Renault grand scenic takaosan kolina

Anonyymi

vm2004 scenic II tilabiili on pitänyt alhaisissa nopeuksissa, liikkeellelähdöissä ja kuopissa kolinaa, kuin perunoita tyhjässä kattilassa liikuteltaessa. Parempaa kuvausta en keksinyt..no, vein auton Motonetin korjaamoon ja he nostivat sen pukille ja sanoivat että takapää on ok. Edessä oli jousi poikki ja iskarista nesteet pois. Siitä kuulemma johtuu. Ei johtunut. Sama ääni kuuluu edelleen. Koska joudun nyt yksin näiden asioiden kanssa touhuamaan, ja omat miespuoliset sukulaiset hautuumaalla, niin käännyn puoleenne toivoen vinkkejä siitä, mistä voisin pyytää korjaamon väkeä tutkimaan. Onko joku kohta mikä voi ääntä pitää. Jarruista kuuluu välillä kitinää.

19

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos googletat renault grand scenic rear noise, saat kymmeniä keskuteluita rikkoutuneista iskunvaimentimista jotka ovat aiheuttaneet ääntä.

      Sieltä suunnalta lähtisin itse ensimmäisenä vikaa etsimään.

    • Anonyymi

      Voipi olla vain väljä raidetangonpää, ääni kuuluu pienillä nopeuksilla. Halpa homma.

      • Anonyymi

        Onko rellussa raidetangonpäät takana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko rellussa raidetangonpäät takana?

        No arvelin, että edestä tuo kuuluu.


    • Anonyymi

      Onko katsastus lähellä siellä viimmeistään ehkä selviää

    • Anonyymi

      Tilaihmeessä voi olla pakoputken kannakkeet mennyttä... moponetin osana se takimmainen on harvinaisen yhteensopimaton eli osta joku muu jos pakoputki näkyy takaa, sen pitäis olla puskurin takana piilossa.

    • Anonyymi

      Pajalta tultu. Takana oli puslat vaihtokunnossa. Sitten pakoputken kannakkeet vaihdettiin. 100euroa koko homma. Mutta: paja löysi nyt etujarrupaloista vikaa (joka kerralla yksi ongelma johtaa toiseen, ja aina muka löytyy uutta...)grr. No, kuulemma etujarrulevyt on hieman liian pienet kooltaan, jonka vuoksi jarrupalat ovat reunoiltaan jarrulevyjen päällä himpun verran. Häh: katsastuksessa ei ole ikinä mitään mainittu jarruista, ja auto on ollut minulla 3 vuotta. Mitä nyt teen, taasko pajalle.. en tiedä missä edellinen omistaja on työn teetänytkään. Naisena olen aina vähän muiden armoilla. Joten mielipiteitä, miten tähän suhtautuisin. Taas 200 euron lisämeno tiedossa..kiva kun olette vinkkejä antaneet, se auttaa aina eteenpäin

      • Anonyymi

        No siis pakko sanoa tähän väliin, että 16 vuotta vanha auto merkistä riippumatta ei ole halpa ylläpitää, varsinkaan jos ei itse osaa. Kuluvia osia menee, ja isommatkin ongelmat jo tekevät vahvasti tuloaan. Tuollainen 300-400 euroa vuodessa iskareihin, hitsauksiin ja luoja ties mihin on ihan odotettavissa, ja itseasiassa varsin kohtuullista. Paalaamo alkaa jo kutsua muutaman vuoden kuluttua, joten huolettomia kilometrejä tuskin luvassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siis pakko sanoa tähän väliin, että 16 vuotta vanha auto merkistä riippumatta ei ole halpa ylläpitää, varsinkaan jos ei itse osaa. Kuluvia osia menee, ja isommatkin ongelmat jo tekevät vahvasti tuloaan. Tuollainen 300-400 euroa vuodessa iskareihin, hitsauksiin ja luoja ties mihin on ihan odotettavissa, ja itseasiassa varsin kohtuullista. Paalaamo alkaa jo kutsua muutaman vuoden kuluttua, joten huolettomia kilometrejä tuskin luvassa.

