Nyt se vasta oikeastaan iski sisimpään ja tietoisuuteen.
Meinaan tuota koronavirusta ja kaikkea siihen liittyvää.
Kun meidän kaunis pääministerimme puhui Säätytalon edessä.
Hän selvitti hallituksen suunnitelmat ja antoi ymmärtää että,kaikki voitavissa oleva tehdään.
Puhuminen oli erittäin selväsanaista ja täyttä asiaa.
Hän puhui myös siitä poikkeuslaista, mitä ei ole käytetty sodan jälkeen.
Se otetaan käyttöön tarpeen vaatiessa.
Olen itse menossa busseilla palvelukotiin hakemaan veljeäni äitini uurnanlaskutilaisuuteen.
Invataksin olen tilannut veljelleni.
Vielä kahville ja kauppaan ja apteekkiin.
Onko tämä kuvio liikaa?
Olen niin paljon seurannut tiedotusta, että vähemmästäkin huippaa.
Täytyy lähteä matkaan ja katsoa tuleeko stoppi jossain vastaan.
Pandemia alkaa tuntumaan oikeasti todelliselta.
Pääministerimme puhe pysäytti
62
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan sama tunne mulla kun aamulla heräsin. Piti lähtä salille jumppaan mutta en lähtenyt. Nyt olisi päivällä tilaisuus johon en uskalla mennä. Pitäisin olla kolmen metrin päässä muista. On lastenlastenhoitopesti ensi viikolla, ja toivoisin että en saisi tartuntaa, toivottavasti ei lapsi.
Pitääkö tosiaan lähteä vähän täyttämään kuivamuonakaappia, ja ostaa vaikka vähän lihaa pakkaseen, olisi hyvä tarjous. Ihan nauratti kun wc-paperikin sattui olemaan lopuillaan, minusta se ei ole se ensimmäinen hamastrattava.
En tietenkään tarkoita että on minkäänlainen paniikki päällä, mutta turha on uhmata, jos varovaisuudella voi taudin välttää.
IL:ssä oli kotihikitreeni, sen meinaan tehdä ja käydä ulkona lenkillä.
Toivon herkkää ja kaunista muistotilaisuutta aloittajalle ja veljelle.Ano
Kyllä tällainen tilanne pistää miettimään.
Tuo vessapaperihamstraus on surkuhupaisaa.
Itse olen kylläkin tilannut vuosikaudet talous- ja vessapaprut säkeittäin kotiovelle.
Tänään tulee kuorma ja naapurille menee puolet.
Niin se uurnanlasku.
Sehän on melko koruton tilaisuus.
Seurakuntalainen on kaivanut kuopan isäni haudalla ja uurna luovutetaan kappelissa.
Haudalla ei ole pappia eikä mitään virallista.
Kahvit juodaan lähipaikassa.
Jos tämä suunnitelma nyt sitten menee näin.
Onhan tuo korona vaanimassa joka lähtöön.- Anonyymi
Minä olen itse nyt 2-3 viikkoa karanteenissa. Otan vastuun ja en tapaa lapsenlapsiani, kerron suoraa, koska olen riski iässä. Ruokaa on tarpeeksi ja en jää rupattelemaan naapurienkaan kanssa. Nyt on aikaa siivota kaapit, jos ei sairastu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen itse nyt 2-3 viikkoa karanteenissa. Otan vastuun ja en tapaa lapsenlapsiani, kerron suoraa, koska olen riski iässä. Ruokaa on tarpeeksi ja en jää rupattelemaan naapurienkaan kanssa. Nyt on aikaa siivota kaapit, jos ei sairastu.
Kuolemanpelko vallannut vanhukset!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen huomannut saman, vanhukset elävät pelon vallassa, mitä jos oikeasti kuoleekin.
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano
Kyllä tällainen tilanne pistää miettimään.
Tuo vessapaperihamstraus on surkuhupaisaa.
Itse olen kylläkin tilannut vuosikaudet talous- ja vessapaprut säkeittäin kotiovelle.
Tänään tulee kuorma ja naapurille menee puolet.
Niin se uurnanlasku.
Sehän on melko koruton tilaisuus.
Seurakuntalainen on kaivanut kuopan isäni haudalla ja uurna luovutetaan kappelissa.
Haudalla ei ole pappia eikä mitään virallista.
Kahvit juodaan lähipaikassa.
Jos tämä suunnitelma nyt sitten menee näin.
Onhan tuo korona vaanimassa joka lähtöön.Laitetaanko sinne kuoppaan koko uurna vai vain tuhkat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen huomannut saman, vanhukset elävät pelon vallassa, mitä jos oikeasti kuoleekin.
