Vanhat älyköt kuolevat pois, eikä nettiajan ihmisistä tule uusia tilalle.
http://kulttuurivihkot.fi/lehti/blogit/paatoimittaja/1297-onko-intellektuellien-aika-ohi
Onko intellektuellien aika ohi?
79
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Jos näin käy, niin maailma tulee muuttumaan entistä huolestuttavampaan suuntaan. Tämähän on jo osittain nähtävissä.
- Anonyymi
Näin on tapahtumassa. Ihmiset lukevat vähemmän ja huolestuttavinta on, että he myös ymmärtävät yhä huonommin lukemaansa.
Esimerkiksi tällaisella kirjoittelupalstalla se näkyy erityisen selvästi. Ihmiset eivät enää osaa kirjoittaa pidempiä puheenvuoroja, aiheet ovat kapeutuneet, oman mielipiteen ilmaisu on sivistymätöntä ja usein erittäin ajattelematonta.- Anonyymi
On myöskin tutkittu että älykkäät ihmiset kiroilevat enemmän.
- Anonyymi
Ehkäpä he osaavat sanoa asiansa tiiviisti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkäpä he osaavat sanoa asiansa tiiviisti.
Varmasti näin, mutta.
Se, miten ihminen käyttää kieltään, peilaa hänen ajatteluaan. Puhuakseen tai kirjoittaakseen ihmisen tulee ajatella ensin, yksinkertainen asia, mutta näkyy unohtuvan nykyajan yhteiskunnassa luvattoman usein.
Ajattelu on ihmiselle suodun älyn aktiivista käyttöä. Paljon ajatteleva ihminen on älykkäämpi, kuin samanlaisilla aivoilla syntynyt, jostain syystä ajatteluaan väheksyvä tai väistävä ihminen.
Todelliseen älykkyyteen liittyy riittävän hyvä kyky käyttää ja kehittää ajatteluaan ja toisaalta luoda sen pohjalta uutta, kerrottua, kuvattavaa tai ehkä jopa yhteisesti hyödyttävää aineistoa.
Älykkyys ei toteutuakseen vaadi muuta temppeliä kuin ajattelevan ihmisen. Samoin älyn ilmeneminen ei koske vain tiedettä. Arkielämässä punnitaan usein arvoikkainta älyn käyttöä, aivan pienistä oivalluksista lähtien. Hämentävää onkin, kuinka vähän painavasti ja asiallisesti pohditaan valtaapitävien älyttömyyttä ja lyhytnäköisiä päätöksiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti näin, mutta.
Se, miten ihminen käyttää kieltään, peilaa hänen ajatteluaan. Puhuakseen tai kirjoittaakseen ihmisen tulee ajatella ensin, yksinkertainen asia, mutta näkyy unohtuvan nykyajan yhteiskunnassa luvattoman usein.
Ajattelu on ihmiselle suodun älyn aktiivista käyttöä. Paljon ajatteleva ihminen on älykkäämpi, kuin samanlaisilla aivoilla syntynyt, jostain syystä ajatteluaan väheksyvä tai väistävä ihminen.
Todelliseen älykkyyteen liittyy riittävän hyvä kyky käyttää ja kehittää ajatteluaan ja toisaalta luoda sen pohjalta uutta, kerrottua, kuvattavaa tai ehkä jopa yhteisesti hyödyttävää aineistoa.
Älykkyys ei toteutuakseen vaadi muuta temppeliä kuin ajattelevan ihmisen. Samoin älyn ilmeneminen ei koske vain tiedettä. Arkielämässä punnitaan usein arvoikkainta älyn käyttöä, aivan pienistä oivalluksista lähtien. Hämentävää onkin, kuinka vähän painavasti ja asiallisesti pohditaan valtaapitävien älyttömyyttä ja lyhytnäköisiä päätöksiä.Määrä ei kerro laadusta. Joku filosofi ja "älykkö" voi miettiä vaikka kuinka paljon, mutta siltikin olla aivan kuutamolla ihan yksinkertaisista asioista. Jollekin vähemmän pähkäilevälle taas asiat voivat olla yksinkertaisia ja itsestäänselviäkin.
