Avustusta sitä tarvitsevalle yksihuoltajaperheelle

Tekisi mieli parempiosaisena auttaa vähävaraisten lapsia taloudellisesti tänä erityisen vaikeana aikana. Raha-avustukset yhdistyksille ei voi tietää meneekö raha oikeasti sitä tarvitsevalle. Voiko jostain suoraa antaa raha-avustusta esim. lomautetulle työttömäksi jääneelle yksinhuoltajalle?

3

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ruokapankin kautta voi auttaa monella tapaa. Maksamalla muutaman kympin kannatusmaksu, tulemalla vapaaehtoiseksi tai juttelemalla diakonian kanssa siitä, että voiko heidän kautta jotenkin saada apua perille.

Tässä on yksi iso ongelma. Huonossa asemassa olevalle on vaikea ottaa suoraan apua ns rikkaalla. Avun pitäisi olla anonyymiä ja kohtuullista. Jos joku tyrkyttää rahaa, niin se voi olla vastaanottajalle ahdistavaa

• Anonyymina rahan haluaisinkin antaa. En suoraan tilisiirtona esim. josta henkilöllisyys ilmenee.

• Anonyymi
        Halimies kirjoitti:

Anonyymina rahan haluaisinkin antaa. En suoraan tilisiirtona esim. josta henkilöllisyys ilmenee.

Anonyymisti toiminta on vaikeaa. Voi tietenkin ostaa esim s ryhmän lahjakortteja ja viedä vaikka ruokapankin toimipisteeseen, seurakunnan diakoniatyön. Tuo kaupan oven pieleen meneminen päivystämään tai kerrostalon postiluukusta suoraan tiputtaminen köyhälle on vaikeaa miten se vastaanotetaan. Kyllä se vaatii jonkin jakoorganisaation. Kuntien sosiaalityö on kovin kankea ja ne ei ota sitä vastaan. Tuntosarvia tässä tarvitaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4790
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1424
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1336
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1332
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      127
      1111
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1055
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      253
      950
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      71
      942
    Aihe