Jos kuolee? Kun kuolee. Kyllä sen jo tässä iässä pitäisi olla jokaiselle selvä, että kohta jo laskeutumisvalot näkyvät.
Minulle läheiseen sauna- ja peliporukkaan kuuluu 60 - 87 vuotiaita miehiä. Kaksi heistä siirtyi viime syksynä muutaman viikon välein korkeampiin sfääreihin ikään kuin meille muille muistutuksena kuolevaisuudesta. En silti ole huomannut, että lähipiirissäni kukaan suuremmin pelkäisi kuolemaa. Enemmänkin asenne on sellainen, että se tulee kun on tullakseen. Siihen asti nautitaan eläkeläisen elämästä.
Riski Kokomusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kuolee? Kun kuolee. Kyllä sen jo tässä iässä pitäisi olla jokaiselle selvä, että kohta jo laskeutumisvalot näkyvät.
Minulle läheiseen sauna- ja peliporukkaan kuuluu 60 - 87 vuotiaita miehiä. Kaksi heistä siirtyi viime syksynä muutaman viikon välein korkeampiin sfääreihin ikään kuin meille muille muistutuksena kuolevaisuudesta. En silti ole huomannut, että lähipiirissäni kukaan suuremmin pelkäisi kuolemaa. Enemmänkin asenne on sellainen, että se tulee kun on tullakseen. Siihen asti nautitaan eläkeläisen elämästä.
Riski Kokomusta.Nimenomaan kun, mutta nyt vallalla tuntuu olevan pelko mitä jos...aivan kuin kuolema ei koskaan tulisi.
Anonyymi kirjoitti:
Ano
Kyllä kuolemanpelko on vallannut vanhusten omaiset.
Moni vanhus sanoo, että pääsisi jo pois täältä.Anonyymi kirjoitti:
Laitetaanko sinne kuoppaan koko uurna vai vain tuhkat?
Ano
Isäni hautaan oli kaivettu uurnan muotoinen kuoppa. Uurna oli kappelissa.
Sisareni kantoi uurnan ja laski sen kuoppaan.
Kappelin vahtimestari lapio kuopan umpeen.
Sanoimme äidillemme hyvästit.
Istutan orvokit kun niiden aika tulee.
Kiveen lisätään äitini nimi.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yllätyin kommentistasi.
Ensiksikin ihmettelen, miksi kuolemaa pitäisi pelätä.
Kuolema on jokaisen ihmisen edessä. Toiset kuolevat nuorina ja toiset kenties hyvinkin vanhoina.
Eivätkö ihmiset tule sitä ajatelleeksi, kuin vasta silloin, kun joku sairaus heitä uhkaa?
Meillä jokaisella on täällä aikamme, jonka saamme elää.
Jos sen muistaa, niin ehkä osaamme arvostaa paremmin jokaista päivää, joka meille on suotu.
Kuolemanpelko on turhaa, mutta pienoinen haikeus elämän loppumisesta on inhimillistä.
kylmätotuus - Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano
Kyllä kuolemanpelko on vallannut vanhusten omaiset.
Moni vanhus sanoo, että pääsisi jo pois täältä.Jos vanhus toivoo elämänsä päättyvän, niin en ymmärrä, miksi kuolemanpelko valtaa hänen omaisensa.
Omaistenhan pitäisi iloita siitä, että kuolleen toive on toteutunut.
Onko niin, että omainen esim. kuolevan/kuolleen lapsi ymmärtää olevansa sukupolvea, joka on seuraavana vuorossa ja totuus iskee vasten kasvoja lujaa.
Tuon ajatuksen esitti Hector "Vain elämää ohjelmassa" muutama vuosi sitten.
Hänen tulkintansa pitänee paikkansa monen "orvon" kohdalla.
Kuolema tulee askelta lähemmäksi ihmistä, jonka äiti, isä tai molemmat ovat kuolleet.
kylmätotuus
- Anonyymi
Marinerin partikuloivassa esityksessä ei ollut mitään oleellisesti uutta!
Sattumalta meille, vaimoni kanssa, kasaantuu useampia asioita påäällekäin.
Normaalisti olisimme varanneet tavanomaiset Espanjan lentomme jo tammikuussa mutta nyt, keskeneräisistä, terveyteemme liittyvistä asioista johtuen emme ole tehneet sitä. Nyt tämä korona menee samaan syssyyn.
Emme muuta arkirutiinejamme. Vaimoni käy kolmest viikossa harmaahapsien riennoissa ja minä salilla 6krt/vko.