Tietty voidaan sanoa että älykkyyttä on monenlaista, mutta samalla voidaan myöskin miettiä mitä arvoa on "älykkyydestä" mistä ei ole hyötyä vaan jopa haittaakin. Onko se että artikuloi monimutkaisesti älykkäämpää kuin se että ilmaisee asian ytimekkäästi, silloin monimutkaisuudella todennäköisesti peitellään jopa todellista tietämättömyyttä. - Anonyymi
No kaikki eivät ole kirjallisesti lahjakkaita. Toisaalta joskus ajatuksia voi olla niin paljon päässä ettei niitä saa jäsennettyä ja ilmaistua kunnolla. Lyhyempiä puheenvuoroja on muuten mukavampi lukeakin kuin useita pitkiä kappaleita.
Anonyymi kirjoitti:
No ei todellakaan mene niin varmasti kieltämättä,
Saatte arvata ihan itte🥰Jos et ole vieläkään huomannut mitä peruskoulu on tuonut saat syyttää yhteiskunnan alaisessa olevia ”opettajia” ja kouluja ja päättäjiä jotka vähentävät säästösyistä tunteja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Määrä ei kerro laadusta. Joku filosofi ja "älykkö" voi miettiä vaikka kuinka paljon, mutta siltikin olla aivan kuutamolla ihan yksinkertaisista asioista. Jollekin vähemmän pähkäilevälle taas asiat voivat olla yksinkertaisia ja itsestäänselviäkin.
Tietty voidaan sanoa että älykkyyttä on monenlaista, mutta samalla voidaan myöskin miettiä mitä arvoa on "älykkyydestä" mistä ei ole hyötyä vaan jopa haittaakin. Onko se että artikuloi monimutkaisesti älykkäämpää kuin se että ilmaisee asian ytimekkäästi, silloin monimutkaisuudella todennäköisesti peitellään jopa todellista tietämättömyyttä."Onko se että artikuloi monimutkaisesti älykkäämpää kuin se että ilmaisee asian ytimekkäästi, silloin monimutkaisuudella todennäköisesti peitellään jopa todellista tietämättömyyttä."
Kuvaamasi asia ei liity millään tavoin älynkäyttöön. Perin pohjin mietitty asia on helppo ilmaista tiiviisti ja ytimekkäästi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kaikki eivät ole kirjallisesti lahjakkaita. Toisaalta joskus ajatuksia voi olla niin paljon päässä ettei niitä saa jäsennettyä ja ilmaistua kunnolla. Lyhyempiä puheenvuoroja on muuten mukavampi lukeakin kuin useita pitkiä kappaleita.
No näinhän se on. Mutta onko älyn käytön tarkoitus olla aina mukavaa?
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
No ei todellakaan mene niin varmasti kieltämättä,
Saatte arvata ihan itte🥰No ainakin tutkimuksissa tuollaista havaittu.
Anonyymi kirjoitti:
No ainakin tutkimuksissa tuollaista havaittu.
Tutkimukset osoittaa tuossa asiassa hölynpölyä, itkeä varmasti enemmän kun elämä on kirjaimellisesti pienestä pitäen rankkaa ihmetellä ihmisten käytöstä kohdella toisia huonosti.
valtakunta kirjoitti:
Tutkimukset osoittaa tuossa asiassa hölynpölyä, itkeä varmasti enemmän kun elämä on kirjaimellisesti pienestä pitäen rankkaa ihmetellä ihmisten käytöstä kohdella toisia huonosti.
moi valtis,katoppa tässä mun tekstejä vähän alaspäin..keskustelen täällä ihan normisti niin toi mun kiusaaja iskee taas. Kun kaikki pyörii nyt niiden sähköpostien ja multinikkien parissa nämä puska-kusipäät saavat rellestää vapaana häiritsemässä meitä muita..
- Anonyymi
"Ihmiset eivät enää osaa kirjoittaa pidempiä puheenvuoroja"
Tai eivät jaksa. Ehkä käyvät älykkäät keskustelut muualla ja tämä on vain tällainen rento ajanviettopaikka. - Anonyymi
p.Eppis kirjoitti:
moi valtis,katoppa tässä mun tekstejä vähän alaspäin..keskustelen täällä ihan normisti niin toi mun kiusaaja iskee taas. Kun kaikki pyörii nyt niiden sähköpostien ja multinikkien parissa nämä puska-kusipäät saavat rellestää vapaana häiritsemässä meitä muita..
