Aiemmin kirjottelin tuolla koulutus-palstalla siitä miten koiramme jahtaa häntäänsä (otsikolla Hännän jahtaaminen). Maanantaina sitten käytiin lääkärillä ja tehtiin anaalirauasten huuhtelu. Koira sai kevyen nukutuksen ja samalla tutkittin sitten kaikki muutkin paikat (korvat, hampaat, häntä). Maksoi tietenkin ihan mukavasti toi käynti. Ja 3 päivää oli jahtaamatta häntäänsä, mutt anyt se taas alkoi! Ja mulla menee hermo siihen, kun toi koira pitää niin kauheeta meteliä kun pyörii ympyrää. Haukkuu (normaalisti ja erittäin kimeästi), murisee, vikisee jne. jne. Ja me asutaan kerrostalossa niin ei oo kivaa..Muuten koira kun juurikaan hauku. Kertokaa nyt hyvät ihmiset mitä tässä pitäis tehdä? Täällä on kohta koko porukka hermoraunioina!
Menee hermot
5
654
Vastaukset
Luin juuri viimme viikola kirjan: koira joka rakasti liikaa. Tekijää en muista, mutta oli joku amerikkalainen. Siinä kerrottiin muutamista koirista joilla oli pakko-oireita, mm. hännän jahtaaminen. Suosittelen ko. kirjan lukemista. Toivottavasti koirasi oireet eivät ole yhtä voimakkaita, sillä niihin ei ole paljoa apua. Kannattaisi ehkä ottaa myös yhteyttä johonkin koirankouluttajaan, sillä osassa tapauksia hännän jahtaaminen oli vain tapa saada huomiota.
- kokeiltu
Meillä toko-kurssia vetää koirapsykologi, jolta olen kysellyt neuvoa ja kaikki on kokeiltu. Myös se että koiraa ei huomioida mitenkään. Itse olen sillä kannalla että anaalirauhaset ne vaivaavat pahasti. Ja aion kysellä taas pian lääkäriltä neuvoa, että kannattaako harkita leikkausta, jos tuntuu että vaiva vaan pahenee...
kokeiltu kirjoitti:
Meillä toko-kurssia vetää koirapsykologi, jolta olen kysellyt neuvoa ja kaikki on kokeiltu. Myös se että koiraa ei huomioida mitenkään. Itse olen sillä kannalla että anaalirauhaset ne vaivaavat pahasti. Ja aion kysellä taas pian lääkäriltä neuvoa, että kannattaako harkita leikkausta, jos tuntuu että vaiva vaan pahenee...
tilaa aika ja anna leikata. Pääset kerralla kiusasta.
- anaalirauhasista
kokeiltu kirjoitti:
Meidän koira menee "pyllymäkeä" portaita pitkin kun anaalirauhaset vaivaa. Tai sitten hinkkaa pyllyä mattoon, ei koskaan jahtaa häntäänsä. Joku muu juttu toi nyt varmaan on.
- kasvattaja
oli koira, joka teki myös tuota hännän jahtausta. Karvat lähti hännästä ja hännän pää oli verillä.
Mulla on useampi koira, eikä koskaan ollut tuota ongelmaa. Sijoitin koiran tutuilleni ja koira lopetti hännän jahtaamisen ja puremisen.
Ilmeisesti tässä tapauksessa kyse oli tekemättömyyden puutteesta. Nyt koiralla on ohjelmaa koko päivän, kun perheen äiti on aina kotona ja koulun jälkeen lapset leikkivät koiran kanssa ja sitten vielä tehdään pitkä lenkki.
Kokeile jotain "aivo jumppaa" siis, että koira joutuisi käyttämään aivojaan tekemiseen tai esim. jäljestystä. Siis koira väsyisi eikä keskittyisi hännän jahtaamiseen.
Vaarana on, että hännän jahtaamisesta tulee tapa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496665Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6732876Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831249Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.961238- 841225
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611123- 891120
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721002
- 238906