Puolen tunnin kuluttua lähden sinne ojentelemaan ja vatsastelemaan. Huomenna huilipäivä ja sunnuntaina vuorossa kyykistelyt.
Eilisessä harmaahapsien klubikokouksessa oli osanottajakato noin 30%. Ovatko mummelit ja papparaiset alkaneet vierastamaan kavereitaan? - Anonyymi
Toimin parin pojan tukihenkilönä vapaaehtoistyössä. Meidän piti ensi viikolla mennä uimahallille. Nyt tuntuu siltä, etten riskiryhmään kuuluvana ( aikuis-iän dia ja krooninen allergia, joka vaikuttaa hengitysteihin) ainakaan uimahalliin lähde ja voi tulla muutenkin taukoa tapaamisiin.
"Kotivarakin" tuli tarkastetuksi ja jos en ronklaa, niin kyllä kymmenen päivän sapuskat löytyy. Jotain minunkin on ehkä syytä käydä täydentämässä, mutta hyllyjen tyhjiksi hamstraaminen oli asia, jota eilen illalla ihmettelin.
Ps. Luotan Suomen hallituksen toimintaan, vaikka siinä ei olekaan ainuttakaan puoluetta, mitä olisin ikinä äänestänyt. Myös terveydenhoito on mielestäni Suomessa hyvissä käsissä, vaikka resurssipula saattaakin uhata.
Kokomusta. - Anonyymi
Lapsellinen kusiliisojen hallitus sössinyt jo melkein kaiken ja tehdyt toimenpiteet jo viikkoja liian myöhässä ja liian vaatimattomia.
- Anonyymi
Ehkäpä nuoremmatkin pelkää, kauppojen jonot eilen illalla 20.30 oli sitä luokkaa. Vanhuksia ei näkynyt. Ei saa vähätellä.
- Anonyymi
Hallitus on noudattanut asiantuntijoiden ohjeita ja tällaisten tilanteiden varalle tehtyä suunnitelmaa. Se, ettei hallituksemme ole sortunut populatistisiin poppakonsteihin, jotka saattavat olla näyttäviä mutta hyödyttömiä, on mielestäni hallitukselle pelkästään ansioksi.
Epidemian tuloa ei ole mikään maa kyennyt estämään ja jarrutustoimenpiteet on syytä mitoittaa tilanteen mukaan, kuten hallituksemme on käsittääkseni tehnytkin.
Kokomusta. - Anonyymi
Pelkäätkö nuoria?
Älä kuuntele, katso ja kierrä kaukaa...ai niin, nuoruus ei tartu!
🐜 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkäpä nuoremmatkin pelkää, kauppojen jonot eilen illalla 20.30 oli sitä luokkaa. Vanhuksia ei näkynyt. Ei saa vähätellä.
Kävin eielen yhdeksän jälkeen. Vähän ostajia. Etäisyyttä monta metriä.
Kassajojo? Liian liki?
Beng Anonyymi kirjoitti:
Hallitus on noudattanut asiantuntijoiden ohjeita ja tällaisten tilanteiden varalle tehtyä suunnitelmaa. Se, ettei hallituksemme ole sortunut populatistisiin poppakonsteihin, jotka saattavat olla näyttäviä mutta hyödyttömiä, on mielestäni hallitukselle pelkästään ansioksi.
Epidemian tuloa ei ole mikään maa kyennyt estämään ja jarrutustoimenpiteet on syytä mitoittaa tilanteen mukaan, kuten hallituksemme on käsittääkseni tehnytkin.
Kokomusta.Komppaan teitin.
- Anonyymi
Muistakaa "kiitellä" matkailijoita! Syylliset koronan tuomiseen Suomeen.
- Anonyymi
Minä luotan enemmän näihin THL:n asiantuntijoihin kuin politiikkoihin.
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
En sitten päässyt palvelukotiin ollenkaan veljeäni tapaamaan.
Osastot suljettu.Moneen hoitokotiin on asetettu vierailukielto.
- Anonyymi
THL:n asiantuntijat ovat tiiviissä yhteistyössä valtioneuvoston kanssa ja ymmärtääkseni hallitus toimii koronaviruksen suhteen THL:n antamien ohjeiden mukaisesti.
kylmätotuus - Anonyymi
2lesken kirjoitti:
En sitten päässyt palvelukotiin ollenkaan veljeäni tapaamaan.
Osastot suljettu.Äskettäin kerroit olevasi kuumeinen ja lisäksi kärsit kovasta yskästä.
Eihän sairaana saa mennä vierailemaan palvelukotiin, kai sinä sen ymmärrät.