Tuo joka kutsuu feikiksi ja naiseksi? Tuotahan on sanottu vissiin kaikille rekkautuneille naisille joskus, että eivät muka ole naisia. Mitä noista välittämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo joka kutsuu feikiksi ja naiseksi? Tuotahan on sanottu vissiin kaikille rekkautuneille naisille joskus, että eivät muka ole naisia. Mitä noista välittämään.
Siis feikiksi ja ei-naiseksi.
p.Eppis kirjoitti:
se on ikävää että ottaa sinua kohteeksi. minä itse en toisten poistelee viestejä koska on hyvä itse turvata selusta ihan itse ja saa siitä matskua kerättyä jos tahtoo. Itse kerään turvatakseni selustani.
Enkä jaksa poistella kun ne menee jo osittain varmaan bottina suurin raakuus kun oppinut tuntemaan.
Sinulla on kasvot se on sinun turvallisuus mutta kun tiedät henkilökohtaisia henkilötietoja ei kannata laittaa tai ovat vielä ikkunan takana.
Se on vuosien taistelu saada edes vähän rauhaa mutta uskon että ne palaavat, jo vähän yrittivät mutta en näe niitä viestejä.p.Eppis kirjoitti:
Jotkut viestit tulevat. Jos tulee raakaa settiä ilmoitan poliisille jo puolestasi.
valtakunta kirjoitti:
Jotkut viestit tulevat. Jos tulee raakaa settiä ilmoitan poliisille jo puolestasi.
Paitsi jos toivot toisin?
p.Eppis kirjoitti:
Kiva kun oot täällä tykkäsin siitä toisesta kuvasta, missä niin iloisesti nauroit mutta tämäkin kuva on hyvä.
p.Eppis kirjoitti:
Kaverini ei sähköpostista enää tänne tullut täällä oli hänestä liian karmeata olla meidän tiet erosivat vuoden vaihteen jälkeen.
olimme toisen vuoden tuttuja ja joulun ajan päivittäin kirjoiteltiin. lupasin miehelle etten jatka ehkä hän vielä palaa tänne.🥰
Edes minua näkemään.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ihmiset eivät enää osaa kirjoittaa pidempiä puheenvuoroja"
Tai eivät jaksa. Ehkä käyvät älykkäät keskustelut muualla ja tämä on vain tällainen rento ajanviettopaikka."Tai eivät jaksa. Ehkä käyvät älykkäät keskustelut muualla ja tämä on vain tällainen rento ajanviettopaikka."
Varmasti keskustellaan muuallakin, monenlaista keskustelua käydään. Jostain syystä tokaisusi ei oikein vakuuta.
Millaista on muuten se, "älykäs" keskustelu? :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Onko se että artikuloi monimutkaisesti älykkäämpää kuin se että ilmaisee asian ytimekkäästi, silloin monimutkaisuudella todennäköisesti peitellään jopa todellista tietämättömyyttä."
Kuvaamasi asia ei liity millään tavoin älynkäyttöön. Perin pohjin mietitty asia on helppo ilmaista tiiviisti ja ytimekkäästi.Ei "perin pohjin"miettiminenkään kerro älykkyydestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei "perin pohjin"miettiminenkään kerro älykkyydestä.
Ymmärrätkö sinä lukemaasi?
Perinpohjin miettiminen tarkoittaa älynsä käyttöä sille tarkoitetulla tavalla. Looginen ajattelu käydään ensin omassa päässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tai eivät jaksa. Ehkä käyvät älykkäät keskustelut muualla ja tämä on vain tällainen rento ajanviettopaikka."
Varmasti keskustellaan muuallakin, monenlaista keskustelua käydään. Jostain syystä tokaisusi ei oikein vakuuta.
Millaista on muuten se, "älykäs" keskustelu? :)No mikä tahansa jostakin suhteellisen järkevästä aiheesta käytävä syvällinen tai suht syvällinen keskustelu. Täällä Sinkut-palstalla on lähinnä jotain keskinäistä läpänheittoa ja hymiörivejä, tai sitten puskista ilkeilyä ja henkilöistä keskustelemista. Eli ei mitään älykästä.
