Miten vanhan transistorivahvistimen voi ostaa, että sen säröt ja äänenlaatu alkavat olla nykyaikaisella tasolla? Ainakin 80-luvun puolivälissä Yamaha/Denon akselilla säröt oli jo minimaalisia.
Vintage vahvistimien särö?
1
86
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla oli vielä vähän aikaa sitten järeä NADin päätevahvistin joka oli tehty joskus 80-luvun puolivälissä. Ei mitään vikaa äänenlaadussa. Ei kuultavissa spekseissä ole tapahtunut oikeastaan mitään olennaista kehitystä tänä aikana.
Paitsi: uudet D-luokan vahvistimet, erityisesti Hypex nCore, ovat vaimennuskertoimiltaan ihan omaa luokkaansa. Hyvät vintage- ja ylimalkaan AB luokan vahvistimet pääsivät hädin tuskin lukemaan 100, nCore menee yli 1000. Tämän saattaa kulla jo korvillakin. Se, että säröt ovat noissa ihmevahvistimissa lähetulkoonsa nollassa (ei mitattavissa) ei välttämättä ole niinkään kuultavissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911234Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221088- 48814
- 70810
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53760Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49677- 33662
- 60659
- 52627
- 50615