Matkustiko veljesi yksin Invataksilla äitinne uurnanlaskutilaisuuteen, vai olitko samassa tilassa hänen kanssaan?
Jos olit, niin sinähän saatoit tartuttaa häneen tautisi.
Kuka hänet puki ja avusti autoon, jos sinulla on porttikielto palvelutaloon?
Eikö tilaisuutta olisi voinut siirtää myöhempään ajankohtaan?
Asia ei minulle kuulu, mutta tiedän, mitä karanteeni tarkoittaa.
kylmätotuus Anonyymi kirjoitti:
Äskettäin kerroit olevasi kuumeinen ja lisäksi kärsit kovasta yskästä.
Eihän sairaana saa mennä vierailemaan palvelukotiin, kai sinä sen ymmärrät.
Matkustiko veljesi yksin Invataksilla äitinne uurnanlaskutilaisuuteen, vai olitko samassa tilassa hänen kanssaan?
Jos olit, niin sinähän saatoit tartuttaa häneen tautisi.
Kuka hänet puki ja avusti autoon, jos sinulla on porttikielto palvelutaloon?
Eikö tilaisuutta olisi voinut siirtää myöhempään ajankohtaan?
Asia ei minulle kuulu, mutta tiedän, mitä karanteeni tarkoittaa.
kylmätotuusAno/kylmä
Kerroin olevani viluinen ja kurkku jonkinverran käheä.
Se on mennyt nyt ohi.
Ei ollutkaan tarkoitus vierailla palvelukodissa kun tilanne muuttui.
Kaupunki sulki uimahalleista ja kuntopaikoista lähtien kaikki.
Ei vielä kouluja eikä bussiliikennettä.
Soitin palvelukodin ulkopuolelta hoitajalle, että toisi veljeni laatikosta laskut ja puhelimen.
Annoin hoitajalle tuomani banaanit ja juomat, ja lähetin terveiset velipojalle.
Maksan hänen laskunsa, kun olen edunvalvoja.
Veljeäni ei päästetty ollenkaan ulos, joten peruin taxin.
He olivat omissa huoneissaan.
Myös ruoat tarjoiltiin huoneisiin, kertoi hoitaja.
Äitini kaunis valkoinen uurna laskettiin hautaan. Lyhyt hetki ulkona.
Meitä oli kolme henkilöä ja vahtimestari, joka lapioi kuopan umpeen.
Mitään tilaisuutta emme pitäneet.
Lähdimme omille suunnillemme.
Yhdellä oli kiire työpaikalle.
- Anonyymi
Mulla ainakaan mitään kuolemanpelkoa ole, ei kai tässä siitä ole kysymys. Vältän osallistumasta tapahtumiin, ettei kauttani tauti leviä. Käyn nyt hiljaisena aikana hakemassa viikonlopun ruoat. Ja liikun mitä liikun, tuossa läheisellä polulla. Jos varotoimenpiteistä huolimatta sairastun niin sairastan. Hoitokodissa käyn säännöllisesti kaksi kertaa viikossa ulkoiluttamassa sairasta, äsken soitin ja kerroin että olen täysin terve. Minut päästetään vaikka yleisesti pyydetään vierailuja välttämään. En usko viruksen olevan minussa piilossa, kun olen ohjeita noudattanut.
- Anonyymi
Cool, keep it warm yourself
Antikristillinen toiminta on suomalaisittain niin vakiintunut, ettei kukaan osaa tehdä edes parannusta. Sen kummallisuus paljastuu rikosnimikkeitä tarkentaen terveyden edistyessä.
http://www.liftari.fi/index.php?date=200313 - Anonyymi
Virus on jo monta päivää ollut poistumassa paitsi suomalaisen median varassa harhaanjohdetuilta
Shanghain Disneyland on avattu Kaikki välikaissairaalat suljettu 14 Wuhanin lentokentän virkailijat määrätty töihin Sotaa jatketaan Irania vastaan jne.
Iran on kieltäytynyt Trumpin tarjoamasta avusta koronaviruspandemian kanssa
USA auttaa silti vaikka väkisin ja teki ilmaiskun torstaina Iranin tukiryhmiin Irakissa
US launches airstrikes in Iraq in retaliation for rocket attack that killed three
Iran oli sitä ennen keskiviikkona teloittanut ohjusiskussa brittiläisen skottisotiaan
ja kaksi usa-laista https://www.thescottishsun.co.uk/news/scottish-news/5380951/brodie-gillon-soldier-scottish-iraq-death-attack/- Anonyymi
Mitä ihmettä koohotat? Vaikka tilanne olisi Kiinassa ohi, niin se ei ole ohi muualla maailmassa. Euroopassa pahin on varmasti vasta tulossa.