Anonyymi kirjoitti:
No silloin siitä alykkyydestä ja sivistyksestä puuttuu jotain, jos ei osaa kirjoittaa.
Anonyymi kirjoitti:
"Onko se että artikuloi monimutkaisesti älykkäämpää kuin se että ilmaisee asian ytimekkäästi, silloin monimutkaisuudella todennäköisesti peitellään jopa todellista tietämättömyyttä."
Kuvaamasi asia ei liity millään tavoin älynkäyttöön. Perin pohjin mietitty asia on helppo ilmaista tiiviisti ja ytimekkäästi.Kuvaamasi asia ei liity millään tavoin älynkäyttöön. Perin pohjin mietitty asia on helppo ilmaista tiiviisti ja ytimekkäästi.
Riippuu suuresti asiasta. Jos esimerkiksi pohdit syitä vaikkapa jonkun ihmisen käytökseen, siinä ei päästä edes alkuun yhdessä twitterviestissä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mikä tahansa jostakin suhteellisen järkevästä aiheesta käytävä syvällinen tai suht syvällinen keskustelu. Täällä Sinkut-palstalla on lähinnä jotain keskinäistä läpänheittoa ja hymiörivejä, tai sitten puskista ilkeilyä ja henkilöistä keskustelemista. Eli ei mitään älykästä.
Ymmärrän turhautumistasi hyvin. Mutta valitettavasti palstalla tapahtuva, sekin on jonkilaista älynkäyttöä.
Ihminen haluaa arvottaa älykkääksi jotakin, minkä kokee itseään viihdyttäväksi ja innostavaksi. Toisille se on usein jotain muuta, mitä se on itselle. - Anonyymi
Yogamies kirjoitti:
No silloin siitä alykkyydestä ja sivistyksestä puuttuu jotain, jos ei osaa kirjoittaa.
Ei pidä paikkaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrätkö sinä lukemaasi?
Perinpohjin miettiminen tarkoittaa älynsä käyttöä sille tarkoitetulla tavalla. Looginen ajattelu käydään ensin omassa päässä.Edelleenkään määrä ei kerro laadusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän turhautumistasi hyvin. Mutta valitettavasti palstalla tapahtuva, sekin on jonkilaista älynkäyttöä.
Ihminen haluaa arvottaa älykkääksi jotakin, minkä kokee itseään viihdyttäväksi ja innostavaksi. Toisille se on usein jotain muuta, mitä se on itselle.On sitäkin tutkittu että älykkäät ihmiset usein pitävät myöskin "tyhmästä" viihteestä, kuten realityohjelmista ja splatter kauhusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen haluaa arvottaa älykkääksi jotakin, minkä kokee itseään viihdyttäväksi ja innostavaksi. Toisille se on usein jotain muuta, mitä se on itselle.En arvota älykkääksi sitä mitä pidän viihdyttävänä. Viihdyn palstallakin ihan hyvin ja tällaisissa keveissä keskusteluissa. Ajanvietettä. Miten itse määrittelet älykkään keskustelun?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sitäkin tutkittu että älykkäät ihmiset usein pitävät myöskin "tyhmästä" viihteestä, kuten realityohjelmista ja splatter kauhusta.
Mitä tarkoitatte nyt edes älykkäillä? Sekin on niin monimuotoista.
- Anonyymi
Yogamies kirjoitti:
Kuvaamasi asia ei liity millään tavoin älynkäyttöön. Perin pohjin mietitty asia on helppo ilmaista tiiviisti ja ytimekkäästi.
Riippuu suuresti asiasta. Jos esimerkiksi pohdit syitä vaikkapa jonkun ihmisen käytökseen, siinä ei päästä edes alkuun yhdessä twitterviestissä.Sitähän se viestittelykin on, älyn käyttöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleenkään määrä ei kerro laadusta.
Eikö? Mitä vähemmän, sen kehnompaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sitäkin tutkittu että älykkäät ihmiset usein pitävät myöskin "tyhmästä" viihteestä, kuten realityohjelmista ja splatter kauhusta.
Nykyaikana on vaikea keksiä jotakin sellaista, mitä ei olisi jo "tutkittu".
Eri asia, kuinka tuloksia tulkitaan ja kuka ne alunperin on tilannut.