        Mies kuoli 2017 ja jätti tämän auton jolla pilven päällä ei voi ajella. Autohan on nuori, toinen opel vectra täyttää tän kesää 24 vuotta ja on talvella pakkasautona. Lukee vielä että vähäpäätöinen. Sen, jätti tasan vuotta ennen kuollut setäni. En voi sitäkään siis hävittää. Rellua en paalaa, mun elämällä ei ole tarkoitusta, ajan niin vähän että panen rahat tuohon autoon sen tunneasian perusteella. Ja tykkään siitä, näkee hyvin tällainen pätkäkin. Pikkusumma tuo raha on autoon laittaa. Mutta asia oli se, että mitenn joku liike on voinut panna muka liian pienen jarrulevyn niin että kengät on reunoilta korkeammalla kuin levy. En ole mitään vikaa huomannut ja katsastettu ihan samanlaisena 3 vuotta. Kaikilla ei ole varaa hankkia sähköautoja jne. Työttömällä eläkeikää lähestyvällä, jolle jäi ok talo yksi n hoidettavaksi. Tuolla on ajettu alta 200 tuhatta, laitettu ed omistajalla vaikka mitä nokkahihnat, vvt, ja mitä kaikea, uusi mittaristo, tuulilasi, jne. Jos uudemman ostan en tiedä pitääkö aloittaa taas alusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mies kuoli 2017 ja jätti tämän auton jolla pilven päällä ei voi ajella. Autohan on nuori, toinen opel vectra täyttää tän kesää 24 vuotta ja on talvella pakkasautona. Lukee vielä että vähäpäätöinen. Sen, jätti tasan vuotta ennen kuollut setäni. En voi sitäkään siis hävittää. Rellua en paalaa, mun elämällä ei ole tarkoitusta, ajan niin vähän että panen rahat tuohon autoon sen tunneasian perusteella. Ja tykkään siitä, näkee hyvin tällainen pätkäkin. Pikkusumma tuo raha on autoon laittaa. Mutta asia oli se, että mitenn joku liike on voinut panna muka liian pienen jarrulevyn niin että kengät on reunoilta korkeammalla kuin levy. En ole mitään vikaa huomannut ja katsastettu ihan samanlaisena 3 vuotta. Kaikilla ei ole varaa hankkia sähköautoja jne. Työttömällä eläkeikää lähestyvällä, jolle jäi ok talo yksi n hoidettavaksi. Tuolla on ajettu alta 200 tuhatta, laitettu ed omistajalla vaikka mitä nokkahihnat, vvt, ja mitä kaikea, uusi mittaristo, tuulilasi, jne. Jos uudemman ostan en tiedä pitääkö aloittaa taas alusta.

        Jarrutkin vaatii välillä uusia osia. Jos omalla elämällä ei ole tarkoitusta, niin älä kuitenkaan jarruitta jyrää ketään jolla saattaa olla.


    • Anonyymi

      eipä tullut tuo mieleen. Kysymyksen ydinhän on, että miksi katsastuksessa kolmen vuoden aikana kukaan ole sanonut mitään. Ei edes katsastusukko ole tiennyt että ovat vialliset? eikö muille ole käynyt näin. En ole edes jarrutuksessa mitään huomannut. Luulisi että jotenkin meillä oloaikana näkynyt tämä vaiva. Menin takapään kalinan kanssa ja nyt sitten on löytynyt poikkimennyt jousi, etuiskari ja nuo takapään puslat. Siihen on mennyt kolmen vuoden aikana 880 v korjauksiin, sis öljynvaihdonkin jne. Eli ei mielestäni paljon. Jos jollain on rahaa laittaa paaliin - sitä ei ole yksin jääneellä leskellä joka ei ole roopeankka. Luotan katsastusmieheen, tietänee työnsä. Autolla on elokuulla katsastus. viimenkin heittämällä läpi, huomautus pissapojasta - jossa oli moottori vaihdettava, vaikka ei olisi ollut pakko, parinkympin osa. Eli onko muilla laitettu hintsusti pienempiä jarrulevyjä kuin minulla