Kokomusta.
Pääministeri odotaa että suomessakin tulisi hurjasti sairaita, eli on viikon myöhässä mailmasta.
Kaiken kukkuraksi pääministeri sallii alle 500 hengen tilaisuudet, tuollaiset "turhat jutut" pitäisi kokonan perua.
Laitoin tuollaisia maanantaina WhatsApp viesteihin kun peruimma sukutapaamisia, yms.
Kun lukee merten takaisia kirjoituksia, ne ovat aivan erilaisia kuin Suomessa. Jossain luki että saman kylän 10-15 henkeä voi kokoontua, mutta jos joku on ollut lentokentällä lähiaikoina, tai tulisi eri läänistä, siirtäkää tapaamista 3-4 kk.
"Kuinka kauan virus voi elää pinnoilla?
Ei ole selvää, WHO sanoo. Äskettäisessä 22 tutkimuksessa tehdyssä katsauksessa todettiin, että koronavirukset voivat kestää metallin, lasin tai muovin kaltaisilla pinnoilla kahdesta tunnista yhdeksään päivään."
https://www.wsj.com/articles/what-we-know-about-the-wuhan-virus-11579716128 https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/php/risk-assessment.html
https://www.canada.ca/en/public-health/services/diseases/2019-novel-coronavirus-infection/symptoms.html
https://www.vox.com/science-and-health/2020/3/4/21154590/coronavirus-vaccine-treatment-covid-19-drug-cure- Anonyymi
En ole enään vuosikausiin linkittänyt, en myöskään lue tarjottuja linkkejä, pystyn esittää asiani muutenkin.
- Anonyymi
On olemassa asioita joille ei yksikään pääministeri eikä kuningas mahda mitään, vaikka kaikki pysäytettäisiin.
Omassa elämässäni tein muutama vuosi sitten ns käsikirjoitusta tuleville eläkevuosille. No, *joku muu* kirjoitti uudelleen, eikä sillä tavoin kuin olisin toivonut. On monia asioita jotka menevät tavallaan ja aikanaan, olkoonpa sitten kysymyksessä sairaus, pandemia, myrskyt tai mitä sitten eteen tuleekaan. Syyllistämällä asiat ei muuksi muutu. Mut yritetään elää elämäämme mahdollisimman hyvin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On olemassa asioita joille ei yksikään pääministeri eikä kuningas mahda mitään, vaikka kaikki pysäytettäisiin.
Omassa elämässäni tein muutama vuosi sitten ns käsikirjoitusta tuleville eläkevuosille. No, *joku muu* kirjoitti uudelleen, eikä sillä tavoin kuin olisin toivonut. On monia asioita jotka menevät tavallaan ja aikanaan, olkoonpa sitten kysymyksessä sairaus, pandemia, myrskyt tai mitä sitten eteen tuleekaan. Syyllistämällä asiat ei muuksi muutu. Mut yritetään elää elämäämme mahdollisimman hyvin.Minusta selkeästi matkailuhullut toivat taudin Suomeen. Sikäli kun ja jos kuolemia sattuu ovat nuo turhanpäiväiset kivikasojen katselijat ja maailmansa "avartajat" syyllisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole enään vuosikausiin linkittänyt, en myöskään lue tarjottuja linkkejä, pystyn esittää asiani muutenkin.
minäkään en ole juonut 28 vuoteen kahvia , teetä enkä muuta sellaista. Sain painoa pois 16 kiloa, kiva olla ruipelo. kaikessa on eka kk vaikein sitten helpottaa.
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä nävyit pystyneenkin.
Mitäköhän linkittämistä tuossakin tokaisussasi ("asiassasi") olisi edes ollut.- Anonyymi
"Jossain luki että saman kylän 10-15 henkeä voi kokoontua, mutta jos joku on ollut lentokentällä lähiaikoina, tai tulisi eri läänistä, siirtäkää tapaamista 3-4 kk. "
Missähän tuollaista luki? Ei ainakaan viranomaisten ohjeissa. Onko Helsinki kylä? Annetaanhan viiaampien asiantuntijoiden tehdä nämä suositukset ja viime kädessä määräykset. Sillä asiantuntijaryhmällä on enemmän tietotaitoa kuin esimerkiksi sinulla tai minulla.
- Anonyymi
siilivain kirjoitti:
Annetaanhan viiaampien asiantuntijoiden tehdä nämä suositukset ja viime kädessä määräykset. Sillä asiantuntijaryhmällä on enemmän tietotaitoa kuin esimerkiksi sinulla tai minulla.
