Onko ymmärrykseni vinksallaan koska eivät nuo miltään törmäyskraatereilta näytä:
https://www.youtube.com/watch?v=j_q43lnuQQs
Jos nuo kraatereita olisivatkin niin kuinka kummassa kaikki meteorit olisivat pintaan iskeytyneet täysin kohtisuoraan ilman ensimmäistäkään vinopyyhkäisyä?
Jos ne ovat kuplia niin miksi toisin väitetään?
Kuun kraaterit ovatkin kuplia?
16
<50
Vastaukset
Litteän maan kuuhun voisi tulla vnopyyhkäisyjäkin, jos sellainen kumma kuu olisi olemassa.
Meidän pallopäiden maailmassa pätee Newtonin vetovoimalait.
Kuun pinnassa ei ole mitään törmäyskraatereita. Kuun vetovoima vetää vaikutuskenttäänsä joutuneita meteoriitteja kohti kuun massakeskipistettä. Siten ne PUTOAVAT kuuhun, eivät "törmää". Kappale, joka putoaa planeetalle, putoaa kohtisuoraan.
Täten kuun kraaterit, jotka kaikki ovat pyöreitä, todistavat, että vetovoima on olemassa.
Lisäksi, että ne kuun reuna-alueilla näyttävät ellipseiltä, todistaa, että kuu on pallon muotoinen.- Anonyymi
Ja onhan siellä jokunen kraatteri jossa näkyy "häntäkin".
- Anonyymi
Ei taida olla kuplia ne.
Ongelma monesti näissä amatöörisalaliittoteorioissa on se, että ihmiset tekee päätöksiä asioista sen perusteella, että "mun mielestä jonkun jutun ei pitäisi näyttää tältä". Ihan niinkuin pohjalla olisi kokemus tutkimusmatkoista miljoonien kraatereiden luokse ja sitten sen perusteella oltaisiin päätetty miltä kraaterin pitää näyttää.
Vaikka asian voisi myös miettiä sillä tavalla, että "miksi nämä kraaterit näyttävät tältä?"
Minä olen nähnyt elämäni aikana miljoonia kuplia ja ne eivät näytä kuun kraatereilta, eivät edes jähmettyneenä.
Samaan kategoriaan menee tällaiset: "mun mielestä painottomuuden ei pitäisi näyttää tältä", ihan niinkuin henkilö olisi viettänyt päiväkausia elämästään painottomuudessa ja nyt sitten tekisi sen perusteella päätelmiä asiasta.- Anonyymi
Hah hah..., vai meteorit jarruttavat vauhtiaan lähestyessään Kuuta ja sitten laskeutuvat sille kauniisti Kuun painovoiman vetäminä.
Anna nyt saatana mun kaikki kestää.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hah hah..., vai meteorit jarruttavat vauhtiaan lähestyessään Kuuta ja sitten laskeutuvat sille kauniisti Kuun painovoiman vetäminä.
Anna nyt saatana mun kaikki kestää....Salaliittologiikka:
1. Keksi oma väite mitä muut ovat mukamas välttäneet.
2. Naura keksimällesi väitteelle ja julistaudu voittajaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anna nyt saatana mun kaikki kestää....Kuka on puhunut jarruttamisesta?
Anonyymi kirjoitti:
Anna nyt saatana mun kaikki kestää...."Hah hah..., vai meteorit jarruttavat vauhtiaan" ...
Meteoreja ei kuuhun ole koskaan saapunut, sillä siellä ei ole ilmakehää. Meteori ei ole kappale, vaan meteoroidin hehkuessa planeetan kaasuhehässä syntyvä valoilmiö.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Meteori
Meteroidit eivät jarruta, vaan päinvastoin kiihdyttävät.
Joutuessaan oman vauhdin lisäksi myös kuun vetovoiman vetämiksi. Jo kaukaa ne hiljalleen muuttavat suuntaansa, joka lopulta iskeytymishetkellä osoittaa suoraan kohti kuun keskipistettä. Rata on paraabelin muotoinen, jonka kärki on kuun massakeskipisteessä, sillä vetovoima kasvaa etäisyyden käänteisluvun toiseen potenssiin.
Mikäli suunta alun perinkin oli kohti kuuta, parabeli on loiva ja kapea, mutta iskemät tulevat kuitenkin aina kohtisuoraan kuun pintaa vastaan.
Luultavasti saatana kyllä auttaa sinua kestämään ainakin tämän. Mutta ole varovainen, hän saattaa vaatia vastapalveluksen.
- Anonyymi
Tässä selitys, kuunnelkaa viisaampia, ja oppikaa. Ikävä kyllä video on englanniksi, mutta voitte pyytää äitiä, isää, tai vaikka isoasiskoa kääntämään sen suomeksi.
https://youtu.be/BCGWGJOUjHY- Anonyymi
Lukekaapas ajatuksella Lihavan_Pallopään ajatusoksennus.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lukekaapas ajatuksella Lihavan_Pallopään ajatusoksennus.....
Salaliittologiikka 2
1. Ole äärimmäisen ylimielinen ja kirjoita alatyylistä tekstiä. Voit esimerkiksi väittää vastakeskustelijan olevan lihava.
