Moikka. Olen suunnitellut ostavani Tikka T3x Liten avotähtäimin varustettuna. On mulla tulossa laadukas kiikarikin siihen, mutta ainakin alussa ajattelin harjoittelevani avotähtäimillä ampumista ja jos saan hyvää kasaa niin miksei niillä voisi metsästääkkin.
Tikka T3x käyttökirjassa lukee avotähtäimistä seuraavanlaisesti: "Korkeussäätö tehdään säätämällä etutähtäintä", "Säädä jyvän etupuolella olevaa ruuvia", "Ruuvin kiertäminen myötäpäivään korottaa jyvää ja laskee osumapistettä. Säädössä 0,5mm:n muutos korkeus- tai sivusuunnassa vastaa 100 metrin matkalla osumapisteen noin 12 cm:n siirtymää."
Kysymykseni onkin, että onko tämä 0,5mm:n muutos pienin muutos/säätö, jonka niillä avotähtäimillä voi tehdä? Jos on niin sehän on aivan älyttömän suuri harppaus. Jos sulla on kasa kuussenttiä oikealla ja otat yhen vasempaan niin nyt sul on sama, mutta 6 senttiä vasemmalla puolella. Mun logiigalla se vielä moninkertaistuu mitä kauemmas ammut. Eikö yks muutos ois sillon jo 36 senttiä 300 metriin?
Tikka T3x avotähtäimien säädöt?!?
Anonyymi
4
114
Vastaukset
- Anonyymi
Avotähtäimet on oiva valinta hirvijahtiin. Kyllä niillä osuu, mutta ei niin hyvin kun kiikarilla. 300m avoilla, on jo aika parvilaukauksia.
- Anonyymi
Jyvää voi säätää portaattomasti. Tuo 0,5mm on helppo esierkki, jotta tyhmempikin tajuaa säädön toiminnan.
- Anonyymi
Voisit laittaa samalla rahalla paremman aseen , on ihan sama onko mainitussa aseessa kiikari vai avotähtäimet , kasat tulee olemaan isoja .....
- Anonyymi
Voisit laittaa samalla perusteet, muuten kommenttisi on ihan sama onko mainitussa kirjoituksessasi tosiasioita vai ei...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667