Ihminen ei helposti siirry ajattelutavasta toiseen. Tämä näkyy myös Uudessa testamentissa.
Vaikka Jeesus maksoi koko maailman synnin, VT:n ajattelutapa sotkee vielä vahvasti alkukristittyjen ja UT:n kirjoittajien ajattelua. Tekohurskaus ja ihmisen osuus pelastuksen asiassa tulee kirkkaana vaatimuksena esiin.
Vasta viime aikoina kirkot, Suomen luterilainen kirkko niiden mukana, ovat ruvenneet ymmärtämään armon ja Kristuksen sovintotyön KAIKENKATTAVUUTTA.
Jumalan suunnitelma toteutuu koko laajuudessaan. Kenelläkään ei ole mitään pelättävää kuoleman jälkeen, vaikka lahkolaiset vielä pelkäävätkin ja yrittävät viimeisillä voimillaan levittää pelkoaan muillekin. Sekä kirkon, että kansan ylivoimainen enemmistö ei enää usko, että joutuisimme minkäänlaiseen rangaistukseen.
UT:n toisen käden tieto Jeesuksen sanoista ja teoista sekä eläminen keskellä VT:n yhteiskuntaa, antaa väärän ja sekavan kuvan kaikenkattavasta armosta ja hyvyydestä.
Kristuksen SUURI VOITTO ei ole vain muutamien harvojen pelastuminen, vaan kaikilla on vain hyvää odotettavissa.
UT ja Kristuksen ilmoitus
6
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Jeesus sanoo sinulle: Väisty saatana!
Jeesus sanoo minulle ja muille: "Sinun syntisi on anteeksiannettu. Mene Herran rauhaan."
- Anonyymi
Dogmatikos.rereg kirjoitti:
Jeesus sanoo minulle ja muille: "Sinun syntisi on anteeksiannettu. Mene Herran rauhaan."
Herran rauha löytyy vain armossa kasvamisen kautta.:) Monet kristityt oireilevat juuri siksi, että he ovat kasvaneet ympäristössä, jossa armon perään lisätään sana mutta. Viestit ovat ristiriitaisia, mikä johtaa epävarmuuteen. Ja kun omaan sisimpään ei uskalla katsoa, niin keskitytään muiden synteihin. Jeesuksen sanoja lainaten ryhdytään ruoskimaan kanssapalvelijoita.
Vastaus noihin ongelmiin on armon varaan heittäytyminen ja siinä vähitellen kasvaminen. Jotkut ajattelevat sen olevan virheellisesti hälläväliä- elämää. Mutta itse ajattelen, että armo antaa rohkeuden elää ja toimia. Sillä se kattaa yrityksen ja erehdyksen välisen kuilun silloin, kun kristityllä on vilpitön halua seurata Jumalaa. - Anonyymi
Sinä et osaa edes katua ja tunnustaa syntejäsi koska sinun lahkosi mukaan kaikki pääsevät taivaaseen. Miksi siis synnit pitäisi saada anteeksi?
Et taida edes uskoa, että Jeesus kuoli ristillä ja nousi kolmantena päivänä ylös? Anonyymi kirjoitti:
Sinä et osaa edes katua ja tunnustaa syntejäsi koska sinun lahkosi mukaan kaikki pääsevät taivaaseen. Miksi siis synnit pitäisi saada anteeksi?
Et taida edes uskoa, että Jeesus kuoli ristillä ja nousi kolmantena päivänä ylös?Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä, olen saanut anteeksi syntini, jotka ole tehnyt tietoisesti ja tietämättäni.
- Anonyymi
Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä, olen saanut anteeksi syntini, jotka ole tehnyt tietoisesti ja tietämättäni.
Juuri näin. Siitä voi ilolla todistaa. Mutta sitä ei tarvitse todistella niille jotka luulevat tietävänsä, kun eivät tiedä luulevansa. Räyhääjät räyhää, kun eivät muuta osaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih517016Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7033101Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831310Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981291- 841285
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891170
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361136Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181086- 721022