee, kannattaa vain tutkia nimiä ja numeroita niistä valtionyhtiöistä joita on vuosien kuluessa jo yksityistetty.

    • Anonyymi

      Kyllä torin ympärillä on hyvvää ja huonoo palvelua. Kukkakaupassa ja viinakaupassa on palvelu aina ystävällistä, kioskilla kiireestä riippuen ystävällistä tai vähemmän ystävällistä, kahvilassa taijetaan pelätä ihmisiä ja tokmannilla ollaan ylleensä myös aika ilosia. Nämä uuvet ravintolat on kokkeilematta vielä, kirjakaupasta ei oo tullu huonoo palvelua ikinä. Ei se oo kaupan vika jos asiakkaat siellä palpattaa omiaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      188
      1341
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      753
    7. Hakeudu hoitoon.

      En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

      Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    9. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      689
    10. Nainen, mitä ajattelet minusta?

      Mitä tuntemuksia saan aikaan sinussa? :/
      Ikävä
      47
      670
    Aihe