Minäkin annoin, viisaampien päättää. Kun luin joulukuussa Nordnet uutiskirjeen ja kuuntelin vakuutusyhtiön arvion, myin 3 päivässä kaikki rahastoni.
Näin vanhana en jaksa enää miettiä osakkeita, on vain muutama kymmenen 15-20000 e rahastija, ne voi myydä pois vaikka kaikki samana päivänä.
Luen kyllä Nordean ja Op uutiskirjeetkin huvittaa kun tuntuu että aina olisi sopiva aika ostaa.
- Anonyymi
Sanna Mari on fiksu politikko, todella upea nuori päämisteriksi,
paljon älykkäämpi kuin olisi ikinä etukäteen arvannu,
Ohisalo sitävastoin suomen häpeäpilkku, kauhistus, keihyskevoton, jankuttaa yhtä ja samaa, ei ole yhteistyökykyinen, ei osaa perustella asioita, ei ota huomioon muitten mielipiteitä, on jopa presidentin kanssa ei mieltä suomen turvallisuus asioissa, ym. tyhmää,
kumma ku vielä saa istua ministerin paikalla,- Anonyymi
luulen että pääministeri kuuntelee korvanapista mitä pitää puhua.
minunkin jälkeläiset kääntävät englannista venäjäksi aivan samaan tahtiin kuin englntia puhutaan. on kuulemma hyvin raskasta, 30 min on hyvin raskasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
luulen että pääministeri kuuntelee korvanapista mitä pitää puhua.
minunkin jälkeläiset kääntävät englannista venäjäksi aivan samaan tahtiin kuin englntia puhutaan. on kuulemma hyvin raskasta, 30 min on hyvin raskasta.Vai luulet sinä niin. Kuka mahtaa hänelle olle siihen korvanappiin puhumassa?
Eikö tuollainen väite ole aikuiselta ihmiseltä jo liian naiivi. Pääministeri on pääministeri siksi, että hänet on Suomen eduskunnan suurin puolue katsonut parhaaksi siihen hommaan. Lapsellinen yrityksesi mollia Marinia kertoo vain omasta alemmuuskompleksistasi pätevien naisten edessä.
Ps. Itse olen mies, mutta ei minulle tuota komplekseja tunnustaa naisen lahjakkuus, kun sellaista näen.
- Anonyymi
KomMarin toinen sössö on saanut älynvälähdyksen ylioppilas Haavisto: Koronavirustilanteella voi olla merkittäviä vaikutuksia Yhdysvaltain demokratialle. Ios olisin Sutbb totaeisin vttu mitä pskaa
- Anonyymi
Miksi ei vieläkään mitään kunnon toimia tuo nokkiva akka ole saanut aikaan??
Juu, odotetaan vielä että mitä tapahtuu...
On kyllä tyhmä ämmä- Anonyymi
Kerro mitä ne ''kunnon toimet'' olisivat.
- Anonyymi
Onpa sinulla katkera naisviha. Vihanhallintakurssi olisi paikallaan, ettet kohta ala potkimaan vastaan tulevia nuoria naisia kintuille.
Marinnin hallitus on hoitanut koronaviruksen vaatimat toimenpiteet ennakkosuunnitelman ja THL:n ohjeiden mukaan. Eli juuri kuten tuoss tilanteessa pitääkin. Varmasti houkutus populististen irtopisteiden keruun on ollut suuri, mutta edes siihen ei halltus ole sortunut.
Ps. Olen varma, että Marin on huomattavasti sinua älykkäämpi. Älykäs ihminen ei kirjoittele tuollaista tekstiä. Olet moukka.
- Anonyymi
Kaunis pääministeri??
Voi v...u.
katotaanko samaa akkaa?
hampaatkin kuin narniasta..
Ja kommentit kuin.....no sieltä ittestään On meillä paitsi kaunis, myös fiksu pääministeri.
Onhan se äitisi hautaan saatettava (otan osaa). Liekö kuviosi liikaa, mutta paree kuitenkin muistaa kaikki ohjeet taudin välttämiseksi.
Itse puolierakkona täällä "periferiassa" sitä ihan ensimmäisenä ole saamassa, mutta kauppareissulta tullessanikin avaan ovet kyynerpäällä ja menen ensimmäisenä pesemään kädet kunnolla saippuan kanssa. Riskiryhmään kuuluvan vaimon sitä ei ainakaan tarvitsisi saada.- Anonyymi
Kaunis on ainakin näin yli kuusimymppisen silmissä. Älykäs aivan varmasti. Hölmöt eivät Suomessa tuohon asemaan pääse kuin korkeintaan yhdessä puolueessa.