Älykkäät aivot tarvitsevat usein paljon päihteitä ja kuvaamaasi viihdettä, sillä nykymaailma on älykkäille turhautumista aiheuttava paikka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En arvota älykkääksi sitä mitä pidän viihdyttävänä. Viihdyn palstallakin ihan hyvin ja tällaisissa keveissä keskusteluissa. Ajanvietettä. Miten itse määrittelet älykkään keskustelun?
Kaikki sellainen keskustelu, joka on keskustelijalle subjektiivisesti kiinnostavaa ja innostavaa so haastavaa. Viehtymys jatkaa toisen kanssa lähes aiheesta kuin aiheesta, vapaus itseilmaisulle ja omien rajojen koettelulle. Mahdollisuus luovuuteen ja intuitioon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö? Mitä vähemmän, sen kehnompaa?
Vähempikin kuvastaa määrää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"On myöskin tutkittu että älykkäät ihmiset kiroilevat enemmän."
Se kertoo vain sen, mistä heidän älykkyytensä tulee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyaikana on vaikea keksiä jotakin sellaista, mitä ei olisi jo "tutkittu".
Eri asia, kuinka tuloksia tulkitaan ja kuka ne alunperin on tilannut.
Älykkäät aivot tarvitsevat usein paljon päihteitä ja kuvaamaasi viihdettä, sillä nykymaailma on älykkäille turhautumista aiheuttava paikka.Vai että oikein turhautumista aiheuttava paikka.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Oletko lukenut sen tutkimuksen? Miksi on mielestäsi hölynpölyä?
- Anonyymi
Ihmisten keskimääräinen älykkyysosamäärä lähti laskuun jo 70-luvulla.
- Anonyymi
Sen sijaan älykkyysosamäärät on kasvaneet. Se ei tosin tarkoita että olisivat älykkäämpiä.
- Anonyymi
Ei Jörkka ainakaan mikään älykkö ollut. Pelkkä panomies.
- Anonyymi
Lue kirjojaan niin olet toista mieltä.
Toisella palstalla joku nuori älykkö kävi julistamassa ettei painovoimaa ole olemassa(koska sitä ei voi todistaa) ja maa on litteä, kuulema älykkäiden ryhmä kasvaa koko ajan. Ja perään pari memeä..En tiennyt olisiko pitänyt itkeä vai nauraa.
- Anonyymi
Tuo on sitä nettiajan "älymystöä".
- Anonyymi
Sä olet feikki. Wuppis oli oikeassa, taas kirjoitustyyli muuttunut.
Anonyymi kirjoitti:
Sä olet feikki. Wuppis oli oikeassa, taas kirjoitustyyli muuttunut.
mitä vittua?
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on sitä nettiajan "älymystöä".
jep,joskus oikeasti miettii mitä kouluissa nykyään opetetaan,sen verran sekopäisiä nuoria nykyään. ja ne memet..
Newtonin fysiikassa (klassinen mekaniikka) painovoima on voima siten, kun se on maalaisjärjellä helpommin ymmärrettävissä. Einsteinin fysiikassa (yleinen suhteellisuusteoria) taas massa vaikuttaa aika-avaruuden geometriaan. Monet käytännön ilmiöt toimivat samoin tai lähes samoin kummallakin lähestymistavalla.
Sitä en sitten tiedä miten tuosta litteään maahan päästään.- Anonyymi
p.Eppis kirjoitti:
mitä vittua?
Just sitä. Sä mikään nainen ole. Wuwwwuw oli oikeassa.
Anonyymi kirjoitti:
Just sitä. Sä mikään nainen ole. Wuwwwuw oli oikeassa.
tässä oiva esimerkki nykypäivän "älykkäistä" lol sinä taisit olla yksi niitä mun jahtaajia, eikö vain? jätähän mut rauhaan vai haluatko isomman shown?
oikein vielä älykkyys keskustelussa, tsk.- Anonyymi
p.Eppis kirjoitti:
tässä oiva esimerkki nykypäivän "älykkäistä" lol sinä taisit olla yksi niitä mun jahtaajia, eikö vain? jätähän mut rauhaan vai haluatko isomman shown?
oikein vielä älykkyys keskustelussa, tsk.”Haluatko isomman show’n” piip piip piip piipitystä hui
! scrg kirjoitti:
Newtonin fysiikassa (klassinen mekaniikka) painovoima on voima siten, kun se on maalaisjärjellä helpommin ymmärrettävissä. Einsteinin fysiikassa (yleinen suhteellisuusteoria) taas massa vaikuttaa aika-avaruuden geometriaan. Monet käytännön ilmiöt toimivat samoin tai lähes samoin kummallakin lähestymistavalla.