      • Anonyymi

        Minulla ei kerran mennyt renu katsastuksesta läpi, koska siinä oli vääränlaiset renkaat, liikkeestä oli renu ostettu. Monenlaista muutakin vikaa tuli, mm. lukot rikki kolmeenkertaan ja jäi myös rikki ikuisesti, laturi rikki, pyörän laakerit edestä rikki, Käynistys häiriö, ei aina käynistynyt, onneksi itselläni hyvät ja terveet jalat, Valokatkaisija ei toiminut kovalla pakkasella liikkeelle lähtiessä oli sen vuoksi vaarallinen, Laturin hihnaa ei saanut vaihdettua, eikä paikoilleen, koska miljoonakuutioupotuserikoisruuvi kulunut eli oli avain siinä pienessä kolossa pyörähtänyt, koska helvetin ahdan paikka, suuniteltu maailman pieni sormisemman ihmisen mukaan. Bensakorkki meni rikki, ei saanut paikoilleen. Lisäksi valtavasti muita kiusoja, vikoja, haittoja, tuuletusritilä upposi sisään, katosta tuli vettä sisään, kun avain katosi ei vara-avainta kannattanut ostaa, koska tolkuttoman kallis ja tilattava Ranskasta. Lisäksi renu tekele oli aivan kelvoton, jos hiemankin ajoi syrjään tiestä talvella, niin sutimaan jouduttiin ja hinauksia oli jatkuvasti lyhyitä, muutama pitempi pajamatka. Mutta muuten kyllä hyvä "auto", suosittelen kaikille hyvä hermoisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei kerran mennyt renu katsastuksesta läpi, koska siinä oli vääränlaiset renkaat, liikkeestä oli renu ostettu. Monenlaista muutakin vikaa tuli, mm. lukot rikki kolmeenkertaan ja jäi myös rikki ikuisesti, laturi rikki, pyörän laakerit edestä rikki, Käynistys häiriö, ei aina käynistynyt, onneksi itselläni hyvät ja terveet jalat, Valokatkaisija ei toiminut kovalla pakkasella liikkeelle lähtiessä oli sen vuoksi vaarallinen, Laturin hihnaa ei saanut vaihdettua, eikä paikoilleen, koska miljoonakuutioupotuserikoisruuvi kulunut eli oli avain siinä pienessä kolossa pyörähtänyt, koska helvetin ahdan paikka, suuniteltu maailman pieni sormisemman ihmisen mukaan. Bensakorkki meni rikki, ei saanut paikoilleen. Lisäksi valtavasti muita kiusoja, vikoja, haittoja, tuuletusritilä upposi sisään, katosta tuli vettä sisään, kun avain katosi ei vara-avainta kannattanut ostaa, koska tolkuttoman kallis ja tilattava Ranskasta. Lisäksi renu tekele oli aivan kelvoton, jos hiemankin ajoi syrjään tiestä talvella, niin sutimaan jouduttiin ja hinauksia oli jatkuvasti lyhyitä, muutama pitempi pajamatka. Mutta muuten kyllä hyvä "auto", suosittelen kaikille hyvä hermoisille.

        Kuulostaa hyvältä autolta...ei tule ainakaan vapaa-ajan ongelmia );


    • Anonyymi

      Otat korjaamo hepun kyytiin ja viet ajelulle. Sillä se lähtee selviämään, kun tietävät mitä etsivät. Ammattilaiset kyllä osaa, kun vaan saat heidän huomionsa osaksesi.

