Moottorissa ylilämpöongelma.Lämpö nousee nopeasti hälyytykselle, ja laskee min kierroksilla n.2min.kuluttua liki normaalia.
Viimekesänä lämpöongelma myös mikäli ei ylittänyt 3000r/min.ongelmaa ei ollut.
Vene järvivedessä,jäähdytys järjestelmä huuhdeltu siihen tarkoitetulla nesteellä.
Epäilen termostaatti tai jäähdytysvesi pumpun siipipyöränvikaantuista.
Mooottorin sisäisessä jäähdytyskierrossa yksi putkiyhde korkeammalla kuin jäähdysnesteen korki.
Onko mahdollista että ko. putkessa on ilmaa joka estää tehokkaan kierron?
Jäähdytys veden taso on täyttökorkin tasossa ja paisuntasäiliöön tulee neste kuumatilassa ja poistuu kylmätilassa,
Mercruiser 1.7 TDI sisäperämoottori
6
670
Vastaukset
- Anonyymi
Nuo puhdistus litkut auttavat lohkossa yms kanavissa, jos haluaa puhdistaa lämmönvaihtimen, niin avaaminen ja huolellinen puhdistaminen on oikea tie ja voisi olla syy, tämä huolto laiminlyödään todella usein.
Termostaatti maksaa n. 30€ ja helppo vaihtaa, siipipyörä tarkistetaan joka kevät ja tarvittaessa vaihdetaan. Tarkista myös linja josta raakavesi tulee jos imaissut kasvilisuutta tai muuta.
Milloin olet vaihtanut vesi/glygoli seoksen järjestelmässä?- Anonyymi
Jäi vielä uupumaan. Yleensä paisunta säiliössä on min ja max rajat ja litkun pitäisi olla säiliössä näiden rajojen välissä.
Tarkasta myös tuo vesipumppu onko vikaa laakereissa, hihna, siipipyörä ja pumpun pesä että on kunnossa ja ei ole mitään vanhoja kumin palasia tukkeena. - Anonyymi
Kiitos kommentistasi. Avaan lämmönvaihtimen päädyn siitä saanee sen puhtauden tarkistettua. Glygolit vaihdettu n. 150 ajotuntia sitten oisiko kolme vuotta aikaa. Järvivesi pumppu hankalassa paikassa ei oikein mahdu siipipyörää tarkistamaan asiantuntijat sanoo että siinä on vika. Termostaatti vika myös mahdollinen tarkistan senkin.
No joka tapauksessa otan ilmausyhteen ensimmäisenä auki ja tarkistan kiertääkö vesi kunnolla, palaan palstalle kun tiedän mikä oli vikana.
- Anonyymi
Anturivikakin on mahdollinen
Meillä oli kerran ihmeellinen vika auton (Honda Civic) termostaatissa. Kun termarin (se vanha) keitti niin se aukeni täysin ja sulkeutui myös kuten pitää. Sitten laitoin uuden ja vanhan termarin ja keitin molemmat ja otin jäähtymään. Ja yllätys, yllätys. Termostaaien sulkeutumisajat olivat ihan erilaist. Vaihtamalla termari palautui tilanne normaaliksi.
- Anonyymi
Ostin korjaussarjan vesipumppuun, parituntia työtä ja homma hoidettu, ylilämpö poistui. Kannattaa olla tarkkana kun asentaa perää takaisin, painepuolenputki aika hankala kohdistaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1203287- 122116
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371905Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4061826Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211671Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681487- 1221353
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101241- 141216
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4421116