Sitä en sitten tiedä miten tuosta litteään maahan päästään.Se oli kato silleen et tämän hemmon mielestä se ettei painovoimaa ollut todisti sen että maa on litteä. Mitä voit vastata tuollaiseen aivopieruun? Sain jatkoksi selityksen muilta että elämme simulaatiossa ja Elon Musk jada jada..hoh hoi.
p.Eppis kirjoitti:
Se oli kato silleen et tämän hemmon mielestä se ettei painovoimaa ollut todisti sen että maa on litteä. Mitä voit vastata tuollaiseen aivopieruun? Sain jatkoksi selityksen muilta että elämme simulaatiossa ja Elon Musk jada jada..hoh hoi.
Litteän maan jutut on aika hyvin perusteltu, joten tuskin niiden taustalla on pelkästään niihin itse uskovia ihmisiä. Pystyihän esim. katolinen kirkko ylläpitämään omia uskomusjärjestelmiä satoja vuosia. Luulisin, että senkin sisällä on ollut ihmisiä, jotka tiesivät ettei kaikki ole kuten kirkko opettaa.
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Litteän maan jutut on aika hyvin perusteltu, joten tuskin niiden taustalla on pelkästään niihin itse uskovia ihmisiä. Pystyihän esim. katolinen kirkko ylläpitämään omia uskomusjärjestelmiä satoja vuosia. Luulisin, että senkin sisällä on ollut ihmisiä, jotka tiesivät ettei kaikki ole kuten kirkko opettaa.
Jos maapallo on litteä, onko sitten kaikki maat samalla puolella ja niissä on yhtä aikaa päivä?
scrg kirjoitti:
Mä haluaisin edelleenkin kuulla lättiksiltä miten kaikki vesi pysyy sisällä eikä valu reunojen yli, vielä tärkeämpää,miten veden kierron käy? Täytyy olla iso potkuri toisessa päässä;D
Anonyymi kirjoitti:
Jos maapallo on litteä, onko sitten kaikki maat samalla puolella ja niissä on yhtä aikaa päivä?
Suosituimmassa litteän maan geometriassa pohjoisnapa on siis ikään kuin keskellä ja muut mantereet sen ympärillä (kuin YK:n logossa). Aurinko on kai jonkinlainen kiertävä suunnattu spottivalo joka taikavoimaisesti valaisee vain tietyn keilan. Sitä en osaa sanoa miten meidän leveysasteiden talvi on selitettävissä.
p.Eppis kirjoitti:
Mä haluaisin edelleenkin kuulla lättiksiltä miten kaikki vesi pysyy sisällä eikä valu reunojen yli, vielä tärkeämpää,miten veden kierron käy? Täytyy olla iso potkuri toisessa päässä;D
Etelänavalla eli eteläreunalla on jyrkkä jäätikkö pitämässä veden altaassa. Vihaiset pingviinit vahtivat, että jäätikkö saa olla rauhassa.
scrg kirjoitti:
Etelänavalla eli eteläreunalla on jyrkkä jäätikkö pitämässä veden altaassa. Vihaiset pingviinit vahtivat, että jäätikkö saa olla rauhassa.
haha niinhän sen täytyy olla, hitto kun en aikasemmin hokannut:D vihainen pingviini armeija rajalla valmiina potkimaan liian uteliaita : p yritin muuten simulaatio-tyypeille selittää että niin pitkään kun yksilö tuntee aitoa oikeaa kipua kyse ei voi olla simulaatiosta mutta sekin varmaan selittynee roboteilla jotka sörkkivät meidän kapseleissa olevaa uinuvaa kehoa aiheuttae kivun tuntemuksia. lol.
p.Eppis kirjoitti:
haha niinhän sen täytyy olla, hitto kun en aikasemmin hokannut:D vihainen pingviini armeija rajalla valmiina potkimaan liian uteliaita : p yritin muuten simulaatio-tyypeille selittää että niin pitkään kun yksilö tuntee aitoa oikeaa kipua kyse ei voi olla simulaatiosta mutta sekin varmaan selittynee roboteilla jotka sörkkivät meidän kapseleissa olevaa uinuvaa kehoa aiheuttae kivun tuntemuksia. lol.
