Reservin sivarit kutsuttava palvelukseen!

Anonyymi

Puhutaan reserviläisten palvelukseen käskemisestä, mutta eikös tämä ole ennemminkin siviililuontoinen poikkeustilanne, juuri sellainen jota varten on sivareita koulutettu vuosikymmenet?

Nyt on syytä kutsua näitä reservin sivareita palvelukseen toimimaan niissä poikkeusolojen tehtävissä joissa heitä voidaan käyttää. Sairaaloissa, vanhainkodeissa, ruokahuolossa, jopa liikenteenohjauksessa ja opastuksessa.

Jotakin hyötyä on lopultakin otettava irti heidänkin sivarikoulutuksestaan, jätetään sotilaille sitten sotilaalliset tehtävät jos sellaisia ilmenee.

24

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä asiaa kirjoitat, mutta lisäksi nuo rauhanajaksi vapautetut nyt taistelemaan koronaa vastaan. Erilaisia hommi kyllä löytyy jotta saavat yhteiskunta velvoitteensa edes jotenkin kuitattua. Nyt on sota virusta vastaan joten liikekannallepano ko.tyypeille.

• Anonyymi

juu.
        minnuuki on koko elämän vituttanut ko.tyypit,
        lusmuilijat,
        ihan yö unet on menny,
        kyllä niijen nyt pittee kärsiä...

• Anonyymi

Höpö höpö, itse en lähde tyhjän perään riekkumaan. Menkööt sellaiset ja nuoremmat ketä kiinnostaa..

• Anonyymi

Poikkeuslain aikana ei käskyn saaneelta vaan kysytä että haluaako vai ei. Silloin lähetään taikka itketään ja lähetään. Jos et kutsussa mainittuna aikana ole käsketyssä paikassa niin poliisi hakee hommiin ja oikeusjuttukin siitä tulee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Poikkeuslain aikana ei käskyn saaneelta vaan kysytä että haluaako vai ei. Silloin lähetään taikka itketään ja lähetään. Jos et kutsussa mainittuna aikana ole käsketyssä paikassa niin poliisi hakee hommiin ja oikeusjuttukin siitä tulee.

Höpö höpö. Kukaan ei petturi hallistusta enää puolusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puolustaa tai istuu linnassa. Onhan siinä jo vaihtoehtoja sulle yllinkyllin...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Terijoen hallitustako mieluummin? Ihanko se Igor itse Pietarista siellä kirjoittelee?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten nää Pietarin trollit ei edes yritä enää peitellä mitään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikein ,pitäkää tunkkinne🎅

• Anonyymi

Onnneks on cn paprut, ei koske mua. Menkää vaan tartuttamaan itsenne.

• Anonyymi

Oletko kovinkin ylpeä vapaamatkustajan statuksestasi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko kovinkin ylpeä vapaamatkustajan statuksestasi?

Kaunis on kuolla
        joukkosi eessä
        kaunis kuolla, kaunis kuolla
        Kaunis kuolla, kaunis kuolla
        ajatella,
        ajatella

Vainolaisen hurmehella
        peittää maa
        hurmehella, hurmehella
        Hurmehella, hurmehella
        ajatella,
        ajatella

Kärpästen juhlat
        pitopöytään on tuhlattu
        mässäävät toukat
        taas rajoja on loukattu
        ajatella,
        ajatella...

• Anonyymi

Sivareita tarvitaan vasta sotatilan aikana.
      Telamatoiks märimmille kohdille.

• Anonyymi

Avaajalla aivan erinomainen ajatus. Kannatan.

• Anonyymi

juu.
        lusmuilijat,
        ihan yö unet on menny,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

juu.
        lusmuilijat,
        ihan yö unet on menny,

Onko sinusta kärsimystä ja rangaistus jos täyttää kansalaisvelvollisuutensa?

Eihän sitä reservin sotilailtakaan kukaan kysy että oisko tää nyt siusta kivaa ja viitsisit sä...