Olen myös pyrkinyt noudattamaan hyvää käsihygieniaa ja välttämään isoja joukkoja. Minulla on itselläni aikuisiän dia ja verenpainetauti. Molemmat tosin hyvällä hoitotasolla, mutta riskiryhmää mitä riskiryhmää.
THL:n iso pomo töpeksi suorassa TV lähetyksessä. Itse töpeksin kauppareissulla. Minun paheeni on salamisnäksi cilillä. Se pitää ostaa lähes joka kauppareissulla. Edellispäivänä huomasin autoon istuessa syöväni snäksiä paljain käsin. Käsien pesu kotona ei tainnut siihen mokaan enää keritä vaikuttamaan.
Tavat istuvat sitkeinä.
Mokamusta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaunis on ainakin näin yli kuusimymppisen silmissä. Älykäs aivan varmasti. Hölmöt eivät Suomessa tuohon asemaan pääse kuin korkeintaan yhdessä puolueessa.
Olen myös pyrkinyt noudattamaan hyvää käsihygieniaa ja välttämään isoja joukkoja. Minulla on itselläni aikuisiän dia ja verenpainetauti. Molemmat tosin hyvällä hoitotasolla, mutta riskiryhmää mitä riskiryhmää.
THL:n iso pomo töpeksi suorassa TV lähetyksessä. Itse töpeksin kauppareissulla. Minun paheeni on salamisnäksi cilillä. Se pitää ostaa lähes joka kauppareissulla. Edellispäivänä huomasin autoon istuessa syöväni snäksiä paljain käsin. Käsien pesu kotona ei tainnut siihen mokaan enää keritä vaikuttamaan.
Tavat istuvat sitkeinä.
MokamustaEn edes tiedä mikä on narsisti, mutta sanotaan että narsistilla on kaikki keinot saada kaikki, varsinkin jos kyse on toisen sukupuolen välisissä asioissa.
Jos ei ole kohdannut yhtään narsistia, joskus sanotaan silloin olet itse narsisti.
- Anonyymi
Suomessa olisi kaikki suhteelisen hyvin politiikassa,
MUTTA OHISALO aiheuttaa SUURTA HUOLTA TYHMYYDELLÄÄN,
Ohisalo on suomelle erittäin VAARALLINEN misterin tehtävässään,
yhteistyökyvytön,
tyhmä joka ei osaa muuttaa mieltään jos vaara uhkaa,
ei ollenkaan tilannetajua,
JÄRKYTTÄVÄN TYHMÄ vastuulisen ministerin tehtäviin,
missä suomen miehet ,
miksi ei anneta lopareita HEI OHISALOLLE,
enekuin saa enemmän pahaa aikaan
ja aiheuttaa vaaratilanteita suomen turvallisuudelle ja tulevaisuudelle,- Anonyymi
No kerro ihmeessä, miten Suomen miehet antavat loparit Ohisalolle. Olen seurannut politiikkaa pitkään, mutta minä en tiedä keinoa yksittäisen ministerin erottamiseksi suomalaisten miesten toimesta.
Kokomustaa kokemusta. - Anonyymi
Mitä pahaa Ohisalo saanut aikaan seuraan politiikkaa aika tarkkaan, en löydä mitään mutta persu alkoi löytämään vikoja heti kun hän otti toimen vastaan, eroa on vaadittu ilman perustelua,
Persut on suurin uhka suomen yhtenäisyydelle levittämällä valheellista propakandaa.
- Anonyymi
Melkoisen oudon lapsuuden ovat eläneet Maria Ohisalo ja Sanna Marin. Asian tietää wiki ja iltapäivälehdet.
Minusta ovat vain hurjia puhumaan, itse empaattisuus ja järki puuttuu. Puhuvat vain se mitä avustajat ovat kehopittaneet ja kun se on "toisten puhetta" se puhe tulee katkonaisesti.
Itse olen harmitellut kun oltiin vain automyyjä/sairaanhoitaja eikä me saadut lapsistamme lääkäreitä , tuomareita kuten heidän moni lapsuuden ja nuoruuden kaveri nykyään on.
esaK- Anonyymi
Jos järki puuttuu ja puhuu vain mitä avustajat ovat kehottaneet, ei Suomessa etene tuolle tasolle. Joo joo miehet ja naiset istuu siellä takarivissä.
Kokomusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos järki puuttuu ja puhuu vain mitä avustajat ovat kehottaneet, ei Suomessa etene tuolle tasolle. Joo joo miehet ja naiset istuu siellä takarivissä.