    • Anonyymi

      Ei ne ammattilaisetkaan aina saa vikaa selville, kokemusta on, on muka löydetty vika ja korjattu, mutta sitten huomaa itse, että ei vika olekkaan hävinnyt.
      Lisään viellä yhden renussani olleen vian, kun nyt muistin, kaikkia ei voi muistaa, oli niin paljon vikaa.
      Eli turvatyynyn merkkivalo ei toiminut, ei mennyt katsastuksesta läpi. Tämän pikkuvian vuoksi jouduin ajamaan huonossa talvi kelissä noin 360 km ja maksamaan tietenkin bensat, korjauskulut, aikaa meni käytännössä koko päivä, kun aamulla lähti, niin oli iltapäivällä kotosalla. Suosittelen kuitenkin kaikille tätä ranskalaista hienoa "autoa", jos vain hermot kestää, eikä ole rahasta uupeloa eli pulaa.

      • Anonyymi

        Ranskut ovat kaikki tollasia.
        Se on niiden tyyli. Mikään ei ole kunnossa ja sillä ei ole niin väliäkään.
        Turhaa sakkia ja huonoja autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ranskut ovat kaikki tollasia.
        Se on niiden tyyli. Mikään ei ole kunnossa ja sillä ei ole niin väliäkään.
        Turhaa sakkia ja huonoja autoja.

        Akku oli kiinitetty renussani niin, että tarvittiin räikkään kilometri kolmesataa metriä pitkä jatkovarsi ja holkkiavain, jotta sai ruuvattua mutterit irti, ilman sähkölamppua ja hyviä silmiä ei olisi onnistunut akun irroitus. Että miksiköhän näin yksinkertainen asia on tehty tälläiseksi? Kun se holkki irtoaa varrenpäästä, niin sitä saa etsiä ties mistä, yksi holkki hukkui itseltäni tämän vuoksi. Ja sitten taas kun alkaa ruuvaamaan takaisin, niin eihän sekään helposti käy, varsinkaan, jos on hieman pimeätä, niin vaikea on ahtaaseen paikkaan nähdä. Ja kun akunnavat irroittaa pitää taas se radio koodi säätää. Kun koodia säilyttää hansikaslokerossa, josta löytyy helposti, niin tietenkin myös mahdollinen varas sen sieltä löytää. Jos taas koodia säilyttää jossain muualla, niin sitten sitä pitää sieltä muualta käydä hakemassa ja voi olla, että paperilappuseen on joku pyyhkinyt perseensä, niin siitä ei saa selvää, jos kuitenkin koodin löytää ja siitä saa selvän, niin sitten vain linksuttaa kuntoon, helppoa. Suosittelenkin siksi pienistä hankaluuksista huolimatta valitsemaan ranskalaisen tyylikkään ja hienon "auton". Perustelut: siinä on ymmyrkäiset renkaat, aivan kuten on oikeissakin autoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ranskut ovat kaikki tollasia.
        Se on niiden tyyli. Mikään ei ole kunnossa ja sillä ei ole niin väliäkään.
        Turhaa sakkia ja huonoja autoja.

        Jess lisää näitä kommentteja niin ranskalaisten autojen hinnat putoaa entistä alemma käytettynä.

        Ne ei meinaan kaikki ole tuollaisia...


    • Anonyymi

      hei boys and girls. Rakas Rellu yllätti minut naistenpäivänä. Joo, uskokaa. Kun sen pajalta hain ja tilasin sen jarrulevyrempan, niin hän iloisesti alkoi vilkuttamaan service-check parking brake. ja siinä katkaisijassa vilkkuu punainen valo. Disko? pkele. Eipä ole ennen pajakäyntejä vilkutellut. Ja korjaajan huomion saaminen on toinen juttu, kun ikää on senverran..ja onhan mulla radio sanoin kun kolinasta valitin heti pajalta poistuessani. Voikohan tuo vikavalo johtua em projektista. kässärikytkin kyllä surisee, saan kässärin off tilaan mutta satunnaisesti tulee kässärin merkki. Ja jos tämä auto ei olisi rakas tunnepohjalta, ajaisin suohon

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5150
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      518
      1730
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

      Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

      Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe