Arhinmäki pääsi eilen televisioon sanomaan kantansa ehdotetusta ansiosidonnaisen työttömyysturvan porrastuksesta. Hän antoi ymmärtää, että uusi malli leikkaa ansiosidonnaista. Se on vale. Ansiosidonnaisen kokonaissumma on sama, mutta se on porrastettu siten, että alussa saa enemmän kuin aikaisemmin. Enemmän. Ajan myötä ansiosidonnainen vähenee portaittain, mutta kokonaissumma ei ole vähemmän, niin kuin Arhinmäki antoi ymmärtää populistisesti ja samalla kumartaen SAK-laisen ay-liikkeen suuntaan ja pyllistäen tulevaisuuden työttömille.
Toinen vale joka sisältyy demareiden ja vasemmistoliittolaisten ay-liikettä palvelevaan sanomaan on, että työllistämisestä ei ole näyttöä. Nimenomaan on näyttöä naapurimaasta, että ansiosidonnaisen porrastus lisää työllistymistä.
Totuus on, että porrastetussa ansiosidonnaisen mallissa ansiosidonnainen ei pienene ja malli lisää työllistymistä. Itse asiassa nopeasti työllistyvä saa enemmän kuin voimassa olevalla mallilla. Saa ENEMMÄN. Se, joka viruu peruspäivärahalle asti saa yhtäpaljon, mutta ei vähemmän.
Toinen asia on, että nykymalli, joka edellyttää kuulumista työttömyyskassaan on perustuslain vastainen. Ansiosidonnainen pitäisi kuulua kaikille, ei vain työttömyyskassan jäsenille. Ay-liike on markkinoinut virheellisesti, että pitää kuulua liittoon. Sekin on vale. Liittoon kuuluminen on vapaaehtoista, mutta vielä pitää kuulua työttömyyskassaan, että saisi ansiosidonnaisen. Liittoon kuulumattomille on tarjolla riippumaton työttömyyskassa, YTK, tuttavallisesti entinen "Loimaan kassa".
Vasemmistoliiton kansanedustajat valehtelevat ansiosidonnaisen porrastuksesta
Anonyymi
2
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Aina kun kommunisti puhuu, niin populistiset ja kierot ajatukset leviävät kuulijan korviin
Arehinmäki on kuin me.
Siksi hän on oikeassa.
Olkaa tekin kuin ME.
Oppikaa totuuteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1203257- 122096
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371905Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4061816Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211671Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681477- 1201341
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101231- 141216
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4351088