Soturi vai Pelokas sintti?

Anonyymi

Niin kuin samurai haarniskaansa, myös minä tunnun suojautuvan kaikelta pahalta. Oma haarniskani tuntuu kuitenkin olevan kaiken hyväksyminen ja muiden mukana nauraminen. En näytä tunteitani ulkopuolelle, ja kovetan ulkokuortani suojatakseen hukassa olevan minäni.

Rauta täytyy karaista tulessa, jotta haarniskasta tulee kova ja kestävä. Niin myös minä kovetan ulkokuortani enkä anna todellisen minäni näkyvän. Todellisuudessa olen saanut syviä arpia hyökkäyksistä aikana, jolloin minulla ei vielä ollut panssaria, joka kestäisi iskut. Häpeän arpiani ja menneisyyttäni, tekoja, jotka johtivat arpien saamiseen. Säie-taonnan lailla olen aina yhden iskun jälkeen luonut lisää kerroksia haarniskaani.

Kuten samuraiden kypärissä olevat hurjat ilmeet ja sarvet, joiden tarkoitus on pelottaa vastustajaa, myöskin minulla on “varusteeni”. Huumori, jolla yritän esittää, ettei minuun sattuisi iskut, joita otan vastaan. Nauran muiden sanoille, ja myöskin yritän olla iskussa, jotteivat muut vain näkisi arvilla olevaa minääni.

Täytyyhän samurailla miekka olla, jolla vastata iskuihin. Itsekin olen vastannut sanallisiin hyökkäyksiin pahoilla sanoilla, joilla olen saanut eräänlaista voiton tunnetta hetkiseltään. Tosin pian, kun katson miekassani olevia veri tahroja, tajuan, että toisen vahingoittaminen ei paranna omia haavoja.

Silti jatkan miekkani teroittamista, sillä se tuntuu olevan ainoa puolustusväline näissä loputtomissa taisteluissa ilman armeijaa, monipäistä vihollista vastaan.

Yleisesti läheiset ihmiset tuntevat läheistensä vahvuudet ja heikkoudet. Minulle läheisten ihmisten joukossa on myös ninjoja, jotka kääntyvät vastaan, kun olet heikoimmillasi, kääntäneenä selkäsi ja miekkasi laskeneena. Sellaiset iskut pääsevät aina haarniskasi niittisaumoista läpi, jättäen syvimmät ja vertavuotavimmat arvet. Ja kun vihaisena olen meinannut iskeä omalla miekallani takaisin, olen todennut välittäväni siitä käärmeestä liikaa, jotta voisin hänelle tehdä jotain.

Kysymys kuuluukin, miksi läheisissäni on käärmeitä. Uskon, että he eivät tajua tekosiaan ja yrittävät kuitenkin pohjimmiltaan olla hyviä ihmisiä. Toki aina en voi olla ihan varma.

1

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikea miekka toimii paremmin taistelussa kuin sanat. Osta siis katana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      197
      1545
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1288
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      52
      1052
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      975
    5. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      58
      883
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      883
    7. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      105
      865
    8. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      840
    9. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      42
      834
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82