Tekstitiedostossa, jokainen rivi alkaa ja loppu "-merkillä, esim:
"Tämä, on testi, rivi 123 Jeee"
Nyt pitäisi korvata rivin ensimmäinen pilkku merkkijonolla ", "
Eli niin että lopputulos olisi:
"Tämä", "on testi, rivi 123 Jeee"
Huom, vain ja ainoastaan rivin ensimmäinen pilkku.
Miten tuo onnistuu mahdollisimman helposti ja nopeasti?
Rivejä tiedostossa on kymmeniä tuhansia, joten käsiin se on mahdotonta tehdä, ja tekstieditorin find/replase toiminnot eivät enää riitä.
Tekstin korvaaminen
7
248
Vastaukset
- pitäisi
onnistua. Korvaat 'Tämä,' tekstillä 'Tämä", "'.
- Aapuja tarvitaan..
Et kai luule, että joka rivi alkaa samalla sanalla :)
- se onnistuu
Aapuja tarvitaan.. kirjoitti:
Et kai luule, että joka rivi alkaa samalla sanalla :)
siitä vaan man-sivuja lukemaan.
- mie vaan
se onnistuu kirjoitti:
siitä vaan man-sivuja lukemaan.
en usko sua, huijaat !!
- Jos vastaus ei miellytä
mie vaan kirjoitti:
en usko sua, huijaat !!
No, mitäs kyselet, jos vastaukset eivät miellytä.
Sopivia vaihtoehtoja ovat tekstieditori, sed tai awk.
Jos osaat ohjelmoida (C/C , Perl tai esim. Pascal) ei ongelmaa olisi olemassa, mutta nuo ovat turhan järeitä aeita pelkkään tekstin editoimiseen. - jos et osaa.
Jos vastaus ei miellytä kirjoitti:
No, mitäs kyselet, jos vastaukset eivät miellytä.
Sopivia vaihtoehtoja ovat tekstieditori, sed tai awk.
Jos osaat ohjelmoida (C/C , Perl tai esim. Pascal) ei ongelmaa olisi olemassa, mutta nuo ovat turhan järeitä aeita pelkkään tekstin editoimiseen.No, mitäs vastailet, jos vastaukset ovat tasoa: kyllä se tietokoneella onnistu, Intel tai AMD, Jos kolvi pysyy kädessä, ei ongelmia pitäisi olla, tee oma kone tähän tarkoituksen, mutta nuo ovat turhan järeitä aeita pelkkään tekstin editoimiseen.
sed 's/,/", "/' tiedosto > muutettu_tiedosto
Tuo jättää rivin "a, b c" muotoon "a," " b c" (välilyönti toisen osan alussa), mutta haitanneeko tuo ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1704701- 123286
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402203Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261984Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471906Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6641837- 1161796
- 1371727
- 451485
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101421