Kertoisitko lempiajatelmasi tai muuten vaan päivää piristävän ajatuksen?
Tässä pesämunaksi muutamia (joiden laatuun en ota kantaa):
Lapset opettavat meille monia asioita, mm. kärsivällisyytemme rajat. (Positiivari 2/98)
Oikean ja lähes oikean sanan ero on sama kuin ero salaman ja kiiltomadon välillä. (Mark Twain)
Mistä tietää, että mies on tullut vanhaksi?
Kun tyttöystävät kulkevat kesät ja talvet potkukelkalla. (tuntematon lähde)
Minkä ilotta oppii, sen surutta unohtaa. (kuulin joskus kurssilla)
Lempiajatelmasi?
39
3493
Vastaukset
- Juniperus
Itsekkyys ei ole sitä, että tekee niin kuin tahtoo, vaan sitä, että vaatii muita tekemään niin kuin itse tahtoo.
- Jermu
Harha ei ole vainon väärti. (Tuntematon tappelija)
- SELISELI
Kiusa se on pienikin kiusa
- n52
Ole kiltti lapsillesi.
Heissä on tulevaisuus.
He päättävät aikanaan,joudutko vanhainkotiin.
(Valitettavasti en muista mistä olen lukenut) ovessa olevasta mangneetista: Tärkein matka on tulla toista puolitiehen vastaan.
Chirstian Morgenstern: Paras kasvatusmetodi lapseen nähden on hankkia tälle hyvä äiti.
Eila Pennanen: Et ole vielä vanha, pystyt pettymään.Minulla lukee samassa paikassa:
"Det tar lång tid att skaffa gamla vänner."
vapaasti käännettynä:
"Kestää kauan hankkia vanhoja ystäviä."
Kiitos kaikille jo osallistuneille, te olette kirkastaneet ainakin minun iltahetkeäni.
Jatketaanhan ;)- Milla
optimisti-orvokki kirjoitti:
Minulla lukee samassa paikassa:
vapaasti käännettynä:
Kiitos kaikille jo osallistuneille, te olette kirkastaneet ainakin minun iltahetkeäni.
Jatketaanhan ;)...jääkaapin ovessa: Tyhjä, ei kannata edes avata! Valo sentään palaa - vielä.
- n52
Milla kirjoitti:
...jääkaapin ovessa: Tyhjä, ei kannata edes avata! Valo sentään palaa - vielä.
nähnyt yhdessä jääkaapin ovessa.
Luojani,jos et salli minun laihtua niin lihota kaikki vihamieheni =) optimisti-orvokki kirjoitti:
Minulla lukee samassa paikassa:
vapaasti käännettynä:
Jatketaanhan ;)kuinka joku saa hävitettyä turhia sanoja ja silti niillä lopuilla sanoa paljon.
Kiitos, optimisti-orvokki, ketjun hyvästä aiheesta .
- Eira
Päivän ylittämiseen tarvitaan vaihteleva määrä ajatuksia ja askeleita.
Kaduilla löydetyistä kolikoista ei koostu mainittavaa lisätuloa.
Sateella sadepisaroiden väliin jää pieni kuiva alue.
Silloin tällöin paikka vastaa muistin mukaista mielikuvaa.
Äänen muodostamasta kokonaisuudesta voi päätellä paikan sijainnin ja mielialan. - Nalle Puh
ajatelma: Aattelepas jos puu kaatuisi päälle.........aattelepas jos ei kaatuisi.
- n52
Saat kahdessa kuukaudessa enemmän ystäviä kiinnostumalla heistä kuin kahdessa vuodessa yrittämällä saada heitä kiinnostumaan itsestäsi.
(Dale Carnegie)- TaikaröNsy
....kaunnimpia asioita ei voi nähdä silmillä,vain sydämellä näkee hyvin...
- n52
TaikaröNsy kirjoitti:
....kaunnimpia asioita ei voi nähdä silmillä,vain sydämellä näkee hyvin...
Onni on parfyymi,ei sitä voi roiskia toisten päälle saamatta muutamaa pisaraa itseensä.
Onni sanan tilalla voisi olla myös nauru tai hyvyys,mutta se on taas sitä onnea joten annetaan hyvän kiertää sillä se saapuu aina takaisin.
Hyvää pitkää päivää. =)
- Otontytär
Kyllä Luoja kaiken tasaa; jos jollakin on toinen jalka lyhyempi, on toinen vastaavasti pitempi.
(tuntematon lähde)
Muutamia lainauksia Levengood-Lindellin kirjasta 'Vanhat tädit eivät muni':
-Naisilla on muodot, mutta miehillä on salkku. (Björn 7 v.)
-Naiset koostuvat munasarjoista ja siksi he ajattelevat enemmän. (Siri 6 v.)
-Mies ei koskaan lakkaa tuottamasta soluja. Mutta hänkin tulee tiettyyn ikään. Sitä sanotaan paniikki-iäksi. (Stina 9 v.)
-Susi syö lampaita, vaikka Punahilkka kieltää sitä. (Christel 5 v.)
-On monenlaisia lampaita, esimerkiksi mustia lampaita. ( Benjamin 6 v.)