Miten nyt sitten voi erottaa simuloidun kivun oikeasta. Mä en tiedä. Jos kokemamme kipu on simulaation kipua ja simulaatio on huonosti tehty, niin mehän emme edes tietäisi oikeasta kivusta mitään.
- Anonyymi
Elon Musk on älykkö. On niitä muutamia ehkä suomalaisissakin. Esimerkiksi Funeau.
Tuo litteän maan salaliitto on vesiensumennustaktiikkaa hallitukselta. Vähän samaa kun lehdissä "debunkataan" että denaturoitu sprii ei suojaa juotuna koronalta. Eli puhutaan asian vierestä skeidaa että ei jää aikaa oikeiden kysymysten kysymiseen.- Anonyymi
Elon Musk ei ole mikään erityinen nero mutta visionääri ja hyvä markkinamies.
- Anonyymi
tinder tytöt pitävät korkea koulutettuja miehiä älykkäinä vaikka ne eivät ymmärrä oikeasta elämästä mitään ja ovat bi seksuaaleja pubbeleita työ mies on oikeasti ölykäs ja osaa kaikki käytännön hommat ja osaa rakastaa ja rakastella naista oikein toisin kuin korkea koulutettu toimitus johtaja
- Anonyymi
Luuletko, että kaikki toimitusjohtajat ovat korkeakoulutettuja? Toimitusjohtaja ei ole synonyymi korkeakoulutetulle.
Ja muistuttaisin edelleen, että Krista Kiurukin on korkeakoulutettu. - Anonyymi
Luuletko, että kaikki toimitusjohtajat ovat korkeakoulutettuja? Toimitusjohtaja ei ole synonyymi korkeakoulutetulle.
Ja muistuttaisin edelleen, että Krista Kiurukin on korkeakoulutettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja muistuttaisin edelleen, että Krista Kiurukin on korkeakoulutettu.Tykkääkö Välis Krista Kiurusta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tykkääkö Välis Krista Kiurusta?
On se hehkuttanut Kiurua seksikkääksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se hehkuttanut Kiurua seksikkääksi.
Välis tykkää runsaslihaisista naisista
Media käytti nimeä "älykkö", kansa nimeä "jokapaikan höylä".
- Anonyymi
Noista ainostaan Linkola on älymystöä. Se ei halunnut matuja Suomeen. Muut punavihersuvakkeja, jotka mädättivät isänmaata.
- Anonyymi
Ennen oli enemmän aikaa ajatella asioita ja rauhoittua. Ennen sivistyneistö myös juopotteli reilusti mikä joidenkin ihmisten kohdalla vain lisäsi ajattelun syvyyttä. Kaivoin ullakolta Seura-lehden 80-luvulta ja siinä oli kirjailija Christer Kihlmanin haastattelu. Ihmettelin että miten voi sellaisessa lehdessä olla niin hienoa ja syvällistä asiaa - vaikea olisi Internet -sukupolven pystyä samaan.
- Anonyymi
Journalistiikassahan tämä tyhmyminen alkoi näkyä ensimmäisenä. Siis niiden joukossa, jotka ammatikseen kuitenkin laativat toisille tekstejä luettavaksi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Journalistiikassahan tämä tyhmyminen alkoi näkyä ensimmäisenä. Siis niiden joukossa, jotka ammatikseen kuitenkin laativat toisille tekstejä luettavaksi!
No joo, varmaan on juuri näin. Ennen samettitakkimiehet polttelivat tupakkia lehden toimituksessa ja osa varmaan vähän päissäänkin välillä mutta sivistystä kuitenkin oli ja ajatukset lentelivät vähän laajempia kaaria kuin nykyään.
- Anonyymi
No eiköhän se nettipolvi kirjoittele sinne nettiin eikä jonnekin seuraan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eiköhän se nettipolvi kirjoittele sinne nettiin eikä jonnekin seuraan.
Joku sinne lehtiinkin kirjoittelee niitä joutavuuksia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565690Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271518Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381336Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3481277