Ei asevelvollisuus pääty intin käymiseen vaan se jatkuu reservissä aina 50-60 vuotiaaksi asti sotilasarvosta riippuen.

Siviilipalveluvelvollisuuskaan ei suinkaan pääty sen sivarin suorittamiseen vaan sekin jatkuu edelleen reservissä josta voidaan tarvittaessa kutsumaan palvelukseen.

Siviilipalvelumiehiä ei todellakaan kouluteta pankolla makaamaan, vaan käytettäväksi siviililuonteisissa poikkeusolojen tehtävissä, kuten nyt on tämä koronavirustilanne.

Nyt olisi oiva aika hyödyntää sivarireserviä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sinusta kärsimystä ja rangaistus jos täyttää kansalaisvelvollisuutensa?

Eihän sitä reservin sotilailtakaan kukaan kysy että oisko tää nyt siusta kivaa ja viitsisit sä...

Ei asevelvollisuus pääty intin käymiseen vaan se jatkuu reservissä aina 50-60 vuotiaaksi asti sotilasarvosta riippuen.

Siviilipalveluvelvollisuuskaan ei suinkaan pääty sen sivarin suorittamiseen vaan sekin jatkuu edelleen reservissä josta voidaan tarvittaessa kutsumaan palvelukseen.

Siviilipalvelumiehiä ei todellakaan kouluteta pankolla makaamaan, vaan käytettäväksi siviililuonteisissa poikkeusolojen tehtävissä, kuten nyt on tämä koronavirustilanne.

Nyt olisi oiva aika hyödyntää sivarireserviä.

juu,
        juu,
        hyödyntää pittää,
        kovasti pittää ko.tyyppejä hyödtntää,
        nnnnnniiiiiiihhhhhh...

• Anonyymi

En tiedä onko koulutus muuttunut puolustusvoimissa?Minun nuoruudessa ei opetettu nillittämään vaan toimimaan yhteisesti kansan puolustamisessa.Kannattaa vaikka osallistua ikäihmisten asiointipalveluun täällä turhautumisen sijaan.Se antaa paljon enemmän.No ,kohta varmaan on kommentti ´´Mene vaan itse´´ ,mutta minulla on vastaus `´Niin menen ja olen mennytkin ja tulen menemään silloin kun olen kunnossa`´.Tunteja on vuosien mittaan kertynyt enemmän kuin normaali varusmies palvelusaika.Hoidellaanhan nillittämättä tämä homma kunnlla niinkuin kunnon kansalaisen kuuluu olipa hän sotilas tai siviilipalvelushenkilö.Tsemppiä jokaiselle!

• Anonyymi

74-75,
        intissä oppi valehtelemaan ja lintsaamaan,
        alikeisarit ja kapiaiset nillittivät...

• Anonyymi

Mitäs nyt sivarit on hampaissa? Ai niin ,tosiaan.Kun ootte itsekin nyt työttöminä niin ei pääse työttömiä haukkumaan👍🤣karman laki..

• Anonyymi

Sivareita tarvitaan kriisitilanteessa.
      Täällä soisessa maastossa telaketjujen alle täytöksi.
      Ensin saunan taa ja sitten hyötykäyttöön.
      Niin se vaan menee. Oikeasti.
      Pienellä maalla kun ei ole varaa pitää hyyssättäviä.

• Anonyymi

Huvittavaa lukea armeijan käyneiden itkuviestejä sivareista, olen itsekin reserviläinen mutta on aika hassua että sellaiset paasaa eniten sodasta ja veteraaneista jotka ei ole olleet lähelläkään oikeaa sotatilannetta elämänsä aikana. Se on ihan eri asia leikkiä oman elämänsä ramboa anonyymisti nettipalstoilla kuin olla sotimassa ja taistelemassa elämästä ja kuolemasta.

• Anonyymi

Sinäkö olet ollut? Missä taistelit?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      52
      7090
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      710
      3228
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      125
      1455
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1330
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1315
    6. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      223
      1259
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1197
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1190
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      79
      1081
    Aihe