-Kanoissa on se hyvä puoli, että ne eivät puske kun ne suuttuvat, (Christel 5 v.)
-Isoäiti on sellainen, jonka kautta koko suku on tullut ulos. Siksi ei ole niin kummallista, että hänen nahkansa vähän lerppuu. (Kristiina 7 v.)
-Vaari on niin vanha, ettei hän muista miksi hän pitää naisista. (Tore 8 v.)
-Mulla on viisi mummoa....vaari on vähän kertonut. ( Pia 4 v.)
-Rakkaus tuntuu jaloissa. Ne kävelevät sinnepäin johon on rakastunut. ( Matias 6 v.)
Hauskaa kevättä!- Jermu
joka toiselle kuoppaa kaivaa..
- 50++
Mitä enemmän opin tuntemaan ihmisiä, sitä enemmän rakastan koiraani.
Toisen onni on toisen'korvatälli'(satuttaa)
- Rudi
Ihminen on nuori niin kauan kun paska tulee lämpöisenä.
- tukkusutija
ja sinä syntymäviisas tiedät , että runosuoni ja peräsuoli ovatten ihan eri asia.
- Rudi
tukkusutija kirjoitti:
ja sinä syntymäviisas tiedät , että runosuoni ja peräsuoli ovatten ihan eri asia.
Kunpa tietäisit sinäkin, runoratsu
- Skeptikko
Älä tee sitä tänään, minkä voit jättää huomennakin tekemättä
Parempi myöhään, jos silloinkaan - taikanainen
Hymy on paras kasvojenkohotus, ja
metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan - Ms Medium
ja aika ajoin sopiva edelleen:
Aina ei ole yhtä vaikeaa,
vaan joskus on vielä vaikeampaa.
Uskokaa tai älkää, olen hyvin valoisa luonne ;)tästä tuli mieleeni, ehkä pykälää positiivisempi:
Maailma on täynnä mahdollisuuksia, jotka ovat taitavasti naamioituneet ongelmiksi.
- Hexa )
Ikkee tulloo,
vua vanhaks ei piä tulla - UnelmaAnelma
Se parhaiten nauraa
joka toiselle kuoppaa kaivaa.- eukon kutjake
- Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
-Aamulla katsoin sänkyni alla ja kas, siellähän minä olin!
(Molemmat opiskeluaikaisia 'huulia')
- hilima.N
mie oikaasin toviks tuvan laverille ja mie olin vissiin nukahtannu.siin men alueelliset uutiset ja kaik.kyl miuta ny pistelöö vihaks.
miepä sanon yhen aatelman jot mie oon visust varjellu ja ihtellein tolokuttanu.
elä nuku onnes ohi.
toinen ompi se jot lasten suusta kuuloo tottuuen.
miulle yks keskenkasavunen kerran tokas jot sie oot haaska vaik oot nuin rypyläinen. - T.R.maalari.N
Sanamuodot omia... mutta onkohan maailmassa yhtään ajatusta, jota joku toinen ei jo aiemmin olisi ajatellut.
*Ainut tapa, millä kämmenenjälkensä voi painaa kallioon niin, että joku toinen joskus sen näkee ja voi painaa kämmenensä sitä vasten, kokea, että maailmassa on ollut joku toinenkin, joka on kokenut tämän hetken, on rakastaminen. Koska lopulta, kaikki muu katoaa. *
*Kuka kiduttaisi ansassa olevaa kettuakaan, leikkaamalla jalkaa irti säie säikeeltä. Parempi on tehdä niin yhdellä viillolla.*
*Rakkaus on Jumala*- TuleNvarjo
Tässä ketjussa on jo mittaa melkoisesti, mutta silti aihe oli niin mukavantuntuinen, etten malta olla sujauttamatta omia päänsisäisiäni sekaan.
Edellisen seutukuntamme murteella muistan kannustuslauseen: "Korkiakin torni alakaa maasta."
Jääkaappini ovessa on ollut lohduttava lauseke:
"Jos ei ole kelkkaa, voit laskea päässä."
Sitä kelkkaa ei todella satu olemaan, joten numerot hyrräävät korvienvälissä iltalenkeillä.
- Otontytär
"Sattaa, sattaa savinen pilvi, musta muuten hirvittää!"
- pikkusieppo
että nauru pidentää ikää, mutta ...
Chaplinin parissa olen oivaltanut, että naurumme julmuudella ei ole rajaa (J.Tyyri). - n52
-kyky nähdä kolikon kaikki kolme puolta.
Ned Rorem - n52
Meidän tulisi ymmärtää,että pelkäämme yhtä paljon elää ja rakastaa kuin pelkäämme kuolla.
Pääsiäisenä kuultua:
Sian kanssa ei kannata ryhtyä väittelemään.
Siinä molemmat rapaantuvat, mutta sika nauttii.- n52
hyvä!!! =)
- Pirre*
jonka tiedän todeksi on, että "ei tulta tulella sammuteta"
- n52
Kuinka upea komedia elämä olisikaan ellei meillä olisi pakollista roolia siinä.
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih475907Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6132358Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821181Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591058- 771033
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä541006Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.61946- 61915
- 228844
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58778