Kokomusta.Tuli mieleen tuosta Petteri Orpon hääräilyt Sipilän kanssa..sanoisimpa nimenomaan joo-joo miehen touhuiksi, ja silti on "päässyt" noinkin pitkälle?
No, oma kannattajakuntansa hänelläkin - perusteista en sano mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuli mieleen tuosta Petteri Orpon hääräilyt Sipilän kanssa..sanoisimpa nimenomaan joo-joo miehen touhuiksi, ja silti on "päässyt" noinkin pitkälle?
No, oma kannattajakuntansa hänelläkin - perusteista en sano mitään.Pidän Orpoa melkoisen asiantuntevana poliitiukkona ja kokoomuksen talouslinjaa vastuullisena. Myös Orpon ajama EU- ja turvallisuuspolitiikka sopii minun pirtaani. Eikä minun silmissäni lainkaan heikennä Orpon asemaa hänen suhtautumisensa perussuomalaisiin ja mahdolliseen yhteistyöhön tulevaisuudessa. Niin kauan kuin Oprpo on kokoomuksen johdossa, nykyistä agendaa ajava perussuomalainen puolue ei ole yhetistyökumppani hallituksessa.
Kokomusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pidän Orpoa melkoisen asiantuntevana poliitiukkona ja kokoomuksen talouslinjaa vastuullisena. Myös Orpon ajama EU- ja turvallisuuspolitiikka sopii minun pirtaani. Eikä minun silmissäni lainkaan heikennä Orpon asemaa hänen suhtautumisensa perussuomalaisiin ja mahdolliseen yhteistyöhön tulevaisuudessa. Niin kauan kuin Oprpo on kokoomuksen johdossa, nykyistä agendaa ajava perussuomalainen puolue ei ole yhetistyökumppani hallituksessa.
Kokomusta.Heheh,,aina Sipilän olan takana kuiskuttelemassa, ja "kaverina" eli JOO-JOO mies viimeisen päälle. Toki ajattelet aivan kuten tykkäät, mutta sellaisen kuvan tyypistä olen mieleeni saanut! Vaikka miten muistelisin, ei muutenkaan mikään "toimen mies" vaan jälkijunassa myötäilijä. Perus-suomalaisilta karu ilmoitus taannoin tulikin: Jollei Orpo häivy kuvioista ei yhteistyö ole mahdollista. No, hieman "verhotummassa" muodossa, mutta siltikin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heheh,,aina Sipilän olan takana kuiskuttelemassa, ja "kaverina" eli JOO-JOO mies viimeisen päälle. Toki ajattelet aivan kuten tykkäät, mutta sellaisen kuvan tyypistä olen mieleeni saanut! Vaikka miten muistelisin, ei muutenkaan mikään "toimen mies" vaan jälkijunassa myötäilijä. Perus-suomalaisilta karu ilmoitus taannoin tulikin: Jollei Orpo häivy kuvioista ei yhteistyö ole mahdollista. No, hieman "verhotummassa" muodossa, mutta siltikin.
Perussuomalaisten ongelmana on se, ettei ainoakaan puolue ole lähdössä yhteistyöhön perussuomalaisten kanssa, joten kommentti Orpon suuntaan on tyhjä arpa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perussuomalaisten ongelmana on se, ettei ainoakaan puolue ole lähdössä yhteistyöhön perussuomalaisten kanssa, joten kommentti Orpon suuntaan on tyhjä arpa.
Jäänee nähtäväksi, käynee kuten Ruotsissa, tuli SD:n menestys. Kas kummaa, ristiriidat alkoivat "syystä tai toisesta" unehtumaan ja yhteistyö alkoikin olemaan täysin mahdollista, niin, jopa sikäläiselle "kokoomukselle"..
Kansalainen K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jäänee nähtäväksi, käynee kuten Ruotsissa, tuli SD:n menestys. Kas kummaa, ristiriidat alkoivat "syystä tai toisesta" unehtumaan ja yhteistyö alkoikin olemaan täysin mahdollista, niin, jopa sikäläiselle "kokoomukselle"..
Kansalainen KRuotsidemokraatit siivosivat puolueen julkisuuskuvaa melko vahvasti. Halla-ahon puleeraus on liian pinnallista ja kohdistunut vain nuorisojärjestöön.
Lähtihän kokoomus jo Soinin aikana persujen kanssa hallitukseen. Kyse ei ole puolueen nimestä, vaan sen ajamasta linjasta. Jos linja muuttuu riittävästi, niin mikä ettei persut kelpaisi hallituskumppaniksi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih547168Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113314Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1421605Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2451424- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 891220
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124