2. Käytä tätä keksimääsi väitettä perusteluna sille miksi hänen kommentinsa ei olisi arvokas. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Salaliittologiikka 2
1. Ole äärimmäisen ylimielinen ja kirjoita alatyylistä tekstiä. Voit esimerkiksi väittää vastakeskustelijan olevan lihava.
2. Käytä tätä keksimääsi väitettä perusteluna sille miksi hänen kommentinsa ei olisi arvokas.Mulla oli kerran niin ihana nainen että lupasin sille Kuun taivaalta. Ei se sitten ehtinyt jäädä sitä odottelemaan vaan löysi jätkän joka kai lupasi enemmän.
Olen sitten hieman tuota Kuuta tiiraillut ja kyllähän se on pallo jossa on kuplimisen jälkiä pinnassa.
Wikipedia sanoo että jäljet ovat törmäyskraatereita jotka ovat syntyneet asteroidien, komeettojen ja meteoriittien törmäyksistä.
Wikin jätkät nyt tietysti eivät ole sellaisia nähneet Kuuhun törmäävän eli väitteet voivat siten olla satua.
Tuo yllämainittu nimim. Lihava_Pallopää sanoi että Kuu on kaappaillut oman vetovoimansa piiriin noita lenteleviä murikoita joista ne sitten olisivat nätin lievästi laskeutuneet Kuupallon pinnalle tasan sen keskipisteen suuntaisesti.
Saatanan hauska ajatelma; en voine muuta sanoa. Anonyymi kirjoitti:
Mulla oli kerran niin ihana nainen että lupasin sille Kuun taivaalta. Ei se sitten ehtinyt jäädä sitä odottelemaan vaan löysi jätkän joka kai lupasi enemmän.
Olen sitten hieman tuota Kuuta tiiraillut ja kyllähän se on pallo jossa on kuplimisen jälkiä pinnassa.
Wikipedia sanoo että jäljet ovat törmäyskraatereita jotka ovat syntyneet asteroidien, komeettojen ja meteoriittien törmäyksistä.
Wikin jätkät nyt tietysti eivät ole sellaisia nähneet Kuuhun törmäävän eli väitteet voivat siten olla satua.
Tuo yllämainittu nimim. Lihava_Pallopää sanoi että Kuu on kaappaillut oman vetovoimansa piiriin noita lenteleviä murikoita joista ne sitten olisivat nätin lievästi laskeutuneet Kuupallon pinnalle tasan sen keskipisteen suuntaisesti.
Saatanan hauska ajatelma; en voine muuta sanoa.Näin me toisiamme hauskuutamme. Minusta on hauska ajatelma, että meteoroidit olisivat vetovoimille immuuneja.
Sehän ilmeisesti on tämän palstan tarkoituskin. Littarit ja muut salkkarit esittävät hauskoja olettamuksia, päättömiä päätelmiä, kertovat vanhoja satuja ja monet uskovat kumonneensa useampiakin luonnonlakeja ja kirjoittaneensa lähtemättömästi tieteen historiaan kuuluisan nimimerkkinsä "Anonyymi".
Joukkoon sopii myös vaahtokuuhun uskovat. Ehkä se juusto siellä tosiaan kuplii ja kypsyy. Ei siinä mitään, ehkä se onkin sitten niin. Eihän toisen vakaumusta saa pilkata.
Ehkä sinä näet ne kuplina, koska miellät valon tulosuunnan väärinpäin?
Pienellä harjoittelulla voi mielessään vaihtaa valon tulosuunnan vastakkaiseksi ja hahmottaa kuvan uudestaan. Kohollaan olevasta kuviosta tulee kuoppa.- Anonyymi
Voihan itkun pillu mikä selitys.
Sinä olet taatusti myös Kuukäynti-uskovaisia (huomaa kysymysmerkin puute väitteen jälkeen).
Kuukäyntiuskovaiset ovat mielestäni totaalitympiöitä.
Pieni kevennys aiheeseen liityen:
https://www.youtube.com/watch?v=Ft8YdXKGVeo - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet taatusti myös Kuukäynti-uskovaisia (huomaa kysymysmerkin puute väitteen jälkeen).
https://www.youtube.com/watch?v=Ft8YdXKGVeoEdelliselle anonyymille kysymys: Mistä suunnasta valo tulee tähän kuvaan?
https://i.postimg.cc/Wbb8tZ9X/light-directions.jpg Anonyymi kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=Ft8YdXKGVeoUskonasioita vain sivuten kuin pyyhkäisykraateri kuussa, jos viitsisit katsoa näitä kahta kuvaa:
https://uppaa.fi/image/eD2
https://uppaa.fi/image/eDy
Minä näen ensimmäisessä (eD2) kuopalla olevan jalanjäljen.
Toisessa (eDy) näen raidallisen hiekkakakun, josta on alaosa murtunut pois.
Voihan itkun pillu. Molemmat ovat sama kuva. Vaistomaisesti ihminen ajattelee valon tulevan ylhäältä tai oikealta, ja hahmottaa tällaiset kuvat sen mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873227
- 622937
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322455- 802283
- 742189
- 952026
- 121626
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j341618Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450